English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-AUDIOLOGY (DOC)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-AUDIOLOGY (DOC)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG605SAĞLIKTA İLERİ ARAŞTIRMA METODLARI
ADVANCED RESEARCH METHODS IN HEALTH
Z303.06.03Bilim, bilimsel araştırma, bilimsel araştırma sınıflaması, bilimsel makale okuma, değerlendirme, araştırma planlama, konu seçimi ve amaç, literatür taraması, materyal metod seçimi, veri toplama, ölçüm, biyoistatistik, veri analizi, bulguların değerlendirilmesi,
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
COG604İSTATİSTİK
İSTATİSTİK
Z303.06.03
ODY618İLERİ KLİNİK ÇALIŞMA
İLERİ KLİNİK ÇALIŞMA
Z223.06.04Klinik Uygulama, odyovestibüler değerlendirme tekniklerini kullanarak, hastayı değerlendirir, tanı koyar ve uygun tedavi yöntemine karar verir. Gerekiyorsa, rehabilitasyon programlarını sürdürebilir.
SAG603SEMİNER DERSİ
SEMİNER DERSİ
Z000.012.00Öğrencinin bir konuyu araştırması, konuyla ilgili kaynakları taraması ve değerlendirmesi, elde ettiği bilgileri yazılı bir rapor veya makale hâline getirmesi ve topluluk önünde sunmasıdır.To gain the ability to prepare presentations by examining and discussing research and articles about audiology and speech disorders.
ODY619VESTIBÜLER REHABILITASYONDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR
VESTIBÜLER REHABILITASYONDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR
S213.06.03
ODY620İŞİTME CİHAZINDA İLERİ UYGULAMALAR
İŞİTME CİHAZINDA İLERİ UYGULAMALAR
S213.06.03
ODY625GELİŞİMSEL DİL GECİKMESİ/BOZUKLUKLARI
DEVELOPMENTAL LANGUAGE DELAY / DISORDERS
S213.06.03Konuşma dil gelişimini etkileyen faktörler, konuşma ve dil gelişimi ve bozuklukları teorileri, konuşma güçlükleri, işitme kayıpları, gelişimsel dil gecikmesi, spesifik dil bozukluğuFactors affecting speech language development, theories of speech and language development and disorders, speech difficulties, hearing loss, developmental language delay, specific language disorder.
ODY626GERİATRİK ODYOLOJİDE TANI VE MÜDAHALE
GERİATRİK ODYOLOJİDE TANI VE MÜDAHALE
S213.06.03Normal yaşlanmayla ilişkili fiziksel, psikolojik, sosyal ve bilişsel değişikliklere genel bakış. Yaşlı yetişkinlerde yaygın görülen bozukluklar, hastalıklar ve durumlar tartışılacaktır. Yaşlı yetişkinlerde yaşlanmanın tanı testleri ve rehabilitasyon üzerine etkileri. Yaşlılığın doğası gereği disiplinler arası bir bakış temel alınacaktır.
ODY629PSİKOFİZİK, KONUŞMA VE MÜZİK ALGISI
PSYCHOPHYSICS, SPEECH AND MUSIC PERCEPTION
S213.06.03Sesin fiziksel doğası ve ölçümü ile ilgili ileri düzeyde çalışma;psikofizik, psikoakustik (hassasiyet, maskeleme, loudness, pitch, binaural işitme, konuşma algısı) ve müzik algısı ile ilgili teorik bilgi edinme, literatür taramaAdvanced study on the physical nature and measurement of sound; obtaining theoretical information about psychophysics, psychoacoustics (sensitivity, masking, loudness, pitch, binaural hearing, speech perception) and music perception, literature review
ODY657ODYOLOJİDE YAPAY ZEKA ALGORİTMALARI
ARTIFICIAL INTELLIGENCE ALGORITHMS IN AUDIOLOGY
S213.06.03Yapay zekanın tarihi, temelleri gibi teorik bilgileri alarak mantıksal programlamada prolog dilini öğrenme ve önermeler analizi yapabilme, yapay zeka algoritmalarını yorumlama becerilerini geliştirme ve tüm bunları birleştirerek odyoloji ile yapay zekayı ilişkilendirip proje hazırlayabilme ve analiz edebilme yeteneğinin oluşturulmasıdır.
ODY659VAKALARLA PEDİATRİK ODYOLOJİ
PAEDIATRIC AUDIOLOGY AND CASES
S213.06.03Bebek ve çocuklardaki işitme bozukluklarının değerlendirilmesi, tanılanması ve takibi
ODY663VESTIBÜLER REHABILITASYON
VESTIBULER REHABILITASYON
S213.06.03Vestibüler sistemden kaynaklanan başdönmesi/dizziness'a yönelik rehabilitasyon programlarının hazırlanması ve uygulanmasını içerir.
ODY665VESTIBÜLER SISTEM VE YENI TEKNOLOJILER
VESTIBULER SISTEM VE YENI TEKNOLOJILER
S213.06.03Vestibüler sistemin anatomisi, fizyolojisi ve patolojisiyle ilgili kapsamlı bir incelemeyi içerir. Öğrenciler, vestibüler bozuklukların teşhisi ve tedavisi için kullanılan yeni teknolojilerin yanı sıra, vestibüler sistemin işlevlerini, bozukluklarını ve klinik uygulamalarda kullanılan gelişmiş teknolojileri anlayarak, ileri düzeyde bir uzmanlık kazanırlar.
ODY667İŞITME İMPLANTLARINDA PROBLEM ÇÖZME
IŞITME IMPLANTLARINDA PROBLEM COZME
S213.06.03İşitme implantlarının temel prensiplerini ve çalışma mekanizmalarını anlamak. İşitme implantlarının kullanımında karşılaşılan yaygın problemleri tanımlamak. Problem çözme becerilerini geliştirerek işitme implantı kullanıcılarının yaşam kalitesini artırmak. İşitme implantlarının bakımı, ayarlanması ve sorun giderilmesi konularında bilgi ve yetenek kazandırmak.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-YTRDOKTORA YETERLİK
DOCTORATE  QUALIFICATION​
Z000.030.00Alanına özgü ve doktora programının amaçlarına uygun olarak öğrencinin gerekli bilgi ve yetkinliklerinin kazanmasını sağlayacak bireysel çalışmaStudents investigate, read, discuss, evaluate studies in the field of Audiology.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-ONRDOKTORA TEZ ÖNERİSİ
DOCTORAL THESIS PROPOSAL
Z000.030.00Doktora tez önerisi ve tez içeriği hakkında bilgilendirme.Students plan the research process, collect data, analyze, interpret, draw conclusions, organize the findings and report them on the topics they are interested in.
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-50DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma.
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-6DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma.Students plan the research process, collect data, analyze, interpret, draw conclusions, organize the findings and report them on the topics they are interested in.
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-7DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma.Students plan the research process, collect data, analyze, interpret, draw conclusions, organize the findings and report them on the topics they are interested in.
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-8DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma.It includes all the processes (subject determination, literature review, writing, etc.) from the beginning to the end of the doctoral thesis.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.