English

FACULTY OF EDUCATION-ELEMENTARY EDUCATION TEACHING

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
FACULTY OF EDUCATION-ELEMENTARY EDUCATION TEACHING
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA105ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I
Z202.03.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın KaldırılmasıIntroduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne
BIL130BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
INFORMATION TECHNOLOGY
Z202.05.02İleri seviyede MS Word, Ms PowerPoint, Ms Excel programlarını kavrar bilgisayar donanım ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma
EGF105EĞİTİME GİRİŞ
INTRODUCTION TO EDUCATION 
Z202.03.02Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri, eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.Basic concepts of education, relation and functions of education with other sciences, historical development of education science, orientations in educational science in 21st century, research methods in education science, structure and characteristics of Turkish National Education system, role of teacher in education system, characteristics of teaching profession, improvements.
EGF111EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
EDUCATIONAL SOCIOLOGY
Z202.03.02Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitim ve sosyalleşme ilişkisi. Eğitim üzerindeki sosyal etkiler. Eğitimin sosyal deneyimler ve kimlikler üzerindeki etkisi.Relationship between education and society, education and socialization. Social impacts on education. The effect of education on social experiences and identities.
ING107YABANCI DİL-I
FOREIGN LANGUAGE-I
Z202.03.02Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology.
SNO111İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK EĞİTİMİ
BASIC MATHEMATICS IN ELEMENTARY SCHOOL
Z202.05.02Matematiğin tanımı, Sayı sistemleri, Problemler, Taban aritmetiği, Bölünebilme, En küçük ortak kat (ekok) ve en büyük ortak bölen (ebob), Kesirler, Örüntü, Temel geometrik şekiller, temel uzay geometrisi, Ölçüler, İlkokul matematik konularının ilkokul matematik programıyla ilişkisiDefinition of mathematics, Number systems, Problems, Base arithmetic, Divisibility, The least common multiple (lcm) and the biggest common divisor (bcd), Fractions, Patterns, Basic geometric figures, Basic space geometry, Measurement, Relationships between primary mathematics subjects and primary mathematics program
SNO113TÜRKİYE COĞRAFYASI VE JEOPOLİTİĞİ
GEOGRAPHY AND GEOPOLITICS OF TURKEY 
Z202.03.02Türkiye'nin yeri ve konumu, Türkiye'nin jeopolitik ve jeostratejik durumu ve özellikleri, matematiksel konum özellikleri, özel konum özellikleri (komşular) , ülke grupları özellikleri (siyasi, askeri, ekonomik, kültürel organizasyonlar) . Türkiye'nin fiziki özellikleri (iklimi, hidrografik özellikler, toprak yapısı, bitki örtüsü) , sosyoekonomik özellikleri (nüfus, yerleşimi, tarım, ormancılık, hayvancılık, enerji, sanayi, ulaşım, turizm) .The place and location of Turkey, geopolitics and geostrategic place of Turkey and its features; mathematical position characteristics of Turkey, special position characteristics (neighbors), countries group characteristics (political, military, economics, cultural organizations). Physical features of Turkey (climate, hydrographic characteristics, soil structure, plant cover), socio-economic characteristics (population, agriculture, forestry, stock raising, energy, industry, transportation, tourism).
TUR103TÜRK DİLİ-I
TÜRK DİLİ-I
Z202.05.02Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili UygulamalarDefinition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA106ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II
Z202.03.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası TürkiyePolitical Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960.
EGF107EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
Z202.03.02Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler.Relationship between education and psychology, definition and functions of educational psychology, basic concepts related to learning and development, developmental characteristics, factors affecting learning, learning theories, reflections of learning theories on teaching processes, effective learning, factors affecting learning.
EGF109EĞİTİM FELSEFESİ
EDUCATIONAL PHILOSOPHY
Z202.03.02Geçmişten günümüze felsefi ve eğitim ilişkisinin birey ve toplum üzerinde oluşturduğu etkiyi anlamlandırmaya; felsefenin eğitim ile olan ilişkisi doğrultusunda eğitim sistemlerimizin ve eğitim uygulamalarının nasıl şekillendiğini kavramaya; farklı felsefik görüşleri kullanarak bireye özgü eğitim felsefelerinin yapılandırılmasını sağlamaya yönelik konular ve tartışmalarTo understand the impact of philosophical and educational relationship from past to present on the individual and society; to comprehend how our education systems and educational practices are shaped in line with the relation of philosophy with education; to ensure the structuring of individual education philosophies by using different philosophical views.
ING108YABANCI DİL -II
FOREIGN LANGUAGE-II
Z202.03.02Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills.
SNO112ÇEVRE EĞİTİMİ
ENVIROMENTAL EDUCATION
Z202.04.02Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; ilkokul programlarında çevre eğitimi.Basic ecological concepts; ecosystems, food chain, food web, biological relationships in ecosystems; energy flow, material cycle, basic ecological problems of human (population growth; ecological effect; erosion; loss of forests; urban environment; behavioral pollution; environmental pollution; marshs and waste water); decision making for environment, soil and water resources and their management; protection, culture and primitive life; global perspective, ecological concept and problems; environment sensitivity; works, foundation and institutions in sensitive to environment in the world.
SNO116İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ
BASIC SCIENCES IN ELEMENTARY SCHOOL
Z303.05.03Doğa felsefesi ve doğa bilimleri, fen bilimleri ve önemi, fen bilimlerinin temel ilkeleri, fen bilimleri ile ilgili temel kavramlar ve paradigmalar, fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri ve tarihi gelişimi, ilkokulda fen bilimleri öğretiminin amaçları, ilkokulda temel fizik bilimi konuları, ilkokulda dünya ve evren bilimi konuları, ilkokulda temel kimya bilimi konuları, ilkokulda temel biyoloji bilimi konuları.Natural philosophy and natural sciences, science and its importance, basic principles of science, basic concepts and paradigms of science, the place and history of science among other sciences, the aims of science teaching in primary school, basic physics in elementary school subjects of universe science, basic chemistry science subjects in primary school, basic biology science subjects in elementary school.
