İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
FACULTY OF COMMUNICATION-ADVERTISEMENT
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I
Z202.02.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın KaldırılmasıIntroduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne
BIL101BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I
INFORMATION TECHNOLOGY-I
Z202.02.02İleri seviyede MS Word,bilgisayar donanım ve Bilgisayarı zararlı programlardan korumaBasic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows XP, MS Word
ILF111İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ
INTRODUCTION TO COMMUNICATION SCIENCE
Z303.05.03İletişimin; tanımı, tarihçesi, türleri, öğeleri, işlevleri konularındaki temel kavramları kapsar.Developmental stages of communication, types, features, functions and to give information about the basic concepts and theoretical issues will be evaluated.
ILF131İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ
COMMUNICATION SOCIOLOGY
Z303.05.03Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojik bakış açısı, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları ele alınacaktır.Fundamental terms of sociology, sociological point of view, modern sociological theory, globalization, social structure and sulture, culture and civilization, social and cultural change lectures will be eveluated.
ING101İNGİLİZCE-I
ENGLISH-I
Z303.04.03Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology.
PSR193SİYASETİN TEMEL KAVRAMLARI
FUNDAMENTALS OF POLITICAL SCIENCE
Z303.04.03Tarihi süreç içerisinde siyaset biliminin geçirdiği evreler, siyasetin toplum içerisinde kurumlar aracılığıyla somutlanması, yönetim biçimi olarak demokrasi, siyasetin yapılmasına imkan sağlayan aktörler ele alınacaktır.Scientific approach, methodology and basic concepts of the course, historical stages that political science has gone through, the materialisation of the politics in the society through the institutions. Democracy as a governance model, actors that allow policy-making will be evaluated.
REK121REKLAMCILIĞA GİRİŞ
INTRODUCTION TO ADVERTISING
Z303.06.03Reklamcılıkla ilgili temel kavram ve terimlerin açıklanması, reklam kuramları, reklam türleri, reklamcılığın tarihsel gelişimi, reklam ajanslarının yapısı, reklam tasarım süreci, reklam kampanya süreçlerinin yürütülmesi ve reklamın medya planlama süreçleri konularını kapsar.Objective of this course is to familiarize students with different advertising concepts, advertising environment, advertising research, consumer and business markets, segmentation, targeting, positioning, and 4 P;s of advertising. This course takes a practical, managerial approach to advertising. With real-life examples, case studies, the students have a comprehensive, innovative, managerial and practical introduction to advertising.
TUR101TÜRK DİLİ-I
TURKISH LANGUAGE-I
Z202.02.02Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili UygulamalarDefinition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA102ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II
Z202.02.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası TürkiyePolitical Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960.
BIL102BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II
INFORMATION TECHNOLOGY-II
Z202.02.02İleri seviyede MS Excel kullanımıAdvanced level usage of MS Excel, Using the formula
HUK161HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI
BASIC PRINCIPLES OF LAW
Z202.04.02Hukuk kavramı. Hukukun görünümleri ve hukuk sistemleri. Hukukun temel kaynakları. Genel hukuk kuralları. Hukuk kurallarının yorumu. Hukuk kurallarının yaptırımları. Hukukun dalları. Kamu hukuku kapsamına giren hukuk dalları. Özel hukuk kapsamına giren hukuk dalları.The concept of the law. Views of the law and legal systems. Main sources of the law. General rules of the law. Interpretation of the rules of the law. Sanctions of the rules of the law. Branches of the law. Branches of the law falling within the scope of public law. Branches of the law falling within the scope of privite law.
ILF132İLETİŞİM VE FELSEFE
COMMUNICATION AND PHILISOPHY
Z303.04.03‘Felsefe nedir?’ sorusuna verilen belli başlı yanıtlar, felsefi bilgiyi diger bilgi türlerinden ayıran özellikler, felsefenin temel alanları ve ana problemleri ele alınacaktır.To comprehend the main answers given to the question of ‘What is Philosophy?’; to distinguish philosophical knowledge from the other types of information, to solve the basic areas of philosophy and its main problems.
ING102İNGİLİZCE-II
ENGLISH-II
Z303.04.03Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills.
REK122REKLAM VE İKNA
ADVERTISING AND PERSUASION
Z303.010.03Ders kapsamında reklam ve ikna arası ilişki tanımlanır. Örnekler ve uygulamalar üzerinden incelenir.It includes the historical development of advertising the advertising theory and types, the structure of the advertising agencies, advertising campaign, advertising design process, the execution of processes, the ad media planning processes.
