English

FACULTY OF EDUCATION-PRESCHOOL TEACHER EDUCATION

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
FACULTY OF EDUCATION-PRESCHOOL TEACHER EDUCATION
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA105ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I
Z202.03.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın KaldırılmasıIntroduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne
BIL130BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
INFORMATION TECHNOLOGY
Z202.05.02İleri seviyede MS Word, Ms PowerPoint, Ms Excel programlarını kavrar bilgisayar donanım ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma
EGF105EĞİTİME GİRİŞ
INTRODUCTION TO EDUCATION 
Z202.03.02Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri, eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.Basic concepts of education, relation and functions of education with other sciences, historical development of education science, orientations in educational science in 21st century, research methods in education science, structure and characteristics of Turkish National Education system, role of teacher in education system, characteristics of teaching profession, improvements.
EGF109EĞİTİM FELSEFESİ
EDUCATIONAL PHILOSOPHY
Z202.03.02Geçmişten günümüze felsefi ve eğitim ilişkisinin birey ve toplum üzerinde oluşturduğu etkiyi anlamlandırmaya; felsefenin eğitim ile olan ilişkisi doğrultusunda eğitim sistemlerimizin ve eğitim uygulamalarının nasıl şekillendiğini kavramaya; farklı felsefik görüşleri kullanarak bireye özgü eğitim felsefelerinin yapılandırılmasını sağlamaya yönelik konular ve tartışmalarTo understand the impact of philosophical and educational relationship from past to present on the individual and society; to comprehend how our education systems and educational practices are shaped in line with the relation of philosophy with education; to ensure the structuring of individual education philosophies by using different philosophical views.
ING107YABANCI DİL-I
FOREIGN LANGUAGE-I
Z202.03.02Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology.
OOE117ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ
INTRODUCTION TO EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Z303.05.03Okul öncesi eğitim ile ilgili temel kavramlar, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitiminin tanımı, amaç ve ilkeleri, önemi, ilkeleri, görüşleri, tarihsel gelişimi, yararları ve bugünkü durumu, okul öncesi eğitimle ilgili teori ve teorisyenler, okul öncesi çocuğunun, öğretmenin ve eğitim kurumlarının özellikleri, ailenin okul öncesi eğitimde rolü, okul öncesi kurumlarının çeşitleri, fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, sosyal hizmetlerde okul öncesi eğitimi, dünyada okul öncesi eğitim ve uygulama örnekleri.Basic concepts related to pre-school education. Early childhood and pre-school education in Turkey and in the world ... The characteristics of pre-school education, aims and principles, precaution, principles, opinions, historical development, benefits and present situation, theories and theoreticians about preschool education, preschool child, teachers and educational institutions. The role of family in preschool education, types of pre-school institutions, physical, social and educational environment characteristics, pre-school education in social services, pre-school education and application examples in the world.
OOE119ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM
PEDIATRIC AND FIRST AID
Z202.03.02Salgın hastalıklar ve pandemi, virüs- bakteri ayrımı, Hastalıkların bulaşma ve tedavi yollarındaki farklılıklar, çocuk sağlığını etkileyen sorunlar ve faktörler, Aşı ve Aşı türleri, doğum, yeni doğan, çocuk hastalıkları ve ilkyardım bilgileri.Epidemic diseases and pandemics, virus-bacteria distinction, differences in transmission and treatment ways of diseases, problems and factors affecting child health, Vaccine and vaccine types, birth, newborn, pediatric diseases and first aid information.
TUR103TÜRK DİLİ-I
TÜRK DİLİ-I
Z202.05.02Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleriDefinition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA106ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II
Z202.03.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası TürkiyePolitical Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960.
EGF107EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
Z202.03.02Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler.Relationship between education and psychology, definition and functions of educational psychology, basic concepts related to learning and development, developmental characteristics, factors affecting learning, learning theories, reflections of learning theories on teaching processes, effective learning, factors affecting learning.
EGF111EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
EDUCATIONAL SOCIOLOGY
Z202.03.02Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitim ve sosyalleşme ilişkisi. Eğitim üzerindeki sosyal etkiler. Eğitimin sosyal deneyimler ve kimlikler üzerindeki etkisi.Relationship between education and society, education and socialization. Social impacts on education. The effect of education on social experiences and identities.
ING108YABANCI DİL -II
FOREIGN LANGUAGE-II
Z202.03.02Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills.
OOE116ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM
DEVELOPMENT IN EARLY CHILDHOOD
Z303.05.03Gelişim bilgisinin önemi, gelişim ilkeleri, temel kavramlar, gelişim dönemleri, gelişim alanları, kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörler, Freud'un kişilik gelişimi kuramı, sosyal, psikososyal, duygusal, empati, ahlak, cinsel gelişim ve kuramları, cinsiyet rollerini öğrenme Anne-baba tutumları ve cinsel eğitim, cinsel eğitimde açıklık/gizlilik ve sonuçlarıSocial development of 0-8 children, emotional development, personal development, moral development, concepts, features and theories of sexual development.
OOE118BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM
DEVELOPMENT AND EDUCATION IN INFANCY
Z202.05.02Dersin içeriğinin açıklanması ve temel kavramlar, erken çocukluk döneminde bilişsel, dil, fiziksel (motor), sosyal, duygusal, kişilik, ahlak ve cinsel gelişim aşamaları ve kuramları, erken çocukluk döneminde gelişimsel ve kritik dönemler, gelişim değerlendirme araçları, çok yönlü gelişimin sağlanması.Concepts of cognitive development in children, language development stages and effective factors in language development, learning applications and activities supporting bilingualism.
