English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-TELEVISION AND FILM (WithThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-TELEVISION AND FILM (WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ILF501İLETİŞİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS IN COMMUNICATION SCIENCES
Z303.06.03Ders kapsamında; sosyal bilimlerde bir araştırma tasarımı geliştirmek üzere araştırma soruları, yöntemler ve teorik çerçevelerin nasıl ilişkilendirileceği üzerinde durulmaktadır. Çeşitli metodolojik yaklaşımların dayandıkları epistemolojik temeller ve ampirik yöntemlerle ilgili tartışmalar dikkate alınmakta; özellikle iletişim araştırmalarında araştırmanın varsayımları, kapsamı, sınırlılıkları ve uygulanması üzerine tartışmalar yürütülmektedir.
TSI535SİNEMA ATÖLYESİ
SİNEMA ATÖLYESİ
Z213.06.03Derste güncel makale ve kitaplarla yapılacak anlatımlar yapılmakta, görsel işitsel materyaller kullanılmaktadır. Ayrıca öğrencilerden de sunumlar yapılması hedeflenmektedir.In the course, lectures are made with current articles and books, and audio-visual materials are used. In addition, it is aimed to make presentations from students.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-3TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE
Z000.012.00Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır.Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided.
TSI528TELEVİZYON ATÖLYESİ
TELEVISION WORKSHOP
Z213.06.03Derste geleneksel televizyonculuk ele alınacak ve daha sonra da yeni nesil televizyonculuk alanına yoğunlaşılacaktır. Güncel makale ve kitaplar ders bağlamında ele alınacak ve tartışma ortamında konular ele alınacaktır. Aynı zamanda sunumlarla dersin verimliliği artacaktır.
GZC511TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ
TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ
S303.06.03
HLK535MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ
MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ
S303.06.03Medya ekonomisi Medya-Siyaset-Sermaye İlişkisi Medyanın Yayın Politikası ve Mesaj Üretim Süreçleri Medyanın İşlevleri Medya ve Kamuoyu Ekonomi Politik Kavramı ve Konusu Medya Ekonomi Politiği Amerika'da Ekonomi Politik Yaklaşımlar Avrupa'da EkonomiPolitik Yaklaşımlar Sunumlar
TSI503ATOLYE 1
WORKSHOP 1
S122.06.03
TSI504SİNEMASAL ANLATI
CINEMATIC NARRATION
S303.06.03Sinemadan seçilecek bir dizi örnek aracılığıyla türlerin farklılaşması ele alınırken aynı zamanda medya çalışmalarındaki diğer kuramsal yaklaşımlarla ilişkisinden de söz edilecek.While discussing the differentiation of genres through a series of examples to be selected from the cinema, it will also be mentioned in relation to other theoretical approaches in media studies.
TSI506SİNEMA TV'DE KADRAJ OLUŞTURMA
CREATING FRAME WORK IN CINEMA TV
S122.06.03Kompozisyonun görüntü ile anlam yaratma üzerindeki etkisi ve yöntemleri tartışılır. Görsel sembolik anlatımın kompozisyonla olan ilişkisi üzerinde durulur.The content of the Lesson Content Composition and its effects and methods on meaning making are discussed. The relationship between visual symbolic expression and composition is emphasized.
TSI507TV HABERCİLİĞİNİN GELECEĞİ
THE FUTURE OF TV NEWS
S303.06.03
TSI508TV HABERCİLİĞİNİN GELECEĞİ
THE FUTURE OF TV JOURNALISM
S303.06.03Televizyon haberciliğinin geleceği dersinde en önemli bölüm iletişim teknolojilerinin geleceğine endeksli olarak öğrencilerin donanımlı olarak yetişmesini sağlamak. Yeni teknolojilere odaklanarak haber üretim süreçlerini kavramak ve iletişim çağının gereklerine uygun olarak üretimde bulunmak amacını taşımaktadır. Tv.Course Content The most important part of the future course of television news reporting is to ensure that students are well-trained, indexed to the future of communication technologies. By concentrating on new technologies, it is aiming to understand the news production processes and to be in production in accordance with the requirements of communication age. TV.
TSI509TV FORMAT PROGRAMCILIĞI
TV FORMATS PROGRAMMING
S303.06.03Pek çok televizyon programı, uluslararası pazarda format olarak satılmakta, yapılan anlaşmalar çerçevesinde, satın alan ülkelerin toplumsal, kültürel yapılarına göre uyarlamalarına izin verilmektedir.Many television programs are sold as formats on the international market, and within the framework of agreements made, the purchasing countries are allowed to adapt according to the social and cultural structures.
TSI510TASARIM ATÖLYESİ
DESIGN STUDIO
S123.06.03Bu dönemde proje uygulama ve üretim aşamasında sinema ve televizyon formatına uygun çalışmalar sunulacaktır.Course Content During this period, projects will be presented in accordance with the cinema and television format during the project implementation and production phase.
TSI511SİNEMA ATÖLYESİ
CINEMA WORKSHOP
S223.06.04
TSI515TV HABER PROGRAMCILIĞI
NEWS PROGRAMMING
S303.06.03
TSI517AVRUPA TV POLİTİKALARI
EUROPEAN TV POLICIES
S303.06.03Avrupa Birliği’ne ve birlik içerisinde gelişen medya yaklaşımlarına yönelik genel bir çerçeve çizilecektir.A general framework for the emerging media approaches to the European Union and the union will be drawn.
