English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-PRE-SCHOOL EDUCATION (WithThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-PRE-SCHOOL EDUCATION (WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF501EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
RESEARCH METHODS AND TECHNIQUES IN EDUCATIONAL SCIENCES
Z303.06.03Bilimsel araştırmalarda etik, temel kavramlar ve araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir.Ethics in scientific research includes the execution of the processes in research, starting from the selection of the basic concepts and the subject of research, and the writing of the research report.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
OOE509EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA İSTATİSTİK
STATISTICS IN EDUCATIONAL RESEARCH
Z303.06.03Bilimsel Araştırmanın Aşamaları, Değişken ve ölçek türleri, İstatistiğe İlişkin Genel Kavramlar, SPPS tanıtımı, SPSS veri girişi, betimsel istatistik, normallik testleri, parametrik testler, nonparamaetrik testler, regresyon analizi, korelasyon, Faktör Analizi.Stages of Scientific Research, Variable and scale types, General Concepts of Statistics, SPPS introduction, SPSS data entry, descriptive statistics, normality tests, parametric tests, nonparamaetric tests, regression analysis, correlation, Factor Analysis.
SBE500-3TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE
Z000.012.00Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır.Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided.
ISO551EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMALAR
EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMALAR
S303.06.03Nitel Araştırmanın Kuramsal Temelleri; Nitel Araştırma Türleri; Bir Nitel Araştırma İçin uygun Metot Oluşturma; Nitel Araştırmada Veri Toplama; Nitel Araştırmada Veri AnaliziTheoretical Foundations of Qualitative Research; Types of Qualitative Research; Creating an Appropriate Method for a Qualitative Research; Data Collection in Qualitative Research; Data Analysis in Qualitative Research
OOE503ÇAĞDAŞ GELİŞİM VE ÖĞRENME TEORİLERİ
CONTEMPORARY DEVELOPMENT AND LEARNING THEORIES
S303.06.03İnsan gelişminin incelenmesi ve tarihçe, Darvin'in Geleişim Psikolojisine Etkisi, Teori nedir? Gelişim teorisi nedir? Geleişim teorisinin değeri. Gelişim teorilerinin sınıflandırılması, gelişim teorilerinin gelişim alanlarına göre karşılaştırılması, Rousseau, Stanley Hail, Gesell, Benjamin Spoke, Alfred Spoke, Alferd Adler, Psikanalitik teoriler, Bilişsel yapısalcı teoriler, Bilişsel yaklaşımlar, Davranışcı yaklaşımlar, sosyal öğrenme teorisi, Sosyal öğrenme teorisi., Kişilerarası ilşkiler, geştalt yaklaşımı, çoklu zeka yaklaşımı, Psikolinguistik yaklaşım., Bilgiyi işleme teorisi., Etolojik teori (Konrad Lorenz) Ekolojik Teori (Bronfenbrenner), Hümanistik Yaklaşım., Değerlendirme.,Examination and history of human development, Darwin's Effect on Developmental Psychology, What is theory? What is developmental theory? The value of developmental theory. Classification of developmental theories, comparison of developmental theories according to developmental areas, Rousseau, Stanley Hall, Gesell, Benjamin Spoke, Alfred Spoke, Alferd Adler, Psychoanalytic theories, Cognitive structural theories, Cognitive approaches, Behaviorist approaches, social learning theory, Social learning theory., Interpersonal. relationships, gestalt approach, multiple intelligence approach, Psycholinguistic approach., Information processing theory., Ethological theory (Konrad Lorenz), Ecological Theory (Bronfenbrenner), Humanistic Approach., Evaluation.,
OOE507ÇOCUKTA OKUMA KÜLTÜRÜ VE ÇOCUK EDEBİYATI
CHILDREN'S READING HABITS AND CHILDREN'S LITERATURE
S303.06.03Okuma-yazma kavram gelisimine giris, Okuma-yazma kavram gelisimi kuramlari, Dil edinimi ve gelisimi kuramlari, Dogumdan baslayan iletisim gelisimi, Butunsel dil gelisimi, Kulturel, dilsel ve bireyselfarkliliklarin okuma yazma kavram gelisimine etkileri, Okuma-yazma kavram gelisiminin unsurlari, Fonolojik duyarlilik ve harf tanima, Anlam gelisimi ve ustbilis, Cizim ve yazi gelisimi arasinda iliski, Okuma yazma kavramlarini farkli tekniklerle besleme( kukla,drama, hikaye anlatimi,parmak oyunu, tekerleme, bilmece, sarki, resim, bilgisayar,vb.), Birlikte okuma ve cocuk kitaplari,e- cocuk kitaplari, Oyun ortaminda okuma yazma kavramlarinin gelisimi, Aile ve yetiskinlerin cocukta okuma yazma kavram gelisimini desteklemeIntroduction to emergent literacy, Theories of emergent literacy, Theories of language acquisition and development, Development of communication from birth on, Whole language approach, Cultural, linguistic and individual differences in the development of emergent literacy, Describing elements of emergent literacy, Phonological awareness and letter recognition, Meaning making and metacognition, Relationship of drawing and print awareness, Promoting emergent literacy with various techniques(puppets,dramatization, storytelling, finger plays, rhymes, riddles, songs, pictures, computers,etc.), Shared reading and children`s books, Play-based literacy, The role of the parents and the adults in the emergent literacy
OOE511GELİŞİMİN BİYOPSİKOLOJİK TEMELLERİ
BIOPSYCHOLOGICAL FOUNDATIONS OF DEVELOPMENT
S303.06.03Geşilim psikolojisinin ilkeleri, tarihi ve teknikleri, Gelişimin biyolojik temelleri, Doğum öncesi gelişim, Fiziksel ve duyusal gelişim, Bilişsel ve dil gelişimi, Cinsiyet gelişimi, Sosyal gelişim, Kişilik gelişimine ilişkin teoriler Ahlak gelişiimi.Principles, history and techniques of developmental psychology, Biological basis of development, Prenatal development, Physical and sensory development, Cognitive and language development, Gender development, Social development, Personality development theories. Moral development.
