English

THE GRADUATE SCHOOL ( INSTITUTE) OF SOCIAL SCIENCES-HUMAN RESOURCE MANAGEMENT (WithThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
THE GRADUATE SCHOOL ( INSTITUTE) OF SOCIAL SCIENCES-HUMAN RESOURCE MANAGEMENT (WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ISL505YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKALARI
MANAGEMENT AND BUSINESS POLICIES
Z303.06.03İşletme politikalarını ve stratejik yötemin önemini vurgulayan uygulamaların ve yöntemlerin bilinmesiapplications and methods highlighting the importance of management policies and strategic management
ISL520KÜRESELLEŞME VE STRATEJİK YÖNETİM
GLOBALIZATION AND STRATEGIC MANAGEMENT
Z303.06.03Girişimcilik kavramı ve şirketleşme konuları, Strateji, politika ve ilgili kavramlar; tarihsel gelişmeler, stratejik yönetim okulları; stratejik yönetim süreci; strateji oluşturanlar; stratejik yönlendirme, amaçlar ve amaçlar hiyerarşisi; çevresel analiz (dış çevre analizi); çevresel analiz (iç çevre analizi); strateji belirleme düzeyleri ve temel stratejik seçenekler; şirket, işletme ve işlevsel stratejiler; uluslararası pazarlara giriş stratejileri; stratejik seçeneklerin seçiminde kullanılan araçlar, strateji seçimi; stratejinin uygulanması (örgütsel yapı ve işlevsel politikalar); stratejinin uygulanması (örgütsel davranış boyutları, örgüt kültürü); stratejik denetim; strateji ve işlevsel politikalarla ilgili örnek olay çalışmaları.The strategy, policy and related concepts, historical developments, schools of strategic management, strategic management process, strategy makers, strategic orientation, the hierarchy of goals and objectives, environmental analysis (external environmental analysis), environmental analysis (internal environmental analysis); Strategy to determine levels and basic strategic options, company, business and functional strategies, International market entry strategies, tools used in the selection of strategic options, strategy selection, strategy implementation (organizational structure and operational policies), the implementation of the strategy (the dimensions of organizational behavior, organizational culture); Strategic audit; Strategy and case studies related to functional policies.
SBE518SEMİNER
SEMINAR
Z000.012.00Seminer uygulamalarıSEMINAR
ISL504ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR AND CHANGE MANAGEMENT
S303.06.03Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri; Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi; Araştırma Teknikleri; Örgüt İçinde Birey ve Kişilik; Tutumlar ve İş Tatmini; Bireysel Farklılıkların Temelleri Biyografik Karakteristikler Yetenekler ve Öğrenme; Örgüt Kültürü, Örgütlerde Grup ve Süreçleri; Örgütlerde Grupla Çalışma Teknikleri ve Katılımlı Yönetim; Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları; Örgütlerde Liderlik ve Kuramları; Örgütlerde Çatışma; Örgütlerde Stres ve Yönetimi; Örgütsel Çevre ve Teknoloji; Örgütsel Değişme, Geliştirme, Takım Çalışmaları; Örgütlerde Güç ve Politika; Örgütlerde Etik Davranışlar, Yönetimi ve Kontrolü.Scientific basis of organizational behavior,the historical development of organizational behavior, research techniques, individual and identity within an organization, attitudes and job satisfaction, the foundations of individual differences, biographic characteristics, learning and skills, organizational culture, groups and processes in organizations, techniques of working in groups at organizations, participative management, motivation processes and models in organizations, leadership and its models in organizations, conflicts in organizations, stres management in organizations, organizational environment and thecnology, organizational transformation and advancement, team work, power and policies in organizations, behviors of organizational ethics, management and control
ISL530PERFORMANS VE KARİYER YÖNETİMİ
PERFORMANCE AND CAREER MANAGEMENT
S303.06.03İnsan kaynakları yönetimi ve çevresi, performans değerlendirme ve yönetimi, performans değerlendirme süreci, uluslar arası performans yönetimi, eğitim ve geliştirme, organizasyonlarda kariyer yönetim, organizasyonlarda kariyer planlama ve geliştirme, kariyer geliştirme planlarında koçluk, bilişim toplumunda kariyer yönetimi, gelecekte kariyer yönetimi ve güncel sorunlar konularını kapsar.Human resources management, performance assessment and management, performance assessment process, career management in organizations, career planning in organizations, consultancy in career planning, career management in information society, current problems in career management.
ISL532İŞ DEĞERLEME VE ÜCRET SİSTEMLERİ
JOB PERFORMANCE EVALUATION AND WAGING
S303.06.03İş değerlemenin amacı, yöntemleri, davranışsal ve teknik özellikleri ücret tanımı ve bileşenleri, işletme ücret politikaları, işletme ücret yapılarının oluşturulması ve uygulanması ve ücret sistemleridir.The aim of labor grading, labor grading techniques, behavioral and technical aspects of labor grading, organizational wages policies, forming organization wage structures and implementations, Wage systems.
ISL534ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ
INDUSTRIAL RELATIONS
S303.06.03Türkiye'de çalışma ilişkilerinin tarihsel gelişimiHistorical developments of business relations in Turkey.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ISL503SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCES
Z303.06.03Bu ders proje geliştirilmesi ve döngüsünün öğretilmesi, araştırma sürecinde yürütülmesi gereken faaliyetleri, araştırma modeli kurmayı, bilgi toplamayı, toplanan bilgileri analiz edip yorumlamayı ve araştırma raporunun biçimini kapsamaktadır.This course covers topics answering such questions as how todesign research process, to construct research model , to do a literature review, to test hypotheses and to analyze the results
ISL512LİDERLİK VE MOTİVASYON KURAMLARI
LEADERSHIP AND MOTIVATION THEORIES
S303.06.03Motivasyonun tanımı, motive etme sürecini, motivasyon kuramlarını ve bu kuramlaru kullanacakların nelere dikkat etmeleri, liderlik, liderliğin benzer kavramlardan farkı ve liderlik kuramları gibi konular işlenecektir.Definition of motivation, the process of motivating, motivation theories, and pay attention to what you will use this kuramlaru, leadership, similar to the concepts of leadership and leadership theories, such as the difference will be discussed.
ISL531İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE GÜNCEL GELİŞMELER
CURRENT DEVELOPMENTS IN HUMAN RESOURCES MANAGEMENT
S303.06.03İnsan kaynakları yönetiminde karşılanan güncel sorunlar ve konu ile ilgili güncel yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Derste, Stratejik İKY; İKY’nin stratejik rolü; İKY stratejileri, yetkinliklere dayalı İKY (Genel ve İşlevler açısından), Kriz Yönetimi-İKY; Küçülme(downsizing) ve İKY politikaları; Çıkışların yönetimi-İş bulma yardımı(outplacement) ; Dış kaynaklarından yararlanma(outsourcing) ; Uluslar arası İKY( İşe alma-kariyer yönetimi, ücretleme vb) ; Farklılıkların (diversity) Yönetimi; İKY açısından Ayrımcılık-Taciz ve Eşit Davranma, psikolojik yıldırma; İş gören geliştirme ve Kariyer yönetiminde yeni yaklaşımlar vb…gibi konular işlenecektir.Existing problems in Human Resources Management and solution proposals, Strategic HRM, the strategic role of HRM, HRM strategies, HRM based on competence (in general and functionwise), Crisis Management-HRM, downsizing and HRM policies, management of output and assistance on outplacement, outsourcing, international HRM (employment-career management, waging etc.), diversity management, HR discrimination, harrasment, equal treatment, psychological intimidation, laborer development and new approahes to career development, etc.
ISM518KARİYER YÖNETİMİ VE ŞİRKET UYGULAMALARI
CAREER MANAGEMENT AND COMPANY APPLICATIONS
S303.06.03Girişim ve organizasyon yönetimi, Kariyer kavramı, şirketlerde kariyer yönetimi, planlama, geliştirme ile Stratejik insan kaynakları yönetimi konularını kapsarCareer concept, the company careers in management, planning, development, and strategic human resource management covers issues
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-2TEZ
THESIS
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.