English

ANADOLU BIL VOCATIONAL HIGHER SCHOOL-COMPUTER PROGRAMMING

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
ANADOLU BIL VOCATIONAL HIGHER SCHOOL-COMPUTER PROGRAMMING
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I
Z202.02.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın KaldırılmasıIntroduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne
BPR111ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
INTRODUCTION TO ALGORITHMS AND PROGRAMMING
Z303.05.03Algoritma ve programlama mantığı, Algoritmalar, Akış diyagramlarıAlgorithm and programming logic, algorithms, flow diagrams
BPR121ENTEGRE OFİS ARAÇLARI
INTEGRATED OFFICE TOOLS
Z122.03.03Bİlgisayarın Çalışma prensibi, Bilgisayarı oluşturan temel donanımlar, Yazılımlar ve Office uygulama yazılımlarıdır.Computer Operating principle, Basic equipment of a computer, Software and Office application programs.
BPR131TEMEL ELEKTRONİK
BASIC ELECTRONIC
Z303.04.03Elektronik devreler ve sistemler- Karno Haritaları, kapılarElectronic circuits and systems-I, Electronic circuits and systems-II, karnough maps.
BPR133BİLGİSAYAR DONANIM VE YAZILIM TEMELLERİ
COMPUTER HARDWARE AND SOFTWARE BASICS
Z303.04.03Bilgisayarın donanımsal yapısı, Veri yolları, İşlemciler, Hafıza birimleri, Manyetik diskler, Optik diskler, Giriş-çıkış birimleri ve diğer donanım birimleri, sistem yazılımları ile test ve arıza gidermeHardware structure of computer, (Data) bus, Processors/Chipsets, Memory units, Magnetic discs, Optical discs, Input-output and other units, Test and maintenance operations by using system software
BPR135TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
SCIENTIFIC PRINCIPLES OF TECHNOLOGY
Z303.03.03Giriş (Birim sistemleri ve dönüşümler, Temel kavramlar); Statik(Kuvvet, bileşenlere ayırma, bileşke, Moment ve denge şartları, Ağırlık merkezi, Basit mesnetler, kirişler, tepki kuvvetleri); Kinematik(Doğrusal hareket, Bağıl hareket); Dinamik(Kuvvet etkisinde hareket, Sürtünme (statik, dinamik)); Enerji, iş, güç(Enerji ve türleri, dönüşümler, İş, güç, verim); Mekanik ve Elektromanyetik dalga hareketi(Örnek ve tanımlar, Akışkanlarda basınç (Basınç, tanımlar ve kanunlar, Sıvı ve gaz basınçlarının ölçülmesi); Elektrik, Tanımlar ve ölçme, Direnç, Seri ve paralel bağlama, Ohm kanunuIntroduction (Unit systems and transformations, basic concepts); Static (Force, the components separation, junction, Torque and equilibrium conditions, center of gravity, simple supports, beams, reaction forces); Kinematics (Linear motion, the relative motion), Dynamic (Force under the influence movement, friction (static and dynamic)); energy, work, power (energy and types of transformations, Business, power, efficiency); Mechanical and Electromagnetic wave movement (Example and definitions, Fluid pressure (pressure, definitions and laws, liquid and gas pressure measurement); electricity, Definitions and measurement, Resistance, serial and parallel connection, Ohm's law
BPR151MATEMATİK-I
MATHEMATICS-I
Z303.03.03Temel Kavramlar, Sayılar, Üslü- Köklü Sayılar ve Özellikleri, Kümeler, Çarpanlara Ayırma, 1. ve 2. Dereceden Denklemler, Denklem Sistemleri ve Çözümleri, Mutlak Değer, Eşitsizlik, Oran-OrantıBasic Concepts, Numbers, Exponential- Root Numbers and Properties, Sets, Factorizing, First and Second Degree Equations, Equation Systems and Solutions, Absolute Value, Inequalities, Ratio and Proportion
ING101İNGİLİZCE-I
ENGLISH-I
Z303.04.03Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology.
TUR101TÜRK DİLİ-I
TURKISH LANGUAGE-I
Z202.02.02Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili UygulamalarDefinition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ASG108İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY
Z202.02.02İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili genel bilgiler, işçi sağlığını ve güvenliğini etkileyen fiziksel, mekanik, kimyasal, biyolojik ve ergonomik risk faktörleri ile ilgili konular aktarılır. Karşılaşabilecekleri acil durumlar ve iş kazaları hakkında bilgilendirilir.General information about worker health and safety, worker health, affecting the physical, mechanical, chemical, biological and ergonomic factors and issues will be transferred. In addition, special risk groups, health workers and the working class of theoretical studies about the health of the surrounding factories organized excursions are observed in the studies.
ATA102ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II
Z202.02.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası TürkiyePolitical Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960.