SSE101SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS
Z021.02.02Etik kavramı, anlamı tarihsel süreci, uygulanışı, mesleki etik ve sosyal sorumluluk kavramları konu edilecektir. Sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesi ve proje döngüsünün öğretilmesi.The responsibility of individuals to their self, family, society, environment, their value judgments, professional ethics principles, corporate social responsibility and the agreements related to this context in the international arena will be discusssed.
TUR102TÜRK DİLİ-II
TURKISH LANGUAGE-II
Z202.02.02Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretlericlause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EKO297GENEL EKONOMİ
GENERAL ECONOMY
Z303.04.03Ekonomi biliminin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi. Ekonomik sistemler, nüfus meseleleri ve ekonomik büyüme, fiyat mekanizmasının işleyişi. Arz-talep kanunları ve ekonomik karar birimlerinin ana hatları. Üretim, üretim maliyetleri ve üretim faktörleri, tabiat, emek, sermaye, teşebbüs ve türleri, işgücü ve işsizlik sorunları.Definition of economics and its relationship with other sciences. Economic systems, issues of population and economic growth, the functioning of the price mechanism. Outline of the laws of supply and demand and units of economic decision. Production, production costs and factors of production, nature, labor, capital, enterprice and its types, problems in laboring and unemployment.
HUK289İLETİŞİM HUKUKU
COMMUNICATION LAW
Z202.04.02Medya ve toplumsal sorumluluk, medya ve hukuksal çevre, medya ve kamu düzeni, basın özgürlüğü ve sorunları. Uluslararası hukuk ve medya, uluslararası hukuk ve basın özgürlüğü. Türkiye’deki basınla ilgili yasal düzenlemeler, çalışanların ve işverenlerin hakları. Türkiye’de basın özgürlüğü sorunu.The importance of mass communication, mass communication, foundations, international regulations on mass communication
ILF211İLETİŞİM KURAMLARI-I
COMMUNICATION THEORIES-I
Z202.04.02İletişim kuramlarını, sosyal, siyasal, ekonomik değişimler ve teknolojik gelişmelerle ilişkilendirerek tartışır.The communication theory , changes in social ,political , economic and technological developments will be discussed.
ILF213MEDYA OKURYAZARLIĞI
MEDIA LITERACY
Z202.05.02Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında medya kullanım alışkanlıkları, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ele alınacaktır.In this course will be taught the subjects designed for communication students to intensify their media knowledge.
ILF235İLETİŞİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH TECHNIQUES IN COMMUNICATION
Z202.05.02Bilim, bilimsel araştırma, hipotez, varsayım ve kuram kavramları. Bilimsel araştırma türleri. Bilimsel araştırma süreci. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin özellikleri. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin veri toplama teknikleri. Bilimsel bir araştırma raporunun yazma ve yorumlama teknikleri.Science, social sciences and different paradigms, scientific research project process and fundamental conceptions; evaluation of sources, (General information); Qualitative Research Methods; Quantative Data Capture Methods, Analysis of Datas, writing an report for an research.
REK221PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ
FUNDAMENTALS OF ADVERTISING
Z303.05.03Pazarlama konusu ve kapsamı, Pazarlama karması, Pazarlamada dönüşüm: müşteri odaklılık, Pazarlama yönetim süreci, Pazarlama bilgi sistemi ve pazar araştırması, bütünleşik pazarlama iletişimi, pazarlama yönelimli halkla ilişkiler çalışmaları, reklam-pazarlama ilişkisi, tüketici davranışları, ürün , fiyat, dağıtım kararları hakkında geniş bilgi sunulmaktadır.The course consists of the marketing strategies and integrated marketing techniques related to public relation operations such as research, planning, application and planning processes in marketing.
DRO201KONUŞMA TEKNİKLERİ
SPEAKING TECHNIQUES
G303.03.03Ses nefes ve fonetik teknikleri ile türkçe metinleri okuma ve konuşma egzersizlerini içerir.The course includes reading turkish text and speaking exercises with voice, breath and phonetic technics
DRO203TEMEL YOGA PRATİĞİ
PRACTICE OF BASIC YOGA
G022.03.02Başlangıç seviyesi yoga pratiğini tanıtır, felsefesi hakkında bilgi sunar, uygulama tekniğini, nefes ve gevşeme tekniklerini öğretir.Presents the begginers level yoga practice, conveys information about its philosophy, teaches yoga, breathing and relaxation techniques.
