English

FACULTY OF SPORT SCIENCES-COACHING EDUCATION

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
FACULTY OF SPORT SCIENCES-COACHING EDUCATION
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ANT103İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESYOLOJİSİ
HUMAN ANATOMY AND KINESIOLOGY
Z303.03.03Anatomi ve Kinezyolojiye Giriş, Hücrenin Kimyasal ve Fiziksel Yapısı, İskelet sistemine Giriş, Sistemler, Dokular, Destek Doku (Bağ Doku, Yağ Doku, Kıkırdak Doku, Kemik Doku), Kas Doku, Sinir Doku, Eklemler (Baş, Omuz Çemberi, Omuz, Dirsek, El bileği ve El, Omurgaya Bağlı Eklemler, Kalça Leğeni ve Kalça Eklemi, Diz eklemi, Ayak Bileği ve Ayak Eklemi ve Kinezyolojisi), Üst ve alt ekstremitede bulunan kemiklerin, eklemlerin ve kasların yapısal özellikleri ve hareket fonksiyonlarıIntroduction to Anatomy and Kinesiology covers the chemical and physical structure of cells, an introduction to the skeletal system, systems, tissues, supportive tissues (connective tissue, adipose tissue, cartilage tissue, bone tissue), muscle tissue, nervous tissue, joints (head, shoulder girdle, shoulder, elbow, wrist and hand, joints associated with the spine, hip socket and hip joint, knee joint, ankle and foot joint, and Kinesiology), structural characteristics, and movement functions of bones, joints, and muscles in the upper and lower extremities.
ANT105ATLETİZM
ATHLETICS
Z223.04.04Atletizmin temel özellikleri ve atletizmin sınıflandırılması Orta ve uzun mesafe koşuları, orta ve uzun mesafe koşu çalışmaları Gülle atma teknikleri. Gülle atma tekniğini kazandırıcı çalışmalar. Gülle atma tekniğini geliştirici alıştırmalar Uzun atlama teknikleri hız alma koşusu ve koşu kontrolü uzun atlama tekniğini geliştirici çalışmalar Kısa mesafe koşularının teknikleri; koşu tekniği ve reaksiyon çalışmaları kısa mesafe koşularında çıkış şekilleri sürat ve süratte devamlılık kazandırıcı çalışmalar Yüksek atlama teknikleri yüksek atlamada hız alma koşusu ve sıçrama; tekniği geliştirici çalışmalar Disk atma teknikleri; tekniği kazandırıcı çalışmalar disk atamada tekniği geliştirici çalışmalar Ara sınav Bayrak koşuları; Bayrak yarışlarına hazırlayıcı alıştırmalar. Bayrak değiştirme çeşitleri, bayrak sopasının ele verilme teknikleri. Bayrak yarışlarında tekniğin geliştirilmesi Cirit atma; Atış tekniğine hazırlayıcı alıştırmalar, ciritin tutulması, taşınması ve ritim çalışmaları Cirit atmada, atış pozisyonu, atış, hızlanma koşusu ve tekniği geliştirici alıştırmalarBasic features of athletics and classification of athletics Medium and long distance running, middle and long distance running shot put shot techniques. Shot put technique to gain studies. Shot put techniques to improve exercises Long jump techniques speed-taking run and running control long jump technique to improve exercises Short-distance running techniques; running techniques and reaction studies in the short-run conditions, output patterns, speed and speed-gaining studies, high jump techniques, high jump techniques, speed-up running and jump; discovery techniques; discus throwing techniques; exercises to improve the technique exercises to improve the technique in disc assignment Midterm exam Flag runs; Preparing exercises for relay races. Types of flag changing, techniques of handing flag sticks. Improving the technique in relay races Javelin throwing; Preparing exercises for shooting technique, holding javelin, carrying and rhythm exercises Javelin throwing, shooting position, shooting, running acceleration and techniques to improve exercises
ANT109BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
FUNDAMENTALS OF PHSICAL EDUCATION AND SPORTS
Z202.03.02Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, yayınlarını ve meslek alanlarını tanıtmak, insan ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel, fizyolojik ve psiko-sosyal çalışma alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya’da ve Türkiye’deki gelişimi ve öncü kişileri, değişik ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektirTo introduce the concepts, publications and professional fields of physical education and sports, the relations between human and physical education-sports, the relations of physical, physiological and psycho-social work areas with physical education science, the development of physical education in the world and in Turkey and its pioneers, The state of physical education science in different countries, the relationship between performance and physical education science will be examined.