TUR104TÜRK DİLİ -II
TURKISH LANGUAGE-I​I 
Z202.05.02
EGK120İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM
HUMAN RELATIONS AND COMMUNICATION
G202.03.02İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.Definition and classification of human relations; theoretical approaches to interpersonal relations (psychoanalytic, attachment, contemporary theories); theoretical approaches to interpersonal relations (social, psychological, cognitive theories); interpersonal relationships as a developmental process (infancy and childhood, adolescence and adulthood); factors affecting human relations; gender, gender roles and interpersonal relations; self-adaptation and self-disclosure in interpersonal relationships; communication and communication errors; effective communication skills; interpersonal problems, conflict and conflict resolution approaches; human relations in terms of intercultural differentiation.
EGK122MEDYA OKUR YAZARLIĞI
MEDIA LITERACY
G202.03.02Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme.Information literacy; conscious use of the internet and social media; effects of social media on individuals; information dissemination and deception power; news dissemination power; media and perception management; legal rights and responsibilities for the media and the Internet; Copyright; the right to personality; information privacy; violation of confidentiality; language use in the media; analysis of value and quality of news; popular culture; male and female roles in the media; consumer culture and advertising; stereotyping in the media.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF209TÜRK EĞİTİM TARİHİ
HISTORY OF TURKISH EDUCATION
Z202.03.02Türk eğitim tarihinine giriş, İslamiyetten önce Türklerde eğitim, İslamiyetten sonra eğitim, Osmanlı dönemi eğitim sistemi, eğitimde ilk yenilik dönemi, Tanzimat dönemi, Mutlakiyet dönemi, II. Meşrutiyet dönemi, Kurtuluş Savaşı dönemi, Cumhuriyet dönemi.The importance of Turkish education history in terms of education, the condition of education and the teacher training institutions before proclamation of the republic.
EGF211EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS IN EDUCATION
Z202.03.02Bilim, bilim tarihi, bilim felsefesi, pozitivist paradigma, yorumlamacı paradigma, soru sorma yetkinliği, araştırma sorusu, hipotetik akıl yürütme, indüktif akıl yürütme, dedüktif akıl yürütme, araştırma değişkenleri, örnekleme yaklaşımları, araştırmada iç geçerlik, araştırma iç geçerlik, veri toplama araçlarının geçerliliği, istatistiki geçerlik, deneysel araştırma ve nedenselliğin ilkeleri, tek denekli araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, tarama araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, korelasyonel araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, nedensel-karşılaştırma araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, nitel araştırma yaklaşımları, durum çalışmaları, gömülü teori çalışmaları, anlatı çalışmaları, fenomenografi çalışmaları, fenomonoloji çalışmaları, akademik yazım ve raporlama.Science and basic concepts , basic ideas about history of science, the structure of scientific research, scientific methods and different views about them, problem, research model, universe and sample, data collection and methods, recording, analyzing, interpreting, and reporting data
OOE227ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ
MATH EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD
Z303.05.03Çocuklarda matematiksel kavram gelişimi ve Piaget'in bilişsel gelişim kuramı, okul öncesi dönemde matematik, matematiksel kavram gelişiminde eşleştirme, sınıflandırma, gruplama, karşılaştırma ve sıralama, okul öncesi dönemde sayı ve işlem kavramı, okul öncesi dönemde uzay, geometri ve geometrik şekiller, örüntü, fonksiyon, grafikler, ölçme ve grup sunumları.The development of matematics knowledge at children , different teaching methods to develop mathematic concepts of children, the basic learning principles for the learning of mathematic concepts in early chilhood education, definition of intiutive mathematics, preparation of activities using the main mathematical concepts at pre-schools
OOE229OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI
EARLY CHILDHOOD CURRICULA
Z303.05.03Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, teknikleri ve bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev, sorumluluk ve yeterlilikleri.Basic concepts of teaching, learning and teaching principles, the benefits and importance of working schemingly, planning teaching , learning and teaching strategies, teaching methods and techniques, relations of them with applications, teaching materials, teacher's role and responsibilities in the developing the service quality of teaching and qualifications of teachers.
OOE231ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ
SCIENCE EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD
Z303.06.03Okul öncesinde fen eğitimi, okul öncesi günlük planda fen etkinlikleri, okul öncesi fen eğitiminde öğretmenin rolü, okul öncesinde fen etkinliklerini planlama-uygulama ve değerlendirme, okul öncesi fen eğitiminde öğretmenin kullanabileceği yöntem ve teknikler, okul öncesi dönem fen eğitiminde aile katılımı, okul öncesinde fen eğitimi uygulama örnekleri ve grup sunumları.Importance of science and nature, techniques of teaching basic science and concepts of nature and scientific thinking, preparing materials and activities related to these techniques, education of science and nature in early childhood education program.
