İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ARABIC LANGUAGE TRAINING (WithOutThesis) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ADE517 | ARAP DİLİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN ARABIC LANGUAGE | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dersin içeriği bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler , araştırma modelleri, verilerin i toplama yöntemleri, verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması, yazılması ve raporlaştırılıp sunulması ve bütün bu uygulamaları yaparken, bilimsel araştırma etiğine dikkatlice uyulması üzerine odaklanmaktadır.
Bilimsel araştırmada izlenecek sıraya uygun olarak Arap dilinde bilimsel araştırmaların planını oluşturmak. Bu plana göre :
1-Konuyu seçme ve sınırlandırma.
2- Taslak plan
3- Malzeme bulma ve kaynak toplama (internette ve kütüphanelerde kaynak taraması yapmak)
4-Okuma ve not alma.
5-Analitik süzgeçten geçirerek notları düzenleme.
6-Yazma ve gözden geçirme.
7- Bir araştırma metninin bölümleri ve bu bölümlerin nasıl yazılacağı, yazarken nelere dikkat edileceğinin belirlenmesi ve bilinmesi. | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ADE504 | SİSTEMATİK ARAP DİLBİLİM TARİHİ HISTORY OF SYSTEMATIC ARABIC PHILOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dersin içeriğinde dilbiliminin tarihi, Yunanistan'da yapılan çalışmalardan başlanarak günümüze kadar getirilir. Ayrıca Arap Dili Alanındaki Dilbilimin Tarihi ayrıntılı şekilde ele alınacaktır. | |
SBE507 | DÖNEM PROJESİ DERSİ TERM PROJECT COURSE | Z | 0 | 0 | 0.0 | 3.0 | 0 | Proje konusunun, amacının, öneminin, kapsamının sınırlıklarının, yönteminin, içindekiler kısmının, lieratür taramasının yapıldığı çalışmaları içermektedir. Bununla birlikte çalışmanın proje yazım esaslarına göre hazırlanıp bitirilmesini kapsamaktadır. | It includes studies where the subject, purpose, importance, scope, limitations, method, contents of the project subject, literature review is done. However, it includes the preparation and completion of the study according to the project writing principles. |
ADE505 | ARAP DİLİ EĞİTİM METODOLOJİSİ METHODOLGY OF ARABIC LANGUAGE TEACHING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme kavramları, program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, program geliştirme süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkiler, çalışma planı hazırlama, eğitimde ihtiyaç saptama ve teknikleri, program tasarısı hazırlama süreçleri, taksonomiler ve hedef davranış yazma, içerik düzenleme, eğitim durumlarını hazırlama, sınama durumlarını geliştirme, programı denenme, değerlendirme yaklaşımları, değerlendirmede kullanılan veri türleri, verilerin analizi ve yorumu, programa süreklilik kazandırma, program geliştirmede yeni yönelimler ve sürece etkileri, çeşitli program geliştirme çalışmalarının incelenmesi, örnek program taslağının hazırlanması ve değerlendirilmesi konularını kapsar. Materyal üretimi. Seçimi. | |
ADE507 | ARAP DİLİ VE EDEBİYATINA EĞİTİMSEL YAKLAŞIM EDUCATIONAL APPROACH TO ARABIC LANGUAGE AND LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Arap Dili gramer tarihini ve Arap edebiyatının geçirdiği bütün safhaları, edebi türleriyle birlikte eğitimle bağlantılı olarak değerlendirerek işlemek. | |
ADE508 | ARAPÇA ÖĞRETİM ARAÇLARINI SEÇİM VE HAZIRLAMA İLKELERİ PRINCIPLES OF SELECTION AND PREPARATION OF ARABIC TEACHING TOOLS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | |
ADE509 | ARAPÇA ÖĞRETMENİN MESLEKİ YETERLİLİK EDİNİM YÖNTEMLERİ METHODS OF PROFESSIONAL COMPETENCE ACQUISITION OF TEACHING ARABIC | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
ADE510 | KARŞITSAL ARAPÇA-TÜRKÇE ÇÖZÜMLEME TEKNİKLERİ KARŞITSAL ARAPÇA-TÜRKÇE ÇÖZÜMLEME TEKNİKLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dil bilimleri Dil öğretiminde karşıtsal çözümleme ve teknikleri | |
ADE511 | SÖZLÜK VE DİLSEL KULLANIM BİLGİSİ KNOWLEDGE OF LEXICON AND LANGUAGE USAGE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Arapçanın söz varlığının özellikleri, bunların Arap dilinin tarihî şiveleri ile çağdaş lehçelerindeki durumu, sözlük bilimi araştırma ve metotları üzerinde durulmaktadır. Ayrıca Arap dili sözcük tarihine kaynaklık eden başlıca eserlerin tanıtımı yapılmakta ve bu eserlerin içerikleri örnek metinlerle gösterilmektedir. | |
ADE512 | YABANCI DİL OLARAK ARAPÇA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ TEACHING TECHNIQUES IN ARABIC AS A SECOND LANGUAGE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler,bu tekniklerin kullanma usulleri, günümüz değişik dil öğretim yaklaşımlarına göre teknikler. | |
ADE513 | ANLAM BİLİM VE ÖĞRETİMİ SEMANTICS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Anlambilim ve anlam olgularının çeşitliliği | |
ADE514 | ARAPÇA İLETİŞİM VE İFADE PROBLEMLERİ ARAPÇA İLETİŞİM VE İFADE PROBLEMLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dersin içeriği Arapça sözlü iletişimde problemlere sebep olan lehçe farklılıkları bunların sebepleri ve derinlemesine incelenmesinden oluşmaktadır | |
ADE516 | EDEBİ METİNLER İNCELEMESİ ANALYSING OF LITERARY TEXTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Edebi metin eleştiri metotlarını, farklı türlerdeki edebi metinler üzerinde uygulama. | |
ADE519 | İLERİ UYGULAMALI DİLBİLGİSİ ADVANCED APPLIED GRAMMAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dersin içeriğinde nahiv ve sarf alanında alimlerin ihtilaflı olduğu konular ve dil alanında ileri gelen alimlerin bu konulara yaklaşımları ve yaklaşım yöntemleri bulunur | |
ADE520 | İLERİ DÜZEY EDEBİ METİNLER İNCELEMESİ İLERİ DÜZEY EDEBİ METİNLER İNCELEMESİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Edebi metin eleştiri metotlarını, farklı türlerdeki edebi metinler üzerinde uygulama. | |
ADE521 | İLERİ DÜZEY ARAP DİLİ EĞİTİM METODOLOJİSİNE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR İLERİ DÜZEY ARAP DİLİ EĞİTİM METODOLOJİSİNE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme kavramları, program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, program geliştirme süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkiler, çalışma planı hazırlama, eğitimde ihtiyaç saptama ve teknikleri, program tasarısı hazırlama süreçleri, taksonomiler ve hedef davranış yazma, içerik düzenleme, eğitim durumlarını hazırlama, sınama durumlarını geliştirme, programı denenme, değerlendirme yaklaşımları, değerlendirmede kullanılan veri türleri, verilerin analizi ve yorumu, programa süreklilik kazandırma, program geliştirmede yeni yönelimler ve sürece etkileri, çeşitli program geliştirme çalışmalarının incelenmesi, örnek program taslağının hazırlanması ve değerlendirilmesi konularını kapsar. Materyal üretimi. Seçimi. | |
ADE522 | ARAP DİLİ VE EDEBİYATI KAYNAKLARI ARAP DİLİ VE EDEBİYATI KAYNAKLARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |