İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
FACULTY OF FINE ARTS-CARTOON AND ANIMATION |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
CFA131 | ANİMASYONA GİRİŞ INTRODUCTION TO ANIMATION | Z | 0 | 2 | 1.0 | 3.0 | 2 | Çizgi film temel eğitiminde klasik çizim yöntemleri ile başlayarak video animasyon yapımına uzanan süreçte gerekli teknik bilgilerin ve uygulamaların verilmesi. | Giving the necessary technical information and applications in the cartoon basic education, starting with classical drawing methods and extending to the video animation production. |
GRA111 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ-I BASIC ART EDUCATION-I | Z | 2 | 4 | 4.0 | 8.0 | 6 | 1. Sanat ve tasarımın temel ilkeleri olan denge, ritm, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir.
2. Sanat ve tasarımın malzeme ve tekniklerini, siyah- beyaz ve renk ile uygulayabilecektir.
2.1 - Kara kalem, fon kartonu ve çeşitli çizim araçlarını kullanır.
2.2 - Üç boyutlu teknikler ile, kolaj, asamblaj uygular.
2.3 - Renk ögesini farklı teknikler ve malzemeler ile yorumlar. | 1) Will be able to recognize the basic principles of art and design, balance, rhythm, contrast and perspective
2) Will be able to apply the materials and techniques of plastic arts with black and white and color
- Uses charcoal, construction paper and various drawing tools.
- Practices collage, assemblage with three-dimensional techniques.
- Interprets the color element with different techniques and materials. |
GRA113 | DESEN-I DRAWING-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Nesnelere bakma, görme, anlama, kavrama ve hissetme. Kavranan ve hissedileni çizgi ile biçimlendirme. Biçimlendirmede nesnenin yapısı ve karakteri ile birlikte kendi kişisel çizgi ve anlatım dilinin oluşturulması. | Observing and comprehending the objects. Reflecting and shaping the objects with line. Creating personal and distinctive characteristics of drawing, linear expression and composing. |
GSF121 | SANAT TARİHİ-I ART HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin İçeriği; Tarih öncesi çağ ve sanatın doğuşu. Anıtsal kalıntılar, resimler, I.ve II. Hayvan üslubu, En eski heykel örnekleri. Taşınabilir küçük eserler. Mezopotamya uygarlıklarında sanat, Mısır sanatı, Anadolu uygarlıkları, Ege uygarlıkları, Kiklat adaları ve Girit (erken, orta ve geç Minos ) Uygarlığı, Yunan sanatı (mitoloji, mimari, heykel ve seramik eserler ve resim sanatı) Etrüsk ve Roma sanatı (mimari, heykel ve resim sanatı) Erken Hristiyan ve Bizans sanatı. Ortaçağda Avrupa’da sanat, Romanesk ve Gotik sanat, Rönesans sanatı örneklerinin incelenmesi, tanıtılması ve yorumlanmasıdır. | What is Art and meaning of Art in Prehistoric Age.Monuments builts ,sculptures,reliefs and paintings in caves and on rocks in paleolitic,mezolitic and neolitic age.Art of Mesopotamie Civilations, Egypt Art,Anatolian Civilations .Art of Civilations of Crete,Minoan and Mycenaean on the Cyclades Islands and Greece( Mythology,samples of architectures,sculptures and potteries and paintings) and Etrusk and Roman Art (architectures,sculptures and potteries and paintings)Early Christian and Byzantium Art.Europe Art in Medieval Age(Recognize,identify and evaluate and interpret of samples Roman and Gothic Arts and Renesance art. |
ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
SSE101 | SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Etik kavramı, anlamı tarihsel süreci, uygulanışı, mesleki etik ve sosyal sorumluluk kavramları konu edilecektir. Sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesi ve proje döngüsünün öğretilmesi. | The responsibility of individuals to their self, family, society, environment, their value judgments, professional ethics principles, corporate social responsibility and the agreements related to this context in the international arena will be discusssed. |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
BIL121 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisini kavrar ve İleri seviyede MS Word Ms Power Point programlarını kullanma becerisi kazanır | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows , MS Word |
GRA112 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ-II BASIC ART EDUCATION-II | Z | 2 | 4 | 4.0 | 8.0 | 6 | Tasarımın temel ilke ve öğelerini, görsel algılamanın dinamiklerini analiz etmeyi ve kavramayı sağlayacak teorik bilgileri ve bu bilgileri pekiştirecek uygulama ağırlıklı çalışmaları içerir. | Includes the basic principles and elements of design, theoretical knowledge that will enable to analyze and comprehend the dynamics of visual perception and practice-oriented studies that will reinforce this knowledge. |