ANT111HAREKET EĞİTİMİ
MOVEMENT EDUCATION
Z223.04.04Hareket eğitiminde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemlerini, motor gelişim ve motor gelişimi etkileyen faktörleri, çocuklarda fiziksel uygunluk, lokomotor beceriler, lokomotor olmayan beceriler, Manipülatif beceriler ve algısal motor yetenekleri, hareket kavramını konularını kapsamaktadır.It covers basic concepts in movement education, development and growth periods, motor development and factors affecting motor development, physical fitness in children, locomotor skills, non-locomotor skills, manipulative skills and perceptual motor abilities, movement concept.
ATA105ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I
Z202.03.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın KaldırılmasıIntroduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne
BIL130BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
INFORMATION TECHNOLOGY
Z202.05.02İleri seviyede MS Word, Ms PowerPoint, Ms Excel programlarını kavrar bilgisayar donanım ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma
ING107YABANCI DİL-I
FOREIGN LANGUAGE-I
Z202.03.02Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology.
TUR103TÜRK DİLİ-I
TÜRK DİLİ-I
Z202.05.02
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ANT102YÜZME
SWIMMING
Z223.03.04Yüzme teknik ve becerilerinin öğretimi konularına değinilecektir. %100Teaching swimming techniques and skills will be discussed. %one hundred
ANT104GENEL CİMNASTİK
GENGENERAL GYMNASTICS
Z223.03.04Genel Cimnastik hakkında kuramsal bilgiler ile temel beceri ve teknikler arasında ilişki kurularak Cimnastik baranşının öğrenimi.General Gymnastics, theoretical knowledge and basic skills and techniques to establish a relationship between the learning of gymnastic peace.
ANT106EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
EXERCISE PHYSIOLOGY
Z303.05.03Fizyoloji Bilimine İlişkin Temel Kavramlar; Egzersiz Fizyolojinin Anlamı ve Önemi; Hücre, Doku, Enerji Metabolizması, Aerobik ve Anaerobik Enerji Sistemleri, Anaerobik Glikoliz ve ATP’nin Yenilenmesi; Enerji Tüketimi, Oksijen Alımı ve Eksikliği; Laktik Asit Eşiği; Spor Branşları ve Enerji Kullanımı; Egzersiz Sonrası Toparlanma; Kasın Yapısı, Myofibril ve Fibril Kas Hareketleri, İskelet Kası ve Hareketi, Motor Ünite, Kas Kasılma Çeşitleri ve Egzersiz İlişkisi; Kas Hipertrofisi; Farklı Koşullarda Egzersiz ve Fizyolojik Etkileri; Sporda Yaş ve Cinsiyet Faktörü; Performans Ölçüm YöntemleriBasic Concepts of Physiology; Meaning and Importance of Exercise Physiology; Cell, Tissue, Energy Metabolism, Aerobic and Anaerobic Energy Systems, Anaerobic Glycolysis and Regeneration of ATP; Energy Consumption, Oxygen Intake and Deficiency; Lactic Acid Threshold; Sports Branches and Energy Use; Recovery After Exercise; Structure of Muscle, Myofibril and Fibril Muscle Movements, Skeletal Muscle and Movement, Motor Unit, Types of Muscle Contraction and Exercise Relationship; Muscle Hypertrophy; Exercise in Different Conditions and Its Physiological Effects; Age and Gender Factor in Sports; Performance Measurement Methods
ANT108SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM
HEALTH EDUCATION AND FIRST AID
Z202.03.02Bireyin yaşamı tehlikeye girdiğinde solunum, dolaşım sistemlerine ve tüm organ yaralanmalarında uygulanacak ilk yardım ve buna bağlı olarak tüm müdahaleler ile güvene alınan hastanın yetkin sağlık birimine ulaştırılması dersin içeriğini oluşturmaktadır.The content of the course consists of first aid to be applied to respiratory, circulatory systems and all organ injuries when the life of the individual is in danger, and accordingly, transporting the patient, who is secured with all interventions, to the competent health unit.
ANT110SPORDA ÖĞRETİM İLKE VE UYGULAMALARI
SPORDA ÖĞRETİM İLKE VE UYGULAMALARI
Z223.05.04Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.Basic concepts of teaching, learning and teaching principles, the importance and benefits of planned work in teaching, planning of teaching (unitized annual plan, examples of daily plans and activities), learning and teaching strategies, teaching methods and techniques, their relationship with practice, teaching tools and equipment , duties and responsibilities of the teacher, teacher competencies in increasing the quality of teaching service.
ATA106ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II
Z202.03.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası TürkiyePolitical Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960.
ING108YABANCI DİL -II
FOREIGN LANGUAGE-II
Z202.03.02Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills.
TUR104TÜRK DİLİ -II
TURKISH LANGUAGE-I​I 
Z202.05.02
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ANT207ANTRENÖRLÜK MESLEĞİ VE İLKELERİ
ANTRENÖRLÜK MESLEĞİ VE İLKELERİ
Z303.05.03Antrenör davranış yöntemleri ve müsabakaya nasıl hazırlanır, Çocuk ve gençlerde gelişim özellikleri ve performansı etkileyen bilişsel, duyuşsal ve kişilik faktörleri, antrenörlük eğitimi, temel çalıştırıcı eğitimi programı ve antrenör eğitim kademeleri ile ilgili, belirtilen konular hakkında öğrencilerimizi bilgilendirmek ve kendilerine ait bir antrenör stilinin oluşturulması. Bilginin pekiştirilmesi ve becerinin kazandırılması.The concept of coach and its basic philosophy, who is a trainer and its definition, group dynamics and coaching styles in sports, Leader trainer, personality traits and ethical values, to gain knowledge and application skills about factors affecting success.
ANT235SPOR FİZYOLOJİSİ
SPOR FİZYOLOJİSİ
Z223.05.04Spor Fizyolojisinin Anlamı ve Önemi, Egzersiz Fizyolojisinden Farkı; Enerji Sistemleri; Dinlenme ve Egzersiz Sırasında Enerji Tüketimi; Oksijen Alımı ve Eksikliği; OBLA, Laktik Asit Eşiği, Steady State; Enerji Sistemlerinin Sportif Aktivitelerle İlişkisi; Egzersiz Sonrası Toparlanma; Kasın Yapısı; Motor Ünite Çeşitleri ve Atletik Başarı; Kas Fibril Tipleri ve Sportif Aktivitelerle İlişkisi; Kas Kasılma Tipleri; Spor Branşlarının Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri; Performans Ölçüm YöntemleriThe Meaning and Importance of Sports Physiology, Its Difference from Exercise Physiology; Energy Systems; Energy Consumption During Rest and Exercise; Oxygen Intake and Deficiency; OBLA, Lactic Acid Threshold, Steady State; Relation of Energy Systems with Sports Activities; Recovery After Exercise; Structure of the Muscle; Motor Unit Types and Athletic Success; Muscle Fibril Types and Their Relationship with Sports Activities; Types of Muscle Contraction; Physical and Physiological Features of Sports Branches; Performance Measurement Methods
ANT279PSİKOMOTOR GELİŞİM
PSİKOMOTOR GELİŞİM
Z202.04.02Bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim. Olgunlaşma.Gelişim ilkeleri ve ilgili kuramlar. Gelişim dönemleri. Gelişim ile ilgili motor testler Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler.Basic concepts of motor development, development and growth periods, models of development, factors affecting motor development and motor development, physical fitness and perceptual motor abilities in children, self-concept.
