İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-PUBLIC RELATIONS AND PUBLICITY (WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
HLK512HALKLA İLİŞKİLER KURAMLARI
PUBLIC RELATIONS THEORIES
Z303.06.03Halkla ilişkiler kuramlarını, sosyal, siyasal, ekonomik değişimler ve teknolojik gelişmelerle ilişkilendirerek tartışır.Discussing the public relations theories with regard to social, political and economic changes as well as technological developments.
ILF501İLETİŞİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS IN COMMUNICATION SCIENCES
Z303.06.03Ders kapsamında; sosyal bilimlerde bir araştırma tasarımı geliştirmek üzere araştırma soruları, yöntemler ve teorik çerçevelerin nasıl ilişkilendirileceği üzerinde durulmaktadır. Çeşitli metodolojik yaklaşımların dayandıkları epistemolojik temeller ve ampirik yöntemlerle ilgili tartışmalar dikkate alınmakta; özellikle iletişim araştırmalarında araştırmanın varsayımları, kapsamı, sınırlılıkları ve uygulanması üzerine tartışmalar yürütülmektedir.Within the scope of the course; emphasis is placed on how to relate research questions, methods, and theoretical frameworks to develop a research design in the social sciences. Discussions regarding the epistemological foundations and empirical methods on which various methodological approaches are based are taken into account; especially in communication research, discussions are carried out on the assumptions, scope, limitations and implementation of research.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-3TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE
Z000.012.00Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır.Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided.
HLK511STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ
STRATEGIC PUBLIC RELATIONS MANAGEMENT
S303.06.03Stratejik yönetimsüreci, vizyon, misyon ve yönetim süreci ile halklailişkilerde stratejik analiz ve stratejik yönetimin halkla ilişkiler açısından önemi hakkında bilgiler verilir.Strategic management process, vision-mission management process, strategic analysis in public relations, significance of strategic management process in public relations.
HLK513İLETİŞİM KURAMLARI VE GÜNDEM YÖNETİMİ
COMMUNICATION THEORIES AND AGENDA MANAGEMENT
S303.06.03Derste öğrencilere iletişim kuramlarının tarihsel ve toplumsal temelleri, toplumsal sorunları ve eğilimleri tanımlama, sorunların etkisini değerlendirme, güncel medyayı analiz etme ve kuramlar ışığında gündem yönetimini değerlendirme becerisi kazandırmaya yönelik kuramsal yaklaşımlar aktarılmaktadır.Historical and social bases of communication theories, defining social problems and trends, analyzing the current media, evaluating the agenda management with regard to the respective theories.
HLK516KAMUOYU VE SİYASAL KAMPANYALAR
PUBLIC OPINION AND POLITICAL CAMPAIGNS
S303.06.03Kamuoyunun yapısı, kamuoyu öngörüleri, seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı gibi konuları hakkında bilgi sahibi olur.Features of public opinion, anticipations of public opinion, election campaigns, propaganda, structures of political messages, political communication in different regimes, democracy culture, means and actors of political communication and the uses of the respective means.
HLK517TÜKETİM KÜLTÜRÜ VE HALKLA İLİŞKİLER
CONSUMPTION CULTURE AND PUBLIC RELATIONS
S303.06.03Genel anlamda tüketim ve tüketim kültürünün oluşum süreci Sanayi devrimi, fordizm, postfordizm ve küreselleşme bağlamında tüketim olgusu; kültüre ve kültürel yaşama etki eden tüketim olgusu ve medya; toplumsal ve bireysel kimliği etkileyen tüketim biçimleri; tüketim kültürünün oluşmasında rol alan medya içerikleri ve halkla ilişkiler uygulamaları irdelenecektir.Consumption culture concept, Industrial Revolution, Fordism, Post-Fordism, consumption concepts regarding globalization, consumption society, consumption concept and media influencing culture and cultural life, consumption practices influencing individual and social identity, media contents contributing to the formation of consumption culture and public relations practices.