GRA114 | DESEN-II DRAWING-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Nesnelere bakma, görme, anlama, kavrama ve hissetme. Kavranan ve hissedileni çizgi ile biçimlendirme. Biçimlendirmede nesnenin yapısı ve karakteri ile birlikte kendi kişisel çizgi ve anlatım dilinin oluşturulması. | Observing and comprehending the objects. Reflecting and shaping the objects with line. Creating personal and distinctive characteristics of drawing, linear expression and composing. |
GRA116 | BİLGİSAYARLI TASARIMA GİRİŞ INTRODUCTION TO COMPUTERIZED DESIGN | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Temel tasarım ilkelerinin öğretilmesi, tasarım için gerekli görülen bitmap ve vektör tabanlı programların çalışma prensiplerinin kavranması. | To teach the basic design principles, to comprehend the working principles of bitmap and vector based programs that are required for design. |
GSF122 | SANAT TARİHİ-II ART HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Manierizm,Barok,Neoklasik Dönem Romantizm,Realizm,Empresyonizm,Art Nouveau, Fovizm, Ekspresyonizm, Kübizm, Soyut Sanat,Sürrealizm,Uluslarası Paris Okulu,Soyut Ekspresyonizm ve Sonrası, Eylem Resmi ,Kaligrafik Ekspresyonizm, Pop Art, Yeni Gerçekçilik, Op-Art, Kinetik Sanat,KavramsalSanat,Foto Gerçekçilik. Günümüz mimarları, heykel ve resimSanatçılarından Örneklerin incelenmesi, tanıtılmasıve yorumlanmasıdır. | Manierisme,Baroque,Neo-Classic Period and Romantisme,Realism, Impressionism,Art Nouveau Fovisme, Expressionism,Cubism and the other ecols; Abstract Art Dadaism,Surrealism,International Ecol Paris Abstract Expressionism,Action painting,Caligraphic Expressionism, Pop Art,New Realism, Optical Art, Kinetic Art and Minimalism and Photo Realism, Modern Architecture,Sculpture. |
ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
CFA219 | SENARYO SCENARIO | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Senaryo oluşturma prensipleri kavranır. | Scenario building is conceived principles. |
CFA231 | ANİMASYON-I ANIMATION-I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Profesyonel olarak kabul görmüş animasyon ve çizgi film yapımı yöntemlerinin ders planlaması boyunca işlenmesi. | Processing of professionally accepted animation and cartoon production methods throughout the lessons. |
CFA235 | KARAKTER OLUŞTURMA-I CHARACTER RENDERING-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Karakter oluşturmanın ilk basamağında yer alan unsurların akvratılmasını kapsar. | Designing with the features in the first step of character creation. |
GRA213 | GRAFİK DESEN-I GRAPHIC DRAWING-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Nesnelere bakma, görme, anlama, kavrama ve hissetme. Kavranan ve hissedileni çizgi ile biçimledirme. Nesnenin yapısı ve karakteri ile birlikte kendi kişisel çizgi ve anlatım dilini yaratma ve bu dilin ifadesi olan kompozisyonları oluşturma. | Observing and comprehending the objects. Reflecting and shaping the objects with line. Creating personal and distinctive characteristics of drawing, linear expression and composition. |
GRA225 | İLLUSTRASYON ILLUSTRATION | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Çok çeşitli malzeme ve teknikler ile alternatif çalışmalar yapılarak illüstrasyonun zenginleştirilmesine çalışılmalıdır. Öğrencilerin kendilerine ait geliştirecekleri yöntemlere de fırsat tanıyarak çalışmalarının özgünleştirilmesi sağlanır. | The illustration should be enriched by making alternative studies with a wide variety of materials and techniques. It is ensured that the studies of the students are unique by giving them the opportunity to develop their own methods. |
GSF223 | GÖRSEL ALGI PSİKOLOJİSİ PSYCHOLOGY OF VISUAL PERCEPTION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Algılama; renk, görme, biçim, ölçü gibi unsurların ile bir arada kavratılmasını kapsar. | Detection of color, vision, shape, size Understanding of a combination of factors such as the covers. |