SNO118TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ
TURKISH HISTORY AND CULTURE
Z202.04.02İlk Türklerden, Türklerin İslamiyete girişlerine kadar ve İslamiyete geçişten sonraki dönemlerde Türk devletlerinin kültür ve medeniyet yapıları ve bunun yansımaları. Türk medeniyetlerinin dünya medeniyetleri içindeki kendine özgü özellikleri. Günümüze kadarki Türk devletlerin insanlarının hayatın akışı içerisinde elde ettikleri, edindikleri bilgiler, görgüler ile sahip oldukları değerler. Ana hatları ile Türk Tarihi.Sources of Turkish history, main line of Turkish history, main land of Turks, primary states which established Turks, Turks migrations and results of these migrations, place and importance of Turkish history in the world history.
TUR104TÜRK DİLİ -II
TURKISH LANGUAGE-I​I 
Z202.05.02
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF112ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES
Z202.03.02Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi.Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group.
EGF209TÜRK EĞİTİM TARİHİ
HISTORY OF TURKISH EDUCATION
Z202.03.02Türk eğitim tarihinine giriş, İslamiyetten önce Türklerde eğitim, İslamiyetten sonra eğitim, Osmanlı dönemi eğitim sistemi, eğitimde ilk yenilik dönemi, Tanzimat dönemi, Mutlakiyet dönemi, II. Meşrutiyet dönemi, Kurtuluş Savaşı dönemi, Cumhuriyet dönemi.The importance of Turkish education history in terms of education, the condition of education and the teacher training institutions before proclamation of the republic.
SNO231FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR UYGULAMALARI
SCIENCE LABORATORY PRACTICES
Z021.03.02Fen bilimleri öğretiminde laboratuvarın amacı ve önemi; laboratuvarda güvenlik; bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları; ilkokula yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi), argümantasyon, deney çalışma yaprakları ve deney raporu hazırlama; basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri; grup çalışmaları.The purpose and importance of the laboratory in science teaching; laboratory safety, scientific method, scientific process skills and how they are gained; laboratory experiments for primary school (planning, conducting and evaluating the results of the experiments), test worksheets and preparation of the experiment report; examples of experiments that can be made with simple and inexpensive materials; group studies.
SNO233İLKOKUMA YAZMA VE ÖĞRETİMİ
 TEACHING OF PRIMARY READING AND WRITING
Z303.06.03İlk okuma ve yazma öğretimini etkileyen faktörler İlk okuma ve yazma öğretimi giriş- ilk okuma ve yazma öğretiminin önemi- öğretim yöntemlerine kısa bir bakış Öğretim programı- kazanımlar Ses temelli cümle yöntemi+işlerlik kazandırabilecek yöntem/teknikler Örnek etkinlikler İlk okuma ve yazma öğretiminde kullanılabilecek araç-gereçler/öğrenci başarısını belirleme Öğrenci performanslarıFactors affecting initial reading and writing teaching, Introduction to first reading and writing teaching, The importance of teaching first reading and writing, A short overview of the first reading and writing methods Curriculum - learning outcomes Voice based sentence method + methods / techniques that can gain functionality Sample activities Materials to be used in first reading and writing teaching, Determining student achievement, Student performances.Factors affecting initial reading and writing teaching, Introduction to first reading and writing teaching, The importance of teaching first reading and writing, A short overview of the first reading and writing methods Curriculum - learning outcomes Voice based sentence method + methods / techniques that can gain functionality Sample activities Materials to be used in first reading and writing teaching, Determining student achievement, Student performances.
SNO235İLKOKULDA DRAMA
 DRAMA IN PRIMARY SCHOOL
Z202.04.02Yaratıcı dramada temel kavramlar, ilkokulda yaratıcı dramanın özellikleri, amaçları, yaratıcı dramanın temel ögeleri (bileşenleri), yaratıcı dramanın aşamaları, dramatik kurgunun bileşenleri, psikodrama, sosyodrama, yaratıcı dramada teknikler, süreçsel drama, tiyatro drama ilişkisi, ilkokulda yaratıcı dramada ölçme ve değerlendirme, yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri, Türkiye’de yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri, İlkokulda yaratıcı drama çalışmaları yapılandırma süreci bilgisi.Basic concept of drama, creativity, dramatizetion, improvisotion, role act, express your self and empathy, play
SNO227İLKOKUL PROGRAMI
 PRIMARY SCHOOL PROGRAM
S202.04.02Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, amaçları (hedefler, kazanımlar), alanları; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri konuları işlenecektir.Basic concepts related to education programs; elements of elementary school curricula, objectives (behavioral objectives, gains), areas; the philosophical, historical, psychological and social foundations of primary school curriculum.
SNO229ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
 CHILD PSYCHOLOGY
S202.04.02Çocuk psikolojisi dersi normal ve anormal kavramları, çocukluk tarihi, gelişim kuramları, çocuklukta psikopatoloji, çocuklarda görülen davranış ve duygusal problemler, gelişimsel sorunlar, anne baba tutumları, okulda çocuk psikolojisi konularını içermektedir.Basic concepts of child psychology, Personal and self characteristics of children, Characteristics of children with special needs, Individual differences.
EGK211BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ
ETHICS IN SCIENCE AND RESEARCH
G202.03.02Bilim, bilimin doğası, gelişimi ve bilimsel araştırma; etik kavramı ve etik teorileri; araştırma ve yayın etiği; araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri; yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın, editörlük, hakemlik ve etik; yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar; araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurullar; etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar; sık görülen araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler.Science, the nature of science, its development and scientific research; the concept of ethics and ethical theories; research and publication ethics; unethical behaviors and ethical violations in the research process; ethical issues related to authorship and copyright; biased publication, editing, refereeing and ethics; ethics of broadcasting and unethical behaviors during publication process; legislation and committees on research and publication ethics; ways to identify ethical violations; common research, publication ethics violations and methods to prevent them.
