İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-PUBLIC RELATIONS AND PUBLICITY (WithThesis) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
HLK512 | HALKLA İLİŞKİLER KURAMLARI PUBLIC RELATIONS THEORIES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Halkla ilişkiler kuramlarını, sosyal, siyasal, ekonomik değişimler ve teknolojik gelişmelerle ilişkilendirerek tartışır. | Discussing the public relations theories with regard to social, political and economic changes as well as technological developments. |
ILF501 | İLETİŞİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN COMMUNICATION SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders kapsamında; sosyal bilimlerde bir araştırma tasarımı geliştirmek üzere araştırma soruları, yöntemler ve teorik çerçevelerin nasıl ilişkilendirileceği üzerinde durulmaktadır. Çeşitli metodolojik yaklaşımların dayandıkları epistemolojik temeller ve ampirik yöntemlerle ilgili tartışmalar dikkate alınmakta; özellikle iletişim araştırmalarında araştırmanın varsayımları, kapsamı, sınırlılıkları ve uygulanması üzerine tartışmalar yürütülmektedir. | |
HLK517 | TÜKETİM KÜLTÜRÜ VE HALKLA İLİŞKİLER CONSUMPTION CULTURE AND PUBLIC RELATIONS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Genel anlamda tüketim ve tüketim kültürünün oluşum süreci
Sanayi devrimi, fordizm, postfordizm ve küreselleşme bağlamında tüketim olgusu;
kültüre ve kültürel yaşama etki eden tüketim olgusu ve medya;
toplumsal ve bireysel kimliği etkileyen tüketim biçimleri;
tüketim kültürünün oluşmasında rol alan medya içerikleri ve halkla ilişkiler uygulamaları irdelenecektir. | Consumption culture concept, Industrial Revolution, Fordism, Post-Fordism, consumption concepts regarding globalization, consumption society, consumption concept and media influencing culture and cultural life, consumption practices influencing individual and social identity, media contents contributing to the formation of consumption culture and public relations practices. |
HLK523 | REKLAM KURAMLARI ADVERTISING THEORIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İkna ve iknanın temelleri doğrultusunda reklam etkilerini analiz etmek ve bu doğrultuda reklam psikolojisi, reklamda yaratıcılık ve reklam stratejilerine ilişkin teorik bilgilerle uygulama alanlarının incelenmesi. | |
HLK527 | UYGULAMALI İLETİŞİM VE PAZAR ARAŞTIRMALARI APPLIED COMMUNICATION AND MARKETING RESEARCH | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | Problem tanımlama, Pazarlama araştırması tasarımı, Veri toplama süreci, Veri analizi Raporlama aktarılacaktır. | Problem definition, Marketing research design, Data collection process, Data analysis Reporting. |
HLK535 | MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Medya ekonomisi
Medya-Siyaset-Sermaye İlişkisi
Medyanın Yayın Politikası ve Mesaj Üretim Süreçleri
Medyanın İşlevleri
Medya ve Kamuoyu
Ekonomi Politik Kavramı ve Konusu
Medya Ekonomi Politiği
Amerika'da Ekonomi Politik Yaklaşımlar
Avrupa'da EkonomiPolitik Yaklaşımlar
Sunumlar | |
HLK539 | HALKLA İLİŞKİLER VE KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR HALKLA İLİŞKİLER VE KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders kültürel çalışmaların temel kavramları ve kuramları hakkında bilgi sahibi olur. Kültür ve kimlik kavramlarI, küreselleşme, doğu-batı ikilemi gibi bağlamlarda kuramsal bir yaklaşımla ele alınır. Bu ders bilgi, güç ve politika arasındaki ilişkiye odaklanarak, eleştirel bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Frankfurt Okulu, yapısalcılık, göstergebilim, post-yapısalcılık, post-kolonyal teori, psikanaliz ve post-modernizm gibi teorilerin ana düşünce alanları hakkında bilgi verilerek söylem analizleri için alt yapı oluşturulur. | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-3 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır. | Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided. |
HLK511 | STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ STRATEGIC PUBLIC RELATIONS MANAGEMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Stratejik yönetimsüreci, vizyon, misyon ve yönetim süreci ile halklailişkilerde stratejik analiz ve stratejik yönetimin halkla ilişkiler açısından önemi hakkında bilgiler verilir. | Strategic management process, vision-mission management process, strategic analysis in public relations, significance of strategic management process in public relations. |
HLK516 | KAMUOYU VE SİYASAL KAMPANYALAR PUBLIC OPINION AND POLITICAL CAMPAIGNS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Kamuoyunun yapısı, kamuoyu öngörüleri, seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı gibi konuları hakkında bilgi sahibi olur. | Features of public opinion, anticipations of public opinion, election campaigns, propaganda, structures of political messages, political communication in different regimes, democracy culture, means and actors of political communication and the uses of the respective means. |
HLK518 | MARKA YÖNETİM STRATEJİLERİ BRAND MANAGEMENT STRATEGIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Marka kavramını ve önemini anlar. Markanın unsurlarını ve işlevlerini anlar. Marka ile ürün arasındaki farkları öğrenir. Marka kimliği, kişiliği, değeri, imajı ve konumlandırma kavramlarını ayrıntılı biçimde öğrenir. | Comprehends the brand concept and its importance. Comprehends the features and functions of brand. Learns the differences between brand and product. Learns the concepts of brand identity, personality, value, image and positioning in detail. |
HLK522 | KENT KÜLTÜRÜ VE İLETİŞİM URBAN CULTURE AND COMMUNICATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders kapsamında kentli kavramının tarihsel süreçte ve günümüzde ortaya çıkmasını etkileyen sosyal ve politik değişimler; kentsel alanlar, mekanlar, semboller, imajlar ve kent kimlikleri; günlük kültürel deneyimler, kültürlerarasu etkileşimler ve kentsel semboller (sözlü ve medya aracılığıyla); kentsel yaşamın ve gelişimin dinamikleri; kent planlaması ve yönetimi sürecinde iletişim; kent markalama, yeni iletişim teknolojilerinin kentsel formlar ve işlevler üzerindeki etkileri; kentsel gazetecilik uygulamaları. | The content of this course is the social and political, changes which affect the communication with the occurance the urban concept through historical process and today; urban spaces, places, symbols, images and city identities; everyday cultural experiences, intercultural interactions, and urban symbols (verbal and mediated); urban cultural policies, urban decentralization and the globalization of cities; the dynamics of urban development and life; communication in urban planning and management; city branding; the impact of new communication technologies on city form and function; urban journalism practices. |
HLK532 | POSTMODERNİZM VE TOPLUMSAL YAKLAŞIMLAR POSTMODERNİSM AND SOCİAL APPROACHES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Postmodernizmin sosyolojik sonuçlarının, postmodern kuramlar ve yorumu, popüler kültür-postmodernizm ilişkisi, değişen ekonomik ilişkiler, üre-tüketicilik, postyapısalcılığın postmodernizm ile ilişkisi, yakınsama kültürü, akıl ve özneciliğin eleştirisi üzerinden irdelenmesini kapsar. | |
ILF512 | YENİ MEDYA VE BAĞIMLILIK YENİ MEDYA VE BAĞIMLILIK | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dijital dönüşüm, toplumsal pratiklerimizi bambaşka mecralara taşımıştır. Bu noktada; iletişim sürecinde medya, bağımlılık, teknoloji bağımlılığı, dijital bağımlılık ve dijital hastalıklar ders kapsamında açıklanarak yeni semptomlar değerlendirilmektedir. Bunları temel alarak da araştırmalarla ve örneklemlerle çalışmalar değerlendirilerek bu yeni yaklaşım tanımlanmaktadır. | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-5 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - I YÜKSEK LİSANS TEZİ - I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-6 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - II MASTER'S THESIS 2 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended. |