EFU487GÜNEŞ SİSTEMİ
SOLAR SYSTEM
G202.03.02Güneş, Güneş Sistemine genel bir bakış, Gezegen yörüngeleri ve Kepler Yasaları, gezegenler, Plüto ve cüce Gezegenler, Neptün ötesi cisimler, Güneş sistemi dışı gezegenler.The Sun, Solar System overview, planet orbitrs, Kepler's Laws, planets, Pluto and dwarf planets, trans-neptunian objects, extrasolar planets.
EKO329ÇEVRE VE KÜLTÜR
ENVIRONMENT AND CULTURE
G303.03.03Ekoloji sistemine bakış, yurttaşlık bilincinin kazandırılması, çevresel bozulmaların nedenlerinin araştırılması, az tüketim ve azla yaşama ilkesinin önemi, iklim değişiklikleri ve kuraklık.Overview of ecology system, gaining citizenship consciousness, investigation of the causes of environmental degradation, the importance of the principle of low consumption and survival, climate change and drought.
EKO464BİLİM TARİHİ
HISTORY OF SCIENCE
G303.03.03Başlangıçtan günümüze insanlığın bilim alanındaki başarılarını açıklamaya yönelik olacaktır.In the first weeks theoretical basis of science will explained. Scientific developments in ancient Greek, Islam and China will thought. Great discoveries/innovations, which affected humanity, will be discussed. Also, the reason of scientific achievements between 19th century and on will explained
PSR464RUSYA VE AZINLIKLAR
RUSSIA AND MINORITIES
G303.03.03Rusya Federasyonu dünyanın en önemli askeri gücüne sahiptir. Nüfusunun azalması dolaysıyla kendindeki azınlıklara baskı uygulamaya ve onları Ruslaştırmaya çalışmaktadır. Başta Türki ve diğer azınlıkların konumları açıklanacaktır.RF has huge military power. Population is shirinking. Therefor preassure on minorities are growing and regime is trying to Russify them. Main goal is to teach this fact.
SAY201OSMANLI SANATI-I
OTTOMAN ART-I
G303.03.0314. Yüzyıl Osmanlı Türk Mimarisi,Erken devir yapıları ve diğer Anadolu Beylikleri ile karşılaştırılması, 15. Yüzyıl Osmanlı mimarisi, Anadolu ve Anadolu dışındaki yapılardan örnekler; Osmanlı Mimarisinde Dini, Askeri ve Sivil Yapılar: Fonksiyonlarına göre yapılarından tipler; 16. Yüzyıl Türk Mimarisi: Klasik devir mimari eserleri, Mimar Sinan ve eserleri, 14 - 16. Yüzyıllarda Osmanlı Mimarisinde süsleme; Taş, mermer,ahşap, çini Örnekler; Türk El Sanatları; Halı, Kumaş, Minyatür, Cam, Çini ve Seramik.Comparison early (14th century ) Ottoman architecture in with other Anatolian Emirates era buildings. Samples 15th century Anatolian Ottoman architecture and Rumeli and .Ottoman architecture, religious, military and civil Structures: according to the functions of the structures types; Ottoman architectural buildings in Clasical period. Architect Sinan and his works, samples of 14-16. Centuries of Ottoman architecture, ornaments of stone,marble,wood,tiles and Turkish Handicrafts; Carpet, Fabric, miniature, glass, tile and ceramics.
TAR491AVRUPA SİYASİ TARİHİ
POLITICAL HISTORY OF EUROPE
G303.03.03Ders öğrencilere 1789 Fransız Devrimi öncesinden I. Dünya Savaşı'nın sonuna uzanan dönemde iç ve dış politika düzleminde yaşanan tarihsel gelişmeler üzerine temel bilgiler kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Ders, aynı zamanda bu siyasi gelişmelerin toplumsal ve ekonomik temelleri üzerine de bilgi vermeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede, XIX. yüzyılın temel siyasi olay ve olguları üzerinden ilerleyecek olan anlatım, dönemin toplumsal, ekonomik ve ideolojik yapıları üzerine verilecek olan bilgilerle desteklenecektir.The course is planned to provide students with fundamental notions on historical facts from the American Revolution to the end of the First World War. The economic and social framework of political developements will be stressed within the course. The historical narrative, which will cover the main political events and facts of the 18th & 19th &20th century, will be reinforced with data on social, economic, and ideological structures of the period.
TDE433TÜRK EDEBİYATINDA FİKİR HAREKETLERİ
MOVEMENTS OF THOUGHT IN TURKISH LITERATURE
G303.03.03Yenileşme hareketlerinin görüldüğü XIX. yüzyılın ikinci yarısından itibaren edebiyatçılarımızın temayül ettiği hatta temsilciliğini yaptığı fikir hareketleri tanıtılır. Bu fikir hareketlerinin toplum üzerindeki etkileri gösterilir ve bu süreç günümüze kadar sürdürülür.Showing the idea movements, which Turkish literary figures have become interested in and even become representatives, since the second half of the XIX. century where innovation movement is seen. Displaying the social outcomes of these idea movements. Following the process until today.