EGK213BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ
HISTORY AND PHILOSOPHY OF SCIENCE
G202.03.02Rönesans’la birlikte dünyanın evrenin merkezinde olmadığının algılanmasıyla başlayan ve Big Bang teorisinden insan geninin bütün bir haritasını çıkarmaya kadar geçen süreç ekseninde; Bilimin doğası, bilim ile teknoloji ilişkisi, Bilimsel Devrimlerin yapısı ve Paradigma kavramı, bilim- sözde bilim ayrımı, bilimsel yöntemler, tarihten günümüze bilim toplulukları, bilim insanlarından örnekler ve bilim insanlarının insani özellikleri tartışılmaktadır.The nature of science, the relationship between science and technology, the structure of scientific revolutions and the concept of paradigm, the distinction between science and pseudo-science, scientific methods, scientific communities from history to the present day, examples from scientists and human characteristics of scientists
EMB211MÜZE EĞİTİMİ
 MUSEUM EDUCATION
F202.04.02Müze ve eğitim ilişkisi, eğitimde müzelerden yaralanma yöntemleri, müze eğitimi programı geliştirmeThe relationship between museum and education, methods of benefiting from museums in education, museum education program development
EMB213OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI
OUT OF SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS
F202.04.02Bu ders; Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri- genel ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 1; ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 2; ,okul dışı öğrenme ortamları -müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, ,okul dışı öğrenme ortamları- planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar ,okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi,okul dışı öğrenme alan gezisi 1,okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması,okul dışı öğrenme etkinlikleri uygulama 1,okul dışı öğrenme etkinliği uygulaması 2,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 1,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 2,okul dışı öğrenme alan gezisi 2; konularını içermektedir.This course; Out-of-school education and learning concepts, teaching methods and techniques suitable for out-of-school learning environments - general, teaching methods, techniques suitable for out-of-school learning environments (project-based learning, station technique, etc.) and teaching materials 1; teaching methods, techniques (project-based learning, station technique, etc.) and teaching materials appropriate for out-of-school learning environments 2; , out-of-school learning environments-museums, science centers, zoos, botanical gardens,, out-of-school learning environments- planetariums, industrial organizations, national parks, science festivals, science camps, natural environments, development of out-of-school learning areas and environments, out-of-school learning environments learning field trip 1, planning out-of-school learning activities, implementation of out-of-school learning activities 1, application of out-of-school learning activity 2, evaluation of out-of-school learning activities 1, evaluation of out-of-school learning activities 2, out-of-school learning field trip 2; topics.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF210TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
COMMUNITY SERVICES APPLICATIONS
Z122.03.03Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.Importance of community services applies; to determine current problems of community and to prepare projects for solving those problems; to attend science activities like panel, conference, congress, symposium as viewer, speaker and editor; to attend different projects as voluntary in meaning of social responsibility; the basic information and skills that are about application of community services at schools.
EGF211EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS IN EDUCATION
Z202.03.02Bilim, bilim tarihi, bilim felsefesi, pozitivist paradigma, yorumlamacı paradigma, soru sorma yetkinliği, araştırma sorusu, hipotetik akıl yürütme, indüktif akıl yürütme, dedüktif akıl yürütme, araştırma değişkenleri, örnekleme yaklaşımları, araştırmada iç geçerlik, araştırma iç geçerlik, veri toplama araçlarının geçerliliği, istatistiki geçerlik, deneysel araştırma ve nedenselliğin ilkeleri, tek denekli araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, tarama araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, korelasyonel araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, nedensel-karşılaştırma araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, nitel araştırma yaklaşımları, durum çalışmaları, gömülü teori çalışmaları, anlatı çalışmaları, fenomenografi çalışmaları, fenomonoloji çalışmaları, akademik yazım ve raporlama.Science and basic concepts , basic ideas about history of science, the structure of scientific research, scientific methods and different views about them, problem, research model, universe and sample, data collection and methods, recording, analyzing, interpreting, and reporting data
EGF223ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
TEACHING PRINCIPLES AND METHODS
Z202.03.02Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, teknikleri ve bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev, sorumluluk ve yeterlilikleri.Basic concepts of teaching, learning and teaching principles, the benefits and importance of working schemingly, planning teaching, learning and teaching strategies, teaching methods and techniques, relations of them with applications, teaching materials, teacher's role and responsibilities in the developing the service quality of teaching and qualifications of teachers.
SNO240OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER ÖĞRETİMİ
 GAME AND PHYSICAL ACTIVITES TEACHING
Z303.05.03İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi (1-4.Sınıflar)öğretim programlarıyla ilgili kuramsal yapı(programın yapısı,temel beceriler,programın temel unsurları,öğretim yötemleri,sınıf yönetimi,ölçme ve değerlendirme), ders kazanımlarına ilişkin uygulamalar(ders planı,çalışma planları,ölçme araçları hazırlama ve uygulama), eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler oyunu tanımı ve genel özellikleri ve oyun öğretimi.Theoretical structure related to the curriculum of Primary School Game and Physical Activities (Grades 1-4) (structure of the program, basic skills, basic elements of the program, teaching methods, classroom management, measurement and evaluation), practices related to the course outcomes (lesson plan, study plans , preparation and application of measurement tools), educational and musical games, examples of modern folk dance, definition of the game and general features and teaching of games.
SNO242TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
TURKISH LANGUAGE TEACHING
Z303.05.03Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve Türkçe Dersi Öğretim Programının Tanıtımı, Dinleme, Konuşma, Türkçe öğretiminde metin bilgisi, Okuma, Okuma (PISA sınavlarına yönelik okuduğunu anlama), Yazma (yaklaşımlar ve uygulama), Dil bilgisi öğretimi, Türkçe öğretiminde teknoloji ve materyal kullanımı, Türkçe öğretiminde drama ve oyun, Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme.Problems encountered in teaching Turkish and Introduction of Turkish Curriculum, Listening, Speaking, Knowledge of text in Turkish teaching, Reading, Reading related PISA, Writing, Teaching grammar, Use of technology and materials in Turkish teaching, Drama and play in Turkish teaching, Measurement and evaluation in Turkish teaching
SNO238ÇOCUK EDEBİYATI
 CHILDREN’S LITERATURE
S202.04.02Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.The development of children's literature in the world and Turkey. In childhood, the importance of meeting qualified children's books and the function of children's literature in raising sensitive and thinking individuals who have acquired a reading culture. Examining the properties (design, content and educational) that should be found in children's literature works with examples. Showing unqualified children's books with examples and discussing their negative effects on children's developmental characteristics. Studies to determine the suitability of the preservice teachers according to the age groups of the books they read and examine, and what development these children will contribute to. Determining the contribution of various literary genres (epic, fairy tale, poetry, story, novel, etc.) and linguistic materials (counting, nursery rhyme, etc.) to the development of children.