OOE512ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖĞRENME VE ÖĞRETMEDE TEORİ VE MODELLER
THEORIES AND MODELS OF LEARNING AND TEACHING IN EARLY CHILDHOOD
S303.06.03Öğrenme, öğretme ve güdü ile ilgili kuram ve modeller, öğretimsel kararların değişkenleri ve etkileşim örüntüleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. Öğrenme öğretme etkinlikleri işbirlikli öğrenme, bireysel ve grup araştırmaları ve diğer aktif öğrenme uygulamalarını içermektedir.Theories and models related to learning, teaching and motivation, variables of instructional decisions and interaction patterns constitute the content of the course. Learning-teaching activities include cooperative learning, individual and group research, and other active learning practices.
OOE514ERKEN ÇOCUKLUKTA ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞİMİ İÇİN FEN ETKİNLİKLERİ TASARIMI
DESIGMENT OF SCIENCE ACTIVITIES TO DEVELOP CRITICAL THINKING IN EARLY CHILDHOOD
S303.06.03Fen Eğitimi İlke ve Standartları Okul Öncesi Eğitim Programının Fen Eğitimi ve Standartlar Açısından İncelenmesi Bilim Nedir? – Bilimin Doğası Bilimsel Okuryazarlık – Bilimsel Süreç Becerileri Akıl Yürütme – Karar Verme – Argümantasyon - Eleştirel Düşünme (Bilimsel ve Sosyobilimsel Konular) Çocuklarla Felsefe (P4C) Erken Fen Öğretiminde Kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler Ders Planı Oluşturma CoreS’ and PaperS’ tanıtımıScience Education Principles and Standards Pre-School Education Program in terms of Science Education and Standards Investigation What is Science? - Nature of Science Scientific Literacy - Scientific Process Skills Reasoning - Decision Making - Argumentation - Critical Thinking (Scientific and Socioscientific Issues) Philosophy with Children (P4C) Methods and Techniques That Can Be Used in Early Science Education Creating a Lesson Plan CoreS 'and PaperS' introduction
OOE515ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE İZLEME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE İZLEME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
S303.06.03Erken çocukluk döneminde gelişimi izleme ve değerlendirmenin tanımı, dikkat edilmesi gereken noktalar, gelişimi etkileyen faktörler, gözlem, fıkra, oyun, oyun terapisi, sosyometrik teknikler, projektif teknikler, görüşme, dereceli puanlama anahtarı, kontrol listeleri, dinamik değerlendirme, drama, ev ziyareti, portfolyoDefinition of monitoring and evaluation of development in early childhood, points to be considered, factors affecting development, observation, anecdote, play, play therapy, sociometric techniques, projective techniques, interview, rubric, checklists, dynamic assessment, drama, home visit, portfolio
OOE517ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FELSEFİ DÜŞÜNME BECERİLERİ
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FELSEFİ DÜŞÜNME BECERİLERİ
S303.06.03Erken çocukluk döneminde epistemolojik inançlar, nitelikli soru sorma, düşünme süreçlerinde öğretmenlerin rolü, çocuklarla felsefe, akıl yürütme, karar verme, üst biliş, erken okuryazarlık becerileri.Epistemological beliefs in early childhood, asking qualified questions, the role of teachers in thinking processes, philosophy with children, reasoning, decision making, metacognition, early literacy skills.