TDE435TÜRKÇENİN DÜNYA DİLLERİNE KATKISI
LINGUISTIC EFFECTS OF TURKISH LANGUAGE TO THE WORLD LANGUAGES
G202.03.02Dünya tarihi, kişi, aile, boy, kavim ve ulusların ilişkilerinden ibarettir. Gerçek hayattaki bu ilişkiler, onların dillerine de yansır. Böylece insanlar gibi diller de, bu ilişkilerle gerçekleşmiş melez bir yapı sergilerler. Bu derste, genel dil ilişkileri ile Türkçenin komşu dillerle ilişkileri konu edinilir.World history is consisted of the relations of individuals, family, phratry, race and nations. The relations in their daily lives are reflected in their languages. Therefore just like human beings languages, being created with the relations to other languages, have a have hybrid structure. This class will handle general relations of languages and specifically the relations of Turkish with neighboring languages.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
GZC224FOTOĞRAF UYGULAMALARI
PHOTOGRAPHY PRACTICES
Z223.05.04Fotoğraf makinesi tanıtımı, fotoğrafın kendine özgü sorunlarının dile getirilmesi, filmden dijitale geçiş öyküsü.Students outline point an introduction to the camera, mentioning about the exclusive problems to the photography and story of the transition into digital photographs from photographic films.
ILF212İLETİŞİM KURAMLARI-II
COMMUNICATION THEORIES-II
Z202.04.02Eleştirel kuramların temel görüşlerini inceler.The basic insights of critical theories.
ILF214HABER UYGULAMALARI
NEWS PRACTICES
Z223.05.04Haber yazma konusundaki teorik bilgilerin uygulama çalışmalarını içerir.Theoretical knowledge on news writing will be supported with applications.
ILF232SİYASAL İLETİŞİM
POLITICAL COMMUNICATION
Z202.04.02Seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı.Knowledge about Election campaigns, propaganda, political messages in the different administrative structures, political communication, the culture of democracy, the political communication tools and actors and usage of these tools.
REK222REKLAM YAZARLIĞI
AD WRITING
Z223.06.04Başarılı reklam metin yazımı için öneriler; reklam metninde uygulama çalışmaları, başlık ve slogan yazım örnekleri ve uygulamaları, reklam metni yazım yaklaşımları örnek ve uygulamaları, reklam metni yazımı anlatım biçimleri örnek ve uygulamaları anlatılır.The course covers the subjects such as; main principles of writing advertising texts, using effective language, giving the target market right message, giving tactics to write a successful text, slogan writing etc.
REK234HALKLA İLİŞKİLER
PUBLIC RELATIONS
Z303.03.03Halkla ilişkilerin gelişim süreci, fonksiyonları, süreçleri, sponsorluk, lobicilik faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.Halkla ilişkilerde kullanılan kitle haberleşme araçları hakkında bilgi edinir.It’s to have the information about the public relations development process , functions , processes, sponsorship,lobbying activities .It’s to obtain the information about the mass communication tools used in public relations.
EFU414SPOR KÜLTÜRÜ VE OLİMPİZM
SPORTS CULTURE AND OLIMPISM
G202.03.02Antik olimpiyat oyunları, modern olimpizim, uluslararası olimpik akademi, Türkiye’deki olimpik hareketin kuruluşu ve olimpik eğitim.Course Content ancient olympic games, olympism modern international Olympic Academy, the Olympic movement and Olympic education institutions in Turkey.
EFU486ASTRONOMİ TARİHİ
ASTRONOMY HISTORY
G202.03.02İlk Çağlarda Astronomi, Eski Yunan ve Roma Döneminde Astronomi, İslam Bilginlerinin Astronomiye Etkisi, Rönesans Döneminde Astronomi, Osmanlıda Astronomi, Yakın Çağda Astronomi, Cumhuriyet Döneminde Astronomi, Türkiye'de Gözlemevlerinin TarihiEarly history, Greek and Roman Astronomy, In the middle ages Astronomy,Astronomy in medieval Islamic world,The contribution of Turkish scientists in the middle ages astronomy,New age astronomy Observational astronomy, Astronomy in Ottomans, Modern astronomy, Astronomy during the period of the Republic of Turkey, History of astronomical observatories in Turkey
GRA202MODERNLEŞME VE SANAT
MODERNISATION AND THE ARTS
G303.03.03Modernleşme kuramları incelenecek; sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak değerlendirilecektir.Modernization theories will be analysed.