HLK518MARKA YÖNETİM STRATEJİLERİ
BRAND MANAGEMENT STRATEGIES
S303.06.03Marka kavramını ve önemini anlar. Markanın unsurlarını ve işlevlerini anlar. Marka kimliği, kişiliği, değeri, imajı ve konumlandırma kavramlarını ayrıntılı biçimde öğrenir. Marka yönetim stratejisi kurar ve yönetir.Comprehends the brand concept and its importance. Comprehends the features and functions of brand. Learns the differences between brand and product. Learns the concepts of brand identity, personality, value, image and positioning in detail.
HLK520KÜLTÜR KURUMLARI YÖNETİMİ VE İLETİŞİMİ
MANAGEMENT AND COMMUNICATION OF CULTURAL INSTITUTIONS
S303.06.03Ders kapsamında kültür kurumlarının karakteristikleri; kültür kurumlarının organizasyonel yapısı ve bu kurumları etkileyen kültür politikaları; kaynak geliştirme çalışmaları ve bu çalışmaların iletişim boyutu; kültür kurumlarının toplumla ilişkileri ve ilişkili etkinlikleri; kültür kurumlarında izleyici faktörü; kültür kurumlarında ölçme ve değerlendirme konuları devlet, özel ve kar amacı gütmeyen kurumlar bağlamında işlenecektir.Characterstics of cultural organizations; organizational structure of cultural organizations and the cultural policies which affects them; revenue generation in the framework of communication; community relations and related activites; audience factor in cultural institutions; measurement and evaluation in cultural institutions will be explicated considering government, profit and nonprofit institutions.
HLK521ŞEHİR, YARATICILIK VE İLETİŞİM
CITY, CREATIVITY AND COMMUNICATION
S303.06.03Ders, öğrencilere şehir planlaması, kentsel estetik, kültürel etkileşim ve iletişim stratejileri gibi konuları içererek, kentsel ortamlarda yaratıcı düşünce ve etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda, öğrencilere şehirlerin sosyal, kültürel ve estetik dinamikleri üzerinde derinlemesine bir anlayış kazandırmak için interaktif ve uygulamalı bir müfredat sunar.The course aims to develop students' creative thinking and effective communication skills in urban environments by covering topics such as urban planning, urban aesthetics, cultural interaction and communication strategies. It also offers an interactive and hands-on curriculum to give students an in-depth understanding of the social, cultural and aesthetic dynamics of cities.
HLK522KENT KÜLTÜRÜ VE İLETİŞİM
URBAN CULTURE AND COMMUNICATION
S303.06.03Ders kapsamında kentli kavramının tarihsel süreçte ve günümüzde ortaya çıkmasını etkileyen sosyal ve politik değişimler; kentsel alanlar, mekanlar, semboller, imajlar ve kent kimlikleri; günlük kültürel deneyimler, kültürlerarasu etkileşimler ve kentsel semboller (sözlü ve medya aracılığıyla); kentsel yaşamın ve gelişimin dinamikleri; kent planlaması ve yönetimi sürecinde iletişim; kent markalama, yeni iletişim teknolojilerinin kentsel formlar ve işlevler üzerindeki etkileri; kentsel gazetecilik uygulamaları.The content of this course is the social and political, changes which affect the communication with the occurance the urban concept through historical process and today; urban spaces, places, symbols, images and city identities; everyday cultural experiences, intercultural interactions, and urban symbols (verbal and mediated); urban cultural policies, urban decentralization and the globalization of cities; the dynamics of urban development and life; communication in urban planning and management; city branding; the impact of new communication technologies on city form and function; urban journalism practices.
HLK523REKLAM KURAMLARI
ADVERTISING THEORIES
S303.06.03İkna ve iknanın temelleri doğrultusunda reklam etkilerini analiz etmek ve bu doğrultuda reklam psikolojisi, reklamda yaratıcılık ve reklam stratejilerine ilişkin teorik bilgilerle uygulama alanlarının incelenmesi.To analyze advertising effects in line with the basics of persuasion and persuasion and to examine the application areas with theoretical knowledge about advertising psychology, creativity in advertising and advertising strategies.