ING201 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I PROFESSIONAL ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel gramer eğitimi, mesleki terminolojinin İngilizce karşılığı ve iş hayatında kullanabilecekleri gelişmiş İngilizce bilgisi dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Basic grammar education, English equivalent of professional terminology and advanced English knowledge that they can use in business life constitute the content of the course. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
CFA216 | STORYBOARD STORYBOARD | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Filmin devamlılığını sağlamak için, sahneye nasıl yerleştirme yapacaklarını öğrenirler. | In order to maintain the continuity of the film, they learn how to place on the stage. |
CFA232 | ANİMASYON-II ANIMATION-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Animasyon'un yaygın olarak kabul görmüş ve profesyonel yeterlilikler olarak tanımlanan Temel Prensip ve Uygulama Yöntemlerine yönelik çalışmaların yürütülmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course is to conduct studies on the Basic Principles and Application Methods of Animation, which are widely accepted and defined as professional competencies. |
CFA236 | KARAKTER OLUŞTURMA-II CHARACTER RENDERING-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Karakter Tasarımı sanatının sadece Çizgi Film ve Animasyon değil Görsel Anlatım Sanatlarının tümüne ne şekilde bir katkıda bulunduğunun incelenmesi hedeflenmektedir. | It is aimed to examine how the art of Character Design contributes and besides not only to Cartoon and Animation but also to all Visual Expressions. |
CFA238 | REKLAM İLLÜSTRASYONU ADVERTISING ILLUSTRATION | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Dersin hedefi öğrencilerin belirlenmiş konsept/kavramlar dahilinde araştırmalar yaparak illüstrasyon çalışmaları üretmelerine yönelik donanım kazanmalarını sağlamaktır. | The aim of the course is to provide students with the equipment to produce illustration works by doing research within the specified concept / concepts. |
GRA214 | GRAFİK DESEN-II GRAPHIC DRAWING-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Nesnelere bakma, görme, anlama, kavrama ve hissetme. Kavranan ve hissedileni çizgi ile biçimledirme. Nesnenin yapısı ve karakteri ile birlikte kendi kişisel çizgi ve anlatım dilini yaratma ve bu dilin ifadesi olan kompozisyonları oluşturma. | Observing and comprehending the objects. Reflecting and shaping the objects with line. Creating personal and distinctive characteristics of drawing, linear expression and composition |
GSF214 | MİTOLOJİ MYTHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dünya mitlerinin tanımı, günümüzdeki yeri ve öneminin anlaşılması. Batı (Yunan ve Roma) mitolojileri ağırlıklı olarak, mitlerin tarihçesi, önemli mitolojik tanrı ve tanrıçalar, kahramanlık ve aşk hikayelerinin tanıtılması. Mitolojik konuların Güzel Sanatların tüm dalları içinde görüldüğü sanat eserlerinden örneklerin tanıtılması. | Defining the world myths, the current understanding of the role and significance, Western (Greek and Roman) mythology, mainly the history of myths, Gods and Goddesses of mythology, introducing stories of heroism and love.Introducing the example of the art of mythological subjects seen in all branches of the Fine Arts. |
ING202 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II PROFESSIONAL ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. |
BSE388 | KADIN VE EGZERSİZ WOMEN AND EXERCISE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları
Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik, | Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women
Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy. |
EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. |
EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Akran rehberliği, oryantasyon ve yaşam becerileri | Peer mentoring, orientation and life skills. |
EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. |
EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. |
EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | Introduction of the authorship systems used in PC environment, the preparation of the course software, screen design principles, pictures, sound, film, etc. to be used. The software used for the editing of materials, the use of animations and movements in software, pictures, films, animation and so on. Adding components, user interaction, feedback techniques, packaging of multiple ambient software, publishing, preparing multiple environmental applications, evaluation of multiple ambient applications. |
EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretime ilişkin temel kavramlar tarihçe, kuramsal dayanaklar, tasarım modelleri, tasarım süreci, öğretim tasarısı ve uygulama projeler. | Basic concepts of education History Theoretical foundations Design Models Design Process Education bill and the application |
EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. |
EKO464 | BİLİM TARİHİ HISTORY OF SCIENCE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Başlangıçtan günümüze insanlığın bilim alanındaki başarılarını açıklamaya yönelik olacaktır. | In the first weeks theoretical basis of science will explained. Scientific developments in ancient Greek, Islam and China will thought. Great discoveries/innovations, which affected humanity, will be discussed. Also, the reason of scientific achievements between 19th century and on will explained |
GZC201 | FOTOĞRAFA GİRİŞ INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Göz, ışık, optik ve kamera ilişkilerini algılar. Kameranın profesyonel çalışma fonksiyonlarını ve kamera ile görsel estetik bilgilerini bütünleştirir. Media üzerinde etkili kullanılabilir. | Relationship between eye, optics and light; functions of camera. |
HAT201 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM INTERPERSONAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kişilerarası iletişimde temel kavramlar, çeşitli yaklaşımlar, kodlar, dil, söylem, retorik ve örnek vaka analizleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course includes basic concepts, different approaches, codes, language, discourse and rhetoric in interpersonal communication, and case study analyses. |
HUK344 | FİKRİ MÜLKİYET HUKUKU INTELLECTUAL PROPERTY LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
INE317 | TEKNOLOJİ TRANSFERİ VE PROJE YÖNETİMİ TEKNOLOJİ TRANSFERİ VE PROJE YÖNETİMİ | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | |
MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öncelikle Dünyadaki bahçe sanatı gelişiminin irdelenmesi, sonrasında saray bahçeleri tasarım kriterlerinin seçilen Avrupa Saray bahçeleri örneklerinde değerlendirilmesi. | Firstly, examining the development of garden art in the world, then evaluating the design criteria of palace gardens in selected European palace gardens. |
PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörleri, bağımlılığın tanısı ve ilgili kavramlar, bağımlılığın karakteristik özellikleri, teknolojinin olumsuz etkileri, dijital bağımlılığının tanımı, zararları, kriterleri ve nedenleri. | |
PSI425 | İŞARET DİLİ SIGN LANGUAGE | G | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir | In this course, the student will acquire information about the Turkish Sign Language (TSL). The students will learn TSL alphabet, basic sentence structures, Yes/No questions, negative sentences, expressions about time and questions about time, numbers, question words and verbs. The students will also do many investigations of examples regarding the aforementioned topics. The students will learn the basic level of sign language, and will learn to translate TSL in order to communicate with hearing-impaired people |
REK201 | SOSYAL MEDYA, REKLAM VE MARKA SOCIAL MEDIA,ADVERTISING AND BRAND | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Sosyal medya, reklam ve marka kavramlarını ve sosyal medyada yer alan markaların reklamlarına ilişkin konuları kapsar. | This course consists of the definitions of concepts related to social media, advertising and brand and the brand advertisings that take place in social media. |
RTS201 | FOTOGRAFİK YORUM PHOTOGRAPHIC INTERPRETATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Çağdaş ve geleneksel fotoğraf sanatları hakkında kavramsal çerçeveler etrafında eleştirel bakış açıları dersin içeriğini oluşturur. | The course includes critical point of view about modern and traditional photograph arts concepts. |
SHB268 | GÖNÜLLÜLÜK VE SOSYAL SORUMLULUK GÖNÜLLÜLÜK VE SOSYAL SORUMLULUK | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi. | |