ANT281SPOR SAKATLIKLARI VE İLKYARDIM
SPOR SAKATLIKLARI VE İLKYARDIM
Z223.04.04Sporcunun spor faaliyetlerinde egzersiz ve antremanda sakatlıklardan korunma ve tedavisini öğrenmek; Kemik ve yumuşak doku yaralanmaları, Üst ekstremite sakatlıkları, Alt ekstremite sakatlıkları nelerdir; Ayak ve ayak bileği yaralanmalarında nelerdir; Tedavide Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon prensiplerini öğrenmek. İlk yardımın temel prensiplerini öğrenmekTo learn the prevention and treatment of injuries in exercise and training in sports activities of the athlete; What are bone and soft tissue injuries, Upper extremity injuries, Lower extremity injuries; What are foot and ankle injuries? To learn the principles of Physical Therapy and Rehabilitation in treatment. Learning the basic principles of first aid
ANT283SPOR PSİKOLOJİSİ
SPOR PSİKOLOJİSİ
Z303.04.03Oyunun ve sporun doğası, motivasyon , spora katılım, iletişim , saldırganlık, şiddet .The field of sports psychology; motivation, emotions in sports and physical activities; psychology of superior performance, leadership in sports, exercise and self-presentation in sports, development of expertise in sports, psychological processes in team sports, cognitive skills and relationship with sports activities, sports success, personality factors affecting success, sports intervention and performance enhancement, measurement and research in sports psychology
ANT223SEÇMELİ BİREYSEL SPORLAR-I KAYAK
SKIING - I
S223.04.04Kayağın spor anlamındaki gelişimi, kullanılan araç-gereçler, kayak becerisini oluşturan hareketlerin incelenmesi, denge, kayma, paten tekniği ve kayarak yön değiştirme egzersizleri (tekerlekli kayak ile), kişiye özel malzeme seçimi, uygulama kampı planlaması, temel kayak pozisyonu, tek paten ve kayaklı koordinasyon çalışmalarını içerir.The development of skiing in the sense of sport, the equipment used, the examination of the movements that make up the skiing skill, balance, skating, skating technique and skiing changes (with wheeled ski), personal equipment selection, practice camp planning, basic ski position, single skate and ski It includes coordination studies.
ANT231SEÇMELİ BİREYSEL SPORLAR - I DAĞCILIK
MOUNTAINEERING - I
S223.04.04Dağcılık sporunun alt branşları, kaya tırmanışı, yaz ve kış dağcılığı hakkında teorik bilgilerin aktarılması ve uygulamalar yapılması.Transferring theoretical information and making applications about the sub-branches of mountaineering sports, rock climbing, summer and winter mountaineering.
ANT233SEÇMELİ BİREYSEL SPORLAR - I STEP-AEROBİK
STEP-AEROBIC
S223.04.04step aerobik nedir, tarihçesi, prensipleri, temel kas grupları, güç merkezleri, ritim ve kareografi planlama/uygulama becerileri, kardiyo programı planlama becerileriWhat is step aerobics, its history, principles, basic muscle groups, power centers, rhythm and choreography planning/implementation skills, cardio program planning skills
BSE2003MASA TENİSİ
TABLE TENNIS
F223.04.04Dersin içeriği, masa tenisi ile ilgili temel kavramlar, masa tenisinin tarihsel gelişimi, masa tenisi saha ve ekipman bilgisi, uluslararası müsabaka alan ölçüleri ve yarışma kuralları, el ile yapılan temel teknikler ve branşa özgü oyun sistemleri konularını kapsamaktadır.The content of the course covers the basic concepts of table tennis, the historical development of table tennis, the knowledge of the field and equipment of table tennis, the dimensions and competition rules of the international competition area, the basic techniques made by hand and the game systems specific to the branch.
BSE2005TREKING
TREKKING
F223.04.04Doğa sevgisi kazandırma, doğada yapılan sporlar, hava bilgisi-meteoroloji, yürüyüş ve kamplarda dikkat edilmesi gerekenler, çadır kurma, çanta hazırlama ve temel harita bilgisini kapsamakatadır.It covers bringing a love of nature, sports in nature, weather information-meteorology, things to consider in hiking and camps, setting up a tent, preparing a bag and basic map knowledge.