BPR112C PROGRAMLAMA
C PROGRAMMING
Z303.04.03Bilgisayar programlamada temel kavramlar. Sorunları biçimselleştirme ve adım-adım çözümleyerek algoritma geliştirme, iş akış şemaları oluşturma. Yapısal programlamaya giriş ve ANSI C programlama dilinde uygulamaları. Kütüphane dosyaları. Kontrol ve karar ifadeleri. Fonksiyonlar. Temel veri tipleri. Değişkenler, sabitler, matematiksel ve mantıksal operatörler, döngüler, diziler, stringler, çok boyutlu diziler. İşaretçiler, metin ve ikili dosya işlemleriGeneral structures of C/C++ programming language, general structures of programming languages, recursive functions, functions, stack structure, queue structure, linked lists, basic sorting and searching algorithms, algorithm analysis, tree structure.
BPR114VERİTABANI YÖNETİMİ
DATABASE MANAGEMENT
Z303.03.03Veritabanı ihtiyaç analizi,Tabloları oluşturmak özelliklerini belirlemek,ER modelleme,Veritabanında sorgulama yapmak.Database requirement analyse,create tables and specify attributes,ER modelling
BPR132AÇIK KAYNAK KODLU İŞLETİM SİSTEMLERİ
OPEN SOURCE OPERATING SYSTEMS
Z303.03.03Programcının bakış açısından, bir işletim sisteminin temel amacı bazı önemli soyutlamalar sunmaktır; bunlardan en önemlileri süreçler ve iş parçacıkları, adres alanları ve dosyaları, giriş / çıkış ve kilitlenme.From programmer's point of view, the primary purpose of an operating system is to provide some key abstractions, the most important of which are processes and threads, address spaces and files, input/output and deadlock.
BPR134BİLGİSAYAR AĞLARI
COMPUTER NETWORKS
Z303.03.03Ağ yapısını hazırlama Ağ bağlantılarını yapılandırmakPreparing Network structure and configuring network connections.
BPR152MATEMATİK-II
MATHEMATICS-II
Z303.03.03Önbilgiler, fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev, türevin uygulamaları, belirsiz integral, integral alma metotları, belirli integralinin özellikleri, ilgili teoremler, belirli integral uygulamaları, kompleks sayilar, matrisler, analitik geometri ve trigonometri ile açı kavramlarıPreliminaries, Functions, Trigonometry, Limits and Continuity, Derivative and Applications, Integration and Applications, Applications of Definite Integral, Complex Numbers, Matrices, Analytic Geometry and Trigonometry
ING102İNGİLİZCE-II
ENGLISH-II
Z303.04.03Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills.
TUR102TÜRK DİLİ-II
TURKISH LANGUAGE-II
Z202.02.02Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretlericlause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules
YUM102YERİNDE UYGULAMA-I
WORK PLACEMENT-I
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
BPR211VERİ YAPILARI
DATA STRUCTURES
Z303.03.03Ders temel veri yapıları (yığın, kuyruk, liste, ağaç, ikili sıralama ağacı, heap) ve bu yapılara ilişkin algoritmaları inceleyecektir.In this course students will be learnt about basic data structures (stack, queue, link-list, tree, binary search, heap) and will be analysed related algortihms.
BPR213GÖRSEL PROGRAMLAMA-I
VISUAL PROGRAMMING-I
Z303.05.03Görsel programlama ortamı. Temel bileşenler ve tasarım aşaması. Bileşen özellikleri ve olaylar. Değişkenler, kontrol deyimleri ve döngüler. Nesne Tabanlı Programlama.Visual programming environment. Basic components and design phase. Component properties and events. Variables, control statements and loops. Object-Oriented Programming.
BPR217VERİTABANI PROGRAMLAMA
DATABASE PROGRAMMING
Z303.04.03Bu ders, veritabanı mimarisi temelleri, veritabanı yönetim sistemleri ve veritabanı sistemleri kapsar. İlkeleri ve metodolojileri, veritabanı tasarımı ve veritabanı uygulama geliştirme teknikleriConcept of database, instance of database, definition of database management systems, functions of database management systems, advantages of database approach, transaction database management systems such as; Access, MySQL ve MSSQL.
BPR221WEB SİTESİ TASARIM VE YARATMA-I
WEB SITE DESIGN AND CREATION-I
Z303.04.03Web Tasarım İlkeleri, Web Kavramı ve HTML´e Giriş, HTML Komutları, Eklentiler ve CSS (Cascaded Style Sheets), JavaScriptWeb Design Principles, Web concept and Introduction to HTML, HTML commands, Additions and CSS (Cascaded Style Sheets), JavaScript, PHP
BPR223SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
SYSTEM ANALYSIS AND DESIGN
Z303.04.03Sistem Kavramı ve Genel Sistem Teorisi / Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri / Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci / Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri / Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi / Sistem Önerisi Hazırlama ve Sunma / Sistem Analizi / Sistem Tasarımı / Sistem Gerçekleme / Yeni Sisteme Geçme SüreciSystem Concept and General System Theory / Types of Information System and Information System / Information System Development Process / System Analyst Duties and Skills / Pre-Feasibility Study and Analysis System Proposal Preparation and Presentation / Systems Analysis / Systems Design / Systems Implementation / Process the new system to Beat
BPR241MESLEKİ İNGİLİZCE-I
PROFESSIONAL ENGLISH-I
Z303.03.03Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır.How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies.
YUM201YERİNDE UYGULAMA-II
WORK PLACEMENT-II
Z000.04.00erinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made.
BPR215NESNE TABANLI PROGRAMLAMA-I
OBJECT-BASED PROGRAMMING-I
S303.03.03Nesneye yönelik programlama ile algoritma analizi ve tasarımı. Sınıflar, nesneler, değişkenler, metodlar, yapıcılar, yok ediciler, kalıtım, arayüzler, çok şekillilik, çok görevli ve yerine geçmeli metodlar. Soyut, statik ve sabit sınıf, degişken ve metodlar. İstisnai durumların ele alınmasıObject-oriented programming and algorithm analysis and design. Classes, objects, variables, methods, constructors, destructors, inheritance, interfaces, polymorphism, multi-tasking and methods instead of interlaced. Abstract, static and fixed class, variable, and methods. In exceptional circumstances to be addressed.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
BPR214GÖRSEL PROGRAMLAMA-II
VISUAL PROGRAMMING-II
Z303.05.03Görsel Programlama-I dersinin devamı niteliğinde olup veritabanı uygulamaları yapmak.Visual programming environment. Basic components and design phase. Component properties and events. Variables, control statements and loops. Object-Oriented Programming.
BPR222WEB SİTESİ TASARIM VE YARATMA-II
WEB SITE DESIGN AND CREATION-II
Z303.04.03ASP.NET'e Giriş, Diziler, Sabitler, Operatörler, Kontrol Yapıları, String Fonksiyonları, Zaman, Mat. ve Değişken Fonk., Diğer Hazır Fonksiyonlar, Dosya ve Klasör İşlemleri, PHP İle Oturum Yönetimi, ADO.NET´e Giriş, ASP.NET´de ADO.NET Fonksiyonları, ASDP.NET ile SQL SERVER Kullanımı, Örnek UygulamalarIntroduction to ASP.NET, Language info, Strings, constants, Operators, Control structures, String Functions, Time, mat. And variable functions, Other present (available) functions, File and directory operations, Session management with ASP.NET, Introduction to ADO.NET, ADO.NET functions in ASP.NET, Use of SQL SERVER via ASP.NET, Sample applications
BPR224GRAFİK TASARIMI
GRAPHIC DESIGN
Z303.03.03Adobe Photshop Cs4 Programını kullanmakUsing Adobe Photshop CS4 Program
BPR232MİKRO İŞLEMCİLER VE ASSEMBLER PROGRAMLAMA
MICRO PROCESSOR AND ASSEMBLER PROGRAMMING
Z303.04.03Mikroişlemcili Sistem Kavramları; Bellek Çeşitleri, Organizasyonu ve Uygulamaları; 8085 Mikroişlemci Mimarisi, Kodları ve Örnek Uygulamaları; 8051 Mikrodenetleyici Mimarisi, Kodları ve Örnek UygulamalarıMicroprocessor system concepts, variety of memory, organization and applications; 8085 microprocessor architecture, codes and samples, 8051 microprocessor architecture, codes and samples
BPR242MESLEKİ İNGİLİZCE-II
PROFESSIONAL ENGLISH-II
Z303.03.03Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır.How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies.
GRI201GİRİŞİMCİLİK
ENTREPRENEURSHIP
Z202.02.02Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri.Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections.
MEZ202MEZUNİYET PROJESİ
GRADUATION PROJECT
Z202.02.02Çalışma, konusu bölümce kabul edilen ve ilan edilen bir proje üzerinde, proje danışmanı öğretim üyesinin kontrolünde; sorumluluğu öğrencide olmak üzere yapılacak kaynak taraması yanında teorik ve pratik çalışmalarla kişisel katkıların (öğrencinin) yer aldığı çalışmaların belirli esaslar çerçevesinde yazılması ve sunumunu kapsar.This course includes prepare and present the project that given by advisor to write a program about any topic.
YUM202YERİNDE UYGULAMA-III
WORK PLACEMENT-III
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made.
BPR216NESNE TABANLI PROGRAMLAMA-II
OBJECT-BASED PROGRAMMING-II
S303.03.03Nesneye yönelik programlama ile algoritma analizi ve tasarımı. Sınıflar, nesneler, değişkenler, metodlar, yapıcılar, yok ediciler, kalıtım, arayüzler, çok şekillilik, çok görevli ve yerine geçmeli metodlar. Soyut, statik ve sabit sınıf, degişken ve metodlar. İstisnai durumların ele alınmasıObject-oriented programming and algorithm analysis and design. Classes, objects, variables, methods, constructors, destructors, inheritance, interfaces, polymorphism, multi-tasking and methods instead of interlaced. Abstract, static and fixed class, variable, and methods. In exceptional circumstances to be addressed.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.