OOE520YARATICI DÜŞÜNMEDE SANATSAL YARATMA
ARTISTIC CREATION IN CREATIVE THINKING
S303.06.03Sanat nedir? Sanatçı kimdir? Sanatçı niçin üretmek zorundadır? Her öğrenci ilgisini çeken bir sanatçıyı ele alıp seminer konusu olarak inceler. Seçilen sanatçılar hakkında edinilen bilgilerle İlgili açıklamalar, sanat ve sanatçının sanat akımına yönelik üretimleri tartışılır. Öğrenciler seçtikleri sanatçıları araştırıp iki ya da üç boyutlu görsel örneklerle ya da bilgisayar ortamında açıklamalarda bulunur. Sanatçıların En' leri: Örneğin: En büyük tuvali çalışan sanatçı, sanatı uygulayan en küçük çocuk, engelli bir sanatçının farklı çalışma örnekleri vs. Öğrenciler konuları belirler ve bilgi edinirler diğer haftalar içinde sunumlar gerçekleştirilir. İlginç, yaratıcı ve sıra dışı örneklerle gelmeleri beklenir. Sanatçılar hakkında belgesel film gösterileri. Öğrenciler bu konuda yaptıkları araştırma sonunda buldukları belgeselleri sınıf ortamında sunarlar. Bu sunumlara dışarıdan gelecek diğer öğrenciler ya da ilgilenenler de katılabilir. Tartışmalarla ders devam eder. Öğrencilerle birlikte günümüzde yaşayan sanatçılardan önceden randevu alınarak atölyelerine ya da çalışma ortamlarında ziyaret ederek yapılan sohbet ve röportajları içerir. Bu çalışmalar sırasında öğrenciler sanatçıların sanat anlayışlarını, sanatına yönelik yaşam tarz|arını, ürettikleri eserleri yakından görme fırsatını da yakalar.What is art? Who is the artist? Why does the artist have to produce? Each student takes an artist that interests them and examines them as a seminar topic. Information about the selected artists, explanations about art, and the artist's productions for the art movement are discussed. Students research the artists they choose and make explanations with two- or three-dimensional visual examples or in a computer environment. The Best of Artists: For example: The artist who works on the biggest canvas, the youngest child who practices art, different work examples of an artist with a disability, etc. Students identify topics and gain knowledge, and presentations are made in the other weeks. They are expected to come up with interesting, creative and unusual examples. Documentary film screenings about artists. Students present the documentaries they find as a result of their research on this subject in the classroom environment. Other students or those who are interested can also attend these presentations. The lesson continues with discussions. It includes conversations and interviews with students by visiting artists living today in their workshops or working environments by making an appointment in advance. During these studies, students also have the opportunity to see the artists' understanding of art, their lifestyles towards their art, and the works they produce.
OOE522ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR
CURRENT STUDIES IN EARLY CHILDHOOD
S303.06.03Erken Çocukluk, Güncel Konular, Literatürün değerlendirilmesi, erken çocukluk çalışmalarını yorumlanması, oyun, fen eğitimi, çocuk resimleri, özel eğitim, okul öncesi öğretmen eğitimi, Araştırma Sonuçlarının TartışılmasıEarly Childhood, Current Issues, Evaluation of the literature, interpretation of early childhood studies, game, science education, children's pictures, special education, pre-school teacher education, Discussion of Research Results
OOE528ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ
S303.06.03Erken Çocuklukta Öğretmen Eğitimine ilişkin Literatür Tanıtımı Öğrenme Nedir? – Öğrenme ve Öğretmen Metaforları – Öğretmen Profili Öğretmen Bilgi Alanları Pedagojik Alan Bilgisi, Ders Planı Oluşturma, Öğretmen Profillerinin YansıtılmasıLiterature Introduction on Early Childhood Teacher Education What is Learning? – Learning and Teacher Metaphors – Teacher Profile Teacher Knowledge Areas Pedagogical Content Knowledge, Creating Lesson Plans, Reflecting Teacher Profiles
OOE562TEST VE ÖLÇEK GELİŞTİRME
TEST AND SCALE DEVELOPMENT
S303.06.031. Ölçmenin anlamı ve düzeyleri, Bilim ve ölçme ilişkisi, Psikolojik özelliklerin doğası, 2. kısa tarihçe, testler ve sınıflamaları, temel kavramlar 3. Ölçmede hata kavramı ve güvenilirlik: Kuramsal temeller, ilkeler ve yöntemler 4. Geçerlilik: Kuramsal temeller, ilkeler ve yöntemler 5. Test geliştirme ve uyarlama, 6. test geliştirmede madde seçimi 7. ölçme sonuçlarının anlamı ve yorumlanması 8. Eğitimsel ve Psikolojik Özelliklerin Ölçülmesinde Gelişmeler ve Uygulamalar 9. Genel değerlendirme1. The meaning and levels of measurement, The relationship between science and measurement, The nature of psychological characteristics, 2. Brief history, tests and classifications, basic concepts 3. The concept of error in measurement and reliability: Theoretical foundations, principles and methods 4. Validity: Theoretical foundations, principles and methods 5. Test development and adaptation, 6. Item selection in test development 7. Meaning and interpretation of measurement results 8. Developments and Applications in Measuring Educational and Psychological Characteristics 9. General evaluation
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-5YÜKSEK LİSANS TEZİ - I
MASTER'S THESIS - I
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-6YÜKSEK LİSANS TEZİ - II
MASTER'S THESIS 2
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.