BSE2011FITNESS
FITNESS
F223.04.04Fitness yarışma kuralları, fitness antrenörünün rolü ve iletişim becerileri, fitness ve vücut geliştirme arasındaki ilişkiyi inceleme, tamamlayıcı egzersizler, farklı fitness antrenman tekniklerinin fizyolojik ve psikolojik etkileri ve sakatlıklar, fitness antrenmanlarında besin destek maddelerinin fizyolojik ve psikolojik etkileri, kardiovasküler egzersizler, vücut ağırlığı ile yapılan egzersizler, fitness makineleri ve serbest ağırlıklar ile yapılan çalışmalar, fitness branşına yönelik yapılan uygulamalar esnasında yapılan hatalar ve teknik düzeltme, haftalık, aylık ve yıllık fitness egzersiz programı planlama ilkeleri, fitness yarışması öncesi ve sonrası egzersiz programı planlama ilkeleri konularını kapsar.Fitness competition rules, the role of fitness trainer and communication skills, examining the relationship between fitness and bodybuilding, complementary exercises, physiological and psychological effects of different fitness training techniques and injuries, physiological and psychological effects of nutritional supplements in fitness training, cardiovascular exercises, body weight exercises exercises, exercises with fitness machines and free weights, mistakes and technical corrections made during the applications for the fitness branch, weekly, monthly and annual fitness exercise program planning principles, exercise program planning principles before and after the fitness competition.
RKR219SPOR FOTOĞRAFÇILIĞI
SPORT PHOTOGRAPHY
F202.04.02Basın Fotoğrafçılığının Tanıtımı; Teknik Fotoğraf Bilgileri; Basın Fotoğrafçılığı Üzerine Video Filmler: The public eye, Let truthbe the prejudice; Ünlü Basın Fotoğrafçılarının Tanıtımı; Basın Fotoğrafı Tarihi; Fotoğraf ve Gerçeklik; Görüntü Düzenleme; Basın Fotoğrafının Habere Katkısı; Basın Fotoğrafçısının Kullandığı Malzemeler; Foto Röportaj; Fotoğraf Kurgulama: Fotoğraf seçimi, Kadrajlama, Sıralama, Foto alt yazıları; Basın Fotoğrafçılığında Sorumluluk ve Ahlak; Fotoğraf Çekim Projeleri: Meslekler, Semt tanıtımı, Portreler, Haber fotoğrafları.Introduction of Press Photography; Technical Photo Information; Video Films on Press Photography: The public eye, Let truth be the prejudice; Introduction of Famous Press Photographers; Press Photo History; Photography and Reality; Image Editing; Contribution of the Press Photo to the News; Materials Used by the Press Photographer; Photo Interview; Photo Editing: Photo selection, Framing, Sequencing, Photo captions; Responsibility and Ethics in Press Photography; Photo Shooting Projects: Professions, Neighborhood promotion, Portraits, News photos.
RKR223ÇOCUK VE EGZERSİZ
ÇOCUK VE EGZERSİZ
F202.04.02Büyüme, Gelişme ve Olgunlaşma Kavramları; Boy ve Kilo ile Performans ve Spor Dalı Etkileşimi, Egzersiz ve Esneklik, Koordinasyon, Kuvvet, Sürat, Dayanıklılık Antrenmanlarına Verilen Cevaplar, Çocuk ve Gençlerde Antrenman Yaklaşımı, Erken ve Geç Özelleşen Sporlar, Çocuk ve Geliştirme Modelleri ve Uygulamalarda Karşılaşılan Sorun ve KavramlarGrowth, Development and Maturation Concepts; Interaction of Height and Weight with Performance and Sports Branch, Exercise and Flexibility, Coordination, Responses to Strength, Speed, Endurance Training, Training Approach in Children and Young People, Early and Late Specialized Sports, Child and Development Models and Problems and Concepts Encountered in Applications
SYP275STEP AEROBİK
STEP AEROBICS
F223.04.04step aerobik nedir, tarihçesi, prensipleri, temel kas grupları, güç merkezleri, ritim ve kareografi planlama/uygulama becerileri, kardiyo programı planlama becerileriWhat is step aerobics, its history, principles, basic muscle groups, power centers, rhythm and choreography planning/implementation skills, cardio program planning skills
