İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-AUDIOLOGY (DOC) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG605 | SAĞLIKTA İLERİ ARAŞTIRMA METODLARI ADVANCED RESEARCH METHODS IN HEALTH | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilim, bilimsel araştırma, bilimsel araştırma sınıflaması, bilimsel makale okuma, değerlendirme, araştırma planlama, konu seçimi ve
amaç, literatür taraması, materyal metod seçimi, veri toplama, ölçüm, biyoistatistik, veri analizi, bulguların değerlendirilmesi, | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
COG604 | İSTATİSTİK İSTATİSTİK | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
ODY618 | İLERİ KLİNİK ÇALIŞMA İLERİ KLİNİK ÇALIŞMA | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Klinik Uygulama, odyovestibüler değerlendirme tekniklerini kullanarak, hastayı değerlendirir, tanı koyar ve uygun tedavi yöntemine karar verir. Gerekiyorsa, rehabilitasyon programlarını sürdürebilir. | |
SAG603 | SEMİNER DERSİ SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Öğrencinin bir konuyu araştırması, konuyla ilgili kaynakları taraması ve değerlendirmesi, elde ettiği bilgileri yazılı bir rapor veya makale hâline getirmesi ve topluluk önünde sunmasıdır. | To gain the ability to prepare presentations by examining and discussing research and articles about audiology and speech disorders. |
ODY619 | VESTIBÜLER REHABILITASYONDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR VESTIBÜLER REHABILITASYONDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
ODY620 | İŞİTME CİHAZINDA İLERİ UYGULAMALAR İŞİTME CİHAZINDA İLERİ UYGULAMALAR | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
ODY625 | GELİŞİMSEL DİL GECİKMESİ/BOZUKLUKLARI DEVELOPMENTAL LANGUAGE DELAY / DISORDERS | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | Konuşma dil gelişimini etkileyen faktörler, konuşma ve dil gelişimi ve bozuklukları teorileri, konuşma güçlükleri, işitme kayıpları, gelişimsel dil gecikmesi, spesifik dil bozukluğu | Factors affecting speech language development, theories of speech and language development and disorders, speech difficulties, hearing loss, developmental language delay, specific language disorder. |
ODY626 | GERİATRİK ODYOLOJİDE TANI VE MÜDAHALE GERİATRİK ODYOLOJİDE TANI VE MÜDAHALE | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | Normal yaşlanmayla ilişkili fiziksel, psikolojik, sosyal ve bilişsel değişikliklere genel bakış. Yaşlı yetişkinlerde yaygın görülen bozukluklar, hastalıklar ve durumlar tartışılacaktır. Yaşlı yetişkinlerde yaşlanmanın tanı testleri ve rehabilitasyon üzerine etkileri. Yaşlılığın doğası gereği disiplinler arası bir bakış temel alınacaktır. | |
ODY629 | PSİKOFİZİK, KONUŞMA VE MÜZİK ALGISI PSYCHOPHYSICS, SPEECH AND MUSIC PERCEPTION | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sesin fiziksel doğası ve ölçümü ile ilgili ileri düzeyde çalışma;psikofizik, psikoakustik (hassasiyet, maskeleme, loudness, pitch, binaural işitme, konuşma algısı) ve müzik algısı ile ilgili teorik bilgi edinme, literatür tarama | Advanced study on the physical nature and measurement of sound; obtaining theoretical information about psychophysics, psychoacoustics (sensitivity, masking, loudness, pitch, binaural hearing, speech perception) and music perception, literature review |
ODY657 | ODYOLOJİDE YAPAY ZEKA ALGORİTMALARI ARTIFICIAL INTELLIGENCE ALGORITHMS IN AUDIOLOGY | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | Yapay zekanın tarihi, temelleri gibi teorik bilgileri alarak mantıksal programlamada prolog dilini öğrenme ve önermeler analizi yapabilme, yapay zeka algoritmalarını yorumlama becerilerini geliştirme ve tüm bunları birleştirerek odyoloji ile yapay zekayı ilişkilendirip proje hazırlayabilme ve analiz edebilme yeteneğinin oluşturulmasıdır. | |
ODY659 | VAKALARLA PEDİATRİK ODYOLOJİ PAEDIATRIC AUDIOLOGY AND CASES | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bebek ve çocuklardaki işitme bozukluklarının değerlendirilmesi, tanılanması ve takibi | |
ODY663 | VESTIBÜLER REHABILITASYON VESTIBULER REHABILITASYON | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | Vestibüler sistemden kaynaklanan başdönmesi/dizziness'a yönelik rehabilitasyon programlarının hazırlanması ve uygulanmasını içerir. | |
ODY665 | VESTIBÜLER SISTEM VE YENI TEKNOLOJILER VESTIBULER SISTEM VE YENI TEKNOLOJILER | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | Vestibüler sistemin anatomisi, fizyolojisi ve patolojisiyle ilgili kapsamlı bir incelemeyi içerir. Öğrenciler, vestibüler bozuklukların teşhisi ve tedavisi için kullanılan yeni teknolojilerin yanı sıra, vestibüler sistemin işlevlerini, bozukluklarını ve klinik uygulamalarda kullanılan gelişmiş teknolojileri anlayarak, ileri düzeyde bir uzmanlık kazanırlar. | |
ODY667 | İŞITME İMPLANTLARINDA PROBLEM ÇÖZME IŞITME IMPLANTLARINDA PROBLEM COZME | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | İşitme implantlarının temel prensiplerini ve çalışma mekanizmalarını anlamak.
İşitme implantlarının kullanımında karşılaşılan yaygın problemleri tanımlamak.
Problem çözme becerilerini geliştirerek işitme implantı kullanıcılarının yaşam kalitesini artırmak.
İşitme implantlarının bakımı, ayarlanması ve sorun giderilmesi konularında bilgi ve yetenek kazandırmak. | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-YTR | DOKTORA YETERLİK DOCTORATE QUALIFICATION | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Alanına özgü ve doktora programının amaçlarına uygun olarak öğrencinin gerekli bilgi ve yetkinliklerinin kazanmasını sağlayacak bireysel çalışma | Students investigate, read, discuss, evaluate studies in the field of Audiology. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-ONR | DOKTORA TEZ ÖNERİSİ DOCTORAL THESIS PROPOSAL | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Doktora tez önerisi ve tez içeriği hakkında bilgilendirme. | Students plan the research process, collect data, analyze, interpret, draw conclusions, organize the findings and report them on the topics they are interested in. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-50 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma. | |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-6 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma. | Students plan the research process, collect data, analyze, interpret, draw conclusions, organize the findings and report them on the topics they are interested in. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-7 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma. | Students plan the research process, collect data, analyze, interpret, draw conclusions, organize the findings and report them on the topics they are interested in. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-8 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma. | It includes all the processes (subject determination, literature review, writing, etc.) from the beginning to the end of the doctoral thesis. |