OOE233AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI
FAMILY PARTICIPATION AND EDUCATION
S202.04.02Bu ders sürecinde öğrenciler; aile ve aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar, dünden bugüne aile eğitimi, ebeveynlikle ilgili kuramlar ve araştırmalar, aile eğitimde ebeveyn hakları ile ilgili yasalar ve etik kurallar, aile eğitiminde etik ilkeler, ayrıca, erken eğitim ve destek programları, erken eğitim ve destek programlarının ülkemizdeki uygulamaları, etkili aile – okul – toplum ilişkileri, aile görüşmeleri, aile eğitimi programlarının planlanması, uygulaması ve değerlendirilmesi, erken çocukluk eğitiminde aile katılım çalışmaları, özel durumlarda aile çalışmaları, özel gereksinimli olan çocukların aileleri ile yapılan çalışmaları.Social structure, culture and social development of human, the aim and structure of family, the values of family, the intended for education programme, model and project. The relationship of family, the role of family guidance in child, some examples of the program for the families in Turkey. The definition of Doorsteps, adult learning, adult psychology, adulthood stage, the family theory, family participation in pre-school education
OOE235ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIK VE YARATICI ÇOCUK ETKİNLİKLERİ
CREATIVITY IN EARLY CHILDHOOD AND CREATIVE CHILD ACTIVITIES
S202.04.02Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme ilişkisi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuram ve kuramcılar, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın desteklenmesinde öğretmen rolü, yaratıcılığı etkileyen faktörler, yaratıcı problem çözme aşamaları ve beyin fırtınasının önemi, okul öncesi programları ve yaratıcılık, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri ve geliştirmeleri.The importance of productive thinking in human and society; and various theories supporting this; productivity and intelligence relationship; personal characteristics of productive people; the development of productivity; the social, cultural, developmental and emotional factors affecting personal productivity; problem solving process and importance of brain storming; the importance of education in the development in early childhood; child development in preschool period; exploration of the teacher candidates’ their own skills and developing them
EMB211MÜZE EĞİTİMİ
 MUSEUM EDUCATION
F202.04.02Müze ve eğitim ilişkisi, eğitimde müzelerden yaralanma yöntemleri, müze eğitimi programı geliştirmeThe relationship between museum and education, methods of benefiting from museums in education, museum education program development
EMB213OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI
OUT OF SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS
F202.04.02Bu ders; Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri- genel ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 1; ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 2; ,okul dışı öğrenme ortamları -müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, ,okul dışı öğrenme ortamları- planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar ,okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi,okul dışı öğrenme alan gezisi 1,okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması,okul dışı öğrenme etkinlikleri uygulama 1,okul dışı öğrenme etkinliği uygulaması 2,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 1,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 2,okul dışı öğrenme alan gezisi 2; konularını içermektedir.This course; Out-of-school education and learning concepts, teaching methods and techniques suitable for out-of-school learning environments - general, teaching methods, techniques suitable for out-of-school learning environments (project-based learning, station technique, etc.) and teaching materials 1; teaching methods, techniques (project-based learning, station technique, etc.) and teaching materials appropriate for out-of-school learning environments 2; , out-of-school learning environments-museums, science centers, zoos, botanical gardens,, out-of-school learning environments- planetariums, industrial organizations, national parks, science festivals, science camps, natural environments, development of out-of-school learning areas and environments, out-of-school learning environments learning field trip 1, planning out-of-school learning activities, implementation of out-of-school learning activities 1, application of out-of-school learning activity 2, evaluation of out-of-school learning activities 1, evaluation of out-of-school learning activities 2, out-of-school learning field trip 2; topics.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF112ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES
Z202.03.02Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi.Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group.
EGF210TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
COMMUNITY SERVICES APPLICATIONS
Z122.03.03Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.Importance of community services applies; to determine current problems of community and to prepare projects for solving those problems; to attend science activities like panel, conference, congress, symposium as viewer, speaker and editor; to attend different projects as voluntary in meaning of social responsibility; the basic information and skills that are about application of community services at schools.
EGF223ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
TEACHING PRINCIPLES AND METHODS
Z202.03.02Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, teknikleri ve bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev, sorumluluk ve yeterlilikleri.Basic concepts related to teaching, learning and teaching principles, importance and benefits of planned work in teaching, planning of teaching, learning and teaching strategies, relationship with teaching and use application, teaching tools and materials, teacher's duties, responsibilities and competences in increasing teaching services.
OOE236ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜZİK EĞİTİMİ
MUSIC EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD
Z303.04.03Temel müzik bilgisi: nota, ritim, melodi, vuruş, bemol, diyez, naturel, sus vs. gibi kavramların öğretilmesi. Çocuk şarkılarını metalofon ve ukulele ile çalabilmek ve çocuklara çalmayı öğretebilecek teknik düzeye gelinmesi için gerekli teknik bilginin verilmesi. Çocuklu müzik etkinliklerine yönelik oluşturulan repertuvarın çalınıp söylenebilir hale gelmesi için repertuvar çalışmalarının yapılması.Turkey’s and other countries’ musical types and instrument presentation and features, basic solfege education , using sound in a correct way and technics of correct singing, studies on dictate and deciphering upon nursery rhymes, education of company instrument
OOE238ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
PLAY DEVELOPMENT AND EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD
Z303.03.03Oyunun tanımı, oyun ile ilgili temel kavramlar, oyunun özellikleri ve tarihsel gelişimi, oyun gelişimi ile ilgili kuramlar, okul öncesi eğitimde oyunun yeri, önemi ve oyun çeşitleri, çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları, oyun aracılığıyla çocuğu tanıma yöntemleri, öğretim yöntemi olarak oyun, okul öncesi dönem çocuğunun yaş ve gelişim özelliklerine uygun materyal hazırlama ve oyun etkinliği planlama, okul öncesi dönem çocuklarına yönelik oyun etkinliği örnekleri ve grup sunumları.Historical development of games, concepts about play development and games, characteristics of play, types and characteristics of play, role of play in identification of children, role of play as a teaching method, play materials appropriate for age groups, characteristics of play materials, important points in selection of play materials and planning preschool playtimes, developing creative materials and games for preschool children, modifying behavioural problems by games.
