English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ARCHITECTURAL DESIGN (WithOutThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ARCHITECTURAL DESIGN (WithOutThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
MTY501İLERİ MİMARİ TASARIM I
ADVANCED ARCHITECTURAL DESIGN -I
Z265.08.08
MTY503MİMARİ TASARIM VE KURAM
ARCHITECTURAL DESIGN AND THEORY
Z303.06.031. 20. yüzyıl kuramsal metinleri ve treatise lar arasındaki temel farkların anlaşılması 2. Modernite üzerine temel metinler 3. Mekan ve modernitenin krizleri arasındaki eşikler 4. Tematik seçimler aracılığı ile bir okuma metni grubu arasında derin okumalar ve karşılaştırmalar
MTY505MİMARİ TASARIM VE GÜNCEL TEKNOLOJİ
ARCHITECTURAL DESIGN AND CURRENT TECHNOLOGY
Z303.06.03
MTY515MİMARİ TASARIM SEMİNERİ
SEMINAR OF ARCHITECTURAL DESIGN
Z202.04.02
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE545DÖNEM PROJESİ DERSİ
DÖNEM PROJESİ DERSİ
Z000.03.00
MTY502İLERİ MİMARİ TASARIM II
ADVANCED ARCHITECTURAL DESIGN -II
Z265.08.08
MTY506MİMARLIK ARAŞTIRMALARINDA NİTELİKSEL VE NİCELİKSEL YÖNTEMLER
QUALITATIVE AND QUANTITATIVE METHODS IN ARCHITECTURAL RESEARCHS
Z303.06.03
MTY522MİMARİ TASARIM VE ELEŞTİRİ
ARCHITECTURAL DESING AND CRITICISM
Z303.04.03
MTY507MİMARİ TASARIM VE TARİHİ ÇEVRE
ARCHITECTURAL DESIGN AND HISTORICAL ENVIRONMENT
S303.06.03
MTY508MİMARLIK VE BAĞLAM
ARCHITECTURE AND ENVIRONMENT
S303.06.03The content is designed to provide the widest definitions and historical background of context in architectural theory and practice. For this reason, it starts with the philosophical background with the key definition of genius loci, a Roman term that was regenerated during the times of the Renaissance. Moving from the origin of the concept, the course builds a more recent perspective based on the modern debates in philosophy and the visual arts in general. Gestalt philosophy as well as relativist theory in science helps to combine a deeper and coherent approach to understand the exchange of terms and debates across disciplines over centuries.
MTY509MİMARİ TASARIMDA ÖZEL KONULAR
DEDICATED TOPICS IN ARCHITECTURAL DESIGN
S303.06.03
MTY510MİMARİ TASARIM VE YENİLİKÇİ TEKNOLOJİ
ARCHITECTURAL DESIGN AND INNOVATIVE TECHNOLOGY
S303.06.03
MTY511MİMARLIK, KENT, KÜLTÜR İLİŞKİLERİ
RELATIONS BETWEEN ARCHITECTURE, CITY AND CULTURE
S303.06.03
MTY512MİMARLIK VE ÜTOPYA
ARCHITECTURE AND UTOPIA
S303.06.03
MTY513SÜRDÜRÜLEBİLİR DÖNÜŞÜM VE MİMARLIK
SUSTAINABLE TRANSFORMATION AND ARCHITECTURE
S303.06.03
MTY514MİMARİ TASARIM SÜREÇLERİ VE ETKİLEŞİMLERİ
ARCHITECTURAL DESIGN PROCESSES AND INTERACTIONS
S303.06.03
MYL511TARİHİ ÇEVREDE KORUMA KAVRAM VE UYGULAMALARI
CONCEPT AND PRACTICE IN CONSERVATION OF HISTORICAL SITES
S303.06.03Koruma düşüncesinin gelişimi ve koruma kuramsalının temeli, korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler, korumada yasalar, uluslararası tüzüklerin değerlendirilmesi geniş bir perspektifte sunulur.The development of the idea about protection and the basis of perspective theoretic; the values that should be protected and its evaluation criteria; the factors that cause deterioration of monuments; protection laws and the evaluation for international regulations is presented in a broader way.