GRA203HERKES İÇİN TASARIM
DESIGN FOR EVERYBODY
G303.03.03Tasarım için gerekli teorik (renk, tasarım ilkeleri,) ve çözüm (fotograf, deneysel tasarım, vb.) yöntemlerinden oluşur.It consists of the theoretical (color, design principles, gestalt theory) and solution methods (photogroaphy, collage, experimental design, etc.) required for design.
PSR444DÜNYA SİYASETİ VE TÜRKİYE
WORLD POLITICS AND TURKEY
G303.03.03İnsan Hakları: Müdahale & Koruma Küresel Gelişme ve Eşitsizlik Küresel Yönetişim ve Küresel Toplum Uluslararası ve Ulus Ötesi Tehditler ve GüvenlikInternational Relations: Theories & Approaches Global Governance &Society Transnational Threats& (In) Security Human Rights: Intervention & Protection Global Prosperity & Inequality
PSR462DİN, KÜLTÜR VE KALKINMA
RELIGION, CULTURE AND DEVELOPMENT
G303.03.03Dersin içeriği Din ve Kalkınmanın arasında kondisyonel bir ilişkinin olduğunu varsayan hipotezlerin analizlerini yapmaktır.The content of the course is to analyze the different hypothesis arguing that there is a conditional relationship in between religion and development.
SAY204OSMANLI SANATI-II
OTTOMAN ART-II
G303.03.0317-18. Yüzyıl Osmanlı Mimarisi: Mimar Sinan'dan sonraki gelişme; Lale Devri ve Batı Etkili Üsluplar; Türk-Barok ve Rokokosu; 19. Yüzyıl ve Son Devir Osmanlı Mimarisi: Ampir ve Neogotik üslup örnekleri, Cami, Türbe, Medrese, Sebil, Çeşme, Han, Hamam, Saray, Kasır ve köşklerle diğer yapı örnekleri; Türk Evlerinin Plan ve Plastik Karakteri: İstanbul-Anadolu'da ev konaklardan örnekler, Osmanlı yapılarında Batı etkili duvar resmi, Nakışlar; İstanbul ve Anadolu'dan örnekler; 18 - 19. Yüzyıllarda Türk Resminin Gelişimi: Yerli ve yabancı ressamlar; Türk El Sanatları: Halı, Kumaş, Minyatür, Cam, Çini ve seramik.Ottoman Architecture in 17th and 19 th century.Development of Ottoman Architecture after Architect Sinan period.; Western effects on Ottoman Architecture style ; Turkish Baroque-and Rococo; Ottoman Architecture in 19th century: Empire and Neogotic Styles, Examples of Mosque, Tomb, Madrasa, fountain, Caravanserai, Bath, Palace, Pavilion and Kiosk and other buildings; Carectericise of Structure of Turkish House and ornaments.Kiosks in İstanbul and Anatolia, Rumelia, Western effective Wall paintings in Ottoman Buildings. Development of Turkish paintings in 18 – 19th. Century.: Native and Foreign artists ; Turkish handicrafts: carpet , Miniature ,glass, tile and ceramic .
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
REK321REKLAM TASARIMI
ADVERTISEMENT DESIGN
Z122.07.03Reklam tasarımına ilişkin temel ve yaratıcı fikirleri geliştirir. marka, yaratıcı fikir, konsept, reklam grafiği, reklam metni, baskı, baskı teknikleri, stratejik planlama kavramlarını afiş ve broşür gibi temel tasarım yapılarında uygular.It improves the basic and creative ideas related to advertising design. Brand, creative idea, concept, advertising graphic, advertising text, printing techniques, strategic planning concepts are applied in brochures and posters.
REK323REKLAMDA YARATICILIK VE YARATICI STRATEJİLER
CREATIVITY IN ADVERTISING AND CREATIVE STRATEGIES
Z223.08.04Reklamın temelini oluşturan yaratıcı fikir ve yaratıcı firmaların nasıl kalıcı markalar ortaya çıkarabildiklerini, örneklerle irdeler. Yaratıcı beyin, yaratıcı düşünce, teknikler, kurallar ve yaratıcılığa dayalı strateji geliştirme kavramları üzerinde analizler yapar.The course addresses how creative ideas and creative firms that are the main elements of advertising bring out lasting brands. Analysis are made related to the concepts such as creative brain, creative thinking, techniques, rules and developing strategies based on creativity. Various types of text, short story, drama, Turkish literary text, poetry and advertising, propaganda and news will be evaluated.
