İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
FACULTY OF COMMUNICATION-RADIO TELEVISION AND CINEMA |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
BIL121 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisini kavrar ve İleri seviyede MS Word Ms Power Point programlarını kullanma becerisi kazanır | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows , MS Word |
ILF111 | İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ INTRODUCTION TO COMMUNICATION SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | İletişim kavramı, iletişim süreçleri, iletişimin özellikleri, iletişim türleri, iletişim bilimi ve ilişkili olduğu disiplinler, temel iletişim modelleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The concept of communication, communication processes, characteristics of communication, types of communication, communication science and related disciplines, basic communication models constitute the content of the course. |
ILF131 | İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ SOCIOLOGY OF COMMUNICATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojik bakış açısı, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları ele alınacaktır. | Fundamental terms of sociology, sociological point of view, modern sociological theory, globalization, social structure and sulture, culture and civilization, social and cultural change lectures will be eveluated. |
ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
PSR193 | SİYASETİN TEMEL KAVRAMLARI INTRODUCTION TO POLITICAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Tarihi süreç içerisinde siyaset biliminin geçirdiği evreler, siyasetin toplum içerisinde kurumlar aracılığıyla somutlanması, yönetim biçimi olarak demokrasi, siyasetin yapılmasına imkan sağlayan aktörler ele alınacaktır. | Scientific approach, methodology and basic concepts of the course, historical stages that political science has gone through, the materialisation of the politics in the society through the institutions. Democracy as a governance model, actors that allow policy-making will be evaluated. |
RTS121 | GÖRÜNTÜ TEKNİKLERİ CINEMATOGRAPHY TECHNIQUES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders, görüntünün algılanma süreçleri, kompozisyonun temel ilkeleri, renk, ışık ve ses bilgisi, hareketli görüntülerde kullanılan çekim ölçekleri, görüntünün kaydı ve işlenmesini içerir. | This course includes the process of perceving images,basic principles of composition,information of colour, light and sound,scale of shots used in moving images,recording of the images |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
BIL122 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ - II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İleri seviyede MS Excel kullanımı | Advanced level usage of MS Excel, Using the formula |
HUK161 | HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI BASIC PRINCIPLES OF LAW | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Hukuk kavramı.
Hukukun görünümleri ve hukuk sistemleri.
Hukukun temel kaynakları.
Genel hukuk kuralları.
Hukuk kurallarının yorumu. Hukuk kurallarının yaptırımları. Hukukun dalları.
Kamu hukuku kapsamına giren hukuk dalları.
Özel hukuk kapsamına giren hukuk dalları. | The concept of the law. Views of the law and legal systems. Main sources of the law. General rules of the law. Interpretation of the rules of the law. Sanctions of the rules of the law. Branches of the law. Branches of the law falling within the scope of public law. Branches of the law falling within the scope of privite law. |
ILF132 | İLETİŞİM VE FELSEFE COMMUNICATION AND PHILISOPHY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | ‘Felsefe nedir?’ sorusuna verilen belli başlı yanıtlar, felsefi bilgiyi diger bilgi türlerinden ayıran özellikler, felsefenin temel alanları ve ana problemleri ele alınacaktır. | To comprehend the main answers given to the question of ‘What is Philosophy?’; to distinguish philosophical knowledge from the other types of information, to solve the basic areas of philosophy and its main problems. |
ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
RTS108 | SİNEMAYA GİRİŞ SİNEMAYA GİRİŞ | Z | 2 | 1 | 3.0 | 7.0 | 3 | Sinemanın başlangıcından günümüze kadar yaşamış olduğu süreci içermektedir. | It includes the process that cinema has lived from the beginning to the present day. |
RTS112 | TEMEL FOTOĞRAFÇILIK INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Temel Fotoğrafçılığın ve Görüntü Sanatlarının uygulanmasının Radyo Televizyon ve Sinema Bölümünün pratiklerine katkı sağlamasına yönelik içerikler barındırmaktadır. | Includes the content of Basic Photography and Visual Arts to contribute to Radio, Television and Cinema Department applications. |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EKO297 | GENEL EKONOMİ INTRODUCTION TO ECONOMICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ekonomi biliminin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi. Ekonomik sistemler, nüfus meseleleri ve ekonomik büyüme, fiyat mekanizmasının işleyişi. Arz-talep kanunları ve ekonomik karar birimlerinin ana hatları. Üretim, üretim maliyetleri ve üretim faktörleri, tabiat, emek, sermaye, teşebbüs ve türleri, işgücü ve işsizlik sorunları. | Definition of economics and its relationship with other sciences. Economic systems, issues of population and economic growth, the functioning of the price mechanism. Outline of the laws of supply and demand and units of economic decision. Production, production costs and factors of production, nature, labor, capital, enterprice and its types, problems in laboring and unemployment. |
HUK221 | İLETİŞİM HUKUKU VE FİKRİ HAKLAR COMMUNICATION LAW AND INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin içeriği; iletişim özgürlüğünün tanımı ve kapsamı, Türkiye’de iletişim özgürlüğünün düzenlenmesi ve ilgili mevzuat, fikri haklar tanımı ve kapsamı, Türkiye’de fikri hakların düzenlenmesi ve ilgili mevzuat. | Course content; The definition and scope of freedom of communication, regulation of communication freedom in Turkey and related legislation, the definition and scope of intellectual property rights, regulation and legislation of intellectual property rights in Turkey. |
ILF201 | MESLEKİ İNGİLİZCE MESLEKİ İNGİLİZCE | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Öğrencilerin iletişim çalışmalarında, okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerine odaklanan temel mesleki İngilizce konuları ayrıntılı bir şekilde ele alınmaktadır. Mesleki anlamda yeterli iletişim becerilerinin öğrencilere aktarılması hedefine bağlı bir kapsama sahiptir. | Students' communication studies focus on the core professional English topics that detail reading, speaking, listening, and writing skills. This approach is aligned with the goal of imparting sufficient communication skills to students in a professional context. |
ILF213 | MEDYA OKURYAZARLIĞI MEDIA LITERACY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında medya kullanım alışkanlıkları, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ele alınacaktır. | In this course will be taught the subjects designed for communication students to intensify their media knowledge. |
ILF235 | İLETİŞİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN COMMUNICATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Bilim, bilimsel araştırma, hipotez, varsayım ve kuram kavramları. Bilimsel araştırma türleri. Bilimsel araştırma süreci.
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin özellikleri.
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin veri toplama teknikleri.
Bilimsel bir araştırma raporunun yazma ve yorumlama teknikleri. | Science, social sciences and different paradigms, scientific research project process and fundamental conceptions; evaluation of sources, (General information); Qualitative Research Methods; Quantative Data Capture Methods, Analysis of Datas, writing an report for an research. |
RTS219 | IŞIK VE AYDINLATMA LIGHT AND LIGHTING | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Televizyon ve sinemadaki stüdyo uygulamalarının temel prensiplerinin gösterileceği derste kamera, ve ışık departmanlarının işleyişi uygulamalı olarak öğretilecektir. | In this course, the basic principles of studio applications in television and cinema will be shown. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ILF222 | SOSYAL PSİKOLOJİ SOCİAL PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sosyal Psikolojinin tarihî gelişimi, konuları, yaklaşımı, yöntemleri, sosyal etki ve uyma davranışının incelenmesi, tutumlar, önyargı, iletişim, statü vb. konular ele alınmaktadır. | Historical development of social psychology, topics, approaches, methods, social impact and compliance behavior analysis, attitudes, prejudice, communication, status and so on. topics are covered. |
ILF226 | İLETİŞİM KURAMLARI COMMUNİCATİON THEORİES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İletişim kuramları dersinde iletişim kuramlarının sınıflandırılması, güçlü etkilere dönüş dönemi kuramları, izleyici merkezli araştırmalar, teknoloji merkezli araştırmalar, dilbilimsel –göstergebilimsel çalışmalar ve eleştirel yaklaşımlar ve bunların iletişim araştırmaları içindeki yerleri ortaya konulmaktadır. | In the communication theories course, the classification of communication theories, the theories of the period of return to strong influences, audience-centered research, technology-centered research, linguistic-indicative studies and critical approaches and their place in communication research are introduced. |
