|
|
FACULTY OF ARCHITECTURE AND DESIGN-ARCHITECTURE
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | FACULTY OF ARCHITECTURE AND DESIGN-ARCHITECTURE | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | MMT101 | MİMARİ TASARIMA GİRİŞ I INTRODUCTION TO ARCHITECTURAL DESIGN -I | Z | 2 | 6 | 5.0 | 8.0 | 8 | Öğrenciler dönem boyunca grup yürütücüleri gözetmenliğinde, mimari yapının alt, üst, yan kabuklarını ve taşıyıcı elemanlarını kapsayan üç katlı bir konut projesi tasarlamakta ve projelerini teslim etmektedirler. | During the semester, under the supervision of the group coordinators, students design and deliver a three-story residential project that includes the foundation, top, and side shells and structural elements of the architectural structure. | MMT115 | MİMARİ TASARIMIN TEMELLERİ I FUNDAMENTALS OF ARCHITECTURAL DESIGN -I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Biçim karakteristikleri ve dönüştürme yöntemleri / Mekanı tanımlayan yatay, düşey elemanlar ve bu elemanlardaki açıklıklar / Form ve mekanın ilişkisi / Mekansal organizasyonlar / Mekan düzenleme prensipleri | | MMT127 | YAPI TEKNOLOJİSİ I CONSTRUCTION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Stabilite kavramı, düşey taşıyıcı elemanlar, yalıtım önlemleri, duvar boşlukları ve duvar boşluklarında ayrıntı çözümleri. | Stability concept, vertical structural elements, insulation measures, wall cavities and detail solutions in wall cavities. | MMT177 | İLETİŞİM TEKNİKLERİ I COMMUNICATION MEDIA -I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | İletişim Teknikleri I dersi, öğrencilere mimari tasarım süreçlerinde etkili iletişim becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Temel çizim yeteneklerini geliştirme, CAD standartlarına uygun çizim yapabilme, 1/50 ölçekli uygulama projesi oluşturma ve Sketchup kullanarak 3D modelleme yapma becerilerini öğrencilere aktarmayı hedefler. Ders, öğrencilere mimari projeleri doğru ve etkili bir şekilde ifade etme yeteneği kazandırarak sektörde başarılı bir mimar olmalarına katkıda bulunmayı amaçlar. | The course includes the creation of plan, section, elevation representations of a 3D architectural design in 2D environment according to parallel projection technical drawing method, placement of module and block creation logic with US National CAD Layer system, techniques and methods of creating 3D architectural modeling in digital environment, production of visualization and presentation environment in which contextual and conceptual outputs of the designed architectural object are taken into consideration. | MMT195 | GÖRSEL TASARIMIN TEMELLERİ-I FUNDAMENTALS OF VISUAL DESIGN-I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Görsel tasarımın öğe ve ilkeleri çerçevesinde uygulamalar yapılacaktır. Görsel Tasarımın öğeleri: Çizgi, Şekil, Doku, Alan, Boyut, Renk ve Değer. Görsel Tasarımın Temel İlkeleri: Denge, Oran ve Hiyerarşi, Bütünlük, Devamlılık, Vurgu gibi ilke ve öğeler ile çeşitli çalışmalar yapılacaktır. | Applications will be made within the framework of the elements and principles of visual design. Elements of Visual Design: Line, Shape, Texture, Area, Size, Color and Value. Basic Principles of Visual Design: Balance, Proportion and Hierarchy, Integrity, Continuity, Emphasis around principles and elements such as dimensional and on paper various studies will be done. | MMS131 | DÜNYA MİMARLIK TARİHİ VE TEORİSİNE GİRİŞ DÜNYA MİMARLIK TARİHİ VE TEORİSİNE GİRİŞ | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Mimarlık Tarihi'nin başladığı erken kültürlerde (Anadolu, Mezopotamya, Iran, Hindistan, Mısır) mimarinin ve yapı tiplerinin gelişimi tanıtılacaktır. Bu dönemlere ait konut, tapınak, saray, sur ve mezarlık gibi yapı tiplerinin yanı sıra kent planları incelenecektir. Bu dönemlere özgü yapı malzemeleri ve inşa sistemleri de dersin içerikleri arasındadır. | | MMS141 | ESKİZ YAPIMI ESKİZ YAPIMI | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | MMT102 | MİMARİ TASARIMA GİRİŞ II INTRODUCTION TO ARCHITECTURAL DESIGN -II | Z | 2 | 6 | 5.0 | 8.0 | 8 | Öğrenciler dönem boyunca grup yürütücüleri gözetmenliğinde, bilim, sanat, spor vb. belirli alanlardan seçilmiş konularda özgün mimari programlar üretip iki katlı bir mimari proje tasarlamakta ve teslim etmektedirler. | During the semester, students design and deliver a two-story architectural project by producing original architectural programs on selected topics from specific fields, such as science, art, sports, etc., under the supervision of group coordinators. | MMT112 | MİMARİ TASARIMIN TEMELLERİ II FUNDAMENTALS OF ARCHITECTURAL DESIGN-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | MMT128 | YAPI TEKNOLOJİSİ II CONSTRUCTION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Kirişler, döşemeler, merdivenler, asansörler, çatı ve bacaların yapım ve uygulama esasları. Her konu için prensip detaylar. Mevcut örneklerin eleştirel gözle incelenmesi. ası sağlanmaktadır. | Construction and application principles of beams, floors, stairs, elevators, roofs and chimneys. Principle details for each subject. Critical examination of existing examples. ace is provided. | MMT178 | İLETİŞİM TEKNİKLERİ II COMMUNICATION MEDIA -II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | İletişim Teknikleri II dersinin revize edilmiş içeriği, öğrencilere mimari tasarımlarını dijital ortamda etkili bir şekilde ifade etme yetenekleri kazandırmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda, dersin içeriği şu ana başlıkları içermektedir:
1. Photoshop ile Mimari Görselleştirme:
Bu bölümde, öğrencilere Photoshop'un temel araçları ve teknikleri öğretilerek, mimari çizimlerin dijital düzenlemesi ve geliştirilmesi konusunda beceriler kazandırılacaktır. Renklendirme, gölgeleme ve ışık efektleri gibi unsurlar kullanılarak, öğrenciler mimari projelerini görsel olarak zenginleştirme yetenekleri geliştireceklerdir.
2. Sunum Paftası Oluşturma:
Bu bölümde, öğrencilere Photoshop'ta katman kullanımı, düzenleme teknikleri ve mimari projelerin etkili bir şekilde sunulması için pafta oluşturma konularında rehberlik edilecektir. Görsel hiyerarşi kurma, kompozisyon oluşturma ve profesyonel sunum becerileri bu bölümde vurgulanacaktır.