SYP331 | OLİMPİK HAREKET OLYMPIC MOVEMENT | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Olimpiyat Oyunlarının köken, sporcu profili, branşlar, törensel uygulamalar, amatörlük anlayışı ve ödüllendirme perspektifinden incelenmesi, modern olimpiyat oyunlarıyla karşılaştırılması, modern olimpiyat oyunlarının kuruluşu, olimpik hareket ve olimpizm felsefesi, olimpik kongreler, modern olimpiyat oyunlarının karşı karsıya olduğu problemler, Anadolu'da antik sportif mekanlar, Türkiye’de olimpik hareket ve olimpizm. | The origins of the Olympic Games, athletes profile, branches, ceremonial practices, understanding of amateurism and the perspective of rewarding, comparison with modern Olympic games, the establishment of modern Olympic games, Olympic movement and Olympic philosophy, olympic congresses, problems faced by modern Olympic games in Anatolia sporting venues, the Olympic movement and Olympism in Turkey. |
SYP334 | SPOR VE FAİR PLAY SPORT AND FAIR PLAY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Fair Play kavramı ve kapsamı, Fair Play kavramının tarihçesi, Fair Play idealinin analizi, Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları, Türkiyede Fair Play çalışmaları, Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler. | Fair Play concept and scope, history of fair play concept, Fair Play ideals analysis, the International Fair Play institutions and studies, Fair Play studies in Turkey, the problems faced by Fair Plain. |
TAR491 | AVRUPA SİYASİ TARİHİ POLITICAL HISTORY OF EUROPE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ders öğrencilere 1789 Fransız Devrimi öncesinden II. Dünya Savaşı'nın sonuna uzanan dönemde iç ve dış politika düzleminde yaşanan tarihsel gelişmeler üzerine temel bilgiler kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Ders, aynı zamanda bu siyasi gelişmelerin toplumsal ve ekonomik temelleri üzerine de bilgi vermeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede, XIX. yüzyılın temel siyasi olay ve olguları üzerinden ilerleyecek olan anlatım, dönemin toplumsal, ekonomik ve ideolojik yapıları üzerine verilecek olan bilgilerle desteklenecektir. | The course is planned to provide students with fundamental notions on historical facts from the American Revolution to the end of the First World War. The economic and social framework of political developements will be stressed within the course. The historical narrative, which will cover the main political events and facts of the 18th & 19th &20th century, will be reinforced with data on social, economic, and ideological structures of the period. |
THP201 | MEDYA VE EKONOMİ POLİTİK THE MEDIA AND ECONOMICS POLITICS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ekonomi politiğinin temel kavramları ve iletişimdeki yansımaları dersin içeriğini oluşturur. | The course includes the basic concepts of economic politics and media and their functions within the communication context. |
THP203 | DİJİTAL HABERCİLİK DIGITAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, veri gazeteciliği ve yurttaş gazeteciliği kavramlarının medyada kendini nasıl ifade ettiği bilgisi verilecektir. | The news which is made from Facebook, Twitter, Instagram and mobile phones will be taugh |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
CFA331 | ÇİZGİ FİLM YAPIMI-I CARTOON CONSTRUCTION-I | Z | 2 | 4 | 4.0 | 7.0 | 6 | Çizgi filmin tanımı, tarihi, temel kuralları kavratılacaktır. Hareket ve zaman tasarımı, insan ve hayvan hareketleri, yinelenen hareketlere animasyon kazandırma. Yapılan çizgi filmleri inceleyerek tasarıma uyarlama ve sahne tasarımı üzerinde durulacaktır. | Definition, history and basic rules of the cartoon will be taught. Motion and time design, human and animal movements, animating repetitive movements. By examining the cartoons made, adaptation to design and stage design will be emphasized. |
CFA333 | OYUN GRAFİĞİ TASARIMI-I GAME DEVELOPMENT-I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Oyunun bileşenleri. Oyun tasarımının tarihi, temel kavramları, ortak çalışma mantığı, oyunlarda grafik gerçekçilik ve pedagojik yönleri, oyun tasarımı üzerinde durulacaktır. | Components of the game. History of game design, basic concepts, collaborative logic with realistic graphics and pedagogical aspects of games, game design will be emphasized. |
YUM301 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
CFA327 | ANİMASYON VE SİNEMATOGRAFİ ANIMATION AND CINEMATOGRAPHYN | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Mekân, renk, kamera hareketleri, aydınlatma, kurgu, çekim ölçekleri, çerçeveleme, ses gibi sinematografik ögeler dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Cinematographic elements such as space, color, camera movements, lighting, editing, shooting scales, framing, and sound constitute the content of the course. |