SNO244İLKOKULDA ALTERNATİF EĞİTİM UYGULAMALARI
 ALTERNATIVE EDUCATION PRACTICES IN PRIMARY SCHOOL
S202.04.02Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları; taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları; yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları; birleştirilmiş sınıflarda öğretim, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel dayanakları ve öğretim biçimini, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları, dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları.Geographical, social and economic factors affecting education in Turkey, ways to meet the educational needs of children in rural and scattered settlements; bussed education, advantages and disadvantages of bussed education; regional boarding schools, advantages and disadvantages of boarding primary schools; teaching in multigrade classrooms, the causes of multigrade classrooms, the basic foundations of teaching in multigrade classrooms and the way of teaching, planning of teaching in multigrade classrooms, classroom management and assessment activities, and teacher's duties and responsibilities in multigrade classrooms, teaching practices in multigrade classrooms around the world.
EGK120İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM
HUMAN RELATIONS AND COMMUNICATION
G202.03.02İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.Definition and classification of human relations; theoretical approaches to interpersonal relations (psychoanalytic, attachment, contemporary theories); theoretical approaches to interpersonal relations (social, psychological, cognitive theories); interpersonal relationships as a developmental process (infancy and childhood, adolescence and adulthood); factors affecting human relations; gender, gender roles and interpersonal relations; self-adaptation and self-disclosure in interpersonal relationships; communication and communication errors; effective communication skills; interpersonal problems, conflict and conflict resolution approaches; human relations in terms of intercultural differentiation.
EGK124İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ
HUMAN RIGHTS AND DEMOCRACY EDUCATION
G202.03.02İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.Basic concepts about human rights, knowledge of basic concepts about human rights, citizenship and democracy, understanding the historical development of human rights, understanding the transition process of human rights to international area, understanding how human rights are protected at national and international level, human rights and citizenship education understanding of its importance.
EGK214TÜRK İŞARET DİLİ
TURKISH SIGNAL LANGUAGE
G202.03.02Dünyada ve Türkiye’de işaret dili; Türk İşaret Dili ve özellikleri; harfler, tanımlar ve kullanım; kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma, sayılar ve matematik işaretleri; Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramları; Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma.
EMB210MİKRO ÖĞRETİM
MICRO TEACHING
F202.04.02Mikro Öğretim uygulamaları (İlkokul Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuar çalışmaları v.b.), ilkokul programında ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. öğretmenlik yeterlikleri. Alan kitaplarının özellikleri.Micro teaching applications (Computer course teaching subjects to be selected in the classroom, preparing plans, classroom, organizing materials, materials and materials to present the course and evaluation of the presentations in terms of teaching knowledge and skills). Field-specific applications (remote control systems, laboratory studies etc.), measurement and evaluation in computer education: portfolio applications, performance tests, observation forms, etc. Teaching competencies. Properties of field books.
EMB212ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME
CRITICAL AND ANALYTICAL THINKING
F202.04.02Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.Basic concepts and definitions; brain as a thinking organ, thinking styles and grouping of thinking; involuntary thinking and features; voluntary thinking and its characteristics; methods of voluntary thinking; critical and analytical thinking; main features and criteria of critical and analytical thinking, stages of critical and analytical thinking; factors affecting critical and analytical thinking; the scope of critical and analytical thinking; critical and analytical reading; critical and analytical listening; critical and analytical writing.
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF202SINIF YÖNETİMİ
CLASSROOM MANAGEMENT
Z202.03.02Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma ve değerlendirme yaklaşımı.Basic terms and concepts about classroom management, factors affecting effective classroom management, classroom management models, designing and implementation of classroom rules, managing misbehaving students in classes. Effective time management in classes, suggestions and examples for a positive classroom environment, appropriate evaluation procedures for effective classroom management.
EGF317EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK
ETHICS AND MORALITY IN EDUCATION
Z202.03.02Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar.Basic concepts and theories of morality and ethics; ethical principle, ethical rule, business and professional ethics / ethics; teaching profession with its social, cultural, moral and ethical aspects; ethical principles in the education, training, learning and evaluation process of the right to education; Ethical principles in dealing with education stakeholders (employers / managers, colleagues, parents, professional organizations and society); moral / ethical responsibilities of education / school administrators, parents and students; unethical behavior in business and professional life; moral / ethical education and ethics committees at school.
SNO351HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
LIFE STUDIES TEACHING
Z303.05.03Hayat bilgisi derisinin ve olgusunun tanımı, amacı ve doğası; hayat bilgisi dersi öğretim programlarının neliği ve nasıllığı, hayat bilgisi öğretimi programı ve yenilenmiş bloom taksonomisi, hayat bilgisi dersine ait konu içeriklerine yönelik pedagojik alan bilgisinin geliştirilmesi, sınıf içi öğretimsel faaliyeti planlama ve uygulama, hayat bilgisi öğretiminde kazandırılması gereken beceriler, hayat bilgisi dersinde kazandırılması gereken değerler, hayat bilgisi dersi kapsamında öğretilmesi gereken fen, matematik, dil kavramları ve düşünce becerileri, öğrenme çıktılarının konu alan bilgisi ve beceri temelinde ölçme ve değerlendirilmesi.Definition, purpose and nature of life science skin and phenomenon; The nature and how of life studies lesson curriculum, life studies teaching program and renewed bloom taxonomy, development of pedagogical content knowledge for the subject contents of life studies lesson, planning and application of in-class instructional activities, skills to be gained in life studies teaching, Values, science, mathematics, language concepts and thinking skills that should be taught within the context of life studies, measurement and evaluation of learning outcomes on the basis of subject knowledge and skills.