3. Lumion ile Render ve Animasyon Oluşturma:
Lumion bölümü, öğrencilere 3D modellemelerini Lumion ortamına entegre etme, malzeme seçimi, ışıklandırma ayarları ve atmosfer kontrolü gibi konularda yetkinlik kazandıracaktır. Bu aşamada öğrenciler, mimari projelerini gerçekçi renderlar ve etkileyici animasyonlarla hayata geçirme becerilerini geliştireceklerdir.
4. Proje Uygulamaları ve İnceleme:
Dersin son bölümü, öğrencilere kendi mimari projelerini Photoshop ve Lumion kullanarak görselleştirmeleri için pratik bir platform sağlayacaktır. Grup çalışmaları ve projelerin eleştiri süreçleri, öğrencilerin öğrendikleri becerileri pekiştirmelerine ve geliştirmelerine olanak tanıyacaktır.
Bu içerik, öğrencilere mimari görselleştirme alanında geniş bir perspektif sunarak, dijital iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. | The course includes the creation of plan, section, elevation representations of a 3D architectural design in 2D environment according to parallel projection technical drawing method, placement of module and block creation logic with Cad Layer system, techniques and methods of creating 3D architectural modeling in digital environment, visualization and presentation environment in which contextual and conceptual outputs of the designed architectural object are taken into consideration. | MMT196 | GÖRSEL TASARIMIN TEMELLERİ-II FUNDAMENTALS OF VISUAL DESIGN-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Görsel tasarımın öğe ve ilkeleri çerçevesinde uygulamalar yapılacaktır. Görsel Tasarımın öğeleri: Çizgi, Şekil, Doku, Alan, Boyut, Renk ve Değer. Görsel Tasarımın Temel İlkeleri: Denge, Oran ve Hiyerarşi, Bütünlük, Devamlılık, Vurgu gibi ilke ve öğeler etrafında boyutlu ve kağıt üzerinde çeşitli çalışmalar yapılacaktır. | EXPLAINING DEVELOPED THEORIES ON VISUAL DESIGN. | MMS132 | TÜRK MİMARLIK TARİHİ VE TEORİSİNE GİRİŞ TÜRK MİMARLIK TARİHİ VE TEORİSİNE GİRİŞ | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | MMS142 | MAKET YAPIMI MAKET YAPIMI | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | MMT201 | MİMARİ TASARIM I ARCHITECTURAL DESIGN -I | Z | 2 | 6 | 5.0 | 8.0 | 8 | Öğrenciler tasarım problemlerinin temel mimari kavramlarını, var olan modelleri yeniden okuyarak anlar ve bilgisayar destekli sunum ve modellerle fikirlerini, önerilerini ifade eder, sunar. | Students understand the fundamental architectural concepts of design problems by reinterpreting existing models, and they express and present their ideas and proposals through computer-aided presentations and models. | MMT213 | MİMARİ TASARIM YÖNTEMLERİ I METHODS OF ARCHITECTURAL DESIGN -I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Binaların ve biçimlendirme fikirlerinin çözümlemesi için, taşıyıcı sistem, doğal ışık, kütle oluşturma, plan-kesit-cephe ilişkileri, sirkülasyon ve kullanım alanları, parçadan (birim) bütüne, tekrardan özgünlüğe, simetri ve denge, geometri, ekleme ve çıkartma, hiyerarşi ana başlıklarının incelenmesi. Her bir kavramın birbirileriyle ilişkisine yönelik örneklenme ve değerlendirme çalışmalarının yapılması. | To analyze buildings and design ideas, the following main topics are examined: structural system, natural lighting, massing, plan-section-elevation relationships, circulation and use areas, from parts (units) to the whole, from repetition to uniqueness, symmetry and balance, geometry, addition and subtraction, hierarchy. Sampled and evaluated studies are conducted to understand the relationship between each concept and their interplay. | MMT223 | YAPI TEKNOLOJİSİ III CONSTRUCTION TECHNOLOGY -III | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Fizik ortam kavramı ve fiziksel çevre öğeleri, ısının yayılma yolları, yapı kabuğunda ısı alışverişi ile ilgili önlemler, ısı-nem konusunda genel bilgi, güneş düzenlemenin amacı ve kapsamı, iklim ve tasarım etkenleri, iklimlendirme sistemleri, temiz su tesisatı, pis su tesisatı, ıslak hacim tasarımı, yağmur suyu tesisatı ve yangın tesisatı konularında genel bilgiler. | Concept of physical environment and physical elements, heat transfer pathways, measures related to heat exchange in building envelopes, general knowledge about heat and humidity, purpose and scope of solar regulation, climate and design factors, HVAC systems, clean water supply, wastewater systems, wet space design, rainwater drainage, and fire protection systems - general information about these topics. | MMT235 | MİMARLIK TARİHİ VE TEORİSİ I HISTORY AND THEORY OF ARCHITECTURE -I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Prehistorik dönemden başlayarak 17.yüzyıla kadar süren başlıca dönemler olan Hitit, Urartu, Geç Hitit, Frigya, Lidya, Likya ve Karya mimarlıkları, Mısır ve Mezopotamya, Antik Yunan ve Roma, Bizans, Romanesk, Gotik, Rönesans, Barok ve Maniyerist Çağ’ın mimari özellikleri, plan ve yapı tipleri, yapım sistemleri, malzeme ve üslup özellikleri ile önemli mimarları. | Hittite, Urartu, Late Hittite, Phrygian, Lydian, Lycian and Carian architectures, Egypt and Mesopotamia, Ancient Greece and Rome, Byzantine, Romanesque, Gothic, Renaissance, Baroque and Mannerist Era, which are the main periods starting from the prehistoric period to the 17th century. important architects with their architectural features, plan and building types, construction systems, material and style features | MMT237 | RÖLÖVE BUILDING SURVEYING AND DOCUMENTATION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Aldığı rölöveyi ölçekli paftalara geçirmek, analitik rölöve hazırlamak, detay çizimini öğrenmek. | Informing the students about the conservation, explaining the periods, architectural characteristics of the selected historical buildings, surveying the samples given as a group and making their drawings at the end of the semester. | MMT275 | İLETİŞİM TEKNİKLERİ III COMMUNICATION MEDIA -III | Z | 2 | 2 | 3.0 | 3.0 | 4 | İLETİŞİM TEKNİKLERİ III dersinin içeriği, BIM'in temel prensipleri, tarihçesi ve gelişimi, BIM yazılımlarının kullanımı, 3D modelleme teknikleri, veri yönetimi, BIM'in farklı aşamalardaki rolü (tasarım, inşaat, işletme), işbirliği ve koordinasyon yöntemleri gibi konuları kapsar. Öğrencilere, BIM'in mimari, mühendislik ve yapı sektörlerinde nasıl kullanılabileceği, proje planlama ve yönetimindeki önemi, farklı disiplinler arası iletişim ve entegrasyonu nasıl sağlayabileceği detaylı bir şekilde aktarılır. Ayrıca, ders kapsamında örnek projeler üzerinden pratik uygulamalar yapılır ve öğrencilere gerçek dünya senaryolarında BIM'in nasıl uygulanacağı konusunda deneyim kazandırılır. Bu içerik, öğrencilere sektörde BIM'in kullanımıyla ilgili kapsamlı bir anlayış kazandırmayı ve gelecekteki profesyonel yaşamlarında bu teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilmelerini amaçlar. | Examination of the building model created in the building information modeling system together with the software of the changes in the building life cycle. | MMT291 | TAŞIYICI SİSTEMLER I STRUCTURAL SYSTEMS -I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Taşıyıcı sistemlerin izostatik hallerinde hesaplama yöntemleri | Calculation methods for isostatic structural systems | TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | MMT202 | MİMARİ TASARIM II ARCHITECTURAL DESIGN -II | Z | 2 | 6 | 5.0 | 8.0 | 8 | Öğrenciler tasarım problemlerinin temel mimari kavramlarını, var olan modelleri yeniden okuyarak anlar ve bilgisayar destekli sunum ve modellerle fikirlerini, önerilerini ifade eder, sunar. | Students understand the basic architectural concepts of design problems by rereading existing models and expressing and presenting their ideas and proposals through computer-aided presentations and models. | MMT214 | MİMARİ TASARIM YÖNTEMLERİ II METHODS OF ARCHITECTURAL DESIGN -II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Mimari tasarım sürecinin, bağlam, işlev, malzeme ve strüktür ile bütünlük ana başlıklarıyla incelenmesi. Her bir içeriğin alt başlıkları ve birbirleriyle ilişkilerinin kurulmasına yönelik, değerlendirme çalışmalarının yapılamsı. Temel mimarlık kavramlarının tarih-kuram kapsamında incelenmesi ve örneklenmesi. | Analyzing the architectural design process with the main topics of context, function, material, structure and integrity. The sub-headings of each content and the establishment of relationships with each other, evaluation studies. Examination and exemplification of basic architectural concepts within the scope of history-theory. | MMT224 | YAPI TEKNOLOJİSİ IV CONSTRUCTION TECHNOLOGY -IV | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Yapı fiziği öğeleri, mimari akustik, yapı akustiği ve hacim akustiğinin ilgi alanları, ses ve gürültü, sesin yayılması ve geçmesi, gürültü denetim ilkeleri, hacim akustiği, açık hava ve kapalı mekanda ses, sesin yutulması, hacim akustiği ölçütleri, yansışım olayı ve süresi, aydınlatma, aydınlık kavramı, aydınlatmada nicelik ve nitelik, aydınlatma aygıtları ve lambalar, aydınlatma düzenleri ile mimarinin ilişkisi, doğal aydınlatma, renk ve renk bileşenleri ile renk dizgeleri konularında genel bilgiler. | Elements of building physics, architectural acoustics, noise control and acoustics, sound and noise, propagation and transmission of sound, principles of noise control, field of interest of building acoustics and room acoustic, sound in outdoor and enclosed spaces, reverberation phenomenon and reverberation time, lighting, the concept of light, lighting quantity and quality, luminaires and lamps, lighting and architecture, natural lighting, color and color components, general information about color systems. | MMT236 | MİMARLIK TARİHİ VE TEORİSİ II HISTORY AND THEORY OF ARCHITECTURE -II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Orta Asya Türk Sanatı (islamiyet Öncesi-Sonrası), Anadolu Selçuklu ve Anadolu Beylikler Devri Mimarlığı, Erken, Klasik ve Son Dönem Osmanlı Mimarisi ile I. Ulusal Mimarlık Dönemi’nin sosyal yapısı, mimarlık anlayışı, yapı türleri, mimar ve eserleri. | Central Asian Turkish Art (Before-Post-Islamic), Anatolian Seljuk and Anatolian Principalities Period Architecture, Early, Classical and Late Ottoman Architecture and the social structure of the I. National Architecture Period, architectural understanding, building types, architects and their works. | MMT238 | KORUMA VE RESTORASYON (STÜDYO) CONSERVATION AND RESTORATION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Revitalizasyona yönelik alınan rölevelerin altlık olarak kullanılarak, işlevini kaybetmiş tarihi eserleri simbiyotik çağdaş eklentiler ve yeni işlevlerle revitalize etmek. | Using the surveys taken for revitalization as a basis, revitalizing the historical monuments that have lost their function with symbiotic contemporary additions and new functions. | MMT276 | İLETİŞİM TEKNİKLERİ IV COMMUNICATION MEDIA -IV | Z | 2 | 2 | 3.0 | 3.0 | 4 | İLETİŞİM TEKNİKLERİ IV dersi içeriği, SketchUp ve AutoCAD programlarına eklenti eklemenin temel yöntemlerini ve bu eklentilerin kullanımını kapsar. İlk aşamada, öğrenciler programlara eklenti nasıl yükleneceğini öğrenir ve temel eklentilerin genel işlevlerini keşfeder. Ardından, farklı eklenti türlerini (modelleme, analiz, render vb.) ve bunların tasarım süreçlerine olan etkilerini incelerler. Ders içeriği, öğrencilere özelleştirilmiş çalışma alanları oluşturma, eklentileri etkin bir şekilde kullanma ve tasarım sürecindeki verimliliği artırma konularında pratik beceriler kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, öğrencilere eklentilerin programların işlevselliğini nasıl genişletebileceği, tasarım kalitesini nasıl artırabileceği ve projelerde nasıl kullanılabileceği konusunda örnek uygulamalar üzerinden deneyim kazandırır. Bu ders, öğrencilere tasarım süreçlerinde eklentilerin stratejik kullanımını anlamalarını ve farklı projelerde bu teknolojinin potansiyelini keşfetmelerini sağlamayı amaçlar. | Examination of the three-dimensional model created with the help of a sample architectural project with software in the context of color, light, shadow, perspective, space, three-dimensional modeling, motion and animation. | MMT292 | TAŞIYICI SİSTEMLER II STRUCTURAL SYSTEMS -II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Taşıyıcı sistemlerde şekil değiştirebilen cisimlerde oluşan iç kuvvetlere bağlı hesaplama yöntemleri | Calculation methods related to internal forces in deformable bodies in structural systems | TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules | SINIF: 3 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | MMT301 | MİMARİ TASARIM III ARCHITECTURAL DESIGN -III | Z | 2 | 6 | 5.0 | 9.0 | 8 | Öğrenciler tasarım problemlerinin temel mimari kavramlarını, var olan modelleri yeniden okuyarak anlar ve bilgisayar destekli sunum ve modellerle fikirlerini, önerilerini ifade eder, sunar. | Students understand the basic architectural concepts of design problems by rereading existing models and express and present their ideas and proposals through computer-aided presentations and models. | MMT321 | YAPI MALZEMELERİ I BUILDING MATERIALS-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Dersin içeriği; yapı malzemelerinin özellikleriyle ilgili kavramlar, mimarlık - yapı malzemesi ilişkisi kapsamında tanıtılır, yönetmelik ve standartlar değerlendirilir, malzemelerin kalite kontrolü, dayanım ve dayanıklılıkları konularında bilgi verilir, malzeme türlerine göre özellikleri ve farklı etkiler karşısındaki davranışları incelenir, uygulamalarda kullanılabilecek malzemelerin karşılaştırılması yapılır. | Within the scope of the course, concepts related to the properties of building materials will be introduced within the context of architecture - building material relationship, regulations and standards will be evaluated, information is given on the quality control, strength and durability of materials, according to material types, properties and behaviors against different effects will be explained, materials will be compared for any application in building. | MMT323 | FİZİKSEL ÇEVRE KONTROLÜ (STÜDYO) PHYSICAL ENVIRONMENTAL CONTROL | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | İklim ve iklim elemanları, iklimsel konfor, iklim ve enerji kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (yer, yön,yapı kabuğu, bina biçimi, bina aralıkları, vb.), yapma çevrenin enerji etkin pasif iklimlendirme sistemi olarak tasarlanması. Işığın tanımı, görsel konfor, ışık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları,iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.). Yangın olayı, yangın kontrolünde rol oynayan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (yerleşme sıklığı, hacimlerin organizasyonu, yangın merdivenleri, vb.), yangından korunmada yapma çevrenin pasif ve aktifsistemler olarak tasarlanması. Türkiye’de geçerli olan çevresel standartlar ve yönetmeliklerin tanıtılması (yangın yönetmeliği, gürültü yönetmeliği, ısı korunumu yönetmeliği, vb.) | Climate and climate elements, climatic comfort, design variables related to the built environment that are effective in climate and energy control (location, direction, building envelope, building shape, building spacing, etc.), designing the built environment as an energy-efficient passive air conditioning system. Definition of light, visual comfort, and design variables related to the built environment that are effective in light control (windows, volume dimensions, internal surface reflectivity, external obstacles, artificial light sources, etc.). Fire events, design variables related to the built environment that play a role in fire control (settlement density, organization of volumes, fire escapes, etc.), designing the built environment as passive and active systems in fire protection. Introducing the environmental standards and regulations valid in Turkey (fire regulations, noise regulations, heat conservation regulations, etc.) | MMT331 | MİMARLIK TARİHİ VE TEORİSİ III HISTORY AND THEORY OF ARCHITECTURE-III | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Neoklasizm ve Ecole des Beaux Arts mimarlığı ve Endüstri Çağı ile 20. yüzyıldaki mimari akımları olan Chicago Okulu, Art Nouveau, Art Deco, Arts&Craft Hareketi, Bauhaus, De Stijl, Faşist mimari, Organik mimari, Exprestonist mimari, Brütalizm, Post Modernizm, Metobolik mimari, Rejyonalizm, Dekonstrüktivizm, High-Tech ve Sürdürülebilir mimari ve 20.yy Modern Türk mimarlığı (Erken Cumhuriyet Dönemi) ile II.Ulusal Mimarlık Akımı. | Neoclassicism and Ecole des Beaux Arts architecture and the Industrial Age and the architectural movements of the 20th century, Chicago School, Art Nouveau, Art Deco, Arts & Crafts Movement, Bauhaus, De Stijl, Fascist architecture, Organic architecture, Exprestonist architecture, Brutalism, Post Modernism, Metabolic architecture , Regionalism, Deconstructivism, High-Tech and Sustainable Architecture and 20th Century Modern Turkish Architecture (Early Republican Period) and II.National Architecture Movement. | MMT385 | KENTSEL PLANLAMA VE TASARIM I URBAN PLANNING AND DESIGN-I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Kent ve Şehir Planlama alanındaki temel kavramlar, ilk insan yerleşmelerinden modern kentlere dek izlenen süreç, günümüz kent ve kentleşme sorunları, imar planına altlık oluşturan analitik etütler. | Basic concepts in the field of Urban Planning; the concept of urban; the process from the first human settlements to modern cities; current urbanization problems; analytical studies that form the basis for the urban plans. | STJ303 | STAJ-I INTERNSHIP -I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 3.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, staj etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | Activities related to on-site application; On-Site Practice Coordination is planned and carried out together with the student's advisors at the institution and the officer at the workplace where the on-site practice takes place. At the end of the internship activity, the student submits a written report prepared in accordance with IAU's "On-Site Practice Directive" and approved by the workplace where he/she performed the on-site practice, to the department or program to which he/she is affiliated. | MMS337 | SANAT TARİHİ I HISTORY OF ART I | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Sanat ve güzel sanatlar kavramları, Prehistorik dönemlerden Barok Dönem sonuna kadar resim, heykel ve geleneksel el sanatlarının gelişimi, her dönemin belli başlı sanatçıları ve eserleri tanıtılacaktır | The concepts of art and fine arts, the development of painting, sculpture and traditional handicrafts from the Prehistoric to the end of the Baroque Period, the main artists and works of each period will be introduced. | MMS377 | MİMARLAR İÇİN FOTOĞRAFÇILIK-I PHOTOGRAPHY FOR ARCHITECTS-I | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Fotoğrafın teknik ve kompozisyon bilgilerine hakim olarak, amaca uygun Cep Telefonu Kamerası ile mimari fotoğraflar çekilmesi yönünde eğitim verilmektedir. İlk 8 hafta temel fotoğraf eğitimi, kalan 6 haftada mimari fotoğrafın temelleri anlatılmakta ve uygulama yapılmaktadır. Derse yazılan öğrenciler ile bir Whatsapp gurur kuruyorum. Ders içinde yapılan küçük uygulama çekimlerinin buradan paylaşılmasını sağlayıp, geri bildirim sağlıyorum. Ayrıca ders başında telefon numaramı paylaşıyorum. Öğrenci bana Whatsapp üzerinden bireysel olarak her zaman ulaşabiliyor. Müsaitlik durumuma göre geç de olsa mutlaka yanıt yazıyorum. Ödev teslimlerinden önce bu yöntemle bana danışıp onay alabiliyorlar. Bu yazışmalar sırasında çektiği fotoğrafları daha iyiye götürmek için geri bildirimde bulunuyorum. Öğrencinin derse devamlılığını bir çizelge oluşturarak, ders içi küçük ödevler ve sorulan sorular ile derse katılımı kayıt altına alınacaktır. | By mastering the technical and composition information of photography, training is given to take architectural photographs with a mobile phone camera suitable for the purpose. In the first 8 weeks, basic photography training is given, and in the remaining 6 weeks, the basics of architectural photography are explained and practiced. I create a Whatsapp group with the students enrolled in the course. I ensure that small practice shots taken during the course are shared here and provide feedback. I also share my phone number at the beginning of class. The student can always reach me individually via Whatsapp. Depending on my availability, I will always reply, even if it is late. With this method, they can consult me and get approval before submitting their assignments. I provide feedback to improve the photographs taken during these correspondences. The student's attendance will be recorded by creating a schedule, with small homework assignments and questions asked. | MMS397 | MİMARLAR İÇİN ARKEOLOJİ ARCHEOLOGY FOR ARCHITECTS | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | • Mağara yerleşimi, İlk barınaklar, köy yerleşimi ve düzenli kentlerin kuruluşu ile, düzenli bir kentte yer alan kamusal yapıları ve sivil mimari yapılarını (ev) ve kent içi düzenleri kapsar. Hippodamos Planının uygulandığı ilk düzenli kentler (Priene ve Miletos ) örneklerini kapsar. • Sığınaktan anıtsal yapıya uzanan mimarlık tarihindeki önemli gelişmeler ve Antik Çağ mimarisinde klasikleşmiş düzenler (Dor, İon, Korint ve Aiol düzeni gibi) ve Anıtsal yapı düzenlerini (Tapınak düzenleri: Templum in antis, distil in antis, dipteros, peripteros vb.) kapsar. Antik Çağ Mimarisinde • Klasikleşmiş kent düzenlerinde yer alan;Tiyatro, Agora, Stoa, Bouleuterion, Eklesiasterion, Prytaneion, Gymnasium, Stadion ve Tapınaklar gibi antik bir kentte bulunan yapıların tanımını ve kent düzenindeki yerleşimini kapsar. | It includes important developments in the history of architecture ranging from refuge to monumental structure and classical orders (such as Doric, Ionic, Corinthian and Aiol order) and Monumental structures (Temple orders: Templum in antis, distil in antis, dipteros, peripteros etc.).
Theater, Agora, Stoa, Bouleuterion, Eklesiasterion, Prytaneion, Gymnasium, Stadion covers the definition of structures found in an ancient city.
The cave settlement includes the first shelters, village settlements and the establishment of regular cities, public and civil architectural structures (houses) and urban settlements in a regular city. The first regular cities to which the Hippodamos Plan was implemented included Priene and Miletus. | OPS303 | TASARIMIN EVRENSEL İLKE VE YÖNTEMLERİ UNIVERSAL PRINCIPLES AND METHODS OF DESIGN | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | "Universal Principles of Design" başlıklı ders kitabından, çeşitli tasarım disipline ait 125 kavramın-konu başlığı içinde, seçilen konu başlıklarının, kitap yazım ve içerik formatına göre çeviri yapılması ve çevirinin yorumlanması ve çıkarımlarda bulunulmasına yönelik yaklaşımlar desin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course includes the translation of 125 concepts and topics of various design disciplines from the textbook titled "Universal Principles of Design", the translation of the selected topics according to the format of the book writing and content, and approaches to interpreting the translation and making inferences. | SINIF: 3 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | MMT302 | MİMARİ TASARIM-IV ARCHITECTURAL DESIGN -IV | Z | 2 | 6 | 5.0 | 9.0 | 8 | Ders kapsamında öğrencilerin belirlenen tasarım konuları ile ilgili olarak gerekli bilgiyi toplama, birleştirme, değerlendirme, geliştirme, üç boyutlu düşünebilme, düşündüklerini mimari ifade tekniklerini kullanarak (iki-üç boyutlu çizimler, el eskizleri, maket) ve gerekli zorunlulukları yerine getirerek sonuca ulaştırma becerisi kazanmaları amaçlanır. Bu süreçte önceki projelere göre ihtiyaç programı daha kapsamlı bir soruna yönelik çözüm önerilerinin, biçim-işlev ilişkileri kapsamında geliştirilmesi, farklı teknik bilgilerin (malzeme, konstrüksiyon, yapı sistemleri) kazanılması hedeflenir. | Within the scope of the course, it is aimed for students to gain the ability to collect, combine, evaluate and develop the necessary information regarding the determined design topics, to think in three dimensions, to reach conclusions by using architectural expression techniques (two-three-dimensional drawings, hand sketches, models) and by fulfilling the necessary obligations. In this process, it is aimed to develop solution proposals for a more comprehensive problem, within the scope of form-function relations, and to gain different technical information (materials, construction, building systems) compared to previous projects. | MMT322 | YAPI MALZEMELERİ II BUILDING MATERIALS-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Yapı malzemeleri mimarlık - yapı malzemesi ilişkisi kapsamında tanıtılacak, malzeme ile ilişkili kavramlar, yönetmelik ve standartlar değerlendirilecek, malzeme türlerine göre özellikleri ve farklı etkiler karşısındaki davranışları anlatılacak, farklı uygulamalarda kullanılabilecek malzemelerin karşılaştırılması yapılacaktır. | Building materials will be introduced within the scope of the architecture-building material relationship, material-related concepts, regulations and standards will be evaluated, their properties according to material types and their behavior against different effects will be explained, and materials that can be used in different applications will be compared. | MMT326 | BÜTÜNLEŞİK TASARIM (STÜDYO) INTEGRATED DESIGN | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Mimari proje tasarım sürecinde strüktürel, mekanik, elektrik ve aydınlatma sistemlerini bütünleştirme ve ilişkilendirme yöntemleri ele alınacaktır. Pasif iklimlendirme, iklimsel konfor; iklim elemanlarının değişimi, yorumlanması; iklim ve enerji kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (yer, yön, yapı kabuğu, bina biçimi, bina aralıkları, vb.); binanın kabuk tasarımı gibi konular ele alınacaktır. Aydınlatma ile ilgili temel bilgiler, görsel konfor, ışık kontrolünde etkili olan tasarım değişkenleri, yapay aydınlatma sistemleri gibi konulara yer verilecektir. | Methods of integrating and associating structural, mechanical, electrical and lighting systems during the architectural project design process will be discussed. Passive air conditioning, climatic comfort; Issues such as the change and interpretation of climate elements, design variables related to the artificial environment that are effective in climate and energy control (location, direction, building envelope, building shape, building spacing, etc.) and building shell design will be discussed. Topics such as basic information about lighting, visual comfort, design variables effective in light control, and artificial lighting systems will be included. | MMT332 | MİMARLIK TARİHİ VE TEORİSİ IV HISTORY AND THEORY OF ARCHITECTURE -IV | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 1- Tarih öncesi devirlerden günümüze değin ortaya çıkan mimari üsluplar ve akımlar
2- 21. Yy mimarlığında gündeme gelen kavram ve kuramlar
3- Tarih, kuram ve eleştiri kavramları arasındaki ilişki | 1- Architectural styles and movements that emerged from prehistoric times to the present day
2- Concepts and theories that came to the fore in 21st century architecture
3- The relationship between the concepts of history, theory and criticism | MMT386 | KENTSEL PLANLAMA VE TASARIM II URBAN PLANNING AND DESIGN-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Doğal çevre analizlerinin sentezlenmesi, plan konseptinin oluşturulması, arazi kullanım türleri için yer seçimi (bölgeleme-zoning), yerleşim planı, kentsel tasarım. | Synthesis of natural environment analysis, creation of plan concept, site selection for land use types (zoning), settlement plan, urban design. | STJ304 | STAJ II INTERNSHIP -II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 3.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, staj etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | Activities related to on-site application; On-Site Practice Coordination is planned and carried out together with the student's advisors at the institution and the officer at the workplace where the on-site practice takes place. At the end of the internship activity, the student submits a written report prepared in accordance with IAU's "On-Site Practice Directive" and approved by the workplace where he/she performed the on-site practice, to the department or program to which he/she is affiliated. | MMS338 | SANAT TARİHİ II ART HISTORY -II | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Rokoko Dönem'den günümüze değin resim ve heykel sanatının gelişimi, her dönemin belli başlı sanatçıları ve eserleri tanıtılarak irdelenecektir. | The development of painting and sculpture art from the Rococo Period to the present will be examined by introducing the main artists and works of each period. | MMS378 | MİMARLAR İÇİN FOTOĞRAFÇILIK II PHOTOGRAPHY FOR ARCHITECTS II | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Fotoğrafın teknik ve kompozisyon bilgilerini öğrenmek. Amaca uygun gerekli fotoğraflar çekilmesi için cep telefonu ile nitelikli görseller oluşturmak ve bu yönde fotoğrafın profesyonel bilgisine sadık kalmak kaydı ile eğitim verilmektedir. Öğrenci, kamerası olan bir cep telefonu dışında teknik bir donanıma pratik anlamda ihtiyacı olmasa da, gelecekte mesleki gelişmesine destek amaçlı fotoğrafın teknik ve kompozisyon bilgilerini öğrenmelidir. İlk 8 hafta temel fotoğraf eğitimi, kalan 6 haftada mimari fotoğrafın temelleri anlatılmakta ve cep telefonu aracılığı ile uygulama yapılmaktadır. | Students will have the ability to learn the technical and compositional information of photography. To take good photo ,which should be suitable for the purpose, they are taught how to capture qualified visual images with a smart mobile phone in their lectures.This lecture focus primarily on the techniques and main information of photography to improve and support students’ future career developments.To do that, each one just need a smart mobile phone.In the first 8 weeks of the lecture, students will be introduced the fundamental technologies and techniques of the photography and the rest of the 6 weeks they will be practice their photography skills via smart mobile phone. | OPS304 | TASARIMDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR CONTEMPERARY APPROACHES ON DESIGN | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | " New Architecture and Technology " başlıklı ders kitabından seçilen konu başlıklarının, kitap yazım ve içerik formatına göre çeviri yapılması ve çevirinin yorumlanması ve çıkarımlarda bulunulmasına yönelik yaklaşımlar. Dönem ödevi olarak makale yazımına yönelik çalışma. | Approaches to translating selected topics from the textbook titled "New Architecture and Technology" according to the book writing and content format, and interpreting the translation and making inferences. Work on article writing as a term paper. | PES398 | PEYZAJ MİMARLIĞININ İLKELERİ PRINCIPLES OF LANDSCAPE DESIGN | F | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | • Dünyadan Peyzaj Tasarımı projelerinin sunulması • Grup tartışmaları ve kritiklerin yapılması • Araştırma ödevlerinin yapılması | - Presentation of Landscape Design projects from around the world - Group discussions and critiques - Research assignments | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ISG302 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İş sağlığı ve güvenliğinin (İSG) kavramsal çerçevesi, ulusal ve uluslararası standartlar, iş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri, sonuçları ve önlenmesi ile ilgili temel bilgiler, İSG alanında mevzuatımızda bulunan temel düzenlemeler, örnek olaylar, tekstil sanayisinde yaşanan iş kazalarının incelenmesi ve alınacak önlemler. | Basic concepts related to Occupational Health and Safety (OHS), national and international standards, causes of occupational accidents and occupational diseases, results and prevention, basic regulations in OHS legislation, case studies, work incidents in textile industry and precautions to be taken. | MMT401 | MİMARİ TASARIM-V ARCHITECTURAL DESIGN -V | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Oluşmuş yapısal çevrenin analizleri, Mimari Proje konusu ile ilgili analizler, Mimari proje konusu içinde İşlev-Biçim-Çevre ilişkilerini dikkate alan tasarımlar, Sürdürülebilir ileri yapım teknolojileri içeren karmaşık fonksiyonlu konuları çözümlemek. | Search for a solution in the urban environment for updated functions that do not contain very specific problems will be discussed, creating appropriate spaces for functions will be mentioned, contradiction of "open / closed, private / public" space hierarchy relationships will be discussed. It is aimed to recognize both volumetric and surface-space character of the near environment and re-define through the proposed solution; create multi-storey spaces and storeys with different functions, seeking for solutions regarding the problems of vertical-horizontal circulation system of the multi-storey buildings, discuss the concept of adaptation to the structural environment. In accordance with the objectives and content of the course, Golden Horn district is selected as the study area of the executed project; and project theme is selected as “Urban Research Center of Istanbul” | MMT404 | MEZUNİYET PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 1 | 8 | 5.0 | 13.0 | 9 | Arazi kullanımı, ulaşım ilişkileri, eko sistemler, doğal sınırlar ve manzara noktaları üzerinden alanın analizlerinin hazırlanması ve değerlendirmesi. Verilen program öğelerinin alanla ilişkisinin kurulması. Mekansal kurgunun sağlanması. Proje geliştirme ve proje döngüsü yönetimi ilkelerince proje ölçeğine uygun olarak ifade edilmesi, strüktürel ve yapı kabuğuna ait çözümlerin üretilmesi. | In the Graduation Project, the expectation is to address the theoretical, technological, and urban-environmental problems of architecture together and develop original solution proposals. This includes preparing and evaluating analyses of the site based on land use, transportation relationships, ecosystem, natural boundaries, and scenic points. It also involves establishing the relationship between the given program elements and the site, ensuring spatial composition, expressing the project according to the principles of project development and project life cycle management, and generating solutions related to the structure and building envelope. | MMT421 | UYGULAMA PROJESİ (STÜDYO) WORKING DRAWINGS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Ders stüdyo çalışması, stüdyoya yönelik ders anlatımları ve sunumları içerir. Dersin girdisi, öğrencilerin Mimari Tasarım II'de geliştirdikleri tasarımdır. Strüktürel sistemin performans analizi, dış kabuk, iç bölmeler, dikey sirkülasyon elemanları geliştirilir. Stüdyoda, ön tasar projesine ait;1/500 ölçekli Vaziyet Planı, 1/50 ölçekli Mimari Uygulama Projesi paftaları Çizim ve Sunum Standartlarına uygun olarak çizilir ve bu proje ile yapının üretimi sağlanır. | The course includes studio work, studio lectures and presentations. The input for the course is the design that students developed in Architectural Design II. Performance analysis of the structural system, outer shell, interior partitions and vertical circulation elements are developed. In the studio, 1/500 scale site plan and 1/50 scale architectural application project sheets of the preliminary design project are drawn in accordance with the drawing and presentation standards and the production of the building is ensured with this project. | MMT469 | YAPI EKONOMİSİ BUILDING ECONOMICS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Derste Bina Maliyeti ile ilgi temel kavram, Maliyet yönetimi; maliyet tahmini, planlaması ve denetimi, bina yapımında maliyeti etkileyen faktörler. Süre ve kaynak yönetimi; süre ve kaynak tahmini, planlaması ve denetimi. Şantiye yönetimi; şantiye planlaması, iş ilerlemesi denetimi. Risk yönetimi; risk planlaması, denetimi. Kalite yönetimi; ve yönetmeliği hakkında temel bilgiler, ihale işleri, metraj ve keşif yapma, hak ediş hazırlama, geçici ve kesin kabul işlemleri, teknik şartname ve sözleşmeler uygulamalı olarak öğretilecektir. | In the course, basic concepts related to building cost, cost management; cost estimation, planning and control, factors affecting cost in building construction, time and resource management; time and resource estimation, planning and control, construction site management; construction site planning, work progress supervision, risk management; risk planning and control, quality management; basic information about and regulations, tender works, quantity surveying and surveying, progress payment preparation, provisional and final acceptance procedures, technical specifications and contracts will be taught practically. | MMS413 | KENT MOBİLYASI TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ KENT MOBİLYASI TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kentsel mekan ve kent mobilyaları. Kent mobilyalarının tarihsel gelişimi. Kent mobilyası tasarım ölçütleri; işlevsel ölçütler, psikolojik ölçütler ve teknolojik ölçütler. Kent mobilyalarının sınıflandırılması. Alt yapıya bağlı kent mobilyaları; aydınlatma elemanları; bilgi iletişim ve işaret panoları, telefon kulübeleri, toplu taşıma durakları, meydan saatleri, su öğeleri. Alt yapıya bağlı olmayan kent mobilyaları; Oturma elemanları, çöp kutuları, bitki kapları, üst örtü öğeleri, zemin kaplamaları, bisiklet parkları, ağaç ızgaralar ve koruyucuları, oyun alanı elemanları, heykeller. Kent mobilyaları ve vandalizm.Kent mobilyalarının kullanıldıkları mekanla görsel ve işlevsel ilişkilerinin değerlendirilmesi, mekana en uygun kent mobilyasının seçimine ilişkin kararların geliştirilmesi. Farklı ülkelerde kentsel mekanlarda kullanılan kent mobilyası örnekleri. | Urban space and urban furniture. Historical development of urban furniture. Urban furniture design criteria; functional criteria, psychological criteria and technological criteria. Classification of urban furniture. Urban furniture connected to infrastructure; lighting elements; information communication and sign boards, telephone booths, public transportation stops, square clocks, water elements. Non-infrastructure dependent urban furniture; Seating elements, garbage bins, plant containers, cover elements, paving, bicycle parks, tree grates and protectors, playground elements, sculptures. Urban furniture and vandalism. Evaluation of the visual and functional relations of urban furniture with the space in which they are used, development of decisions regarding the selection of the most appropriate urban furniture for the space. Examples of urban furniture used in urban spaces in different countries. | MMS421 | MİMARLIKTA AR-GE PROJELERİ R&D PROJECTS IN ARCHITECTURE | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Mimarlık ve Teknoloji: Mimarlık alanındaki yenilikçi teknolojilerin, malzemelerin ve yazılımların tanıtımı.
İhtiyaç Analizi ve Araştırma: Mevcut mimari süreçlerdeki zorlukların ve eksikliklerin belirlenmesi için araştırma yöntemleri.
Yaratıcı Fikir Geliştirme: Belirlenen ihtiyaçlardan yola çıkarak yeni fikirler oluşturma ve bu fikirleri projelere dönüştürme süreci.
Proje Yönetimi ve Prototip Oluşturma: Fikirlerin prototiplere dönüşümü, proje yönetimi süreçleri ve uygulama adımları. | | MMS467 | MİMARİ UYGULAMA PROJELERİNDE YÖNETMELİKLER MİMARİ UYGULAMA PROJELERİNDE YÖNETMELİKLER | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İmar Kanunu, Kıyı Kanunu, Orman Kanunu, Trafik Kanunu, Tip İmar Yönetmenliği, İBB imar Yönetmenliği, Zabıta Yönetmenliği, Otopark Yönetmenliği, Sığınak Yönetmenliği, Yangın YÖnetmenliği Deprem Yönetmenliği | Zoning Law, Coastal Law, Forest Law, Traffic Law, Type Zoning Regulation, IMM Zoning Regulation, Police Regulation, Parking Lot Regulation, Shelter Regulation, Fire Directorate, Earthquake Regulation | MMS485 | MİMARLAR İÇİN ANLAMBİLİM SEMANTICS FOR ARCHITECTS | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Tasarım ve kullanıcı arasındaki ilişki, tasarımda duyuların etkisi, algı ve mimarlık ilişkisi, semantic differential to determine the spatial impact (mekânsal etkinin belirlenmesinde anlambilimsel karşıtlar) yaklaşımının açıklanması ve semantic differential to determine the spatial impact (mekânsal etkinin belirlenmesinde anlambilimsel karşıtlar) yaklaşımı ile konut, mağaza ve kafe-restoran üzerinde incelemeler yapılması. | The relationship between design and the user, the effect of the senses in design, the relationship between perception and architecture, the explanation of the semantic differential to determine the spatial impact approach and the housing with the semantic differential to determine the spatial impact approach, making inspections on shops and cafes-restaurants. | OPS403 | İLERİ TASARIM YÖNETİMİ ADVANCED DESIGN MANAGEMENT | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Ulusal ve uluslararası mimarlık şartnameleri, "Kullanıcı talepleri" nin, tasarım sürecine entegre edilmesine yönelik yöntemler, " Maliyet Planlaması" kararlarının tasarım sürecine entegre edilmesine yönelik yaklaşımlar, "Yapı Teknolojisi" kararlarının tasarım sürecine entegre edilmesine ymnelik yaklaşımlar, ve "İletişim Teknikleri" nin Geliştirilmesine yönelik yaklaşımlar desin içeriğini oluşturmaktadır. | National and international architectural specifications, methods for integrating "User demands" into the design process, approaches for integrating "Cost Planning" decisions into the design process, approaches for integrating "Building Technology" decisions into the design process, and approaches for developing communication techniques. constitutes the content of the course. | SINIF: 4 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimcilik Kavramı, Çeşitleri ve Girişimcilikte Etik, Girişimcilikte Yenilik, Yaratıcılık, İnovasyon, , İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri, İşletme Kurma, İş Kurma Süreci, İş Planı, İş Planının Hazırlanmasında Çevresel Faktörler, İş Planının Hazırlanmasında Piyasa Analizi, Pazarlama Planı, Üretim Planı, Yönetim Plan, Finans Planını ,Risk Analizi | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. | MMT466 | PROJE VE YAPIM YÖNETİMİ PROJECT AND CONSTRUCTION MANAGEMENT | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Proje ve yapım yönetimi kavramı, tasarımcının, mal sahibinin, genel yüklenicinin ve yapım yöneticisinin roller, proje yönetimi bilgi alanları, planlama, denetleme ve kontrol için ilgili metotlar ve yönetim problemlerine bakış, proje yaşam döngüsü, sözleşmeler, proje teslim
