English

05010 COMPUTER ENGINEERING (in English) -
LEVEL: Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle

DEPARTMENT (PROGRAMME) ACADEMIC STAFF
Head of Department :
Prof. Dr. ALİ GÜNEŞ


E-mail :

Ext. : 22101
CV :

ECTS & ERASMUS Coordinator :
Prof. Dr. ALİ GÜNEŞ


E-mail :

Ext. : 22101
CV :

Prof. Dr. HÜSNÜ ÖZKAN

E-mail :
Ext. : 22503
CV :

Prof. Dr. ZAFER ASLAN

E-mail :
Ext. : 22103
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) TANER ÇEVİK

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. ADEM ÖZYAVAŞ

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. AHMET GÜRHANLI

E-mail :
Ext. : 22102
CV :

Assist. Prof. Dr. KÖKSAL MUŞ

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. PERİ GÜNEŞ

E-mail :
Ext. : 22704
CV :

Research Assist. MUSTAFA TAKAOĞLU

E-mail :
Ext. : 22109
CV :

DEPARTMENT (PROGRAMME) TEACHING STAFF

Prof. Dr. ALİ GÜNEŞ

E-mail :
Ext. : 22101
CV :

Prof. Dr. ÇİĞDEM GENCER BALBİANİ

E-mail :
Ext. :
CV :

Prof. Dr. HASAN ALPAY HEPERKAN

E-mail :
Ext. : 22001
CV :

Prof. Dr. HÜSNÜ ÖZKAN

E-mail :
Ext. : 22503
CV :

Prof. Dr. MEHMET GÜNEŞ GENÇYILMAZ

E-mail :
Ext. : 23303
CV :

Prof. Dr. NAIM MAHMOOD MUSLEH AJLOUNI

E-mail :
Ext. :
CV :

Prof. Dr. OKTAY ÖZCAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Prof. Dr. ZAFER ASLAN

E-mail :
Ext. : 22103
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) SEVDZHAN AHMEDOV HAKKAEV

E-mail :
Ext. : 20302
CV :

Assist. Prof. Dr. ADEM ÖZYAVAŞ

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. AHMET GÜRHANLI

E-mail :
Ext. : 22102
CV :

Assist. Prof. Dr. DİLEK ÖZALP

E-mail :
Ext. : 26513
CV :

Assist. Prof. Dr. EYLEM GÜLCE ÇOKER

E-mail :
Ext. : 22204
CV :

Assist. Prof. Dr. İLKİN BAŞAR

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. İLKNUR HOŞ

E-mail :
Ext. : 22206
CV :

Assist. Prof. Dr. MEHMET HAKAN ÖZÇELİK

E-mail :
Ext. : 20002
CV :

Assist. Prof. Dr. PERİ GÜNEŞ

E-mail :
Ext. : 22704
CV :

Assist. Prof. Dr. SEMİH YÖN

E-mail :
Ext. : 22302
CV :

Assist. Prof. Dr. SERDAR YILMAZ

E-mail :
Ext. : 22707
CV :

Assist. Prof. Dr. SİBEL KAHRAMAN

E-mail :
Ext. : 22405
CV :

Instructor (Ph.D.) ABDULKADER ALWER

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor AHMAD AYAR AFSHORD

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor EMİR YEMENİCİ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor GÜLÜMSER BOZKURT

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor OVAIS VOHRA

E-mail :
Ext. : 43303
CV :

Instructor ÖZGE YÜCESOY ATBAKAN

E-mail :
Ext. : 20505
CV :

Instructor SELÇUK ŞENER

E-mail :
Ext. : 40705
CV :

Instructor SENEM ÖZDEN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SEVIL BASHARAN

E-mail :
Ext. :
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.