OOE240ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DRAMA
DRAMA IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Z202.03.02Eğitici drama hakkında genel bilgiler, eğitici dramanın temel ögeleri, eğitici dramanın aşamaları, eğitici dramada özel teknikler, eğitici dramanın okul öncesi eğitimdeki önemi ve yararları, eğitici dramadaki önemli unsurlar, çeşitli eğitici drama örnekleri, yeni drama örneklerinin geliştirilmesi, grup eğitici drama sunumları.The definition and meaning of educational drama, differences and purposes of similar terms, the historical development of drama for children, the structure of educational drama and its application steps, the classification of educational drama according to age groups and application fields, educational drama environment and teacher quality, special technics in educational drama, evaluation of educational drama, educational drama samples and developing new samples
OOE230ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ
RHYTHM, DANCE AND ORFF EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD
S202.04.02Ritim ve dans kavramlarının çocuklara yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması.To teach the concepts of technical dance, rhythm, body percussion, choreography in order to combine the concepts of rhythm and dance with activities and games for children. Exercising creative dance using body percussion and using it. Creative rhythm improvisations with the Orff method included in the teaching process.
OOE234ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
THE DEVELOPMENT OF MOVEMENT AND TRAINING FOR CHILDREN
S202.04.02İnsan gelişiminde beden eğitiminin rolü, ilköğretim birinci kademe çocuklarının motor gelişim özellikleri, sağlıklı yaşam için egzersizler hakkında genel bilgi, beden eğitimi derslerinde düzenler, yürüyüşler, dönüşler gibi uygulamalar, Fiziksel Etkinlik Kartları tanıtımı ve uygulamaları egzersiz esnasında sakatlıklar, yaralanmalar, zorlamalar, ilk yardım, ülkemiz ve spor, olimpiyatlar hakkında genel bilgi,The role of physical education in human development, motor development characteristics of primary school primary school children, general information about exercises for healthy life, practices in physical education lessons, applications such as walks, turns, introduction and applications of physical activity cards, injuries during training, injuries, strains, first aid, general information about our country and sports, olympics
EGK124İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ
HUMAN RIGHTS AND DEMOCRACY EDUCATION
G202.03.02İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.Basic concepts about human rights, knowledge of basic concepts about human rights, citizenship and democracy, understanding the historical development of human rights, understanding the transition process of human rights to international area, understanding how human rights are protected at national and international level, human rights and citizenship education understanding of its importance.
EGK213BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ
HISTORY AND PHILOSOPHY OF SCIENCE
G202.03.02Rönesans’la birlikte dünyanın evrenin merkezinde olmadığının algılanmasıyla başlayan ve Big Bang teorisinden insan geninin bütün bir haritasını çıkarmaya kadar geçen süreç ekseninde; Bilimin doğası, bilim ile teknoloji ilişkisi, Bilimsel Devrimlerin yapısı ve Paradigma kavramı, bilim- sözde bilim ayrımı, bilimsel yöntemler, tarihten günümüze bilim toplulukları, bilim insanlarından örnekler ve bilim insanlarının insani özellikleri tartışılmaktadır.The nature of science, the relationship between science and technology, the structure of scientific revolutions and the concept of paradigm, the distinction between science and pseudo-science, scientific methods, scientific communities from history to the present day, examples from scientists and human characteristics of scientists
EMB210MİKRO ÖĞRETİM
MICRO TEACHING
F202.04.02Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuar çalışmaları v.b.), bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri. Alan kitaplarının özellikleri.Micro teaching applications (Computer course teaching subjects to be selected in the classroom, preparing plans, classroom, organizing materials, materials and materials to present the course and evaluation of the presentations in terms of teaching knowledge and skills). Field-specific applications (remote control systems, laboratory studies etc.), measurement and evaluation in computer education: portfolio applications, performance tests, observation forms, etc. Teaching competencies. Properties of field books.
EMB212ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME
CRITICAL AND ANALYTICAL THINKING
F202.04.02Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.Basic concepts and definitions; brain as a thinking organ, thinking styles and grouping of thinking; involuntary thinking and features; voluntary thinking and its characteristics; methods of voluntary thinking; critical and analytical thinking; main features and criteria of critical and analytical thinking, stages of critical and analytical thinking; factors affecting critical and analytical thinking; the scope of critical and analytical thinking; critical and analytical reading; critical and analytical listening; critical and analytical writing.
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF319TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
TURKISH EDUCATION SYSTEM AND SCHOOL MANAGEMENT
Z202.03.02Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.Aims and basic principles of Turkish education system, legal regulations about education, structure of Turkish education system, management theories and processes, school organization and management, staff in school administration, student, education and business related works, social participation in school.
EGF321EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MEASUREMENT AND EVALUATION
Z202.03.02Ölçme değerlendirmenin yeri ve önemi, temel kavramlar, ölçme-değerlendirme türleri, ölçme hataları, ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler, madde ve test istatistikleri, Sonuca ve sürece yönelik ölçme ve değerlendirme teknikleri.The place and importance of measurement and evaluation, basic concepts, types of measurement and evaluation, measurement errors, the features of measurement tools, item and test statistics, Measurement and evaluation techniques for result and process.
OOE351ERKEN ÇOÇUKLUKTA SANAT EĞİTİMİ
ARTS EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD
Z303.04.03Bu dersin amacı sanat eğitiminin önemini kavramak ve okul öncesi dönem çocukları için sanat eğitiminin kazandırdıklarını bilmektirThe aim of this course is to comprehend the importance of art education and to know the benefits of art education for preschool children.
OOE353ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME
CHILD ASSESMENT AND EVALUATION
Z303.04.03Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocuk- ları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretle- ri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.The purpose and importance of getting to know the child; Knowing children from different angles, principles of getting to know children, techniques and features used in recognizing children (observation, event recording, individual interview, home visits); tests used in early childhood (developmental tests, projective tests, intelligence tests); recognizing the child through games and pictures; portfolio (development file) and documentation.
