English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-INTERNATIONAL ECONOMY (WithOutThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-INTERNATIONAL ECONOMY (WithOutThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EKON507ULUSLARARASI TİCARET
INTERNATIONAL TRADE
Z303.06.03Ders uluslararası ticareti teori ve politika şeklinde ikiye ayrı kısında incelenecektir. İçeriğini ise Bölgesel ve uluslararası ticaret, dünya ticareti, Çok Taraflı Ticaret Sistemi, Ekonomik Organizasyonlar, Küresel ve Bölgesel Birleşmeler, Türkiye’nin Bölgelere Göre Dış Ticareti gibi konular oluşturmaktadır.The course unit covers import and export regimes, exchange regime, foreign marketing, export operations, contracts and incoterms.
SBE513BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SCIENTIFIC RESEARCH METHODS
Z303.06.03Bu ders araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir.
EKON503GLOBAL PİYASALAR
GLOBAL MARKETS
S303.06.03Ders temel oalrak global finansal piyasalardaki finansal kurumları ve operasyonlarını incelemektir.The course mainly analyzes the financial institutions and operation in global financial markets.
ISL505YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKALARI
MANAGEMENT AND BUSINESS POLICIES
S303.06.03İşletme politikalarını ve stratejik yötemin önemini vurgulayan uygulamaların ve yöntemlerin bilinmesiapplications and methods highlighting the importance of management policies and strategic management
ISL513YÖNETİM EKONOMİSİ
MANAGERIAL ECONOMICS
S303.06.03Ekonominin prensiplerinin ileri seviyede anlatılması metodolojinin kavranması ve ekonomik sorunların çözümüyle birlikte maliyet, fiyat kar ve rekabet analizleri dersin temel konularını teşkil eder.the priciples of economy, methodology and solution of economic problems and cost, pricing, profit and competition analyses
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EKON510TÜRKİYE EKONOMİSİ
TURKISH ECONOMY
Z303.06.03Ders öğrencilerin Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmesi için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunar. Bu anlamda milli iktisat, devletçilik, liberal uyum, ithal ikameci dönem, dışa açık sermaye egemenliği dönemi, finansallaşma ve sıcak para egemenliği gibi süreç ve kavramlar detaylı bir şekilde ele alınacaktır.The course presents an historical, institutional and structual framework to enable students to analyze the current problems of the economy of Turkey. Processes and concepts such as national economy, statism, the liberal adjustment, import-substitution period, outward-oriented capital dominance period, financialization and hot money dominance will be discussed in a detailed way.
EKON506FOREX PİYASALAR
FOREX MARKETS
S303.06.03Dersin içeriği, finansal piyasalar, vadeli (türev piyasalar) futures, options, swap piyasası özellikleri, krizlerde vadeli piyasaların rolü, portföy çeşitlendirmesi, hedge ve finansal piyasalardaki rollerini kapsar.Contents of the Course Unit The course covers financial markets, derivatives markets, futures, swap and options markets and their characteristics, the role of derivatives markets in financial crises, portfolio diversification, hedge and its role in financial markets.
EKON509AVRUPA BİRLİĞİ EKONOMİSİ
EUROPEAN UNION ECONOMICS
S303.06.03AB’nin tarihcesi, AB Ekonomisi, AB’nin organları, AB Merkez Bankası Parasal Birlik, ortak tarım politikası, rekabet politikası, bölgesel politika, büyüme stratejileri, genişleme süreci konuları dersin temel konularıdır.The history of the EU, the economy of the EU, institutions of the EU, European Central Bank, monetary union, common agricultural policy, competition policy, regional policy, growth strategies and enlargement process issues are the main topics of this course.
EKON511DÜNYA EKONOMİSİ
WORLD ECONOMY
S303.06.03Dersin içeriğini dünya ekonomisindeki önemli güncel gelişmelerin izlenmesi, sebepleri, gelişim ve sonuçlarının analizi ve çözüm önerileri tartışılması oluşturmaktadır.Important and current developments in world economy, their causes, development and consequences will be analyzed and solutions will be discussed.
EKON514KAMU EKONOMİSİ VE VERGİ POLİTİKALARI
PUBLIC ECONOMICS AND TAXATION POLICIES
S303.06.03Dersin içeriği; Devletin ekonomiye müdahale gerekçeleri,gelir dağılımı ve Lorenz diagramı, devlet harcamaları ve artış nedenleri,kamusal ve yarı- kamusal mallarda fiyat oluşumu , KİT'ler, devletleştirme ve özelleştirmeler,devletin optimal büyüklüğü ,siyasal karar alma mekanizması, kamuda fiyatlama ve vergi reformu gibi konulardan oluşur.Contents of the course are; Public intervention in economy, income distribution and Lorenz diagram, public expenditures and causes to increase expenditures, price formation in public and semi-public goods,State Economic Enterprises, nationalization and privatization, optimal growth of public, public pricing and tax reform.
EKON516ULUSLARARASI İKTİSADİ ÖRGÜTLER VE REJİMLER
INTERNATIONAL ECONOMIC ORGANIZATIONS AND REGIMES
S303.06.031. Belli başlı uluslararası ekonomik örgütlerin tarihsel süreçteki rollerini incelenir 2. Bu örgütlerin işleyişi organları ve fonksiyonları incelenir 3. İktisadi rejimler incelenir. Bu rejimlerin birbirleriyle olan ilişkileri detaylı bir şekilde incelenir.
ISL514KRİZ YÖNETİMİ
CRISIS MANAGEMENT
S303.06.03Kriz tanımı ve önemi, kriz türleri, krizin oluşum süreci, kriz nedenleri ,krizi önceden algılama yöntemleri, kriz yönetimi...The course unit covers the definition of crisis and types of important crises, formation process of a crisis, causes of crises, methods to anticipate crises and crisis management.
ISLY504PARA POLİTİKALARI
MONATARY POLICIES
S303.06.03Para teorisi, para politikası, bankacılık, merkez bankacılığı ve finans teorisi ile finans politikası derslerini kapsamaktadır.
ISLY516İŞLETME VE EKONOMİ ÜZERİNE GÜNCEL TARTIŞMALAR
İŞLETME VE EKONOMİ ÜZERİNE GÜNCEL TARTIŞMALAR
S303.03.03
ISLY518İŞLETME VE EKONOMİ OKUMALARI
İŞLETME VE EKONOMİ OKUMALARI
S303.03.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE505DÖNEM PROJESİ
TERM PROJECT
Z000.030.00Proje geliştirilmesi ve döngüsünün öğretilmesi, öğrencinin tespit ettiği bir konuda bilimsel kurallara uygun bir metin hazırlaması için gerekli ön bilgilerin verilmesi ve dönem projesi yazım sürecinde öğrencinin yönlendirilmesidir.Providing the necessary background information for students for writing a scientific text on a topic of interest and orienting students in the process of writing term project.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE507DÖNEM PROJESİ DERSİ
DÖNEM PROJESİ DERSİ
Z000.03.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.