|
|
ANADOLU BIL VOCATIONAL HIGHER SCHOOL-COMPUTER PROGRAMMING
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | ANADOLU BIL VOCATIONAL HIGHER SCHOOL-COMPUTER PROGRAMMING | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | BPR111 | ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ INTRODUCTION TO ALGORITHMS AND PROGRAMMING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Algoritma ve programlama mantığı, Algoritmalar, Akış diyagramları | Algorithm and programming logic, algorithms, flow diagrams | BPR121 | ENTEGRE OFİS ARAÇLARI INTEGRATED OFFICE TOOLS | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Bİlgisayarın Çalışma prensibi, Bilgisayarı oluşturan temel donanımlar, Yazılımlar ve Office uygulama yazılımlarıdır. | Computer Operating principle, Basic equipment of a computer, Software and Office application programs. | BPR131 | TEMEL ELEKTRONİK BASIC ELECTRONIC | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Elektronik devreler ve sistemler- Karno Haritaları, kapılar | Electronic circuits and systems-I, Electronic circuits and systems-II, karnough maps. | BPR133 | BİLGİSAYAR DONANIM VE YAZILIM TEMELLERİ COMPUTER HARDWARE AND SOFTWARE BASICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bilgisayarın donanımsal yapısı, Veri yolları, İşlemciler, Hafıza birimleri, Manyetik diskler, Optik diskler, Giriş-çıkış birimleri ve diğer donanım birimleri, sistem yazılımları ile test ve arıza giderme | Hardware structure of computer, (Data) bus, Processors/Chipsets, Memory units, Magnetic discs, Optical discs, Input-output and other units, Test and maintenance operations by using system software | BPR135 | TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ SCIENTIFIC PRINCIPLES OF TECHNOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Giriş (Birim sistemleri ve dönüşümler, Temel kavramlar); Statik(Kuvvet, bileşenlere ayırma, bileşke, Moment ve denge şartları, Ağırlık merkezi, Basit mesnetler, kirişler, tepki kuvvetleri); Kinematik(Doğrusal hareket, Bağıl hareket); Dinamik(Kuvvet etkisinde hareket, Sürtünme (statik, dinamik)); Enerji, iş, güç(Enerji ve türleri, dönüşümler, İş, güç, verim); Mekanik ve Elektromanyetik dalga hareketi(Örnek ve tanımlar, Akışkanlarda basınç (Basınç, tanımlar ve kanunlar, Sıvı ve gaz basınçlarının ölçülmesi); Elektrik, Tanımlar ve ölçme, Direnç, Seri ve paralel bağlama, Ohm kanunu | Introduction (Unit systems and transformations, basic concepts); Static (Force, the components separation, junction, Torque and equilibrium conditions, center of gravity, simple supports, beams, reaction forces); Kinematics (Linear motion, the relative motion), Dynamic (Force under the influence movement, friction (static and dynamic)); energy, work, power (energy and types of transformations, Business, power, efficiency); Mechanical and Electromagnetic wave movement (Example and definitions, Fluid pressure (pressure, definitions and laws, liquid and gas pressure measurement); electricity, Definitions and measurement, Resistance, serial and parallel connection, Ohm's law | BPR151 | MATEMATİK-I MATHEMATICS-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel Kavramlar, Sayılar, Üslü- Köklü Sayılar ve Özellikleri, Kümeler, Çarpanlara Ayırma, 1. ve 2. Dereceden Denklemler, Denklem Sistemleri ve Çözümleri, Mutlak Değer, Eşitsizlik, Oran-Orantı | Basic Concepts, Numbers, Exponential- Root Numbers and Properties, Sets, Factorizing, First and Second Degree Equations, Equation Systems and Solutions, Absolute Value, Inequalities, Ratio and Proportion | ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ASG108 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili genel bilgiler, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı, çalışan sağlığını ve güvenliğini etkileyen fiziksel, mekanik, kimyasal, biyolojik ve ergonomik risk faktörleri ve meslek hastalıkları ile ilgili konular aktarılır. Karşılaşabilecekleri acil durumlar ve iş kazaları hakkında bilgilendirilir. | General information about occupational health and safety, occupational health and safety legislation, physical, mechanical, chemical, biological and ergonomic risk factors and occupational diseases affecting occupational health and safety are discussed. They are informed about emergency situations and work accidents. | ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | BPR112 | C PROGRAMLAMA C PROGRAMMING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bilgisayar programlamada temel kavramlar. Sorunları biçimselleştirme ve adım-adım çözümleyerek algoritma geliştirme, iş akış şemaları oluşturma. Yapısal programlamaya giriş ve ANSI C programlama dilinde uygulamaları. Kütüphane dosyaları. Kontrol ve karar ifadeleri. Fonksiyonlar. Temel veri tipleri. Değişkenler, sabitler, matematiksel ve mantıksal operatörler, döngüler, diziler, stringler, çok boyutlu diziler. İşaretçiler, metin ve ikili dosya işlemleri | General structures of C/C++ programming language, general structures of programming languages, recursive functions, functions, stack structure, queue structure, linked lists, basic sorting and searching algorithms, algorithm analysis, tree structure. | BPR114 | VERİTABANI YÖNETİMİ DATABASE MANAGEMENT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Veritabanı ihtiyaç analizi,Tabloları oluşturmak özelliklerini belirlemek,ER modelleme,Veritabanında sorgulama yapmak. | Database requirement analyse,create tables and specify attributes,ER modelling | BPR132 | AÇIK KAYNAK KODLU İŞLETİM SİSTEMLERİ OPEN SOURCE OPERATING SYSTEMS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Programcının bakış açısından, bir işletim sisteminin temel amacı bazı önemli soyutlamalar sunmaktır; bunlardan en önemlileri süreçler ve iş parçacıkları, adres alanları ve dosyaları, giriş / çıkış ve kilitlenme. | From programmer's point of view, the primary purpose of an operating system is to provide some key abstractions, the most important of which are processes and threads, address spaces and files, input/output and deadlock. | BPR136 | BİLGİSAYAR AĞLARI COMPUTER NETWORKS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar ağ topolojileri ve tipleri; OSI Modeli ve ağ protokolleri; ağ bağlantı cihazları; aktif ve pasif cihazlar; LAN iletişim teknolojileri ve ağ işletim sistemleri; ağ üzerinde iletişimin sağlanması; ağ kurulumu ve yönetimi; ağ üzerinde verilen servisler ve hizmetler; örnek bir durum için farklı topolojileri içeren modeller geliştirme. | | BPR154 | MATEMATİK-II MATHEMATICS-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ön Bilgiler, Fonksiyonlar, Trigonometrik Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik, Türevler ve Uygulamaları, İntegraller ve Uygulamaları, Belirli İntegralin Uygulamaları, Karmaşık Sayılar, Vektörler ve Matrisler | Preliminaries, Functions, Trigonometric Functions, Limits and Continuity, Derivatives and Their Applications, Integrals and Their Applications, Applications of the Definite Integral, Complex Numbers, Vectors and Matrices | ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules | YUM102 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT-I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | BPR211 | VERİ YAPILARI DATA STRUCTURES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ders temel veri yapıları (yığın, kuyruk, liste, ağaç, ikili sıralama ağacı, heap) ve bu yapılara ilişkin algoritmaları inceleyecektir. | In this course students will be learnt about basic data structures (stack, queue, link-list, tree, binary search, heap) and will be analysed related algortihms. | BPR213 | GÖRSEL PROGRAMLAMA-I VISUAL PROGRAMMING-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Görsel programlama ortamı. Temel bileşenler ve tasarım aşaması. Bileşen
özellikleri ve olaylar. Değişkenler, kontrol deyimleri ve döngüler. Nesne
Tabanlı Programlama. | Visual programming environment. Basic components and design phase. Component properties and events. Variables, control statements and loops. Object-Oriented Programming. | BPR217 | VERİTABANI PROGRAMLAMA DATABASE PROGRAMMING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders, veritabanı mimarisi temelleri, veritabanı yönetim sistemleri ve veritabanı sistemleri kapsar. İlkeleri ve metodolojileri, veritabanı tasarımı ve veritabanı uygulama geliştirme teknikleri | Concept of database, instance of database, definition of database management systems, functions of database management systems, advantages of database approach, transaction database management systems such as; Access, MySQL ve MSSQL. | BPR221 | WEB SİTESİ TASARIM VE YARATMA-I WEB SITE DESIGN AND CREATION-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Web Tasarım İlkeleri, Web Kavramı ve HTML´e Giriş, HTML Komutları, Eklentiler ve CSS (Cascaded Style Sheets), JavaScript | Web Design Principles, Web concept and Introduction to HTML, HTML commands, Additions and CSS (Cascaded Style Sheets), JavaScript, PHP | BPR223 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI SYSTEM ANALYSIS AND DESIGN | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sistem Kavramı ve Genel Sistem Teorisi / Bilgi
Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri / Bilgi Sistemi
Geliştirme Süreci / Sistem Analisti Görev ve
Yetenekleri / Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi /
Sistem Önerisi Hazırlama ve Sunma / Sistem
Analizi / Sistem Tasarımı / Sistem Gerçekleme /
