|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-COMPUTER ENGINEERING (WithThesis)
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-COMPUTER ENGINEERING (WithThesis) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | BYL500 | SEMİNER SEMINAR | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Tez çalışmasının planı, problem ile ilgilenme nedeni, çerçevesi amaç ve içeriğini oluşturur. | A plan of the thesis work deal with the problem, purpose and contents of the framework. | BYL556 | C PROGRAMLAMA DİLİ C PROGRAMMING LANGUAGE | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | BYL565 | İLERİ ALGORİTMA ANALİZİ ADVANCES ALGORITHMS ANALYSIS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Algoritmanın anlamsal ve teorik tanımı, gösterilme metotları, karmaşıklık kavramının teorik ve pratik temelleri, karmaşıklığı belirleme stratejileri,greedy-metotlar, böl-ve-çöz yaklaşımları, iterativ ve rekursiv çözüm yöntemleri, ağaç formlu yapılar. | Meaning of an algorithm and its teoretical foundations. complexity of algorithms, mathematical methods to determining of algorithm!s complexity, practical methods to estimate running times, algorithm design strategies, divide-and-conquer method, greedy methods, tree-like structures and algorithms, iterative and recursive approachs. | FBE507 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | BYL547 | VERİ VE AĞ GÜVENLİĞİ DATA AND NETWORK SECURITY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Çeşitli kriptografi konuları, ilgili algoritmalar, şifreleme, sayısal imza, tanımlama | This the course on Cryptography and Network Security, objectives are: Classical encryption techniques, Block ciphers and the Data Encryption Standard, Basics of finite fields, Advanced Encryption Standard, Contemporary symmetric ciphers, Confidentiality using symmetric encryption, Basics of number theory, Key management, Public key cryptosystems, Message authentication, Hash functions and algorithms, Digital signatures and authentication protocols, Network security practice, Applications, E-Mail, IP and web security, System security, Intruders, Malicious software, Firewalls. | BYL548 | ESNEK HESAPLAMA YÖNTEMLERİ SOFT COMPUTING METHODS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Yapay sinir ağları, bulanık mantık, genetik algoritmalar ve hibrit sistemler. | Artificial Neural Networks, Fuzzy Logic, Genetic Algorithms and Hybrit Systems. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | BYL507 | YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ SOFTWARE ENGINEERING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Yazılımın önemi, yazılım sanayii, yazılım mühendisliği yöntemleri, gereksinme analizi, tasarım, kodlama ve test süreçleri, bu süreçlerde kullanılan araç ve yöntemler, yazılım projesi projelendirme, yazılım kalite kavramları | Software engineering methods will be covered in the SDLC with special focus on planning and quality. | BYL531 | MOBİL VE KABLOSUZ AĞLAR MOBILE AND WIRELESS NETWORKS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İşlenen konulara radyo yayılım modelleri, gelecek nesil kablosuz ağlar, cep telefon ağları, ağ ve hareketlilik yönetimi, ağlarda kalite servisi, kuyruklama kuramı, kablosuz örgü ağları, dinamik dağılım yönetimi, bilişsel radyo ağları, kablosuz yerel ağlar, araçlar arası iletişim ve kablosuz özel amaca yönelik ağlar dahildir. | As the subject is fairly new, survey papers and research papers will drive the course, along with student projects and presentations on selected papers of their choice. | BYL541 | VERİ MADENCİLİĞİ DATA MINING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders, öğrencilerin; veri ön işleme, birliktelik kuralı analizi, sınıflandırma ve tahminleme ve uygulamaları ile kümeleme analizini öğrenmesini sağlayacaktır. | Course, classes, clusters, association rules, and to discover abnormalities in the data mining algorithms and techniques. | BYL588 | OTOMATİK ÖĞRENME AUTOMATIC LEARNING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Temel makine öğrenmesi, öğrenme tipleri, yapay sinir ağları prensipleri | Basics of machine learning, types of learning, version spaces and version graphs, artificial neural networks basics, decision trees, validation methods, explanation-based methods, planning and learning search control knowledge. | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FBE500-1 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FBE500-2 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | |