English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-HUMAN RESOURCE MANAGEMENT (WithThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-HUMAN RESOURCE MANAGEMENT (WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ISL505YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKALARI
MANAGEMENT AND BUSINESS POLICIES
Z303.06.03İşletme politikalarını ve stratejik yötemin önemini vurgulayan uygulamaların ve yöntemlerin bilinmesiTo know the practices and methods that emphasize the importance of business policies and strategic method
ISL520KÜRESELLEŞME VE STRATEJİK YÖNETİM
GLOBALIZATION AND STRATEGIC MANAGEMENT
Z303.06.03Girişimcilik kavramı ve şirketleşme konuları, Ders strateji formülasyonu, uygulaması ve değerlendirmesi hakkında pek çok unsuru barındırmaktadır.The strategy, policy and related concepts, historical developments, schools of strategic management, strategic management process, strategy makers, strategic orientation, the hierarchy of goals and objectives, environmental analysis (external environmental analysis), environmental analysis (internal environmental analysis); Strategy to determine levels and basic strategic options, company, business and functional strategies, International market entry strategies, tools used in the selection of strategic options, strategy selection, strategy implementation (organizational structure and operational policies), the implementation of the strategy (the dimensions of organizational behavior, organizational culture); Strategic audit; Strategy and case studies related to functional policies.
SBE513BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SCIENTIFIC RESEARCH METHODS
Z303.06.03Bu ders araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir.This course includes starting the selection of the research topic, conducting the processes in the research processes and writing the research report.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-3TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE
Z000.012.00Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır.Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided.
IKY512İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
HUMAN RESOURCES PLANNING
S303.06.03Dersin İçeriği İnsan Kaynakları Planlamasının Tanımı,Önemi,Amacı,Kapsamı,Bütünsel İçeriği,İnsan Kaynakları Planlamasını Etkileyen Faktörler, İKP’de Analiz Yöntemleri, İK ihtiyacın planlanması, İKP’de Kavramsal Modeller ve Sayısal Teknikler, İnsan Kaynakları İhtiyacının Planlanmasında Ayrıntılı Modeller, İKP nın Uygulanması ve Sonuçlarının Değerlemesi, Seçme ve Yerleştirme ve Sosyal Medya.Human Resource Planning Definition, Importance, Objectives, Scope and Global Content, Factors Affecting the Human Resources Planning, Analysis Methods for the PCI, need for HR planning, the PCI Conceptual Model and Numerical Techniques, Human Resources Planning Needs More Models, and Implementation of MRP II Valuation Results, Recruitment and Selection and Social Media
ISL5004MARKA YÖNETİMİ
MARKA YÖNETİMİ
S303.06.03
ISL504ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR AND CHANGE MANAGEMENT
S303.06.03Örgütsel Davranış ve Değişim Yönetimi dersi örgütsel davranışın temel kavramları, örgütsel davranışın gelişim süreci ve yönetim düşüncesi, örgütsel güç ve politika, karar verme, örgütsel bağlılık, örgütsel değişim ve örgüt kültürü konularını içermektedir.Scientific basis of organizational behavior,the historical development of organizational behavior, research techniques, individual and identity within an organization, attitudes and job satisfaction, the foundations of individual differences, biographic characteristics, learning and skills, organizational culture, groups and processes in organizations, techniques of working in groups at organizations, participative management, motivation processes and models in organizations, leadership and its models in organizations, conflicts in organizations, stres management in organizations, organizational environment and thecnology, organizational transformation and advancement, team work, power and policies in organizations, behviors of organizational ethics, management and control
ISL512LİDERLİK VE MOTİVASYON KURAMLARI
LEADERSHIP AND MOTIVATION THEORIES
S303.06.03Motivasyonun tanımı, motive etme süreci, motivasyon kuramları ve bu kuramları kullanacakların nelere dikkat etmeleri gerektiği, liderlik, liderliğin benzer kavramlardan farkı ve liderlik kuramları gibi konular işlenecektir.Definition of motivation, the process of motivating, motivation theories, and pay attention to what you will use this kuramlaru, leadership, similar to the concepts of leadership and leadership theories, such as the difference will be discussed.
ISL519PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
MARKETING RESEARCH
S303.06.03Derste araştırma sürecine uygun olarak amacın, problemin tanımlanması; araştırma modelinin kurulmasını; örnekleme, bilgi toplama, toplanan bilgilerin çözümlenmesi ve yorumlanması ile araştırma raporunun yazımını kapsar.The course objectives in accordance with the research process, defining the problem, the establishment of the research model, sampling, data collection, analysis and interpretation of the information collected with the spelling of the research report covers.
ISL523PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
MARKETING TECHNIQUES
S303.06.03Pazarlama konularıTopics of marketing
ISL525İLETİŞİM REKLAM VE SATIŞ YÖNETİMİ
COMMUNICATION,RECLAIM AND SALES MANAGEMENT
S303.06.03
ISL530PERFORMANS VE KARİYER YÖNETİMİ
PERFORMANCE AND CAREER MANAGEMENT
S303.06.03İnsan kaynakları yönetimi ve çevresi, performans değerlendirme ve yönetimi, performans değerlendirme süreci, uluslar arası performans yönetimi, eğitim ve geliştirme, organizasyonlarda kariyer yönetim, organizasyonlarda kariyer planlama ve geliştirme, kariyer geliştirme planlarında koçluk, bilişim toplumunda kariyer yönetimi, gelecekte kariyer yönetimi ve güncel sorunlar konularını kapsar.Human resources management, performance assessment and management, performance assessment process, career management in organizations, career planning in organizations, consultancy in career planning, career management in information society, current problems in career management.
ISL531İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE GÜNCEL GELİŞMELER
CURRENT DEVELOPMENTS IN HUMAN RESOURCES MANAGEMENT
S303.06.03İnsan kaynakları yönetiminde karşılanan güncel sorunlar ve konu ile ilgili güncel yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Derste, Stratejik İKY; İKY’nin stratejik rolü; İKY stratejileri, yetkinliklere dayalı İKY (Genel ve İşlevler açısından), Kriz Yönetimi-İKY; Küçülme(downsizing) ve İKY politikaları; Çıkışların yönetimi-İş bulma yardımı(outplacement) ; Dış kaynaklarından yararlanma(outsourcing) ; Uluslar arası İKY( İşe alma-kariyer yönetimi, ücretleme vb) ; Farklılıkların (diversity) Yönetimi; İKY açısından Ayrımcılık-Taciz ve Eşit Davranma, psikolojik yıldırma; İş gören geliştirme ve Kariyer yönetiminde yeni yaklaşımlar vb…gibi konular işlenecektir.Existing problems in Human Resources Management and solution proposals, Strategic HRM, the strategic role of HRM, HRM strategies, HRM based on competence (in general and functionwise), Crisis Management-HRM, downsizing and HRM policies, management of output and assistance on outplacement, outsourcing, international HRM (employment-career management, waging etc.), diversity management, HR discrimination, harrasment, equal treatment, psychological intimidation, laborer development and new approahes to career development, etc.
ISL532İŞ DEĞERLEME VE ÜCRET SİSTEMLERİ
JOB PERFORMANCE EVALUATION AND WAGING
S303.06.03İş değerlemenin amacı, yöntemleri, davranışsal ve teknik özellikleri ücret tanımı ve bileşenleri, işletme ücret politikaları, işletme ücret yapılarının oluşturulması ve uygulanması ve ücret sistemleridir.The aim of labor grading, labor grading techniques, behavioral and technical aspects of labor grading, organizational wages policies, forming organization wage structures and implementations, Wage systems.
ISL534ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ
INDUSTRIAL RELATIONS
S303.06.03Türkiye'de çalışma ilişkilerinin tarihsel gelişimiHistorical developments of business relations in Turkey.
ISL538İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU
EMPLOYMENT AND SOCIAL SECURITY LAW
S303.06.03İş hukuku genel hükümleri, sosyal sigortaların uygulanma alanları, sosyal güvenliğin çağdaş eğilimleri ve boyutları, işsizlik sigortası, bireysel emeklilik sistemi, sağlık sigortasıProvisions of labor laws, application domains of Social Security, contemporary approaches to Social Security System, unemployment insurance, individual pension system, health insurance.
ISL707MARKA YÖNETİMİ
BRAND MANAGEMENT
S303.06.03Markalar ve marka yönetimine ilişkin temel kavram ve tanımlar; marka değeri kavramı; marka konumlandırma; marka değeri yaratmak için marka bileşenlerinin seçimi; marka değeri yaratmak için pazarlama programlarının tasarımı; marka değeri yaratmak için bütünleşik pazarlama iletişimi; marka değeri ölçme ve değerlendirme sistemleri; marka stratejileri tasarım ve uygulaması; marka uzantıları; marka yönetiminde sürdürülebilirlik: markaların zaman içinde yönetimi; markaların küresel yönetimi; marka yönetiminde organizasyonel ve yönetsel konular.
ISLY523YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKALARI
MANAGEMENT AND BUSINESS POLICIES
S303.06.03
ISM518KARİYER YÖNETİMİ VE ŞİRKET UYGULAMALARI
CAREER MANAGEMENT AND COMPANY APPLICATIONS
S303.06.03Girişim ve organizasyon yönetimi, Kariyer kavramı, şirketlerde kariyer yönetimi, planlama, geliştirme ile Stratejik insan kaynakları yönetimi konularını kapsarCareer concept, the company careers in management, planning, development, and strategic human resource management covers issues
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-5YÜKSEK LİSANS TEZİ - I
MASTER'S THESIS - I
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-6YÜKSEK LİSANS TEZİ - II
MASTER'S THESIS 2
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.