HLK524İLETİŞİM ANTROPOLOJİSİ
COMMUNICATION ANTHROPOLOGY
S303.06.03Kursun içeriğini antropolojinin tanımı, anlamı, kapsamı ve türleri; sosyo-kültürel antropolojinin kapsamı; kentsel antropoloji, iletişim çalışmalarındaki antropolojik yaklaşımlar; kültürün karakteristikleri ve bileşenleri; kültürel değişimler; toplumun ve toplulukların karakteristikleri ve türleri; sosyal, ekonomik, politik ve dini kurumlar kapsamında iletişim, doğu ve batı perspektifinde iletişim oluşturmaktadır. Dersin teorik odak noktasında ritüeller, performanslar, sanat yapıtları, mimari, giyim, beden, müzeler, sergiler, sunumlar ve medya üretimleri gibi iletişim kanalları vardır.The content of this course includes definition, meaning, scope and branches of anthropology; scope of social-cultural anthropology, urban anthropology; anthropological approaches in communication studies; components and characteristics of culture; cultural changes; origin, characteristic and type of society and social groups; communication within the institutional perspectives, communicational aspects in eastern and western perspectives. Theoretical focus of the course is on communicational tools such as rituals, performances, works of art, architecture, clothing, body, museums, displays, expositions and media-based productions.
HLK525İLETİŞİM HUKUKU VE SORUNLARI
COMMUNICATION LAW AND ITS PROBLEMS
S303.06.03İletişim perspektifinden hukukun toplumsal boyutu, temel hak ve özgürlükler, ifade özgürlüğü ve kamuoyu, ifade özgürlüğünde uluslararası sözleşmeler, kitle iletişimi ve hukuku, bilgi-iletişim teknolojilerinde ve haberleşmede hukuki boyut, Türkiye’de yayın ilkeleri ve fikri haklar dersin içeriğini oluşturmaktadır.The social dimension of law through the perspective of communication, fundamental rights and liberties, freedom of speech and public opinion, international engagements on the freedom of speech, mass communication and law, legal dimension on information-communication technologies and telecommunication, broadcasting principles and intellectual property rights in Turkey consists the
HLK526HALKLA İLİŞKİLERDE PROJE YÖNETİMİ
PROJECT MANAGEMENT IN PUBLIC RELATIONS
S303.06.03Halkla ilişkilerde araştırmanın önemi, halkla ilişkilerde proje planlama uygulama ve değerlendirme aşamaları, halkla ilişkiler kampanyalarının tasarımına ve ölçümüne katkı sağlayacak verinin nasıl toplanacağı ve uygulanacağı, hazırlanan sektörel projeler ve sunumu dersin içeriğini oluşturmaktadır.The content of this course includes The importance of research in public relations; The phases of project planning, execution and evaluating in public relations; the data collection and management methods and practices which contribute to public relations campaigns; sectoral projects and project presentations of the students.
HLK527UYGULAMALI İLETİŞİM VE PAZAR ARAŞTIRMALARI
APPLIED COMMUNICATION AND MARKETING RESEARCH
S213.06.03Problem tanımlama, Pazarlama araştırması tasarımı, Veri toplama süreci, Veri analizi Raporlama aktarılacaktır.Problem definition, Marketing research design, Data collection process, Data analysis Reporting.
HLK529HALKLA İLİŞKİLER VE YENİ MEDYA
PUBLIC RELATIONS AND NEW MEDIA
S213.06.03İnternetin ortaya çıkışı ve yaygınlaşması, web 2.0 la birlikte ortaya çıkan yeni medya ve sosyal medya araçları, farklı sektörel kurumların yeni medya ve sosyal medyada halkla ilişkiler uygulamaları dersin içeriğini oluşturur.The emergence and spread of the Internet, the new media and social media tools that emerged with web 2.0, new media and public relations practices of different sectoral institutions constitute the content of the course.