OOE355ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI
LEARNING APPROACHES IN EARLY CHILDHOOD
Z303.05.03Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri.Basic principles and concepts of learning; Factors affecting learning in early childhood (feedback, motivation, reinforcers); learning theories and approaches (Behavioral learning theories, Cognitive Theories, social learning theory and brain based learning theories); Arrangements of environment and educational content that teachers can make for effective learning in early childhood.
OOE315ERKEN ÇOCUKLUKTA DÜŞÜNME BECERİLERİ ÖĞRETİMİ
TEACHING THINKING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD
S202.04.02Okul Öncesi Eğitim Programının Düşünme Süreçleri Açısından İncelenmesi Bilim – Bilim Okuryazarlığı Epistemoloji, Epistemolojik İnançlar, Epistemik Biliş Akıl Yürütme – Karar Verme – Argümantasyon - Eleştirel Düşünme Çocuklarla Felsefe (P4C) Düşünme becerilerinin öğretiminde kullanılabilecek Yöntem ve TekniklerExamining the Pre-School Curriculum in Terms of Thinking Processes Science - Scientific Literacy Epistemology, Epistemological Beliefs, Epistemic Cognition Reasoning - Decision Making - Argumentation - Critical Thinking Philosophy with Children (P4C) Methods and Techniques that can be used in teaching thinking skills
OOE359ÇOCUKTA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
SOCIAL SKILLS EDUCATION IN CHILDREN
S202.04.02Bu ders; Okulöncesi dönem çocuklar için sosyal beceri eğitimi ,sosyal beceri öğretim programı , olumlu davranış kazandırma ve davranış sorunlarının yönetimi ve aile ile işbirliği konularını içermektedir .This course; It includes social skills training for preschool children, social skills curriculum, gaining positive behavior and managing behavioral problems and cooperation with family.
EGK311BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE
ADDICTION AND STRUGGLING WITH ADDICTION
G202.03.02Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağımlılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerileri; bağımlılıkta sosyal hizmetin rolü; bağımlılık ile ilgili modeller; bağımlılığı önleme çabası; bağımlılığın sonuçları; bağımlılık ile mücadelede ulusal politika ve strateji yöntemleri; yeniden uyum süreci.Basic concepts and definitions; types of addiction (substance addiction, technology addiction, etc.); causes of addiction; the risk factors in the family, peer group and social context that prepare the person for the substance addiction process; communication skills in dependent children, adolescents and adults; the role of social work in addiction; addiction related models; efforts to prevent addiction; consequences of addiction; national policy and strategy methods in combating addiction; reintegration process.
EGK313KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME
CAREER PLANNING AND DEVELOPMENT
G202.03.02Bu ders; öğrencilerin özellikle kariyer gelişimleri ve planlamalarını kolaylaştırmaya yönelik kişisel gelişim dersidir. Ders içeriğinde; öğrencilerin kariyer farkındalığı geliştirmeleri için eğitim ve sınav sistemi bilgileri; karakteristik özellikleri ile mesleki seçenekleri eşleştirmelerine yardımcı olmak için ilgi, yeterlilik ve mesleki değerler gibi kavramların tanıtımı; üniversitedeki araştırma, öğrenci değişimi gibi ofislerin tanıtılması; geleceğe odaklanma sürecini teşvik etme ile ilgili etkinliklerin uygulanması; karar verme, performans hedefleri belirleme ve akılcı kariyer inançları geliştirmeleri konusunda etkinliklerin uygulanması; özgeçmiş hazırlama, niyet mektubu örneği hazırlama, referans ile başvuru yapmanın önemi, lisansüstü eğitim ya da mezuniyet sonrasındaki iş fırsatları konusunda akademisyenler ve mezunlarla görüşmeler yapma; akılcı olmayan inanışlar, romantik ilişkiler ve flört şiddeti, mobing konularında bilgiler verme gibi konular bulunmaktadır. Ayrıca, derse olanaklar ölçüsünde kaynak ziyaretçiler davet edilebilmektedir.This course; It is a personal development course aimed at facilitating students' career development and planning. In the course content; education and examination system information for students to develop career awareness; introduction of concepts such as interest, competence and professional values ​​to help them match their characteristics with professional options; promotion of offices such as research, student exchange at the university; implementation of activities related to fostering the future focus process; implementation of activities in decision making, setting performance goals and developing rational career beliefs; preparing a curriculum vitae, preparing a letter of intent, the importance of applying with a reference, interviewing academics and graduates about job opportunities after graduate education or after graduation; and there are topics such as irrational beliefs, romantic relationships and dating violence, giving information about mobbing.
EMB311AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME
OPEN AND DISTANCE LEARNING
F202.04.02Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler, uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, e-içeriklerin incelenmesi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması.Introduction of distance education, distance education in instructional environments, techniques and methods used in planning, preparing and implementations of distance education technologies. Main concepts about distance education, analysis of open high school and university programs, internet schools and virtual classes, interpret communication and information technologies in terms of distance education process, satellite echnologies in distance education.
EMB313SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM
SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND EDUCATION
F202.04.02Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.Sustainability concept and usage areas; sustainability in terms of social sciences and science; sustainability in the context of social change; education and sustainability; the future of humanity and sustainability; migration, poverty and inequality; sustainable environment; ecology, global environmental problems and sustainability; sustainable society in harmony with nature; population, economic system and natural environment; technological developments, consumption habits and environment; social responsibility studies, sustainability in terms of tangible and intangible cultural heritage; rethinking human-nature relations in the axis of sustainability.
OEF301KÜLTÜR TARİHİ
CULTURAL HISTORY
F202.04.02Türk ve Dünya Kültürü
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF202SINIF YÖNETİMİ
CLASSROOM MANAGEMENT
Z202.03.02Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma ve değerlendirme yaklaşımı.Basic terms and concepts about classroom management, factors affecting effective classroom management, classroom management models, designing and implementation of classroom rules, managing misbehaving students in classes.Effective time management in classes, suggestions and examples for a positive classroom climate, appropriate evaluation procedures for effective classroom management.
EGF317EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK
ETHICS AND MORALITY IN EDUCATION
Z202.03.02Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar.Basic concepts and theories of morality and ethics; ethical principle, ethical rule, business and professional ethics / ethics; teaching profession with its social, cultural, moral and ethical aspects; ethical principles in the education, training, learning and evaluation process of the right to education; Ethical principles in dealing with education stakeholders (employers / managers, colleagues, parents, professional organizations and society); moral / ethical responsibilities of education / school administrators, parents and students; unethical behavior in business and professional life; moral / ethical education and ethics committees at school.
OOE360ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ
ENVIRONMENTAL EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD
Z303.05.03Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.).Basic concepts of environmental education; importance of environmental education; environmental education in pre-school period; Planning and implementing environmental education activities for pre-school children (nature living creatures, plants, air, soil, water, recycling, energy saving, environmental pollution, natural disasters, etc.).
OOE362ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
CHILD MENTAL HEALTH
Z303.05.03Ruh sağlığının tanımı, önemi; ruh sağlığının tarihsel gelişimi; ruh sağlığı ile ilgili kuramlar; ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri; çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin [kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi; aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileriDefinition and importance of mental health; historical development of mental health; theories about mental health; Characteristics of individuals with and without mental health; behavior and adaptation problems in children (stuttering, inability to speak (mutism), bottom wetting (enuresis), fecal incontinence (encopresis), finger sucking, nail biting, aggression, jealousy, tics, stubbornness, sleep disorders, eating habits disorder, fear diagnosis and treatment of deficiency and hyperactivity, fear of school, theft, lying]; The effects of special circumstances in the family (divorce, step-parents, death of parents, etc.) on the mental health of the child
OOE364ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EDEBİYATI
EARLY CHILDHOOD LITERATURE
Z303.03.03Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.The Development of Children Literature in the World and in Turkey: In the period Of Childhood, the importance of getting to know qualitative children’s books and the function of works of art in children literature in bringing up the individuals who have the habit of reading, and who are intellectual and sensible. To study on the qualities (design, content and pedagogical) that should be included in the works of art in children literature with examples. To exemplify the children’s books which are poor in quality and to discuss the negative effects of these books on growth of children. Studies aimed at determining of the suitability of the books which are read and studied on by teachercandidates, according to the age groups and to provide contributions of these books to which kind of development of children. To define the contributions of various literary text types (epic, fairy tale, poem, story and novel etc.) which address children and linguistic devices (count out, tongue twister, riddle etc.) to the development of children.
OOE366ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYU EĞİTİMİ
SENSORY EDUCATION ON EARLY CHILDHOOD
S202.04.02Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.Sensory concept, development of senses, perception development; the function of sensory systems; Sensory awareness in pre-school period, the place and importance of sensory education in development, organization of educational environments that support sensory awareness, materials and their use; the role of the teacher in sense education, planning, implementation and evaluation of sensory activities in the education program.
OOE368FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN DIFFERENT COUNTRIES
S202.04.02Farklı ülkelerde eğitim sistemi, farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, aile katılımı, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemiThe education system in different countries, the history of pre-school education in different countries, its prevalence, types of institutions, types of programs, educational environments, family participation, integration of children with special needs, teacher training system in pre-school education
EGK210KÜLTÜR VE DİL
CULTURE AND LANGUAGE
G202.03.02Dil ve kültür kavramları ile bu kavramlar aralarındaki ilişkiLanguage and culture concepts, the interaction between them
EGK312BESLENME VE SAĞLIK
NUTRITION AND HEALTH
G202.03.02Dengeli beslenme, Makro ve Mikro Besin öğeleri ve türleri, şeker hastalığı, kalp hastalıkları, beriberi vb. hastalık örnekleri üzerinden beslenme ve sağlık ilişkisi,Natural and healthy diet; fight obesity; food additives; wellness and exercise; Growth and development; healthy sex life; fight against addiction (tobacco, alcohol, substance abuse, etc.); traffic, disaster and first aid.
EMB310EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA
PROJECT PREPARATION IN EDUCATION
F202.04.02Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.Project concept and project types; curriculum and project-based learning; project programs in schools (TUBITAK, EU and others); topic selection for the project; literature review; logical framework in the project; planning and management of the project; application of scientific method in the project; preparing and developing a project report; finalizing the project report; project evaluation and examination of good examples; project presentations, poster and brochure design techniques.
EMB312KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
COMPARATIVE EDUCATION
F202.04.02Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel süreci, amaçları, varsayımları ve tarafları; karşılaştırmalı eğitim yaklaşımları; karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının yapılış biçimleri; karşılaştırmalı eğitim ve okullaşma, cinsiyet ve kültür ilişkisi; Türkiye, Amerika, Almanya, Danimarka, Finlandiya, İrlanda, Güney Kore, İsviçre, Japonya, Singapur gibi ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması.The historical process, aims, assumptions and sides of comparative education; comparative education approaches; forms of comparative education research; comparative education and schooling, the relationship between gender and culture; Comparison of education systems of countries such as Turkey, America, Germany, Denmark, Finland, Ireland, South Korea, Switzerland, Japan, Singapore.
OEF320İNSANLAR NASIL ÖĞRENİR?
HOW DO MANKIND LEARN?
F202.04.02Ders kapsamında insanlar nasıl öğrenir bağlamında; öğrenme bilimlerinin yapısı ve öğrenme teorilerine yönelik konulara yer verilecektir.In the context of how people learn, within the scope of the course; The structure of learning sciences and learning theories will be covered.
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF407OKULLARDA REHBERLİK
GUIDANCE IN SCHOOLS
Z202.03.02Okulda ruh sağlığı, öğrenci kişilik hizmetleri ve psikolojik danışma ve rehberliğin tanıtılması, eğitsel ve kişisel rehberlik, mesleki rehberlik, psikolojik danışma rehberlik hizmetleri, rehberlik hizmetine ilişkin öğretmenliğin sorumlulukları, bireyi tanıma teknikleri, testler ve test dışı teknikler, önleyici rehberlik, örnek rehberlik uygulamalarıFundamental concepts, student identity services, principles of guidance, services, development process, types of psychological consultation and guidance, technics, recent developments in the field, techniques of knowing the students, cooperation between guidance-teacher, guidance tasks that teachers perform.
EGF417ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I
TEACHING PRACTICE-I
Z265.012.08Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama, hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, uygulamalar ile ilgili öz-değerlendirme raporu doldurmaDetermining the work to be done in a day at the practice school, preparing a daily plan, applying the plan or some activities in the plan, preparing a plan to manage undesirable behaviors for a student, implementation and evaluation, filling out a self-evaluation report about the practices
OOE409KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
CHARACTER AND VALUES EDUCATION
Z202.03.02Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.Character, personality/personality, value, virtue, morality, disposition, temperament etc.; character development and education; family, environment and school in character development and education; definition and classification of values; the sources of values ​​and their individual, social, cultural, religious, moral foundations; character and value education approaches and practices; intercultural differentiation and coexistence culture in character and value education; character and value education in terms of educational philosophy and goals; teaching methods and techniques in character/value education; the crisis of values ​​and education in modern and multicultural societies; values ​​education in the human-cultural development process; Examples of values ​​education from Turkish education and cultural history, values ​​education practices and researches in Turkey; teacher as a role model in character and value education.
OOE411OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİ
SCHOOL ADJUSTMENT AND EARLY LITERACY EDUCATION
Z303.04.03Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler; ilkokula hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri), okula hazırbulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama; okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımları, okuma kazanımını etkileyen etmenler, okuma yazma becerilerinin gelişimi, erken okuryazarlık, okuma becerileri ve alt alanları; alfabe bilgisi (alfabe öncesi aşama, logografik düzeyi, kısmi alfabe aşaması/yarı fonetik düzey, tam alfabe aşaması, birleştirilmiş alfabe aşaması/telaffuz), fonolojik süreç becerileri (ses farkındalığı, ses hafızası, ses kullanımı), sözel dil becerileri ve sözcük bilgisi gelişimi; yazmaya hazırlık (yazı farkındalığı), okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.Definition of school readiness and factors affecting readiness; The dimensions of primary school preparation (physical, social, emotional, cognitive, language, self-care skills); Preparing activities for gaining school readiness qualifications; Importance of reading and writing skills in preschool education, basic concepts, literacy approaches, factors affecting reading gain, development of literacy skills; Early literacy, reading skills and sub-areas; Alphabet knowledge (pre-alphabet stage, logographic level, partial alphabet stage / semi-phonetic level, complete alphabet stage, combined alphabet stage / pronunciation); Phonological process skills (sound awareness, voice memory, sound usage); Verbal language skills and vocabulary development; Preparation for writing (text awareness); Planning, implementation and evaluation of reading and writing activities appropriate to preschool education program.
OOE423ÇOCUK VE MEDYA
CHILDREN AND MEDIA
S202.04.02Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; medya ve şiddet; medya ve zorbalık; medya ve çocuk hakları; çocuğun gelişiminde medyanın etkisi; medya ve çocukluk obezitesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü.Media theories that examine the relationship between children and digital media products (cartoon films, advertisements, computer games, internet sites, etc.); media and violence; media and bullying; media and children's rights; the influence of the media on the child development; media and childhood obesity; the role of family and school in accessing and using digital media.
OOE425ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ
BEHAVIOR MANAGEMENT FOR CHILDREN
S202.04.02Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme.Identifying and defining positive and negative behaviors in children; learning techniques to support positive behaviors and extinguish negative behaviors; teacher and parent attitudes in behavior management; organizing home and school environments for behavior management; developing and evaluating application examples for problem behaviors seen in the classroom.
EMB219ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
LEARNING DIFFICULTIES
F202.04.02Öğrenme güçlüklerinin tanımı ve nedenleri, öğrenme güçlüğünü olan çocukların özellikleri, erken çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileri, riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme, tanılama, değerlendirilme süreçleri. Öğrenme güçlüğü ve okuma, yazılı anlatım, matematik. Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleri, özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler içim geçiş hizmetleri. Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri, teknoloji kullanımı ve müdahale programları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.Definition and causes of learning disabilities, characteristics of children with learning disabilities, early childhood learning disability symptoms, evaluation, diagnosis and evaluation processes for students at risk. Learning difficulties and reading, written expression, mathematics. Basics of success in school for students with learning disabilities, transition services for students with special learning disabilities. Education of children with learning disabilities, use of technology and intervention programs - Interactive Book Reading Program (EKOP) is the content of this course.
OEF401KİŞİSEL GELİŞİM VE YAŞAM BECERİLERİ
PERSONAL DEVELOPMENT AND LIFE SKILLS
F202.04.02
SNO201ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
CHILD PSYCHOLOGY
F202.04.02Bu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Yöntemi Gelişimin İncelenmesi ,Doğum öncesi dönemde gelişim, doğum sonrası dönemde gelişim Bebeklik dönemindeki gelişim ,İlk Çocuklukta Gelişim,Son Çocuklukta Gelişim,Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri, Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Aile,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Okul,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Daha geniş kültürün etkileri,Atipik gelişim,Aşırı duyarlı çocuklar,İçe kapanık çocuklar,Asi-isyankar çocuk,Dikkatsiz çocuk,Aktif-agresif çocuk; konularını içermektedir.This course; Subject, History and Method of Child Psychology Examination of Development, Development in the prenatal period, development in the postnatal period Development in infancy, Early Childhood Development, Late Childhood Development, Self, Gender and Gender Roles, Child Sexual Development and Education, Development of Social Relations-Family, Development of Social Relations-School, Development of Social Relations-The effects of wider culture, Atypical development, Hypersensitive children, Introverted children, Rebellious-rebellious child, Inattentive child, Active-aggressive child; includes topics.
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF414ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA
SPECIAL EDUCATION AND INCLUSION
Z202.03.02Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri.Definition of special education, basic principles of special education, causes of disability, historical approach to disability, characteristics and education of children with language and communication disorders, chronic diseases, special learning difficulties, attention deficit and hyperactivity disorder, autistic and gifted children.
EGF422ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II
TEACHING PRACTICE-II
Z265.015.08Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama, hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, uygulamalar ile ilgili öz-değerlendirme raporu doldurma.Determining the work to be done in a day at the practice school, preparing a daily plan, applying the plan or some activities in the plan, preparing a plan to manage undesirable behaviors for a student, application and evaluation, filling out a self-evaluation report about the practices.
OOE420ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARI
EARLY CHILDHOOD EDUCATION POLICIES
Z303.04.03Okul öncesi öğretmenliği öğrencileri tarafından Türkiye’de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarının tanınması, bu politikaların uygulamalarının incelenmesi, erken çocukluk politikaları bağlamında mesleki algı ve anlayışlarının oluşturulması, fikir yürütülmesi, erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirilmesi, erken çocukluk eğitimi hizmetlerinin kapsam ve öneminin açıklanması, erken çocukluk eğitimi politikaları kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi konularını ele almaktır.Recognizing early childhood policies in Turkey and in the world and examining the applications of these policies; Creating the professional perception and understanding of teacher candidates in the context of early childhood policies; Developing understanding of issues covered by early childhood policies; Explain the scope and importance of early childhood services; Making comparisons about the development, aims and scope of different early childhood programs; Examining national and international examples on issues covered by early childhood education policy.
OOE424ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ
LANGUAGE AND CONCEPT DEVELOPMENT IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
S202.04.02Dil kazanımı ile ilgili kuramsal yaklaşımlar, okul öncesi dönemde dil ve kavram gelişimi, okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, kapsamı ve öğretmenin rolü, okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarının eğitim programına dahil edilmesi.Theoretical approaches to language acquisition, language and concept development in pre-school period, the importance and scope of literacy preparation studies and the role of the teacher, inclusion of literacy preparation studies in the education program.
OOE426SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ASSESMENT OF IN-CLASS LEARNING
S202.04.02Erken çocukluk alanında geleneksel ve alternatif değerlendirme yöntemleri, Okul Öncesi Eğitim Programı 2013’ün değerlendirme açısından incelenmesi, , Okul Öncesi Eğitim Programı 2013’te öğrenme süreçleri ve değerlendirmenin bütünleştirilmesi, Okul Öncesi Eğitim Programı 2013’teki gelişim gözlem formları ve gelişim gözlem raporlarının kayıt altına alınma süreci, erken çocukluk eğitimi alanında standardize testler, çeşitli erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarında öğrenmelerin değerlendirilmesi, gelişim alanlarına göre değerlendirme, gözlem yoluyla veri kaydı çeşitleri ve özellikleri, pedagojik dokümantasyonlar, dijital pedagojik dokümantasyonlar.Measurement tools used in education and their features; tools based on traditional approaches: Written exams, short answer exams, true-false type tests, multiple choice tests, matched tests, oral exams; Tools for getting to know the student in multiple ways: Observation, interview, performance evaluation, student product file, research papers, research projects, peer assessment, self-assessment, attitude scales; Points to be considered in the evaluation of student success; assessment and grading of learning outcomes.
EMB214EĞİTİMDE DRAMA
DRAMA IN EDUCATION
F202.04.02Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.Definition and meaning of the term educational drama, its difference from similar terms (Psycho-drama, Creative drama, Drama-Play, Drama), the history of drama practices with children, the structure and application stages of educational drama, the classification of educational drama according to age groups and application areas, educational drama environment and teacher qualifications, special techniques in educational drama, evaluation of educational drama, educational drama examples suitable for the educational purposes of the field in which it is applied, and the development of new examples.
EMB215YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME
ADULT EDUCATION AND LIFELONG LEARNING
F202.04.02Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları.Definition and scope of adult education; concepts related to adult education (continuing education, public education, non-formal education, vocational education etc.); The historical development of adult education in Turkey; approaches and models related to adult education; adult learning; the purpose, scope and historical development of lifelong learning; lifelong learning applications in Turkish education system.
OEF402İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ADVANCED RESEARCH METHODS
F202.04.02
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.