Yeni Sisteme Geçme Süreci | System Concept and General System Theory / Types of Information System and Information System / Information System Development Process / System Analyst Duties and Skills / Pre-Feasibility Study and Analysis System Proposal Preparation and Presentation / Systems Analysis / Systems Design / Systems Implementation / Process the new system to Beat | BPR241 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I PROFESSIONAL ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. | YUM201 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | erinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | BPR215 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA-I OBJECT-BASED PROGRAMMING-I | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nesneye yönelik programlama ile algoritma analizi ve tasarımı. Sınıflar, nesneler, değişkenler, metodlar, yapıcılar, yok ediciler, kalıtım, arayüzler, çok şekillilik, çok görevli ve yerine geçmeli metodlar. Soyut, statik ve sabit sınıf, degişken ve metodlar. İstisnai durumların ele alınması | Object-oriented programming and algorithm analysis and design. Classes, objects, variables, methods, constructors, destructors, inheritance, interfaces, polymorphism, multi-tasking and methods instead of interlaced. Abstract, static and fixed class, variable, and methods. In exceptional circumstances to be addressed. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | BPR214 | GÖRSEL PROGRAMLAMA-II VISUAL PROGRAMMING-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Görsel Programlama-I dersinin devamı niteliğinde olup veritabanı uygulamaları yapmak. | Visual programming environment. Basic components and design phase. Component properties and events. Variables, control statements and loops. Object-Oriented Programming. | BPR222 | WEB SİTESİ TASARIM VE YARATMA-II WEB SITE DESIGN AND CREATION-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | ASP.NET'e Giriş, Diziler, Sabitler, Operatörler, Kontrol Yapıları, String Fonksiyonları, Zaman, Mat. ve Değişken Fonk., Diğer Hazır Fonksiyonlar, Dosya ve Klasör İşlemleri, PHP İle Oturum Yönetimi, ADO.NET´e Giriş, ASP.NET´de ADO.NET Fonksiyonları, ASDP.NET ile SQL SERVER Kullanımı, Örnek Uygulamalar | Introduction to ASP.NET, Language info, Strings, constants, Operators, Control structures, String Functions, Time, mat. And variable functions, Other present (available) functions, File and directory operations, Session management with ASP.NET, Introduction to ADO.NET, ADO.NET functions in ASP.NET, Use of SQL SERVER via ASP.NET, Sample applications | BPR224 | GRAFİK TASARIMI GRAPHIC DESIGN | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Adobe Photshop Cs4 Programını kullanmak | Using Adobe Photshop CS4 Program | BPR232 | MİKRO İŞLEMCİLER VE ASSEMBLER PROGRAMLAMA MICRO PROCESSOR AND ASSEMBLER PROGRAMMING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Mikrobilgisayar temel donanım birimlerini tanıma, temel mikrobilgisayar mimarisi, kayıtçılar, isaretçiler, bayraklar, bellek birimleri ve kod çözücüler. Veri transferi ve zamanlama diyagramları. Assembly programlama dilinin tanıtımı, komutlar ve basit assembly programlarının yazımı. | Micro-computer system, hardware, structure, computer architecture to recognize the microprocessor to the concepts of micro-controller, micro-controllers, and to recognize the range of PIC microcontroller, PIC micro controllers, programming and developing applications. | BPR242 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II PROFESSIONAL ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizcenin dil yapılarını ve mesleki terimleri kapsayan dil becerisi geliştirilir. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. | GRI201 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. | MEZ202 | MEZUNİYET PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Çalışma, konusu bölümce kabul edilen ve ilan edilen bir proje üzerinde, proje danışmanı öğretim üyesinin kontrolünde; sorumluluğu öğrencide olmak üzere yapılacak kaynak taraması yanında teorik ve pratik çalışmalarla kişisel katkıların (öğrencinin) yer aldığı çalışmaların belirli esaslar çerçevesinde yazılması ve sunumunu kapsar. | This course includes prepare and present the project that given by advisor to write a program about any topic. | YUM202 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT-III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | BPR216 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA-II OBJECT-BASED PROGRAMMING-II | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nesneye yönelik programlama ile algoritma analizi ve tasarımı. Sınıflar, nesneler, değişkenler, metodlar, yapıcılar, yok ediciler, kalıtım, arayüzler, çok şekillilik, çok görevli ve yerine geçmeli metodlar. Soyut, statik ve sabit sınıf, degişken ve metodlar. İstisnai durumların ele alınması | Object-oriented programming and algorithm analysis and design. Classes, objects, variables, methods, constructors, destructors, inheritance, interfaces, polymorphism, multi-tasking and methods instead of interlaced. Abstract, static and fixed class, variable, and methods. In exceptional circumstances to be addressed. |
|