TSI518TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ VE BELGESEL UYGULAMALARI
TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ VE BELGESEL UYGULAMALARI
S213.06.03
TSI522TÜRK SİNEMASINDA AUTEUR YÖNETMENLER
AUTEUR DIRECTORS IN TURKISH CINEMA
S303.06.03Auteur kuramının öğrenilmesi, yaratıcı yönetmenlerin auteur kuramı çerçevesinde filmlerinin analiz edilmesi.Learning of Auteur theory, analysis of films of creative directors in the framework of auteur theory.
TSI523TV HABER KAMERAMANLIĞI
TV NEWS CAMERAMAN
S122.06.03
TSI524TV PROGRAM UYGULAMALARI
TV PROGRAM PRACTICES
S123.06.03Televizyon programlarının incelenmesi, bu programların yapımı hakkında bilgi verilmesi.Examination of television programs, giving information about the construction of these programs.
TSI525İLERİ FOTOĞRAF TEKNİKLERİ
ADVANCED PHOTOGRAPHY TECHNIQUES
S122.06.03Fotoğrafın doğasına hâkim olan ontolojik kökenlerin dünü ve bugünü, farklı uygulamaları açıklanır.The different applications of the ontological roots that dominate the nature of photography are explained.
TSI526TASARIM ATÖLYESİ
DESIGN STUDIO
S213.06.03TASARIM KURALALRININ TEMEL ÖZELLİKLERİNİNİ HAREKETLİ GÖRÜNTÜ YA DA DURAĞAN GÖRSEL OLUŞTURMADA ESTETİK KAYGILARIN TEKNİK İLE BİRLEŞİMİNDE BİR FİKRİN ÜÇ BOYUTLU HALE GETİRİLMESİ.
TSI527GÖRÜNTÜ TASARIMI ATÖLYESİ
IMAGE DESIGN STUDIO
S122.06.03Lisans eğitimi almış öğrencilerin edinmiş olduğu tecrübelerin Yüksek Lisans Programında genişletilerek bilimsel araştırma yöntemlerini kullanmayı öğretmek.To teach the use of scientific research methods by expanding the experiences of the undergraduate students.
TSI529MEDYA VE KİMLİK
MEDIA AND IDENTITY
S303.06.03Günümüzde sosyokültürel bağlam, popüler kültür, düşünce ve politika gibi çeşitli alanlarla olan ilgisini kuramsal ve uygulamalı toplum‐dilbilim çalışmaları etrafında şekillendiren kimlik politikaları, söylem, stereotip oluşumu, toplumsal cinsiyet, queer, bellek gibi kavramlar çerçevesinde medya temsilleri aracılığıyla sunulmaktadır.Today, sociocultural context is presented through media representations within the framework of concepts such as identity politics, discourse, stereotype formation, gender, queer, and memory that shape its interest in various fields such as popular culture, thought and politics around theoretical and applied society linguistic studies.
TSI531GÖRÜNTÜ TASARIM ATÖLYESİ
VISUAL DESIGN WORKSHOP
S213.06.03İletişimin görüntüye dayalı kökeni nedeniyle Yüksek Lisans programı kapsamında farklı tasarım disiplinlerinin (grafik, mimari, resim, müzik vb) uygulaması sonucu orataya çıkan üç boyutlu tasarımların fotoğraf, video gibi görüntü kayır edici ekipmanların kullanımıyla pratik kazandırmakla birlikte öğrencilerin iltişim kuramları ile sanat arasında ilişki kurmasını sağlar.
TSI533POPÜLER KÜLTÜR VE SİNEMA
POPULAR CULTURE AND CINEMA
S303.06.03Popüler kültürün sinemaya olan etkileri dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Bunun 19. yüzyıl sonu 20. yüzyıl ve içinde bulunduğumuz 21. yüzyıl üzerinden değerlendirilmesi yapılmaktadır.
TSI537KÜLTÜR SANAT OKUMALARI
KÜLTÜR SANAT OKUMALARI
S303.06.03Ders süresince önemli metinler üzerinden çıkarımlar yapılarak kültür ve sanatın tarihsel süreci aktarılacaktır. Ders içerisinde başvurulan multi disipliner yöntem tez çalışmaları öncesi öğrencilere kültürel çalışmalar boyutunda fayda sağlayacaktır. M.Ö. 330^larda Platon'un Devlet ve Thimaikos adlı eserleri, Aristoteles'in Retorikası üzerinden 13. yüzyıl Aqiuno'lu Thomas ve ardından İsşam dünyasından İbn-i Sina ve Endülüs düşüncesi ardından Ortaçağ Avrupası ve Umberto Eco'nun Ortaçağı düşlemek eseri 16. yüzyılda Thomas Moore Ütopya ve ardından Erasmus'un Deliliğe Övgü adlı eseri incelenecektir.18. yüzyıl ve Toplum Sözleşmesi ardından 19. yüzyıl sonu 20. yüzyıl başı ve Dünün Dünyası adlı yapıtla bitecektir.
YMI522YENİ MEDYA VE FİLM ÇALIŞMALARI
YENİ MEDYA VE FİLM ÇALIŞMALARI
S303.06.03
YMI529KÜRESELLEŞME VE DİJİTAL EMEK
GLOBALIZATION AND DIGITAL LABOR
S303.06.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-5YÜKSEK LİSANS TEZİ - I
MASTER'S THESIS - I
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-6YÜKSEK LİSANS TEZİ - II
MASTER'S THESIS 2
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.