HLK530MARKA YÖNETİM STRATEJİLERİ
BRAND MANAGEMENT STRATEGIES
S213.06.03Fikri mülkiyet haklarının öğretilmesi, Marka kavramını ve önemini anlar. Markanın unsurlarını ve işlevlerini anlar. Marka ile ürün arasındaki farkları öğrenir. Marka kimliği, kişiliği, değeri, imajı ve konumlandırma kavramlarını ayrıntılı biçimde öğrenir.To teach intellectual property rights, understand the concept of brand and its importance. Understands the elements and functions of the brand. Learns the differences between brand and product. Learn brand identity, personality, value, image and positioning concepts in detail.
HLK532POSTMODERNİZM VE TOPLUMSAL YAKLAŞIMLAR
POSTMODERNİSM AND SOCİAL APPROACHES
S303.06.03Postmodernizmin sosyolojik sonuçlarının, postmodern kuramlar ve yorumu, popüler kültür-postmodernizm ilişkisi, değişen ekonomik ilişkiler, üre-tüketicilik, postyapısalcılığın postmodernizm ile ilişkisi, yakınsama kültürü, akıl ve özneciliğin eleştirisi üzerinden irdelenmesini kapsar.It covers the examination of the sociological consequences of postmodernism through postmodern theories and their interpretation, the relationship between popular culture and postmodernism, changing economic relations, producer-consumerism, the relationship of poststructuralism with postmodernism, convergence culture, and the criticism of reason and subjectivism.
HLK533HALKLA İLİŞKİLERDE GÜNDEM YÖNETİMİ
HALKLA İLİŞKİLERDE GÜNDEM YÖNETİMİ
S303.06.03Medya ilişkileri, kriz iletişimi, haber değeri oluşturma, sosyal medya stratejileri ve kurumsal iletişim yönetimi gibi konuları kapsayarak öğrencilere etkili bir şekilde gündem oluşturma ve yönetme becerileri kazandırmayı amaçlar. Bu içerik, öğrencilere halkla ilişkiler stratejilerini kullanarak organizasyonların veya markaların gündemini şekillendirme süreçlerini anlama ve yönetme yeteneği kazandırarak pratik uygulama imkanı sunar.It aims to provide students with effective agenda setting and management skills by covering topics such as media relations, crisis communication, newsworthiness, social media strategies and corporate communication management. This content provides practical application opportunities by giving students the ability to understand and manage the processes of shaping the agenda of organizations or brands using public relations strategies.
HLK535MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ
MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ
S303.06.03Medya ekonomisi Medya-Siyaset-Sermaye İlişkisi Medyanın Yayın Politikası ve Mesaj Üretim Süreçleri Medyanın İşlevleri Medya ve Kamuoyu Ekonomi Politik Kavramı ve Konusu Medya Ekonomi Politiği Amerika'da Ekonomi Politik Yaklaşımlar Avrupa'da EkonomiPolitik Yaklaşımlar SunumlarMedia economy, Media-Politics-Capital Relationship, Media Publication Policy and Message Production Processes, Media Functions, Media and Public Opinion Economy, Political Concept and Subject, Media Political Economy, Political Economy Approaches in America, Political Economy Approaches in Europe, Presentations
HLK537ALGI VE İTİBAR YÖNETİMİ
ALGI VE İTİBAR YÖNETİMİ
S303.06.03Bu ders; algı kavramı, algılama süreci, boyutları, türleri, stratejik algı yönetiminde kurumsal algı türleri: kurumsal kimlik algısı, güven algısı, kurumsal sosyal performans algısı, kurumsal çekicilik algısı ile itibar/ kurumsal itibar kavramları, kurumsal itibarın oluşturulması, yönetilmesi ve halkla ilişkiler, kurum kültürü, kurum imajı, kurumsal kimlik kavramlarının itibar yönetimindeki yeri, itibar yönetiminde karşılaşılan sorunlar: kriz, kriz yönetim stratejiler, kriz iletişimi, itibar yönetiminde sorun yönetimi/ sponsorluk / kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ve etik değerler konularını içermektedir.This course; perception concept, perception process, dimensions, types, types of corporate perception in strategic perception management: corporate identity perception, trust perception, corporate social performance perception, corporate attractiveness perception and reputation / corporate reputation concepts, establishment of corporate reputation, management and public relations, corporate culture Corporate image, the role of corporate identity concepts in reputation management, problems encountered in reputation management: crisis, crisis management strategies, crisis communication, problem management in reputation management / sponsorship / corporate social responsibility practices and ethical values.