CFA329 | TÜRK HALK HİKÂYELERİNDE TİPLER TURKISH FOLKTALE CHARACTERS | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders kapsamında seçilecek olan halk hikaye tipleri animasyon prensiplerine göre tasarlanacak ve hareketlendirilecektir. | The course will be designed according to the principles which should be used and hareketlendirilecektir folk tale animation types. |
CFA335 | STOP MOTION ANİMASYON STOP MOTION ANIMATION | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Kum, kil boyama, cut-out, birckfilm, kukla, pixilation gibi iki ve üç boyutlu stop motion tekniklerinin kavranması ve bu tekniklerden en az birini içerek projenin gerçekleştirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Comprehending two and three dimensional stop motion techniques such as sand, clay painting, cut-out, birckfilms, puppet, pixilation and realizing the project by including at least one of these techniques constitute the content of the course. |
DRO301 | KÜLTÜR VE SANATTA GÜNCEL EĞİLİMLER RECENT TENDENCIES IN CULTURE AND ARTS | F | 0 | 2 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak incelenecek, sanat işleri sosyolojik okumaya tabi tutulacaktır. Bu kapsamda toplumsal olgu ve olaylar ile sanatçı-sanatsal üretim sürecinin ilişkiselliği bağlamında ele alınacaktır. | Art, society and policy relation will be studied historically, art works will be subjected to sociological reading. In this context, social phenomena and events will be handled in the context of the relation of artist-artistic production process. |
DRO321 | ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ AESTHETICS AND PHILOSOPHY OF ART | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | Basic terms on aesthetics.
Context of aesthetics.
The opinions on aesthetics in historical process.
Aesthetic value and aesthetic judgement. |
GSF301 | YAPAY ZEKA VE DİJİTAL TEKNOLOJİLER YAPAY ZEKA VE DİJİTAL TEKNOLOJİLER | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dijital vatandaşlık kimliğinin oluşturulması için gereken dijital araç ve kavramlar. Son kullanıcıya hizmet veren yapay zeka araçlarının son kullanıcı deneyimlerinin kazandırılması. | Digital tools and concepts required to create a digital citizenship identity. Gaining end-user experiences of artificial intelligence tools that serve the end user. |
OGU301 | İSLAM VE DOĞU SANATLARI ISLAMIC AND EASTERN ARTS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Türk ve İslam Mimarisinde camiler,türbe,medrese,darüşşifa, saray ve kasırlar,han ve kervansaraylar ,kaleler ve tersanelerle,çini,seramik,minyatür,halı,düz dokuma yaygılar,kumaş,maden,tezhip,kalem işi ve duvar resimlerinden örneklerin tanıtılması,incelenmesi ve yorumlanmasıdır. | Identify and interpret Examples of Turkish and Islamic Architecture Mosques,tomb, madrasa, darushifa, baths,caravanserais, palaces, kiosks,castle and shipyards, Turkish tile and ceramics,minyatures,carpets, weavings, fabric ,mine, Illumination Art ,handcarved and Wall paintings. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
CFA332 | ÇİZGİ FİLM YAPIMI-II CARTOON CONSTRUCTION-II | Z | 2 | 4 | 4.0 | 7.0 | 6 | Çizgi filmde kullanılan karakter, efekt, sahne unsurları, teknik tasarım, hareketlendirme, seslendirme prensiplerine bağlı kalınarak animasyon film oluşturulması. | Creating an animated film by adhering to the principles of characters, effects, props, technical design, animation, voiceover used in cartoons. |
CFA334 | OYUN GRAFİĞİ TASARIMI-II GAME DEVELOPMENT-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Oyun grafiklerinde Üretim Öncesi ve Sonrası prensiplerine bağlı kalarak tasarlanacak oyun grafiklerinin 2 veya 3 boyutlu olarak yapımı. Bu tasarım Oyun Mekaniklerine bağlı olarak ilerleyecektir. | 2D/3D production of game graphics to be designed by adhering to the principles of Pre and Post Production in game graphics. This design will progress depending on Game Mechanics. |
YUM302 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
CFA320 | ANİMASYON TARİHİ ANIMATION HISTORY | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dünyadan ve ülkemizden animasyon örneklerinin gösterilmesi, animasyonun öncü sanatçılarının tanınması, animasyon teknolojisinin gelişim sürecini hakkında bilgilendirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course consists of showing animation samples from the world and our country, getting to know the leading artists of animation, and informing about the development process of animation technology. |
