İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-STRATEGIC MARKETING AND BRAND MANAGEMENT (WithOutThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ISL520KÜRESELLEŞME VE STRATEJİK YÖNETİM
GLOBALIZATION AND STRATEGIC MANAGEMENT
Z303.06.03Girişimcilik kavramı ve şirketleşme konuları, Ders strateji formülasyonu, uygulaması ve değerlendirmesi hakkında pek çok unsuru barındırmaktadır.The course consists of many elements of strategy formulation, application and evaluation.
SBE513BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SCIENTIFIC RESEARCH METHODS
Z303.06.03Bu ders araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir.This course includes starting the selection of the research topic, conducting the processes in the research processes and writing the research report.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE507DÖNEM PROJESİ DERSİ
TERM PROJECT COURSE
Z000.03.00Proje konusunun, amacının, öneminin, kapsamının sınırlıklarının, yönteminin, içindekiler kısmının, lieratür taramasının yapıldığı çalışmaları içermektedir. Bununla birlikte çalışmanın proje yazım esaslarına göre hazırlanıp bitirilmesini kapsamaktadır.It includes studies where the subject, purpose, importance, scope, limitations, method, contents of the project subject, literature review is done. However, it includes the preparation and completion of the study according to the project writing principles.
EKON511DÜNYA EKONOMİSİ
WORLD ECONOMY
S303.06.03Dersin içeriğini dünya ekonomisindeki önemli güncel gelişmelerin izlenmesi, sebepleri, gelişim ve sonuçlarının analizi ve çözüm önerileri tartışılması oluşturmaktadır.Important and current developments in world economy, their causes, development and consequences will be analyzed and solutions will be discussed.
IKY512İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
HUMAN RESOURCES PLANNING
S303.06.03Dersin İçeriği İnsan Kaynakları Planlamasının Tanımı,Önemi,Amacı,Kapsamı,Bütünsel İçeriği,İnsan Kaynakları Planlamasını Etkileyen Faktörler, İKP’de Analiz Yöntemleri, İK ihtiyacın planlanması, İKP’de Kavramsal Modeller ve Sayısal Teknikler, İnsan Kaynakları İhtiyacının Planlanmasında Ayrıntılı Modeller, İKP nın Uygulanması ve Sonuçlarının Değerlemesi, Seçme ve Yerleştirme ve Sosyal Medya.Human Resource Planning Definition, Importance, Objectives, Scope and Global Content, Factors Affecting the Human Resources Planning, Analysis Methods for the PCI, need for HR planning, the PCI Conceptual Model and Numerical Techniques, Human Resources Planning Needs More Models, and Implementation of MRP II Valuation Results, Recruitment and Selection and Social Media
ISL5004MARKA YÖNETİMİ
MARKA YÖNETİMİ
S303.06.03
ISL504ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR AND CHANGE MANAGEMENT
S303.06.03Örgütsel Davranış ve Değişim Yönetimi dersi örgütsel davranışın temel kavramları, örgütsel davranışın gelişim süreci ve yönetim düşüncesi, örgütsel güç ve politika, karar verme, örgütsel bağlılık, örgütsel değişim ve örgüt kültürü konularını içermektedir.
ISL505YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKALARI
MANAGEMENT AND BUSINESS POLICIES
S303.06.03İşletme politikalarını ve stratejik yötemin önemini vurgulayan uygulamaların ve yöntemlerin bilinmesiTo know the practices and methods that emphasize the importance of business policies and strategic method
ISL506ÇAĞDAŞ YÖNETİM TEKNİKLERİ
MODERN MANAGEMENT TECHNIQUES
S303.06.03İşletme yönetimi felsefesi, çağdaş yönetim tekniklerini uygulayan işletme organizasyonu, öğrenen organizasyon, toplam başarı yönetimi, organizasyonda çatışma yönetimi, insan sermayesi yönetimi, İK güçlendirmesi, duygusal zeka, zaman, süreç, stres ve kriz yönetimi, amaçlara göre yönetim, yönetimde etik, YBS ve sosyal sorumluluk konuları ve güncel konularını kapsar.This cource covers these issues; business management, contemporaray management technics, learning organisation, total quality management, conflict management, entellectual human source management, empowermwnt, emotional intelligence, time management, stress management, crisis management, ethics in management.
ISL512LİDERLİK VE MOTİVASYON KURAMLARI
LEADERSHIP AND MOTIVATION THEORIES
S303.06.03Motivasyonun tanımı, motive etme süreci, motivasyon kuramları ve bu kuramları kullanacakların nelere dikkat etmeleri gerektiği, liderlik, liderliğin benzer kavramlardan farkı ve liderlik kuramları gibi konular işlenecektir.Definition of motivation, the process of motivating, motivation theories, and pay attention to what you will use this kuramlaru, leadership, similar to the concepts of leadership and leadership theories, such as the difference will be discussed.
ISL513YÖNETİM EKONOMİSİ
MANAGERIAL ECONOMICS
S303.06.03Ekonominin prensiplerinin ileri seviyede anlatılması metodolojinin kavranması ve ekonomik sorunların çözümüyle birlikte maliyet, fiyat kar ve rekabet analizleri dersin temel konularını teşkil eder.
ISL514KRİZ YÖNETİMİ
CRISIS MANAGEMENT
S303.06.03Kriz tanımı ve önemi, kriz türleri, krizin oluşum süreci, kriz nedenleri ,krizi önceden algılama yöntemleri, kriz yönetimi...
ISL519PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
MARKETING RESEARCH
S303.06.03Derste araştırma sürecine uygun olarak amacın, problemin tanımlanması; araştırma modelinin kurulmasını; örnekleme, bilgi toplama, toplanan bilgilerin çözümlenmesi ve yorumlanması ile araştırma raporunun yazımını kapsar.The course objectives in accordance with the research process, defining the problem, the establishment of the research model, sampling, data collection, analysis and interpretation of the information collected with the spelling of the research report covers.
ISL521PAZARLAMA YÖNETİMİNDE GELİŞMELER
DEVELOPMENTS IN MARKETING MANAGEMENT
S303.06.03Pazarlamanın tanım, Pazarlama karması, Fiyatlama, Dağıtım kanalları,The course unit covers the definition of marketing, marketing mix, pricing and distribution channels.
ISL522STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ
STRATEGIC BRAND MANAGEMENT
S303.06.03Ders marka ile ilgili kavramları, marka yönetim sürecini ve bu süreçte yer alan faaliyetleri sistematik bir biçimde açıklamayı kapsar.This course consists of systematic explanations of concepts related to a brand, brand management proces and the activities of this process.
ISL523PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
MARKETING TECHNIQUES
S303.06.03Pazarlama konularıTopics of marketing
ISL525İLETİŞİM REKLAM VE SATIŞ YÖNETİMİ
COMMUNICATION,RECLAIM AND SALES MANAGEMENT
S303.06.03Bu ders tutundurma yöntemlerinden reklamı, satış gücü yönetimini ve bütünleşik pazarlama konularını kapsarThe aim of this course is an institution for promotion in the public, community relationships and methods of this course advertised promotions, sales force management and integrated marketing covers
ISL528YENİ EKONOMİ VE E-TİCARET
NEW ECONMY AND E - TRADE
S303.06.03Ders e ticaret ugygulamalarının tarihsel gelişimini, küresel ve yerel piyasalarda uygulamalarını ve internet teknolojisinin ticaret hayatındaki etkilerini açıklarDevelopments of application of e-commerce implemetation in local and global markets and the effect of internet technology in business life
ISL530PERFORMANS VE KARİYER YÖNETİMİ
PERFORMANCE AND CAREER MANAGEMENT
S303.06.03İnsan kaynakları yönetimi ve çevresi, performans değerlendirme ve yönetimi, performans değerlendirme süreci, uluslar arası performans yönetimi, eğitim ve geliştirme, organizasyonlarda kariyer yönetim, organizasyonlarda kariyer planlama ve geliştirme, kariyer geliştirme planlarında koçluk, bilişim toplumunda kariyer yönetimi, gelecekte kariyer yönetimi ve güncel sorunlar konularını kapsar.Human resources management, performance assessment and management, performance assessment process, career management in organizations, career planning in organizations, consultancy in career planning, career management in information society, current problems in career management.
ISL531İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE GÜNCEL GELİŞMELER
CURRENT DEVELOPMENTS IN HUMAN RESOURCES MANAGEMENT
S303.06.03İnsan kaynakları yönetiminde karşılanan güncel sorunlar ve konu ile ilgili güncel yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Derste, Stratejik İKY; İKY’nin stratejik rolü; İKY stratejileri, yetkinliklere dayalı İKY (Genel ve İşlevler açısından), Kriz Yönetimi-İKY; Küçülme(downsizing) ve İKY politikaları; Çıkışların yönetimi-İş bulma yardımı(outplacement) ; Dış kaynaklarından yararlanma(outsourcing) ; Uluslar arası İKY( İşe alma-kariyer yönetimi, ücretleme vb) ; Farklılıkların (diversity) Yönetimi; İKY açısından Ayrımcılık-Taciz ve Eşit Davranma, psikolojik yıldırma; İş gören geliştirme ve Kariyer yönetiminde yeni yaklaşımlar vb…gibi konular işlenecektir.
ISL538İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU
EMPLOYMENT AND SOCIAL SECURITY LAW
S303.06.03İş hukuku genel hükümleri, sosyal sigortaların uygulanma alanları, sosyal güvenliğin çağdaş eğilimleri ve boyutları, işsizlik sigortası, bireysel emeklilik sistemi, sağlık sigortasıProvisions of labor laws, application domains of Social Security, contemporary approaches to Social Security System, unemployment insurance, individual pension system, health insurance.
ISL572KALİTE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ
QUALITY DEVELOPMENT TECHNIQUES
S303.06.03Kalite geliştirme yöntemleri olarak kullanılan teknikler öğretilir ve bunların kullanımı ile kalitedeki gelişmenin nasıl ölçüleceği anlatılır.Methods used for quality improvement and the assessment of quality improvement by using these methods
ISL596TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ
SUPPLY CHAIN AND LOGISTIC MANAGEMENT
S303.06.03Ürün/hizmet sunum süreçlerini oluşturan tedarik zinciri yapılarının tanımlanmasını, tedarik zincirlerinin özelliklerinin, nasıl ve kimler tarafından oluştuklarını, işletilmesi için gerekenlerin neler olduğunu içermektedir. Ayrıca lojistik süreçlerinin tanımlanması, lojistikte kullanılabilecek yöntemler, depo yönetimi faaliyetlerinin planlanması ve uygulanması da içerikte yer almaktadır.The course consists of definition of supply chain structures which make up the product/service presentation processes, characteristics of supply chains, how they are formed and who form them and the requirements for their management. Besides that, completing logistics processes, methods which can be used in logisctics, planning and applying warehouse management activities will be also discussed.
ISL707MARKA YÖNETİMİ
BRAND MANAGEMENT
S303.06.03Markalar ve marka yönetimine ilişkin temel kavram ve tanımlar; marka değeri kavramı; marka konumlandırma; marka değeri yaratmak için marka bileşenlerinin seçimi; marka değeri yaratmak için pazarlama programlarının tasarımı; marka değeri yaratmak için bütünleşik pazarlama iletişimi; marka değeri ölçme ve değerlendirme sistemleri; marka stratejileri tasarım ve uygulaması; marka uzantıları; marka yönetiminde sürdürülebilirlik: markaların zaman içinde yönetimi; markaların küresel yönetimi; marka yönetiminde organizasyonel ve yönetsel konular.
ISLT501İŞLETME VE EKONOMİ ALANINDA GÜNCEL GELİŞMELER
CURRENT DEVELOPMENTS IN BUSINESS AND ECONOMY
S303.03.03
ISLY516İŞLETME VE EKONOMİ ÜZERİNE GÜNCEL TARTIŞMALAR
İŞLETME VE EKONOMİ ÜZERİNE GÜNCEL TARTIŞMALAR
S303.03.03Türkiye ekonomisinde 1923-80 li yıllarda uygulanan ekonomi ve maliye politikaları, Türkiye'de 2000'li yıllarda uygulanan ekonomi politikaları, Kamu Gelirleri Kamu Harcamaları, Enflasyon ve Enflasyonda uygulanacak para ve Maliye Politikaları, Deflasyon ve Deflasyonda Uygulanacak Para ve Maliye Politikaları, Philps Hipotezi, Stagflasyon, Gelir Dağılımı, Cari Açık Bütçe Açığı ve Finansmanı, Başkanlık Sistemi Sonrasında Uygulanan Ekonomi ve Maliye Politikaları, Vergi Yükü ve Vergi KapasitesiÜcret Gelirleri Vergisinin Uygulaması, Kamu Ekonomisinin Amaçları, Ekonomik Sistemler, Piyasa Başarısızlıkları, Küreseleşme ve Devletin Rolündeki DeğişimEconomic and fiscal policies implemented in the Turkish economy in the 1923-80s, economic policies implemented in Turkey in the 2000s, Public Revenues, Public Expenditures, Inflation and Monetary and Fiscal Policies to be implemented in Inflation, Deflation and Monetary and Fiscal Policies to be implemented in Deflation, Philps Hypothesis, Stagflation, Income Distribution, Current Account Deficit Budget Deficit and Financing, Economic and Fiscal Policies Implemented After the Presidential System, Tax Burden and Tax Capacity, Application of Wage Income Tax, Purposes of Public Economy, Economic Systems, Market Failures, Globalization and Change in the Role of the State
ISLY518İŞLETME VE EKONOMİ OKUMALARI
İŞLETME VE EKONOMİ OKUMALARI
S303.03.03
Bu evrakı aşağıdaki adresten doğrulayabilirsiniz.
Doğrulama Adresi:https://ebs.aydin.edu.tr/index.iau?Page=Dersicerikleri&BK=120&DK=145451