SNO353MATEMATİK ÖĞRETİMİ-I
TEACHING MATHEMATICS-I
Z303.04.03Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; aritmetik işlemler, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.The aim and basic principles of mathematics teaching; Teaching and learning strategies to be used in mathematics teaching; the scope, purpose and characteristics of the primary school mathematics program; important skills in mathematics education, association, representations, communication, reasoning, problem solving (strategies, stages, problem types, etc.); development of number concept in children (developments before counting, one-to-one matching, cardinal value, combining, separating, comparing, equivalence, few, multiplicity, etc.); place value, formation and structural properties of natural numbers; arithmetic operations, related topics in elementary school mathematics curriculum, gains and examples of activities according to these.
SNO355FEN ÖĞRETİMİ
SCIENCE EDUCATION
Z303.04.03Fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar; fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, ilkokul fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar.Basic concepts of science and science education; science, technology, characteristics of scientific knowledge and scientific method, science and technology literacy, science-technology-society-environment relations, attitudes towards science, science education purposes, the historical development of Turkey and the world in science education, constructivist approach and science learning, cognitive development and science education, characteristics of the primary school science program and its relationship with other lessons, developing scientific process skills and sample applications.
SNO357İLKOKUL DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ
COURSEBOOK EVALUATION IN PRIMARY SCHOOL EDUCATION
S202.04.02Ders kitapları ve öğretim programları ile ilgili temel kavramlar, ilkokul programlarının temel özellikleri (misyon, vizyon ve öğrenim kazanımları), Modern bilim felsefesi ışığında bilimsellik kriterleri, çeşitli felsefi bakış açılarında ders kitaplarının incelenmesi ve dönem sonunda bir ders kitabının belirlenen bir analiz şablonu ile incelenerek raporlandırılmasıBasic concepts of textbooks and teaching programs, basic features of primary school programs (mission, vision and learning outcomes), scientific criteria in the light of modern philosophy of science, examination of textbooks from various philosophical perspectives, and reporting a textbook at the end of the semester with a determined analysis template
SNO359SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
EVALUATION OF IN-CLASS LEARNING
S202.04.02Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.Measurement tools and features used in education; Tools based on traditional approaches: Written exams, short answer exams, true-false type tests, multiple choice tests, matching tests, oral exams; Tools for getting to know the student from multiple dimensions: observation, interview, performance evaluation, student portfolio, research papers, research projects, peer evaluation, self-evaluation, attitude scales; Issues to be considered in the evaluation of student success; assessment of learning outcomes and grading.
EGK311BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE
ADDICTION AND STRUGGLING WITH ADDICTION
G202.03.02Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağımlılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerileri; bağımlılıkta sosyal hizmetin rolü; bağımlılık ile ilgili modeller; bağımlılığı önleme çabası; bağımlılığın sonuçları; bağımlılık ile mücadelede ulusal politika ve strateji yöntemleri; yeniden uyum süreci.Basic concepts and definitions; types of addiction (substance addiction, technology addiction, etc.); causes of addiction; the risk factors in the family, peer group and social context that prepare the person for the substance addiction process; communication skills in dependent children, adolescents and adults; the role of social work in addiction; addiction related models; efforts to prevent addiction; consequences of addiction; national policy and strategy methods in combating addiction; reintegration process.
EGK313KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME
CAREER PLANNING AND DEVELOPMENT
G202.03.02Bu ders; öğrencilerin özellikle kariyer gelişimleri ve planlamalarını kolaylaştırmaya yönelik kişisel gelişim dersidir. Ders içeriğinde; öğrencilerin kariyer farkındalığı geliştirmeleri için eğitim ve sınav sistemi bilgileri; karakteristik özellikleri ile mesleki seçenekleri eşleştirmelerine yardımcı olmak için ilgi, yeterlilik ve mesleki değerler gibi kavramların tanıtımı; üniversitedeki araştırma, öğrenci değişimi gibi ofislerin tanıtılması; geleceğe odaklanma sürecini teşvik etme ile ilgili etkinliklerin uygulanması; karar verme, performans hedefleri belirleme ve akılcı kariyer inançları geliştirmeleri konusunda etkinliklerin uygulanması; özgeçmiş hazırlama, niyet mektubu örneği hazırlama, referans ile başvuru yapmanın önemi, lisansüstü eğitim ya da mezuniyet sonrasındaki iş fırsatları konusunda akademisyenler ve mezunlarla görüşmeler yapma; akılcı olmayan inanışlar, romantik ilişkiler ve flört şiddeti, mobing konularında bilgiler verme gibi konular bulunmaktadır. Ayrıca, derse olanaklar ölçüsünde kaynak ziyaretçiler davet edilebilmektedir.This course; It is a personal development course aimed at facilitating students' career development and planning. In the course content; education and examination system information for students to develop career awareness; introduction of concepts such as interest, competence and professional values ​​to help them match their characteristics with professional options; promotion of offices such as research, student exchange at the university; implementation of activities related to fostering the future focus process; implementation of activities in decision making, setting performance goals and developing rational career beliefs; preparing a curriculum vitae, preparing a letter of intent, the importance of applying with a reference, interviewing academics and graduates about job opportunities after graduate education or after graduation; and there are topics such as irrational beliefs, romantic relationships and dating violence, giving information about mobbing.
EMB311AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME
OPEN AND DISTANCE LEARNING
F202.04.02Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler, uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, e-içeriklerin incelenmesi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması.Introduction of distance education, distance education in instructional environments, techniques and methods used in planning, preparing and implementations of distance education technologies. Main concepts about distance education, analysis of open high school and university programs, internet schools and virtual classes, interpret communication and information technologies in terms of distance education process, satellite echnologies in distance education.
EMB313SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM
SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND EDUCATION
F202.04.02Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.Sustainability concept and usage areas; sustainability in terms of social sciences and science; sustainability in the context of social change; education and sustainability; the future of humanity and sustainability; migration, poverty and inequality; sustainable environment; ecology, global environmental problems and sustainability; sustainable society in harmony with nature; population, economic system and natural environment; technological developments, consumption habits and environment; social responsibility studies, sustainability in terms of tangible and intangible cultural heritage; rethinking human-nature relations in the axis of sustainability.
OEF301KÜLTÜR TARİHİ
CULTURAL HISTORY
F202.04.02Türk ve Dünya Kültürü
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SNO360EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION
Z202.03.02Ölçme değerlendirmenin yeri ve önemi, temel kavramlar, ölçme-değerlendirme türleri, ölçme hataları, ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler, madde ve test istatistikleri, Sonuca ve sürece yönelik ölçme ve değerlendirme teknikleri.The place and importance of measurement and evaluation, basic concepts, types of measurement and evaluation, measurement errors, the features of measurement tools, item and test statistics, Measurement and evaluation techniques for result and process.
SNO362TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
TURKISH EDUCATION SYSTEM AND SCHOOL MANAGEMENT
Z202.03.02Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.The aim of the Turkish Education System and basic principles, regulations related to education, the structure of Turkish Education System, management theories and processes, school organization and management, works in staff management, student, teaching and business management, community involvement to the school.
SNO364MATEMATİK OĞRETİMİ-II
TEACHING MATHEMATICS II
Z303.04.03Kesirler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri, denklik, karşılaştırma, sıralama, kesirlerle işlemler, ondalık kesirler, ondalık kesirlerle işlemler, geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi, ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma, paralarımız, veri yönetimi, tablo ve grafikler, matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme, çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.Fractions, student difficulties in learning fractions, different meanings of fractions, fraction models, equivalence, comparison, ordering, operations with fractions, decimal fractions, operations with decimal fractions, geometry, development of geometric thinking in children, 2 and 3 dimensional geometry topics and their teaching, measurement and measurements development of the idea of ​​measurement in children, size, area, volume, time measurements, weighing, our money, data management, tables and graphs, measurement and evaluation in mathematics education, multiple measurement-evaluation methods and techniques, related subjects and achievements in the primary school mathematics curriculum examples of suitable activities.
SNO366SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
SOCIAL STUDIES TEACHING
Z303.05.03Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Öğretimi ile ilgili temel düzeyde bilgi, beceri ve uygulamaları edinmesi, ders konusu ile ilgili araştırma yapması, okuma, yazma, tartışma ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesi beklenmektedir. Ayrıca ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin (4. sınıf) gelişim özelliklerine, ilköğretim programının temel özelliklerine uyan, öğrencinin etkin olmasına dayalı çalışmalar hazırlanması beklenmektedir.It is expected that students acquire basic knowledge, skills and practices related to Social Studies Teaching, do research on the subject of the course, and develop their reading, writing, discussion and critical thinking skills. In addition, it is expected to prepare studies based on the student's efficiency, which comply with the developmental characteristics of primary school students (4th grade) and the basic characteristics of the primary education program.
SNO368DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
RELIGIOUS CULTURE AND ETHICS TEACHING
Z303.04.03Din ve insan ilişkisi, din sosyolojisi, din felsefesi, din psikolojisi, dinler tarihi, İslamiyetin temel bilgi kaynakları, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi programı, öğretimsel yöntem ve tekniklerRelationship between religion and human, sociology of religion, philosophy of religion, psychology of religion, history of religions, basic knowledge sources of Islam, religious culture and moral knowledge curriculum, instructional methods and techniques
SNO370AFETLER VE AFET YÖNETİMİ
DISASTERS AND DISASTER MANAGEMENT
S202.04.02Afet ve risk kavramları; afet, risk ve zararlarının azaltılması Afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi Doğal ve beşeri afetler Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri İklim değişikliği ve meteorolojik afetler Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri Afet yönetiminde etik değerler Proje sunumlarıDisaster and risk concepts; disaster, mitigation of risks and damages Disaster education and its importance; disaster preparedness, disaster response, disaster-recovery of natural and human disasters, the effects of disasters of the sustainable development, climate change and meteorological disasters studies disaster mitigation in the world and Turkey Earthquake regulations, effectiveness disaster management cycle of disaster management, coordination of disaster management terminology disaster, emergency and disaster coordination centers Ethical values in disaster management Project presentations
SNO372SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ
SOCIAL SKILLS TEACHING
S202.04.02Sosyal beceri kavramının tanımı, boyutları, boyutların birbirleriyle ilişkisi; öğrencilere sosyal becerisi kazandırma ve becerileri genelleme yöntem ve tekniklerin seçimi; hedef becerilerin seçimi; beceriyi analiz yapma, çocuğa model olma, çocuklara rol oynattırma ve beceriyi prova ettirme; çocuklara beceriyi tekrar ettirme; çocukların performanslarını değerlendirme; sosyal becerileri genelleştirme ve ilkokul ders programlarının incelenmesi; derslerdeki becerilerin belirlenmesi ve örnek etkinlik uygulamalarıDefinition of the concept of social skill, its dimensions, the relationship between dimensions; the selection of methods and techniques to help students acquire social skills and generalize skills; selection of target skills; analyzing the skill, being a model for the child, acting and rehearsing the skill; making children repeat the skill; evaluating children's performance; generalizing social skills and examining primary school curricula; determination of the skills in the lessons and sample activity applications.
EGK122MEDYA OKUR YAZARLIĞI
MEDIA LITERACY
G202.03.02Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme.Information literacy; conscious use of the internet and social media; effects of social media on individuals; information dissemination and deception power; news dissemination power; media and perception management; legal rights and responsibilities for the media and the Internet; Copyright; the right to personality; information privacy; violation of confidentiality; language use in the media; analysis of value and quality of news; popular culture; male and female roles in the media; consumer culture and advertising; stereotyping in the media.
EGK312BESLENME VE SAĞLIK
NUTRITION AND HEALTH
G202.03.02Dengeli beslenme, Makro ve Mikro Besin öğeleri ve türleri, şeker hastalığı, kalp hastalıkları, beriberi vb. hastalık örnekleri üzerinden beslenme ve sağlık ilişkisi,Natural and healthy diet; fight obesity; food additives; wellness and exercise; Growth and development; healthy sex life; fight against addiction (tobacco, alcohol, substance abuse, etc.); traffic, disaster and first aid.
EMB310EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA
PROJECT PREPARATION IN EDUCATION
F202.04.02Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.Project concept and project types; curriculum and project-based learning; project programs in schools (TUBITAK, EU and others); topic selection for the project; literature review; logical framework in the project; planning and management of the project; application of scientific method in the project; preparing and developing a project report; finalizing the project report; project evaluation and examination of good examples; project presentations, poster and brochure design techniques.
EMB312KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
COMPARATIVE EDUCATION
F202.04.02Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel süreci, amaçları, varsayımları ve tarafları; karşılaştırmalı eğitim yaklaşımları; karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının yapılış biçimleri; karşılaştırmalı eğitim ve okullaşma, cinsiyet ve kültür ilişkisi; Türkiye, Amerika, Almanya, Danimarka, Finlandiya, İrlanda, Güney Kore, İsviçre, Japonya, Singapur gibi ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması.The historical process, aims, assumptions and sides of comparative education; comparative education approaches; forms of comparative education research; comparative education and schooling, the relationship between gender and culture; Comparison of education systems of countries such as Turkey, America, Germany, Denmark, Finland, Ireland, South Korea, Switzerland, Japan, Singapore.
OEF320İNSANLAR NASIL ÖĞRENİR?
HOW DO MANKIND LEARN?
F202.04.02Ders kapsamında insanlar nasıl öğrenir bağlamında; öğrenme bilimlerinin yapısı ve öğrenme teorilerine yönelik konulara yer verilecektir.In the context of how people learn, within the scope of the course; The structure of learning sciences and learning theories will be covered.
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF414ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA
SPECIAL EDUCATION AND INCLUSION
Z202.03.02Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zekâ ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünya'da ve Türkiye'de özel eğitim uygulamaları.Children with special needs and special education, developmental disabilities, intellectual disability and autistic disorders, learning difficulties, hearing impairments, language and speech disorders, emotional and behavioral disorders, visual impairments, physical disabilities, giftedness and talent, inclusion, early education, World Special education practices in Turkey and Turkey.
EGF415ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I
TEACHING PRACTICE-I
Z265.010.08Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama(planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.Determining the work to be done in a day at the practice school, preparing a daily plan (preparing the environment, materials and measurement tools required by the plan), applying the plan or some activities in the plan, preparing a student's undesirable behavior management plan, implementation and evaluation, practices in this course Filling the self-evaluation report, preparing a portfolio.
SNO423MÜZİK ÖĞRETİMİ
TEACHING MUSIC
Z303.04.03Temel müzik bilgisi: nota, ritim, melodi, vuruş, bemol, diyez, naturel, sus vs. gibi kavramların öğretilmesi. Çocuk şarkılarını metalofon ve ukulele ile çalabilmek ve çocuklara çalmayı öğretebilecek teknik düzeye gelinmesi için gerekli teknik bilginin verilmesi. Çocuklu müzik etkinliklerine yönelik oluşturulan repertuvarın çalınıp söylenebilir hale gelmesi için repertuvar çalışmalarının yapılması.Basic music knowledge: note, rhythm, melody, beat, flat, sharp, natural, hush etc. teaching concepts such as Giving the necessary technical knowledge to be able to play children's songs with metallophone and ukulele and to reach the technical level that can teach children to play. Carrying out repertoire studies so that the repertoire created for musical activities with children can be played and sung.
SNO425İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ
FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN PRIMARY SCHOOL
Z303.05.03Türkçe ve İngilizce öğretiminin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde karşılaşılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2,3, ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleriComparison of Turkish and English teaching, approaches, methods, techniques and practices encountered in teaching English at primary school level, related subjects, achievements and examples of activities in the primary school foreign language lesson 2, 3 and 4th grade curriculum
SNO427GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI
TRADITIONAL CHILD PLAYS
S202.04.02Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunların çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulamaTraditional children's games in folklore, the educational cultural value of these games, remembering the forgotten or almost forgotten children's games in Turkish culture and transferring them to new generations; definition of these games, their importance, rules, traditional children's games played with adults and groups; the effect of traditional games on the developmental areas of children; planning and executing these games
EMB215YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME
ADULT EDUCATION AND LIFELONG LEARNING
F202.04.02Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları.Definition and scope of adult education; concepts related to adult education (continuing education, public education, non-formal education, vocational education etc.); The historical development of adult education in Turkey; approaches and models related to adult education; adult learning; the purpose, scope and historical development of lifelong learning; lifelong learning applications in Turkish education system.
EMB423EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ
EDUCATIONAL ANTHROPOLOGY
F202.04.02Antropolojinin tanımı ve kapsamı, çalışma alanları, yöntemi; antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi, ilk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı, insanoğlunun geçim şekillerinin evrimi; akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt, siyasal örgütlenmelerin ortaya çıkışı, toplumsal tabakalaşma, toplumsal cinsiyet, din, dil, birey ve kültür gibi antropolojinin çalışma konuları; ülkemiz ve dünyadan belli başlı antropologlar, bunların çalışma alanları ve çalışmalarından örnekleri ile Küreselleşme, İletişim ve Siber kültür konularını kapsar.Definition and scope of anthropology, fields of study, method; the relationship of anthropology with daily life, the first humans and the emergence of modern humans, the evolution of human livelihoods; kinship systems and social organization, the emergence of political organizations, social stratification, gender, religion, language, individual and culture subjects of anthropology; It covers the major anthropologists from our country and the world, their fields of work and examples of their work, as well as Globalization, Communication and Cyber culture.
OEF401KİŞİSEL GELİŞİM VE YAŞAM BECERİLERİ
PERSONAL DEVELOPMENT AND LIFE SKILLS
F202.04.02
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF407OKULLARDA REHBERLİK
GUIDANCE IN SCHOOLS
Z202.03.02Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, rehberliğin ortaya çıkması ve gelişimi, psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet türleri, eğitsel rehberlik, mesleki rehberlik, kişisel rehberlik ve psikolojik danışma, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, özel eğitime psikolojik danışma ve rehberlik.Basic concepts, student personality services, the place of psychological counseling and guidance in these services, the principles of guidance, the emergence and development of guidance, types of services in psychological counseling and guidance, educational guidance, vocational guidance, personal guidance and psychological counseling, techniques for getting to know the student, guidance- teacher collaboration, psychological counseling and guidance for special education.
EGF420ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II
TEACHING PRACTICE -II
Z265.012.08Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Observing special language teaching methods and skills; micro-teaching, organizing pair and group work, developing and adapting materials, preparing classrom setting, classroom management, assessment and evaluation and reflection.
RPD224KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
CHARACTER AND VALUE EDUCATION
Z202.03.02Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.Conceptual framework: Character, personality/personality, value, virtue, morality, temperament, etc.; character development and education; family, environment and school in character development and education; definition and classification of values; the sources of values and their individual, social, cultural, religious, moral foundations; character and value education approaches and practices; intercultural differentiation and culture of coexistence in character and value education; character and value education in terms of educational philosophy and goals; teaching methods and techniques in character/value education; the crisis of values and education in modern and multicultural societies; values education in the human-cultural development process; Examples of values education from the history of Turkish education and culture, values education practices and research in Turkey; teacher as a role model in character and value education.
SNO426GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
VISUAL ARTS TEACHING
Z303.04.03Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, programa uygun resim, grafik tasarımı, tekstil tasarımı, mimari tasarım ve geleneksel tasarımları uygulama, resim çizme ve çizim yoluyla görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi.Recognizing the functions of visual arts education in terms of mental and emotional aspects, determining the development level of students according to the graphical developmental stages, reading children's drawing, applying painting, graphic design, textile design, architectural design and traditional designs in accordance with the program, visual, auditory and tactile through drawing and drawing. differentiation in perception, the development of learning and creativity with the field of art.
SNO424TÜRK KÜLTÜRÜNDE ÇOCUK VE EĞİTİMİ
CHILD EDUCATION IN TURKISH CULTURE
S202.04.02Kültürün tanımı; eğitim ve kültür ilişkisi; çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri; Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri; Türk kültüründe çocuk; Türk toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları konuları işlenecektir.Definition of culture; relationship between education and culture; child development and the place of culture in education; The development and characteristics of Turkish culture; child in Turkish culture; The place and value of the child in Turkish society and family, child education in Turkish culture from past to present, its characteristics and elements will be covered.
SNO428KAPSAYICI DİL ÖĞRETİMİ
INCLUSIVE LANGUAGE TEACHING
S202.04.02Bu derste zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmaları üzerinde durulur. Ana dili farklı olan çocuklara nasıl okuma yazma öğretimi yapılacağıyla ilgili teknik, yöntem ve etkinlikler üzerinde durulur. Farklı sosyo-ekonomik kesimlerden farklı düzeyde ön bilgilerle okula gelmiş ve bundan dolayı dil becerilerini kazanma ve kullanmada sorun yaşayan öğrencilerle, okul ve ev ortamında değişik nedenlerden dolayı (öğretmen değişikliği, uyum sağlayamama, ev şartlarının yetersizliği, aile içi şiddet ve geçimsizlik vb.) dil becerilerini yeterli düzeyde kazanıp kullanamayan öğrencilere nasıl öğretim yapılacağı hususları üzerinde durulur. Göç yoluyla gelen çocuklara Türkçenin yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde kullanılan yaklaşımlar, yöntemler, teknikler ve uygulamalar üzerinde durulur.This course focuses on the preparation and implementation of enriched language teaching activities. Techniques, methods and activities related to how to teach literacy to children whose mother tongue is different are emphasized. Students who come to school with different levels of prior knowledge from different socio-economic segments and therefore have problems in acquiring and using their language skills, can use language at school and at home for different reasons (teacher change, inability to adapt, inadequacy of home conditions, domestic violence and incompatibility, etc.). It focuses on how to teach students who cannot acquire and use their skills adequately. It focuses on teaching Turkish as a foreign/second language to children who come through immigration and the approaches, methods, techniques and practices used in the teaching process.
EMB422EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER
EXTRACURRICULAR ACTIVITIES IN EDUCATION
F202.04.02Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.Formal curriculum and extracurricular activities/hidden curriculum concepts in education; approaches to hidden curriculum; cognitive and affective learning and hidden curriculum; school as a place of ritual; school ceremonies as extra-curricular activities at school; the importance and management of social, cultural, sportive and artistic activities at school; the place and importance of the hidden curriculum in values education; extracurricular activities (commemoration, celebration, meeting, graduation, etc.) in terms of values education.
EMB424ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA
INDIVIDUALIZATION AND ADAPTATION OF TEACHING
F202.04.02Bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP); BEP’in öğeleri; BEP’in yasal dayanakları; BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları); ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme; amaçlar: kısa ve uzun dönemli amaçlar; yerleştirme ve ilgili ek özel eğitim hizmetlerinin belirlenmesi; öğretim amaçlarını ve öğretim basamaklarını oluşturma ve sıralama; öğretim süreçlerini belirleme ve ilerlemeleri kayıt etme; tüm hizmet planları; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri; geçiş planları: tanımı ve önemi; geçiş türleri: hastaneden-eve, evden kuruma, kurumdan-kuruma; farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlar; BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi.Individualized training plans (IEP); The elements of IEP; Legal basis of IEP; IEP and school programs (preschool, primary education programs); measurement tools and detailed assessment; objectives: short and long term objectives; identifying placement and related additional special education services; creating and sorting teaching objectives and teaching steps; identifying teaching processes and recording progress; all service plans; definition, importance and examples of individualized family service plans (BAHP) in 0-3 age group in individuals with special education needs; transition plans: definition and importance; transition types: from hospital to home, from home to institution, from institution to institution; different transition plan examples and development; adaptations of BAHP, IEP and transition plan in individuals with special education needs and considerations; Monitoring and evaluation of IEP, BAHP and transition plans.
OEF402İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ADVANCED RESEARCH METHODS
F202.04.02
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.