YUM301YERİNDE UYGULAMA-I
WORK PLACEMENT-I
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc.
REK363AMBALAJ TASARIM TEKNİKLERİ
PACKAGING DESIGN TECHNIQUES
S303.04.03amabalaj uygulamaları yapılır.The students learn the definition of package, importance for brands and consumer. Package activities and design are made in the course.
REK365YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE REKLAM
NEW COMMUNICATION TECHNOLOGIES AND ADVERTISING
S303.04.03Yeni iletişim teknolojileri ve reklam ilişkisi, hedef kitlenin farklılaşan yapısı, değişen reklamcılık anlayışı incelenir.Students recognize the the relationship between the new communication technologies and advertising. And also the changing advertising insight and the changing structure of the target market are analyzed.
REK367HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI
PUBLIC RELATIONS PRACTICES
S303.04.03Halkla ilişkilere ilişkin temel kavramlar ve kurumların halkla ilişkiler uygulamaları ve etkinlik yönetimi konularını kapsar.This course consists of the basic concepts of public relations, and its applications in companies.
REK373REKLAMCILIK VE SANAT AKIMLARI
ADVERTISING AND ART MOVEMENTS
S303.04.03Reklam ürünlerinin irdelenerek sanatla ilişkisinin belirlenmesi, yaratıcılık unsurunun reklam ve sanat üzerindeki etkisi bilinecektir.The course consists of determining the relationship between art and advertising and also determining the effect of creativity in advertising and art.
GZC351HABER FOTOĞRAFÇILIĞI
NEWS PHOTOGRAPHY
F303.03.03Haber fotoğrafçılığı, haber fotoğraf çekme teknikleri ve sanatları.The course includes news photograph techniques
OIL303İLETİŞİMDE ETNOGRAFİK ÇALIŞMALAR
ETHNOGRAPHIC STUDIES IN COMMUNICATION
F303.03.03İletişim, kültür, toplum ilişkisi ve iletişimde etnografik çalışmalarEtnography, Cultural Studies, Communication Socialogy
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
REK316REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER
ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS
Z303.05.03Ders içerisinde halkla ilişkiler ve reklam uygulama alanları karşılaştırılarak bilimsel farkları incelenecektir.The scientific differences will be examined by comparing public relations and advertising application areas.
REK322REKLAM TASARIM UYGULAMALARI
ADVERTISEMENT DESIGN PRACTICES
Z122.06.03Bilgisayar ortamında görüntü işleme ve vektörel programlarla yaratcılık ve yeni yaklaşımların üzerinde durarak deneysel projeler hazırlanması.The course consists of revealing the abilities and imaginations of the students and applying computer oriented advertising applications.
REK324MEDYA PLANLAMA VE SATIN ALMA
MEDIA PLANNING AND PURCHASING
Z303.04.03Reklam ve medya türleri, medya planlama kavramı ve medya planlama ajansları, temel ölçüm teknikleri ve sektör araştırmaları hakkında bilgi sahibi olur.This course consists of the concepts such as advertisement and edia types,media planning and purchasing, media planning agencies, essential measurement techniques and sector investigations.
YUM302YERİNDE UYGULAMA-II
WORK PLACEMENT-II
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc.
HAT362TANITIM VE MEDYA İLİŞKİLERİ
PUBLICITY AND MEDIA RELATIONS
S303.04.03Kitle iletişimi, medya iletişimi, medya türleri, halkla ilişkiler ve medya ilişkisi dersin içeriğini oluşturmaktadır.The content of this course includes mass media communication, media communication, public relations and media relations.
REK360TELEVİZYONDA REKLAM TASARIMI
ADVERTISEMENT DESIGN ON TV
S303.04.03Televizyon reklamcılığı, televizyon reklamlarının tasarım ve üretim aşamalarına ilişkin konuları kapsar.This course consists of the concepts television advertising and the design and production phases of television advertising.
REK362KURUMSAL REKLAMCILIK
CORPORATE ADVERTISING
S303.04.03Kurumsal reklam hakkında kuramsal alt yapı sahibi olurlar ve reklam kampanyalarının işleyiş sürecini öğrenirler.The students can learn the theoretical knowledge about corporate advertising and learn the advertising campaign process.
REK364REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
ADVERTISING PHOTOGRAPHY
S303.04.03Fotoğraf makinesinin kullanım tekniklerini öğretir. Fotoğrafın çekim biçimlerini analiz eder. Fotoğrafın çekimsel açıdan içeriğini analiz eder.Why photography? Creation of photography, Evolution of photography, Types of Camera, Main parts of camera, helper accessory, light and films, using the camera, image arragement, understanding the photograpy, equipment of photography, exposure, technics of colourful photography will be explained.