yaklaşımları, planlama, teklif, ihale, süre planlama, kritik başarı göstergeleri, projelerin denetimi ve ilişkili güncel konular bu dersin kapsamındadır. | The concept of project and construction management, the roles of the designer, owner, general contractor and construction manager, project management knowledge areas, relevant methods for planning, supervision and control and an overview of management problems, project life cycle, contracts, project delivery approaches, planning, bidding, tendering, time planning, critical success indicators, auditing of projects and related current issues are within the scope of this course. | MMT468 | MESLEK UYGULAMASI VE ETİK PROFESSIONAL PRACTICE AND ETHICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dünyada ve Türkiye’de mimarlık mesleğinin tanımı, kapsamı, mimarın sorumlulukları, görevleri, hakları, yetkileri ve bu kapsamda mimarlık mesleğini ilgilendiren ulusal ve uluslararası belgeler, mevzuat ve uygulamalar dersin içeriğini oluşturur. | The content of the course is the definition and scope of the architectural profession in the world and in Turkey, the responsibilities, duties, rights, authorities of the architect, and in this context, national and international documents, legislation and practices concerning the architectural profession. | MMS422 | MİMARLIKTA BİO-TEMELLİ MALZEMELER BIOBASED MATERIALS AND MATERIAL CYCLES IN ARCHITECTURE | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Biyo temelli malzemelerin döngüsel tasarım çerçevesinde mimari, yapı malzemesi ve endüstri tasarım elemanlanı ilişkileri kapsamında tanıtılacak, biyo temelli malzeme türlerine göre özellikleri, geliştirme ve tasarım süreçleri, farklı etkiler karşısında davranışları anlatılacak ve farklı uygulamalarda kullanım potansiyelleri mevcut yapı malzemeleri ile karşılaştırmaları yapılacaktır. | Bio-based materials will be introduced within the framework of circular design in the context of architecture, building materials and industrial design elements, their properties, development and design processes according to the types of bio-based materials, their behavior in the face of different effects will be explained and their potential for use in different applications will be compared with existing building materials. | MMS476 | PORTFOLYO HAZIRLAMA VE SUNUM PORTFOLIO DESIGN AND PRESENTATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Sunumu amaca uygun hazırlamak için yapılması gerekenleri anlatmak. Öğrencilerden bu anlatılanlar doğrultusunda daha önce yaptıkları çalışmaların sunumlarını her hafta yeniden değerlendirerek ve geliştirerek sunmalarını sağlamak. Meslek yaşantılarında kullanacakları etkileyici ve doğru düzenlenmiş portfolyo'ya sahip olmalarını sağlamak. | To explain what needs to be done to prepare the presentation appropriately for the purpose. To ensure that students re-evaluate and improve the presentations of their previous work every week in line with these explanations. To ensure that they have an impressive and correctly organized portfolio that they will use in their professional lives. | MMS482 | İMAR HUKUKU PLANNING LAW | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Genel Hukuk ilkeleri esas alınarak İmar ve Yapı Mevzuatına ilişkin düzenlemelerin, uygulamaların ve çözüme yönelik yasal düzenlemelerin açıklanması dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course consists of explaining the regulations, practices and legal regulations regarding the Zoning and Building Legislation based on General Law principles. | MMS484 | KENTSEL TASARIMDA PEYZAJ UYGULAMALARI LANDSCAPE DESIGN IN URBAN DESIGN | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bu ders, kentsel tasarım ve peyzaj uygulamalarını ve mimarlıkla ilişkisini ‘disiplin’ meselesi üzerinden tartışarak başlıyor. Ders, kentsel tasarımı ve peyzajı farklı temalarla, vurgularla çeşitlendirmeyi ve örneklemeyi amaçlayan teorik tartışmalara ek olarak, dönem boyunca sürdürülecek bir saha çalışmasını da içerecektir. Teorik tartışmalar kentsel peyzajı, oyun, güncel sanat, aşırı peyzajlar, arkeoloji, doğa, su kenarı, altyapı, sakatlık, kentsel tarım vb. üzerinden, her hafta farklı bir tema ile ele almakta. Bu temalar, kamusallık, iktidar, güvenlik, gözetim, demokrasi, kent hakkı, ortaklık, gündelik hayat ile ilişkili kuramsal tartışmaları da beraberinde getirecektir. Bu tartışmaların besleyeceği saha çalışması ise, dönem başında dersin katılımcılarına verilecek olan kentsel bir sorunsalın, her bir katılımcının bireysel projesi etrafında her hafta atölyede tartışılmasını içerecektir. | Each week the course will focus on one theme both exemplifying and diversifying the concept of urban landscape. Conducted through visual presentations, theoretical arguments, debates on texts and excursions, the course will expect the students to work on a specific case study throughout the semester. | MMS486 | MİMARLAR İÇİN GÖSTERGEBİLİM SEMIOTICS FOR ARCHITECTS | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Göstergebilimin tanımı, kapsamı, alanı, tarihçesi, kuramcıları ve yaklaşımları. Göstergebilimin temel kavramları. Anlam kavramı ve anlambilimsel bakış. Mimarlıkta anlam. Mimarlıkta anlamsal boyutun ortaya çıkışı. Göstergebilim ve mimarlık ilişkisi. Göstergebilimin temel kavramlarının mimarlıkta kullanılması. Mimarlıkta gösterge kavramı. Fonksiyon ve gösterge. Mimarlıkta göstergelerin bileşensel analizi. | Definition, scope, field, history, theorists and approaches of semiotics. Basic concepts of semiotics. Concept of meaning and semantic view. Meaning in architecture. The emergence of the semantic dimension in architecture. The relationship between semiotics and architecture. Using the basic concepts of semiotics in architecture. The concept of sign in architecture. Function and indication. Component analysis of signs in architecture. | OPS404 | YARATICI ENDÜSTRİLERDE ARAŞTIRMA RESEARCH ON CREATIVE INDUSTRIES | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Yaratıcı endüstrilerde araştırmanın doğası ve önemi, Araştırma fikirlerini üretmek ve geliştirmek, Fikirleri araştırma projelerine dönüştürmek, Bir araştırmanın tasarımı ve stratejinin geliştirilmesi. | The nature and importance of research in the creative industries, Generating and developing research ideas, Transforming ideas into research projects, Designing a research project and developing a strategy, |
|