MYL525DEPREM BÖLGELERİNDE PLANLAMA VE TASARIM İLKELERİ
PRINCIPLES OF PLANNING AND DESIGN IN SEISMIC ZONES
S303.06.03Ders içeriği, doğal afetler, deprem olgusu, depremlerin oluşumu, deprem türleri, levha hareketleri, deprem zemin etkileşimi, zemin yapı etkileşimi, yapı davranışını etkileyen değişkenler, yatay ve düşey düzlem düzensizlikleri, yapılarda deprem risklerini belirleme yöntemleri, kentsel risk etmenleri, deprem etkilerinin imar planı kararları, kentsel tasarım ve mimari tasarım ile azaltılması, planlama ve kentsel tasarımda yönlendirici etmenler konularından oluşmaktadır.
MYL530SÜRDÜRÜLEBİLİR YEŞİL KENTSEL GELİŞME:KAVRAMSAL ÇERÇEVE VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ
SUSTAINABLE GREEN URBAN DEVELOPMENT: CONCEPTUAL FRAMEWORK AND CASE STUDIES
S303.06.03Günümüzde kentsel gelişmenin, karma kullanımı, bütünleşik ulaşım sistemini ve bütünleşik yeşil kentsel sistemi kapsayan sürdürülebilir planlama ve stratejik vizyon rehberliğinde gerçekleşmesi gerektiği kabul edilmektedir. Bu bağlamda, tarihi, kültürel ve çevresel kaynakları koruyan sürdürülebilir ve yaşanabilir toplumların oluşturulması için farklı kurgularda kamu / özel ve gönüllü sektör işbirlikleri zorunlu hale gelmiştir. Ayrıca, karar vericiler, denetleme mekanizmaları ve girişimciler sürdürülebilir planlama ve inşaat tekniklerini destekleyerek karbon salımını azaltıp, doğal ve yapılaşmış çevre arasındaki dengeyi muhafaza etmekle yükümlüdürler. Bu nedenle de, yeni sürdürülebilir kentsel gelişme / yeniden yapılaşma ticari, kurumsal ve eğitim kullanımları olduğu kadar, farklı konut alanları ve türleri de sağlamalıdır. Yeni sürdürülebilir kentsel uygulamalar / yeniden yapılaşmalar ticaret, kurumsal, eğitim kullanımları yanı sıra çeşitli konut tipleri, boyutları ve fiyat seçenekleri de sağlamalıdır. Bu karma-kullanımlı yapılaşmalar bünyesinde toplu taşıma duraklarına bağlanan yürüyüş yolları ve yayalaştırılmış caddeler ile birbirine bağlı caddeler ağının sağlanması, bir yandan hareketlilik seçenekleri sunarken öte yandan da araç kullanımını azaltarak hava kirlenmesini azaltır. Yürüyüş, bisiklet kullanımı ve diğer hareketlilik seçenekleri kolayca erişilebilir merkez ve çeperleri bulunan karma-kullanımlı mahallelerde teşvik edilmelidir. Bu bağlamda, Sürdürülebilir Yeşil Kentsel Gelişme: kavramsal çerçeve ve uygulama örnekleri YL dersi sürdürülebilir kentleşmenin birbiriyle ilintili üç temel bileşenini bir araya getirmektedir: •sürdürülebilirlik kavramı: politika, araştırma ve uygulama perspektiflerinden yaklaşarak kentsel sürdürülebilir gelişme üzerine güncel düşünce ve tartışmalar ile zaman içinde evrilen sürdürülebilirlik kavramlarına odaklanılması; •sürdürülebilir mekanlar: seçilen örnek uygulamalar / projeler üzerinden güncel kavramların çalışılması; ve •sürdürülebilir kentsel gelişmenin uygulanması: sürdürülebilir yeşil kentsel geliişmenin uygulanması için gerekli bilgi ve becerilerin anlaşılması.Urban development should be guided by a sustainable planning and management vision that promotes interconnected green space, a multi-modal transportation system, and mixed-use development. The common theme is to move towards low carbon / zero carbon development and eco-retrofitting. Diverse public and private partnerships should be used to create sustainable and liveable communities that protect historic, cultural, and environmental resources. In addition, policymakers, regulators and developers should support sustainable site planning and construction techniques that reduce pollution and create a balance between built and natural systems. New sustainable urban developments / re-developments should provide a variety of commercial, institutional, educational uses as well as housing styles, sizes and prices. The provision of foot-paths and private streets, connected to transit stops and an interconnected street network within these mixed-use developments provides mobility options and helps reduce pollution by reducing use of cars. Walking, bicycling, and other mobility options should be encouraged throughout the mixed-use neighbourhoods with easily accessed centres and edges. In this context, the Sustainable Green Urban Development: Conceptual framework and case studies MPhil Unit brings together three key interrelated aspects of sustainable urbanism: •concept of sustainability: a focus on the evolving concepts of sustainability over time and the current thinking and debates on urban sustainable development from policy, research and practice perspectives; •sustainable places: the study of current concepts through the selected case studies and projects; and •delivering sustainable urban development: understanding of the skills and knowledge required to deliver sustainable green urban development.
MYL531İSTANBUL ATÖLYESİ : DÜN, BUGÜN, GELECEK
ISTANBUL STUDIO: YESTERDAY, TODAY, FUTURE
S303.06.03İstanbul kent kurgusunun kuruluşundan günümüze, coğrafi özellikler bağlamında, temel özelliklerinin, odak noktalarının incelenmesi; kurgunun süreklilik gösteren özelliklerinin belirlenmesi; kurgusal ilişkiler bağlamında kamusal binaların-kentsel mekanların değerlendirilmesi.Istanbul city formation from establishment to present, based on geographical features, analysis of focus points and basic features, determination of continuing features of the formation, evaluation of public buildings-urban spaces based on conceptual relationships
MYL532KENTSEL DÖNÜŞÜM / YENİLEME KAVRAM VE UYGULAMALARI
URBAN RENOVATION/TRANSFORMATION CONCEPTS AND PRACTICES
S303.06.03Kentsel mekansal değişim, dönüşüm, yenileme, sürdürülebilirlik ve kalite bağlamında mimari tasarım sorunları. Kent yasayan bir organizma olarak düşünüldüğünde değişim ve dönüşümün bunun doğal isleyişinin bir parçası olduğu söylenebilir. Kentsel bağlamda dönüşemeyen noktalar zaman zaman açığa çıkmaktadır. Bu noktaların kentin gündelik yaşamına yeniden döndürülmesi ancak dışarıdan müdahale ile mümkün olabilmektedir. Bu müdahaleler, planlama ve mimari çözüm önerileri olarak karsımıza çıkmaktadır. Başlangıçta bir çeper problemi olarak karsımıza çıkan bu sorun kent merkezlerinde de karsımıza çıkmaktadır. Bu noktaların atlanarak kentin büyümesi beraberinde merkezlerin boşalması sorununu üretmiştir. Ders, bu noktalar üzerine yoğunlaşarak, getirilen çözüm örneklerine eleştirel yaklaşmayı ve mimari tasarımın sorumluluklarında çözüm önerilerini tartışmayı hedeflemektedir.The content involves design issues on urban spatial change, transformation, renewal, sustainability and quality. It can be claimed that change and transformation is a natural process if a city is considered as a living organism. There are points that cannot transform in the city context Replacing these points into daily city life is only possible with an outside intervention. These interventions, are coming forward as planning and architectural solution suggestions. This problem is seeming to be a periphery problem in the beginning, but also is coming forward in city centers. City growth skipping these points, generates the evacuation problem in city centers. The course, focusing on these points, is aiming to approach critically to solutions, and discuss solution suggestions in responsibility of architectural design.