HLK539HALKLA İLİŞKİLER VE KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR
HALKLA İLİŞKİLER VE KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR
S303.06.03Bu ders kültürel çalışmaların temel kavramları ve kuramları hakkında bilgi sahibi olur. Kültür ve kimlik kavramlarI, küreselleşme, doğu-batı ikilemi gibi bağlamlarda kuramsal bir yaklaşımla ele alınır. Bu ders bilgi, güç ve politika arasındaki ilişkiye odaklanarak, eleştirel bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Frankfurt Okulu, yapısalcılık, göstergebilim, post-yapısalcılık, post-kolonyal teori, psikanaliz ve post-modernizm gibi teorilerin ana düşünce alanları hakkında bilgi verilerek söylem analizleri için alt yapı oluşturulur.This course provides information about the basic concepts and theories of cultural studies. The concepts of culture and identity are discussed with a theoretical approach in contexts such as globalization and the east-west dilemma. This course aims to provide a critical perspective by focusing on the relationship between knowledge, power and politics. The infrastructure for discourse analysis is created by providing information about the main areas of thought of theories such as the Frankfurt School, structuralism, semiotics, post-structuralism, post-colonial theory, psychoanalysis and post-modernism.
HLK540İŞLETME YÖNETİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER
İŞLETME YÖNETİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER
S303.06.03Bu derste İşletme ve Fonksiyonları, Yönetim düşüncesinin evrimi, Yönetimin davranışsal boyutu: Liderlik ve liderlik teorileri, Yönetim biliminin fonksiyonları işlenecektir.In this course, Business and its Functions, The evolution of management thought, Behavioral dimension of management: Leadership and leadership theories, Functions of management science will be covered.
ILF512YENİ MEDYA VE BAĞIMLILIK
YENİ MEDYA VE BAĞIMLILIK
S303.06.03Dijital dönüşüm, toplumsal pratiklerimizi bambaşka mecralara taşımıştır. Bu noktada; iletişim sürecinde medya, bağımlılık, teknoloji bağımlılığı, dijital bağımlılık ve dijital hastalıklar ders kapsamında açıklanarak yeni semptomlar değerlendirilmektedir. Bunları temel alarak da araştırmalarla ve örneklemlerle çalışmalar değerlendirilerek bu yeni yaklaşım tanımlanmaktadır.Digital transformation has moved our social practices to completely different channels. At this point; During the communication process, media, addiction, technology addiction, digital addiction and digital diseases are explained within the scope of the course and new symptoms are evaluated. Based on these, this new approach is defined by evaluating studies with research and examples.
YMI527SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ VE YÖNETİMİ
CONTENT PRODUCTION AND MANAGEMENT IN SOCIAL MEDIA
S303.06.03Derste konuyla ilgili kuramlar ve çalışmalar ele alınacaktır. Sosyal medya olgusu derinlemesine ele alınacaktır. Bu alandaki içerik üretimi ve yönetimi dönem boyunca irdelenecektir.In this course the main theories will be discussed and the papers will be examined.The subject of social media will be comprehensively handled. The student will be able write papers and able to discuss about the subject.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-5YÜKSEK LİSANS TEZİ - I
MASTER'S THESIS - I
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-6YÜKSEK LİSANS TEZİ - II
MASTER'S THESIS 2
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended.
Bu evrakı aşağıdaki adresten doğrulayabilirsiniz.
Doğrulama Adresi:https://ebs.aydin.edu.tr/index.iau?Page=Dersicerikleri&BK=182&DK=145468