REK368KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM VE REKLAM
INTERCULTURAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
S303.04.03Kültürlerarası iletişim ile ilgili kavramların açıklanması, küreselleşme, ötekileştirme, reklamlarda yer alan kültürel göstergelere ilişkin konuları kapsar.This course consists of the explanation of concepts related to intercultural communication and subjects such as cultural signs used in advertising, globalization and its effects on advertising.
GZC352İLETİŞİM ETİĞİ
COMMUNICATION ETHICS
F303.03.03İletişim etiği kavramı. İletişim etiği konusundaki güncel sorunlar ve bunlara ilişkin çözüm önerileri. İletişim etiği alanında özdenetim ve ortak denetim sistemleri.Concept of ethics, current issues and solutions, self-regulation in the field of communication and co-regulatory systems are discussed.
OIL302İLERİ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI
ADVANCED COMMUNICATION RESEARCH
F303.03.03İletişim, kuram ve toplum ilişkisi, iletişim çalışmalarının düşünsel ve toplumsal üretimde ve yapılardaki rolü ve işlevleri.Communication theory Development communication Information Information theory Semiotics
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
GRI401GİRİŞİMCİLİK
ENTREPRENEURSHIP
Z202.02.02Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri.Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections.
REK421REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ
ADVERTISEMENT ANALYSES
Z303.08.03Bir reklam kampanyasının nasıl ve hangi bakış açılarına göre değerlendirileceği, reklam planlaması ve yönetimi, reklam kampanyalarında yaratıcı süreç için gerekli teknikleri kullanarak analitik düşünceye uygun plan yapma ve reklam kampanyası planlama sürecinde çözümler üretme konularını kapsar.The course covers the subjects such as how advertising campaign can be evaluated, advertising planning and management, planning according to the analytical thinking that is necessary for creativity.
YUM401YERİNDE UYGULAMA-III
WORK PLACEMENT-III
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc.
OIL301GÖRSEL ALGI, İLETİŞİM
VISUAL PERCEPTION, COMMUNICATION
S303.04.03İletişim, İletişim Türleri, Yazılı, görsel, işitsel medya, yeni medya, medye ve ekonomi, medya okuryazarlığı, medyanın mali yapısı.Communication, Types of communication, Written, visual, audiovisual media, new media, media and economy, media literacy, the financial structure of the media.
REK461ULUSLARARASI REKLAMCILIK
INTERNATIONAL ADVERTISING
S303.04.03Reklamcılığı uluslararası boyutta ele almak, kültürlerarasılık kavramı doğrultusunda reklam stratejilerini belirlemek.The course covers determining the strategies of advertising through intercultural concept and analyzing the advertising with international dimensions.
REK465SUNUM VE TOPLANTI TEKNİKLERİ
PRESENTATION AND MEETING TECHNIQUES
S303.04.03Etkili sunum teknikleri, konuşma teknikleri, sunumda teknolojinin kullanılması ile beden dilinin kullanılması hususlarını kapsar.The course covers the effective communication techniques, speaking techniques, the use of technology and the use of body language in presentation.
REK469MARKA YÖNETİMİ VE İLETİŞİM STRATEJİLERİ
BRAND MANAGEMENT AND COMMUNICATION STRATEGIES
S303.04.03Marka kavramını ve önemini anlar. Markanın unsurlarını ve işlevlerini anlar. Marka ile ürün arasındaki farkları öğrenir. Marka kimliği, kişiliği, değeri, imajı ve konumlandırma kavramlarını ayrıntılı biçimde öğrenir.Students understand the importance of brand concept. They know the elements and functions of brand. Encourage them to take responsibility in communication process.
REK471REKLAM ATÖLYESİ
ADVERTISING WORKSHOP
S303.04.03Tümüyle atölye çalışması biçiminde yürütülecek derste, öğrencilerin kişisel portfolyolarını oluşturma yolunda örnek işler üretmeleri beklenir.Conducted thoroughly with workshop activities, this course requires students to produce works that constitutes their portfolios.
REK473REKLAM VE ETİK
ADVERTISING AND ETHICS
S303.04.03Bu derste reklam ve pazarlama iletişimi uygulamalarıyla ilgili etik konular incelenir. Çeşitli örneklerle etik dışı reklam uygulamalarının tespit edilmesi, tanımlanması, kınama ve önleme çalışmaları, sektör, toplum ve birey üzerindeki etkilerinin tartışılması, yasal düzenlemeler tartışılır.The course covers ethic issues about advertising and marketing communication practices, legal issues, unethical advertising practices and its effects on society and individual.
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ILF411BİTİRME PROJESİ
GRADUATION PROJECT
Z303.06.03İletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınmaktadır. İlgili konuda proje oluşturması ve geliştirilmesi hedeflenmektedir.Particular research subject will be evaluated according to academical research and editing rules.
REK422REKLAM KAMPANYALARI VE PLANLAMA
ADVERTISING CAMPAIGNS AND PLANNING
Z122.04.03Bir reklam kampanyası öncesi, reklam kampanyası oluşum süreci ve uygulaması, sunumu ve reklam kampanyası sonrası aşamaları ele alınır ve uygulanır.This course contains the phases of advertising campaign such as planning, application, presentation and evaluation.
OIL304DİJİTAL İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI VE ÇALIŞMALARI
DIGITAL COMMUNICATION RESEARCH AND STUDIES
S303.04.03Dijital çağda, internet ile ivme kazanan dijital araçların sosyal ve siyasi dinamikleri nasıl değiştirdiği ve geleneksel medyaya yansımaları ve dönüşümüIn the digital era, how the digital tools that have gained momentum with the internet change social and political dynamics, and how they reflect and transform traditional media
REK460REKLAM AJANSLARINDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM
ORGANIZATION AND MANAGEMENT IN ADVERTISING AGENCIES
S303.04.03Reklam ajansı yönetim yapıları, ajans çalışanlarının sorumlulukları, müşteri kazanma süreçleri ve görev tanımlarının değerlendirmesini içerir. Bununla birlikte reklam ajanslarının çalışma süreçlerinin uygulamaları yapılmaktadır.The course covers the subjects such as the management structures of the advertising agencies, the responsibilities of the agency employees, the job descriptions of today’s digital agencies.
REK464REKLAMCILIK VE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ADVERTISING AND CONSUMER RELATIONS MANAGEMENT
S303.04.03Reklam ajansı kavramı, reklam yönetim süreci, reklam ajansında/yönetiminde müşteri ilişkilerinin önemi ve rolü, müşteri briefi ve yaratıcı brief, müşteri ilişkileri açısından briefin önemi, stratejik planlama ve kampanya süreci dersin içeriğini oluşturmaktadır.The course covers the concepts such as; customer relations concept, developing customer relations, the new dimensions of customer relations, creating value for customer relations, communication types with customers, customer service, the service quality and system of customer service, measuring customer relations.
REK466REKLAMDA GRAFİK ANİMASYON
GRAPHIC ANIMATION
S303.04.03Hareketli grafik tasarımı prensipleri. Gelişmiş seçenekler, ses ve görüntü montajı bilgileri. Kısa reklam filmi üretimi.The course covers subjects such as; motion graphics, principles, voice and photo montage, short film production.
REK468SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI VE REKLAM
SOCIAL RESPONSIBILITY CAMPAIGNS AND ADVERTISING
S303.04.03Sosyal sorumluluk ile ilgili kavramların açıklanması, reklam, ve kurumların sosyal sorumluluk uygulamaları konuları kapsar.This course consists of the explanation of concepts related to social responsibility, advertising and the social responsibility practices of the corporations.
REK470REKLAM ARAŞTIRMALARI VE ÖLÇÜMLEMELERİ
ADVERTISING RESEARCHES AND ANALYSES
S303.04.03Birçok kavramı birbirinden uzaklaştırmadan anlatmak. Görsel ve örnekler (bilgisayar ile sunum) kullanmak. Örnek olaylar üzerinden yorumlamalar yapmak ve en önemlisi ders içinde uygulama.Measuring concepts and how to measure an advertising effect in TV, print and social media.
REK472AÇIKHAVA REKLAMCILIK UYGULAMALARI
OUTDOOR ADVERTISING PRACTICES
S303.04.03Bilgisayarlar destekli tasarım programlarını amaçları dahilinde kullanarak açık hava reklamcılığının yaygın olarak kullanılan çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmuş ve uygulamalarını sayısal ortamda gerçekleştirerek pekiştirir.The students learn the concepts of outdoor advertising and use computer design programs in order to prepare outdoor activities. They will have knowledge about the outdoor advertisement.
Bu evrakı aşağıdaki adresten doğrulayabilirsiniz.
Doğrulama Adresi:https://ebs.aydin.edu.tr/index.iau?Page=Dersicerikleri&BK=249&DK=13109