CFA336 | KUKLA TASARIMI PUPPET DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Kukla tasarımının çeşitleri üzerinde durularak ve seçilen bir türüne göre uygulama yaptırılması hedeflenmektedir. | It is aimed to focus on the types of puppet design and to make an application according to a selected type. |
CFA338 | SES TASARIMI SOUND DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Çeşitli tekniklerle ses üretimi, ses kaydı, ses kurgusu ve ses kayıt teknolojileri, konularında bilgi verilir. | Students are informed about sound production, sound recording, sound editing and sound recording technologies with various techniques. |
DRO322 | ÇAĞDAŞ SANAT KURAMLARI CONTEMPORARY ART THEORIES | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Çağdaş sanatta öne çıkan sanat kuramları, bu kuramları var eden başlıca akım ve kimliklerle, Avangard Sanatçılar ve eserleriyle,Sanat Tarihi açısından bu eserlerin önemini açıklar. | The basic issues, key figures and the main movements of contemporary art.Discuss avant-garde artists, their works and the importance of these works in terms of art history. |
OGU302 | BATI SANATINDA ÖNCÜ EĞİLİMLER AVANGARD TRENDS IN WESTERN ART | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Modernizmden başlayarak Çağdaş sanatta öne çıkan yeni eğilimler, sanat hareketlerinde lider olan Avangard Sanatçılar ve eserlerini açıklar. Sanat akımlarının sosyolojik ve sanat tarihi açısından değerlendirilmesi ve önemini yorumlar. | Explain the new trends in western art; the leader in avant-garde art movement and artists and their works from modernism till contemporary art ınterpret avant-garde artists, their works and the importance of these works in terms of art history. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
CFA431 | ANİMASYON FİLM ÜRETİMİ ANIMATION FILM PRODUCTION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Çizgi film örnekleri incelenerek, eleştiri aşamasının ardından kısa animasyon film üretimleri yapılacaktır. | Cartoons samples will be examined and short animated films will be produced after the criticism phase. |
CFA433 | TEMEL OYUN YAZILIMI BASIC GAME SOFTWARE | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Unity oyun motoru, oyun tasarımı, oyun sahneleri, oyun materyalleri, görsel efektler ve C# programlama dili dersin içeriklerini oluşturmaktadır. | Unity game engine, game design, game scenes, game materials, visual effects and C # programming language constitute the contents of the lecture. |
YUM401 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. Öğrencinin akademide öğrendiği bilgiyi sanayi ve endüstride nasıl uygulayacağı, teknoloji transferi uygulamaları öğretilir. Ayrıca; Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanmasına olanak sağlar ve teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi pekiştirir. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
CFA429 | ÇİZGİ FİLM ANALİZİ GAME ANALYSIS | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğrencilerle birlikte seçilen uzun metraj çizgi film örneklerinin seyredilmesi, çeşitli konu başlıkları altında teknik ve sanatsal açıdan filmlerin detaylı analizinin yapılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Watching the cartoons selected with the students, making detailed analysis of the films in technical and artistic terms under various subject headings constitute the content of the course. |
CFA435 | DENEYSEL ANİMASYON EXPERIMENTAL ANIMATION | S | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Öğrencilerin tasarım ve üretim süreçlerinde daha yaratıcı, işlvesel ve estetik bakış açısına sahip olmaları sağlanacaktır. | Students design and production processes, more creative, and aesthetic perspective işlvesel will be ensured. |
CFA437 | MOBİL UYGULAMALAR MOBILE APPLICATIONS | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | iOS ve/veya Android platformları için platformların kendi yayınladıkları IDE ler aracılığı ile tasarım geliştirme ve geliştirilen tasarımın kodlama yardımı ile mobil uygulamaya dönüştürülmesine ilişkin temel kavramlar, swift/java programlama dilleri ile xml işaretleme dili(Android için) kullanımı dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of this course; developing a mobile application with usage iOS official IDE XCode and Android Official IDE Android Studio. Base subjects of Swift and Java programming languages and XML markup language. |