ILF232 | SİYASAL İLETİŞİM POLITICAL COMMUNICATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı gibi konuları hakkında bilgi sahibi olur. | Knowledge about Election campaigns, propaganda, political messages in the different administrative structures, political communication, the culture of democracy, the political communication tools and actors and usage of these tools. |
RTS214 | SENARYO SENARYO | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Senaryo yazım yöntemleri, görüntü diliyle düşünülenleri yazı diliyle ifade etme yolları, çekim senaryosu hazırlama gibi ders içeriklerini barındırır. | It includes course content such as screenwriting methods, ways of expressing what is thought in visual language, preparing a shooting scenario. |
RTS222 | KURGU EDITING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Sinemada kurgu, ilk kurgu denemeleri, kurgu kuramları, kurguda olanaklar / kısıtlar, kurgu tipleri, bilgisayar ortamında kurgu, kurgu programları, kurgu uygulamaları hakkındaki bilgileri kapsar. | It includes montage in cinema, first montage studies, montage theories, opportunities and limitations in montage, types of montage, montage on computer, montage programmes, information about montage programmes and applications
. |
RTS226 | SİNEMA TARİHİ HISTORY OF CINEMA | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Bu derste sinemanın, icadından günümüze kadar, farklı ülkelerdeki gelişme evreleri ve yaygınlaşması; sinemanın kitle iletişim aracı, endüstri ve sanat olarak gelişimi; akımlar ve ekoller yaratıcıları ile birlikte dönemin toplumsal-kültürel bağlam bütünlüğü içinde ele alınacaktır. | In this course, development phases and proliferation of cinema in different countries from its invention to present; its development as mass medium, as an industry and an art will be held with movements and school creators in social- cultural context of the era. |
BSE388 | KADIN VE EGZERSİZ WOMEN AND EXERCISE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları
Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik, | Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women
Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy. |
CFA233 | PANORAMİK GÖRÜNTÜ TEKNİKLERİ PANORAMIC IMAGE TECHNIQUES | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Panoramik Görüntü Teknikleri, 0-360 panoramik lensler ile fotoğraf çekim yöntemleri, geniş açılı(wide-fish) lensler ile çekim teknikleri, görüntü işleme ve sanal varlıklar üzerinden sayısal panorama oluşturma süreçlerine dair bir içerik oluşturulmuştur. Ders kapsamında, temel üretim düzeylerinin tarihsel arka planlarıyla birlikte aktarılması planlanmaktadır. | Panoramic Imaging Techniques covers the methods of photographing with 0-360 panoramic lenses, shooting techniques with wide-angle (wide-fish) lenses, image processing, and the processes of creating digital panoramas through virtual assets. The course aims to convey the fundamental production stages along with their historical backgrounds. |
DOT227 | E-SPOR EKONOMİSİ ESPORTS ECONOMICS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | E-Spor Ekonomisi dersinde, temel oyun teknolojileri bağlamındaki üretici ve tüketici tarafları ile, bu tarafların arasında yer alan dağıtıcı, yayıncı ve platform sistemleri gibi unsurların aktarılması planlanmaktadır. Bu kapsam dahilinde, ilgili ekosistemin sahip olduğu kendine has modellerden bahsedilecek olup; fiziki perakende, sanal perakende, sayısal ortamın diğer üretim faktörleri gibi başlıklar altında malî prensiplerin detaylandırılması sağlanacaktır. | In the E-Sports Economy course, it is planned to cover the producers and consumers within the context of basic game technologies, as well as elements such as distributors, publishers, and platform systems that lie between these parties. Within this scope, the unique models of the related ecosystem will be discussed, and financial principles will be elaborated under topics like physical retail, virtual retail, and other production factors of the digital environment. |
EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. |
EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Akran rehberliği, oryantasyon ve yaşam becerileri | Peer mentoring, orientation and life skills. |
EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. |
EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. |
EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | Introduction of the authorship systems used in PC environment, the preparation of the course software, screen design principles, pictures, sound, film, etc. to be used. The software used for the editing of materials, the use of animations and movements in software, pictures, films, animation and so on. Adding components, user interaction, feedback techniques, packaging of multiple ambient software, publishing, preparing multiple environmental applications, evaluation of multiple ambient applications. |
EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretime ilişkin temel kavramlar tarihçe, kuramsal dayanaklar, tasarım modelleri, tasarım süreci, öğretim tasarısı ve uygulama projeler. | Basic concepts of education History Theoretical foundations Design Models Design Process Education bill and the application |
EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. |
EKO464 | BİLİM TARİHİ HISTORY OF SCIENCE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Başlangıçtan günümüze insanlığın bilim alanındaki başarılarını açıklamaya yönelik olacaktır. | In the first weeks theoretical basis of science will explained. Scientific developments in ancient Greek, Islam and China will thought. Great discoveries/innovations, which affected humanity, will be discussed. Also, the reason of scientific achievements between 19th century and on will explained |
GRA202 | MODERNLEŞME VE SANAT MODERNISATION AND THE ARTS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Modernleşme kuramları incelenecek; sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak değerlendirilecektir. | Modernization theories will be analysed. |
GRA203 | HERKES İÇİN TASARIM DESIGN FOR EVERYBODY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Tasarım için gerekli teorik (renk, tasarım ilkeleri,) ve çözüm (bilgisayar programları ile üretim, fotograf, deneysel tasarım, vb.) yöntemlerinden oluşur. | It consists of the theoretical (color, design principles, gestalt theory) and solution methods (photogroaphy, collage, experimental design, etc.) required for design. |
HUK344 | FİKRİ MÜLKİYET HUKUKU INTELLECTUAL PROPERTY LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
INE317 | TEKNOLOJİ TRANSFERİ VE PROJE YÖNETİMİ TEKNOLOJİ TRANSFERİ VE PROJE YÖNETİMİ | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
KMS301 | KÜLTÜREL MİRASIN SAYISALLAŞTIRILMASI KÜLTÜREL MİRASIN SAYISALLAŞTIRILMASI | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
MAK233 | ENERJİ SİSTEMLERİNE GENEL BAKIŞ ENERGY SYSTEMS OVERVIEW | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | |
MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öncelikle Dünyadaki bahçe sanatı gelişiminin irdelenmesi, sonrasında saray bahçeleri tasarım kriterlerinin seçilen Avrupa Saray bahçeleri örneklerinde değerlendirilmesi. | Firstly, examining the development of garden art in the world, then evaluating the design criteria of palace gardens in selected European palace gardens. |
PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörleri, bağımlılığın tanısı ve ilgili kavramlar, bağımlılığın karakteristik özellikleri, teknolojinin olumsuz etkileri, dijital bağımlılığının tanımı, zararları, kriterleri ve nedenleri. | |
PSI425 | İŞARET DİLİ SIGN LANGUAGE | G | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir | In this course, the student will acquire information about the Turkish Sign Language (TSL). The students will learn TSL alphabet, basic sentence structures, Yes/No questions, negative sentences, expressions about time and questions about time, numbers, question words and verbs. The students will also do many investigations of examples regarding the aforementioned topics. The students will learn the basic level of sign language, and will learn to translate TSL in order to communicate with hearing-impaired people |
SAY211 | TEMEL MÜZİK BİLGİSİ BASIC MUSIC KNOWLEDGE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ses, nefes, nota, ezgi, armoni kavramlarının öğrenilmesini, öğrenilenlerin uygulanabilmesi için pratik yapılmasını, etkinlik düzenlenmesini, katılınması ve müziğin sosyal hayatta kültürel iletişim aracı olarak kullanılabilir hale getirilmesi için yapılan tüm çalışmaları kapsar. | Course Content Audio, breathing, note, melody, harmony learning the basic concepts, lessons learned for implementation out of practice, the effectiveness of regulation, participation and music, social life, cultural communication tool can be used to make it all work done covers. |
SHB268 | GÖNÜLLÜLÜK VE SOSYAL SORUMLULUK GÖNÜLLÜLÜK VE SOSYAL SORUMLULUK | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi. | |
SYP331 | OLİMPİK HAREKET OLYMPIC MOVEMENT | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Olimpiyat Oyunlarının köken, sporcu profili, branşlar, törensel uygulamalar, amatörlük anlayışı ve ödüllendirme perspektifinden incelenmesi, modern olimpiyat oyunlarıyla karşılaştırılması, modern olimpiyat oyunlarının kuruluşu, olimpik hareket ve olimpizm felsefesi, olimpik kongreler, modern olimpiyat oyunlarının karşı karsıya olduğu problemler, Anadolu'da antik sportif mekanlar, Türkiye’de olimpik hareket ve olimpizm. | The origins of the Olympic Games, athletes profile, branches, ceremonial practices, understanding of amateurism and the perspective of rewarding, comparison with modern Olympic games, the establishment of modern Olympic games, Olympic movement and Olympic philosophy, olympic congresses, problems faced by modern Olympic games in Anatolia sporting venues, the Olympic movement and Olympism in Turkey. |
SYP334 | SPOR VE FAİR PLAY SPORT AND FAIR PLAY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Fair Play kavramı ve kapsamı, Fair Play kavramının tarihçesi, Fair Play idealinin analizi, Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları, Türkiyede Fair Play çalışmaları, Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler. | Fair Play concept and scope, history of fair play concept, Fair Play ideals analysis, the International Fair Play institutions and studies, Fair Play studies in Turkey, the problems faced by Fair Plain. |
TAR491 | AVRUPA SİYASİ TARİHİ POLITICAL HISTORY OF EUROPE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ders öğrencilere 1789 Fransız Devrimi öncesinden II. Dünya Savaşı'nın sonuna uzanan dönemde iç ve dış politika düzleminde yaşanan tarihsel gelişmeler üzerine temel bilgiler kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Ders, aynı zamanda bu siyasi gelişmelerin toplumsal ve ekonomik temelleri üzerine de bilgi vermeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede, XIX. yüzyılın temel siyasi olay ve olguları üzerinden ilerleyecek olan anlatım, dönemin toplumsal, ekonomik ve ideolojik yapıları üzerine verilecek olan bilgilerle desteklenecektir. | The course is planned to provide students with fundamental notions on historical facts from the American Revolution to the end of the First World War. The economic and social framework of political developements will be stressed within the course. The historical narrative, which will cover the main political events and facts of the 18th & 19th &20th century, will be reinforced with data on social, economic, and ideological structures of the period. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
RTS311 | MESLEKİ ETİK VOCATIONAL ETHICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Ders, Kavramsal Açıdan Ahlak ve Etik / Etik Türleri / Etik Kuramlar İş etiği-Uygulamalı Etik Türleri/ Radyo Televizyon ve Sinema eser üretiminde etik gibi konu başlıklarını içermektedir. | Course, Conceptual Morality and Ethics / Types of Ethics / Ethical Theories Business Ethics-Applied Ethics / Syndical Ethics / Ethical Human Resources Management Principles / Ethical Human Resources Management Functions / Employee Training and Development, Career Management / Business and Performance Appraisal Wage Management / Use of Technology in Working Life and Ethics / Ethics in Radio Television and Cinema production. |
RTS313 | TELEVİZYON PROGRAMCILIĞI TELEVISION PROGRAM MAKING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | TV programcılığında başarıyı etkileyen faktörlerin incelenmesi, kuramsal bilginin yaratıcı uygulamalara dönüştürülmesi ve farklı yayın akışı stratejileri arasında karşılaştırma yapılabilmesi konularını içerir. | Television programming and productive, creative, use time effectively, to convert the application of theoretical knowledge, the project includes designing and managing issues. |
RTS327 | SANAT TARİHİ SANAT TARİHİ | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sanat Tarihi alanında kazandığı kavram ve bilgileri iletişim alanında kullanabilir. Sanat Tarihine yardımcı disiplinleri tanır. Sanat tarihi ile ilgili kavrmaların açıklanması ve sanat tarihi alanı ile ilgili diğer bilim dallarının karşılaştırılması. | Can use the concepts and knowledge gained in the field of Art History in the field of communication. Recognizes the auxiliary disciplines of Art History. Explanation of concepts related to art history and comparison of other disciplines related to art history. |
YUM301 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
RTS325 | SES TASARIMI SOUND DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ses ve görüntü sistemleri incelenecektir. | Audio and video systems will be examined. |
RTS331 | SİNEMA KURAMLARI CINEMA THEORIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Derste 1920'lerden günümüze değin dünyada ortaya çıkan sinema kuramları; öncüleri ve örnek filmlerle ele alınacaktır. | In this course, the Directors and the movies of the film theories, from 1920's until today, wiil be examined. |
RTS361 | İLERİ KURGU TEKNİKLERİ ADVANCED EDIITING | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sinema, kurgu ile bir sanata dönüşmüştür önermesi üzerine kuruludur. | The contents of the lesson is based on the thesis of "Cinema transformed to art with editing". |
RTS373 | YÖNETMENLİK UYGULAMALARI APPLIED CINEMATOGRAPHY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bir haber bilgisi, metin veya senaryodan yola çıkarak, bir ekip çalışmasıyla kaydedilmiş her görüntünün seyirlik hale getirilerek seyirciye ulaşmasını sağlayan ana sorumlu kişi yönetmendir. Yönetmenler görsel alanlarda ve sanatlarda film yönetmeni, TV programı yönetmeni, dizi yönetmeni, belgesel-tanıtım filmi yönetmeni, reklam-klip yönetmeni olarak çalışmalarını sürdürürler. | To make a scenere watchable film, the technics in producing film process. |
GZC351 | HABER FOTOĞRAFÇILIĞI PHOTOJOURNALISM | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Haber fotoğrafçılığı, haber fotoğraf çekme teknikleri ve sanatları. | The course includes news photograph techniques |
OIL303 | İLETİŞİMDE ETNOGRAFİK ÇALIŞMALAR ETHNOGRAPHIC STUDIES OF COMMUNICATION | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | İletişim, kültür, toplum ilişkisi ve iletişimde etnografik çalışmalar | Etnography, Cultural Studies, Communication Socialogy |
REK315 | YAPAY ZEKÂ VE MEDYA YAPAY ZEKÂ VE MEDYA | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | "Yapay Zekâ ve Medya" dersi içeriği, yapay zekâ teknolojilerinin medya endüstrisi üzerindeki etkilerini, kullanımlarını ve olası sonuçlarını anlamak üzerine şekillenir. | The content of the "Artificial Intelligence and Media" course is shaped around understanding the effects, applications, and potential consequences of AI technologies in the media industry. |
REK327 | KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM VE REKLAM INTERCULTURAL COMMUNICATION AND ADVERTISING | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kültürlerarası iletişim ile ilgili kavramların açıklanması, küreselleşme, ötekileştirme, reklamlarda yer alan kültürel göstergelere ilişkin konuları kapsar. | Explaining the concepts related to intercultural communication, globalization, marginalization, cultural indicators in advertisements. |
THP373 | TEMEL KURGU TEKNİKLERİ INTRODUCTION TO EDITING | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | ilk kurgu denemeleri, kurgu kuramları, kurguda olanaklar / kısıtlar, kurgu tipleri, bilgisayar ortamında kurgu, kurgu programları, kurgu uygulamaları hakkındaki bilgileri kapsar. | It covers the first editing experiments, editing theories, possibilities / constraints in fiction, types of fiction, editing in computer environment, editing programs, editing applications. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
RTS310 | BELGESEL FİLM DOCUMENTARY FILM PRODUCTION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Belgesel Sinemanın ortaya çıkışından günümüze tarihsel, teknolojik, toplumsal, siyasal gelişmelere bağlı olarak geçirdiği evreler ile belgesel sinema dilinde ve anlatımında meydana gelen değişimler ortaya konulur. | From the emergence of Documentary Cinema to the present, the stages it has gone through depending on historical, technological, social and political developments and the changes that have occurred in the language and expression of documentary cinema are revealed. |
RTS324 | RADYO PROGRAMCILIĞI RADIO PROGRAMMING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Radyo için program üretimi ve kitleyi nasıl etkileyeceği anlatılarak uygulanacaktır. | To explain and apply how the radio will affect the programme production and the mass . |
RTS332 | KISA FİLM YAPIMI SHORT FILM PRODUCTION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Kısa film yapımı için fikirler üretme ve özgün anlatım teknikleri konusunda içerikler bulunmaktadır. | There are content on generating ideas and original narration techniques for short film production. |
YUM302 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
RTS304 | GÖSTERGEBİLİM SEMIOTICS | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Göstergebilime ilişkin temel terminoloji, göstergebilimsel çözümleme yöntemleri ve göstergebilim okulları ele alınacaktır. | Basic terminology of semiotics, semiotic analysis methods and schools of semiotics will be discussed. |
RTS328 | RADYO TELEVİZYON HABERCİLİĞİ RADYO TELEVİZYON HABERCİLİĞİ | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Radyo-Televizyon haberciliğinin özellikleri, radyo-televizyon gazeteciliğinde redaksiyon, haber bültenlerinin hazırlanması, radyo-televizyon haberlerinde görüntü ve ses kullanımı gibi ana başlıklar dersin kapsamını oluşturmaktadır. Öğrencilerin elektronik medyanın özelliklerini dikkate alarak yapacakları haber içerikleri sınıf içi izlemeler ışığında değerlendirilmektedir. | Main topics such as features of radio-television journalism, editing in radio-television journalism, preparation of news bulletins, use of image and sound in radio-television news constitute the scope of the course. The news contents that students will make by taking into account the characteristics of electronic media are evaluated in the light of in-class monitoring. |
RTS364 | SİNEMA VE PROPAGANDA CINEMA AND PROPAGANDA | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Tarihsel, kültürürel, toplumsal etki ve sonuçları bağlamında propaganda kavramı, uygulama biçimleri, nedenleri, Türk ve Dünya sinema tarihinin en önemli propaganda amaçlı filmleri irdelenir. | Propaganda concept in the context of historical, cultural and social effect and consequences, application types, reasons and the most important propaganda movies of Turkish and World cinema history are examined. |
GRS352 | MOBİL İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ MOBILE COMMUNICATION TECHNOLOGIES | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Mobil cihazlarda güncel yazılım bilgileri, yazılım dilleri, teknik bilgi ve beceriler. | Current mobile software information, mobile marketing, technical details and abilities. |
OIL302 | İLERİ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI ADVANCED COMMUNICATION RESEARCH | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kültür, kültürün kökeni ve kaynağı, kültürlerarası iletişim ve kuramları, Türk kültürünün kültürlerarası iletişim kuramları açısından incelenmesi, Anadolu kültürünün 9-16. yy. var arası yazılı kaynakları dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Communication theory
Development communication
Information
Information theory
Semiotics |
YMI319 | SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI SOCIAL MEDIA RESEARCH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders, sosyal medya izlemesini, söylem ve duyarlılık analizi yöntemlerini, çevresini ve araçlarını kapsar. Bu konulara bağlı olarak, derste öğrenciye kuramsal bilgi ve sahadan vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar kazandırılacaktır. | The social media research course is designed to help students understand and experience social networking media. Social media, including Facebook, Twitter, YouTube and Instagram, has become a topic to be examined. In this context, the first half of the course provides an introduction to social networking environments. In the second half, students will be introduced to social media platforms upon the analysis of the occurrences in these social networking environments. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
RTS413 | DİJİTAL SİNEMA DİJİTAL SİNEMA | Z | 1 | 2 | 2.0 | 6.0 | 3 | Film üretim süreçlerinde, dağıtımında ve yayınlanmasında kullanılan dijital teknoloji incelenecektir. | The digital technology used in film production processes, distribution and broadcasting will be examined. |
RTS421 | İLERİ TELEVİZYON UYGULAMALARI APPLIED ADVANCED BROADCASTING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | İnternetin geleneksel TV kavramları ve uygulamalarında yarattığı radikal değişimin incelenmesi, yeni nesil TV yayıncılığı ve içerik üretiminin sunduğu olanaklarla yayıncılık pratikleri yapılması konularını konularını içerir. | Students gain skills, knowledge and carry out studies to produce |
YUM401 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. Öğrencinin akademide öğrendiği bilgiyi sanayi ve endüstride nasıl uygulayacağı, teknoloji transferi uygulamaları öğretilir. Ayrıca; Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanmasına olanak sağlar ve teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi pekiştirir. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
OIL301 | GÖRSEL ALGI, İLETİŞİM VISUAL PERCEPTION AND COMMUNICATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İletişim, İletişim Türleri, Yazılı, görsel, işitsel medya, yeni medya, medye ve ekonomi, medya okuryazarlığı, medyanın mali yapısı. | Communication, Types of communication, Written, visual, audiovisual media, new media, media and economy, media literacy, the financial structure of the media. |
RTS411 | TELEVİZYON VE SİNEMADA YAPIM VE FİNANS FINANCE AND PRODUCTION IN TV AND CINEMA | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Hikayenin ilk konseptinden üretim sürecinin tüm evrelerini, uzun metrajlı dönem filmi örnekleminde bütçeleme, zaman çizelgesi, mekan bulma aşamaları formlar ile çalışılacaktır. | From the first concept of the story, all stages of the production process, budgeting, timetable, locating stages in the feature film sample will be studied with forms. |
RTS461 | BELGESEL SİNEMA ATÖLYESİ DOCUMENTARY FILM WORKSHOP | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Belgesel Sinemanın ortaya çıkışından günümüze tarihsel, teknolojik, toplumsal, siyasal gelişmelere bağlı olarak geçirdiği evreler ile belgesel sinema dilinde ve anlatımında meydana gelen değişimler ortaya konulur. | Students interpret present documentary by revealing the historical background of documentaries that students watch and what they are based on. |
RTS465 | KLİP YÖNETMENLİĞİ CLIP DIRECTION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders, öğrencilerin bireysel ya da grup olarak kısa film, belgesel, televizyon programı ve radyo programları yapımını içerir. Proje önerimi, sinopsis,treatment senaryo yazımı, yapım klasörü, mekan tasarımı, oyuncu seçimi, dekupaj ve resimli taslak, iş programı ve bütçeleme, çekim, kurgu, master bant, araştırma, ön görüşmeler, sponsorlar, metin yazımı, radyo seslendirme, kurgu ve yayın, konularını içermektedir. | To make a scenere watchable clip, the technics in producing film process. |