MYL533TOPOGRAFİK MARFOLOJİ
TOPOHOGRAPHICAL MORPHOLOGY
S303.06.03Giriş.Ayrışma. Kütle hareketleri ve yamaçlarında. Drenaj havzası.Fluviyal süreçleri. Fluviyal şekilleri. Buzul süreçleri ve şekilleri. Buzul çağları. Karst. Periglasiyal süreçleri. Periglasiyal şekilleri. Kıyı süreçleri ve şekilleri. Aeolian süreçleri. Jeomorfolojik değişim.Introduction. Weathering. Mass movements & slopes. Drainage basins. Fluvial processes. Fluvial landforms. Glacial processes and landforms. Glacial periods. Karst. Periglacial processes. Periglacial landforms. Coastal processes and landforms. Aeolian processes. Geomorphic change.
MYL534KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MİMARLIĞI
URBAN DESIGN AND LANDSCAPE ARCHITECTURE
S303.06.03Kentsel yerleşmelerde yapılı çevreyi oluşturan unsurlar ve kentsel mekânlar. Kamusal dış mekân tasarımına yönelik temel ilkeler. Kamuya açık alanların organizasyonu ve tasarımı. Tasarım rehberleri ve işlevleri Seçilmiş kentsel tasarım projelerinin tanıtılması, değerlendirilmesi.Elements of the built environment and urban spaces in urban settlements. The basic principles for the design of outdoor public places. Organization and design of public spaces. Evaluation and the introduction of the urban design projects with selected design guides and the functions.
MYL535YEŞİL MİMARLIKTA TEKNOLOJİ VE MALZEME SEÇİMİ
TECHNOLOGY AND MATERIAL CHOICE IN GREEN ARCHITECTURE
S303.06.03Yeşil mimarlık ve sürdürülebilirlik kavramları; yeşil mimarlıkta kullanılan yapım teknolojileri; mimari tasarımlarda sürdürülebilirlik ilkesine uygun malzeme seçim kriterleri; yeşil malzeme olarak anılan malzemelerin araştırılması; seçilen ödev konusunun rapor ve sunumunun hazırlanması.Green architecture and concepts of sustainability, green building technologies used in architecture, architectural design criteria for the selection of appropriate materials to the principle of sustainability, green material, known as investigation of materials, selected homework preparation and presentation of the subject report.
MYL537İKLİMLE DENGELİ BİNA TASARIMI
CLIMATE COMPATIBLE BUILDING DESIGN
S303.06.03
MYL538YAPI YÜZEY MALZEMELERİNDE ÇEVRESEL ETKİLER
ENVIRONMENTAL IMPACTS OF SURFACE COATING MATERIALS
S303.06.03Yapı yüzeylerinde oluşabilen yüzey etkilerinin türleri, nitelikleri, yapı yüzey malzemelerine etkilerinin örneklenme çalışmaları.Exemplified studies on the the structures and properties of the surface effects that can occur on the surface of the structure.
MYL539MİMARLIKTA TARİH, KURAM VE ELEŞTİRİ
HISTORY, THEORY AND CRITICS IN ARCHITECTURE
S303.06.03Mimarlık tarihi, teorisi ve eleştirisi bağlamında, mimarlık kültürü geleneğinde tarih boyunca ortaya çıkan metodolojik yaklaşımları irdelemek ve bilgi üretimini sorgulamak, mimarlık disiplini dahilinde bilgi üretimini ve yazınının gelişimine katkıda bulunmak ve bu bağlamda, mimarlık disiplinini daha iyi anlamak, daha doğru anlatmak ve mimari bilgi üretimini daha geniş ve kapsamlı bir çerçeve dahilinde ele alabilmektir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.