DRO421 | SANAT ESERLERİ ANALİZİ ART ANALYSIS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sanat eserini çözümleme yöntemlerinin ve ilkelerinin, genel sanat birikimi ve bilgilerine dayanarak seçilen örnek sanat eserleri ile karşılaştırmalı olarak derinlemesine incelenmesini kapsar.Plastik,biçimsel ve ikonografik çözümleme yöntemlerini karşılaştırır. | This lesson covers the analysis methods and principles of work of art, general art knowledge and information in comparison with in-depth examination of works of art based on the sample selected.Compare the plastic, formal and iconographic analysis. |
OGU401 | GÖSTERGEBİLİM VE SANAT SEMIOLOGY AND ART | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Göstergebilime ilişkin temel kavramlar, Göstergebilimin tarihçesi,Göstergebilime adını veren ve tarihsel süreç içinde gelişmesini sağlayan teorisyenler, düşünürler, sanat ile ilişkili bir biçimde görsel sanat metinlerini göstergebilimsel olarak analiz yöntemleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The contents of this lecture are basic conception about semiotics, the history of semiotics, the
theoretician and philosopher of semiotics whose named after, made improvement about it during
the historic process, method of analysis of visual art texts in an artistic manner. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
CFA402 | BİTİRME PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 2 | 4 | 4.0 | 8.0 | 6 | Bir animasyon filmin yapım sürecinde gerekli tüm içeriklerin öğrencilere gösterilerek onlardan animasyon film çalışması yapmalarının istenmesi. | To show students all the necessary contents during the production of an animated film. Asking them to make an animated short film. |
CFA434 | GÖRSEL EFEKT TASARIMI VISUAL EFFECT DESIGN | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Görsel efekt tasarımı hakkında teorik bilgiler eşliğinde, uygulamalı olarak video çekimi, video düzenleme, dikey kurgu, sahne hazırlama, ışık bilgisi, renk bilgisi, yeşil perde stüdyosu hazırlama ve çekim teknikleri, video üzerinde işlem yapma, atmosfer oluşturma, patlama, duman gibi fiziksel efektlerin üretimi, renk düzenleme ve render alma gibi görsel efektin her aşaması öğretilecektir. | Throughout the course, the students, will be asked to add animation effects to information. Thanks be given to projects that can be transferred to the students in the methods of finding new solutions to visual problems. Students atmospheric effects, the natural effects, smoke, explosion, such as the issue of creating and producing visual effects will have the chance to learn. |
GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
CFA422 | PORTFOLYO VE SERGİLEME TAS. PORTFOLIO AND EXHIBITION DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Tüm tanıtım malzemeleri ile beraber her öğrencinin bireysel çalışmalarına yönelik sergi ve portfolyo uygulamaları yapılır. | All promotional materials, exhibition and portfolio applications are made for each student's individual work. |
CFA424 | 3D MODELLEME 3D MODELLING | S | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Maya'da modellemenin temelleri, karakter donanıım, iskelet sistemi (eklemler, kemikleri uvuzlar ve iskelet hiyerarşisi), modellemede zamanlama, ileri-ters kinemtaki bilgileri, rigleme, harekett bilgileri kavratılır. | In Maya, fundamentals of modeling, character equipment, skeletal system (joints, bones and skeletal hierarchy), timing in modeling, forward-reverse dynamics, rigging and movement information are taught. |
MOT424 | TASARIM VE GÖRSEL KÜLTÜR DESIGN AND VISUAL CULTURE | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Kültür katmanları ve bu kültür katmanlarının tüketim biçimleri, toplumsal, kültürel, sosyal farklılıklar ve bunlara bağlı olarak tasarım ve sanatın değişik şekilde var olmasını açıklar. | Explain the different appearance of art and design works according to cultural layers and their consuption habits, together with communal, cultural, social differences. |
OGU402 | TOPLUM BİLİM VE SANAT SOCIOLOGY AND ART | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sanat, iktidar ve toplum ekseninde, dünyadan ve Türkiye'den çeşitli uygulamalar tarihsel bağlamda incelenecektir. | Analysis of art, society and power relations in the light of some examples from Turkey and abroad. |