RTS467 | YARATICI YAZARLIK CREATIVE WRITING | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ders malzemesi olarak seçilen Türkçe yazınsal metin türleri - kısa öykü, tiyatro metni, şiir vb. – veya reklam, propaganda ve haber metinleri yazarın bakış açısından ele alınarak bir metnin yaratılış süreci deşifre edilir. Ders kapsamında, analitik ve yaratıcı yazım çalışmalarına ağırlık verilecek ve dönem sonunda her öğrenci bu çalışmalarından bir portfolyo oluşturur. | The aim of this course is to develop perception and writing skills and analytical, creative writing work . |
RTS469 | RADYO UYGULAMALARI APPLIED RADIOCASTING | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dersin içeriğini radyo yayıncılığı ve programcılığı hakkında genel bilgi, radyo yayın formatları, bir program hazırlamak için ihtiyacımız olan unsurların neler olduğu ve bunu hazırlama süreci oluşturur. | Students measure unit of the radio, organization scheme, format of broadcasting and rating in the radio. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
ILF404 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ WORK HEALTH AND SAFETY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili genel bilgiler, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı, çalışan sağlığını ve güvenliğini etkileyen risk faktörleri ve meslek hastalıkları ile ilgili konular aktarılır. Karşılaşabilecekleri acil durumlar ve iş kazaları hakkında bilgilendirilir. | General information about occupational health and safety, occupational health and safety legislation, risk factors affecting employee health and safety and issues related to occupational diseases are conveyed. They are informed about emergencies and work accidents they may encounter. |
ILF411 | BİTİRME PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınmaktadır. İlgili konuda proje oluşturulması ve geliştirilmesi hedeflenmektedir. | Particular research subject will be evaluated according to academical research and editing rules. |
RTS412 | FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Filmlerin içerisinde önem arz eden unsurların anlam, işlev ve birbirileriyle ilişkilerini inceler. | It examines the meaning, function and relations of the important elements in the films. |
OIL304 | DİJİTAL İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI VE ÇALIŞMALARI DIGITAL COMMUNICATION RESEARCH AND STUDIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dijital çağda, internet ile ivme kazanan dijital araçların sosyal ve siyasi dinamikleri nasıl değiştirdiği ve geleneksel medyaya yansımaları ve dönüşümü | In the digital era, how the digital tools that have gained momentum with the internet change social and political dynamics, and how they reflect and transform traditional media |
RTS418 | GÜNÜMÜZ TÜRK SİNEMASI CURRENT TURKISH CINEMA | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Türk Sinemasının dünü, bugünü, yarını ile ilgili içerikleri barındırır. | It contains the contents of the past, present and future of Turkish Cinema. |
RTS462 | SİNEMA VE TELEVİZYONDA ELEŞTİRİ CRITISISM IN CINEMA TELEVISION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dersin içeriğini film sanatı ve eleştirisi, tarihsel gelişimi, film eleştirisinde temel yaklaşımlar, film eleştirmeni ve seyirci ilişkisi, televizyon program türleri ve özellikleri, Türk ve yabancı televizyon yayınlarının karşılaştırılması oluşturur. | Course content constitutes the movies and its criticism, historical development, basic approaches on film criticism, the relationship between the movie critic and the audience, television programme types and features, comparison betweenTurkish and foreign television channels. |
RTS466 | SİNEMADA SEÇME KONULAR POPULAR TOPICS IN CINEMA | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sinemanın tarihsel sürecinde temel sinema kuramları dışında ortaya çıkan ama sınırlı kalmış kuram oluşturma denemeleri, sinemada tür kavramı ve türler, sıradışı yönetmenler dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Content of the course includes theory generating trials, genre concept in cinema and genres, extraordinary directors that appeared with the exception of basic cinema theories in cinema’s historical process but remained limited. |
RTS468 | VİDEO SANATI VIDEO ART | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Çekim ölçekleri ve açılarının, estetik bakış açısı kazanılmasına yardımcı olacak sinema dili için önemli uygulamaların yapılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Shot sizes and angles, the acquisition of an aesthetic point of view will help you to practice the course content is important for the language of cinema. |