SYP299GOLF
GOLF
F223.04.04Dersin içeriği; koçluk ve müsabaka hazırlığı, golf branşına özgü temel teknik uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, ileri seviye teknikleri öğretim yöntemleri, temel teknik hareketlerin analizi, ileri seviye vuruş teknikleri, golf branşına özgü performans testleri, golf branşına özgü özel antrenman teknikleri, golf branşına özgü koordinasyon ve kuvvet çalışmaları, oyuncular için strateji ve taktikler, sezinleme, ileri seviye müsabaka taktikleri konularını kapsamaktadır.The content of the course includes; coaching and competition preparation, basic technical application errors and correction methods specific to golf, advanced techniques teaching methods, analysis of basic technical movements, advanced stroke techniques, performance tests specific to golf, special training techniques specific to golf, coordination and strength training specific to golf, strategies and tactics for players, anticipation, advanced competition tactics.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ANT202GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ
GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ
Z303.06.03Antrenman Kavramı ve Antrenmanın Temel İlkeleri Yüklenme ve Adaptasyon Antrenman Planlaması İlkeleri ve Antrenman Planlaması Örnekleri Çocuklarda Büyüme ve Biyomotor Becerilerin Gelişimi, Çocuklarda Yetenek Seçimi ve Yönlendirilmesi Sürat Gelişimi ve Antrenmanı, Kuvvet Gelişimi ve Antrenmanı, Dayanıklılık Gelişimi ve Antrenmanı Esneklik Gelişimi ve Antrenmanı, Koordinasyon Gelişimi ve Antrenmanı, Antrenmanın bilimsel testleri ve bilimsel testlerle yönlendirilmesiTraining Concept and Basic Principles of Training Load and Adaptation Training Planning Principles and Training Planning Examples of Children Growth and Biomotor Skills Development, Talent Selection and Guidance in Children Speed Development and Training, Strength Development and Training, Endurance Development and Training Flexibility Development and Training Training, scientific tests and guiding the training with scientific tests
ANT206SPOR MASAJI
SPOR MASAJI
Z223.04.04Masajın dozajı ve etkileri; Dünyada kullanılan masaj teknikleri; Öncesi ve sonrasıyla masajın sporda kullanılması; Mekanik masaj yöntemleri; Masaj uygulamaları: Alt sırt masajı, Üst sırt masajı, Boyun masajı, El masajı, Önkol masajı, Kol masajı, Ayak masajı, Bacak masajı, Uyluk masajı, Yüz masajı, Karın masajı.Dosage and effects of massage; Massage techniques used in the world; Before and after the use of massage in sports; Mechanical massage methods; Massage applications: Lower back massage, Upper back massage, Neck massage, Hand massage, Forearm massage, Arm massage, Foot massage, Leg massage, Thigh massage, Facial massage, Abdominal massage.
ANT208SPORCU BESLENMESİ
SPORCU BESLENMESİ
Z202.04.02Temel beslenme ilkeleri, temel (karbonhidrat, protein, yağ) ve yardımcı (vitamin, mineral ve su) besin öğeleri sportif başarıda temel ve yardımcı besin öğelerinin önemi ve kullanım amaçları ve özel beslenme uygulamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır.The basic nutritional principles, basic (carbohydrate, protein, fat) and auxiliary (vitamin, mineral and water) nutrients are the importance of the basic and auxiliary nutrients in sporting success and their purpose of use and special nutritional practices.
ANT266EĞİTSEL OYUNLAR
EĞİTSEL OYUNLAR
Z223.05.04Beden Eğitimi ve Oyun Öğretiminde Temel Kavramlar. Beden Eğitimi ve Oyun Öğretiminde Çocuklar ve Özellikleri. Beden eğitimi ve oyun Öğretiminde Motor Beceri ve Öğrenme. Beden Eğitimi ve Oyun Öğretim Yöntemleri. Beden Eğitimi ve Oyun Öğretiminde Hareket Becerileri ve Kavramlar. Beden Eğitimi ve Oyun öğretiminde araçlar. Beden Eğitimi ve Oyun öğretiminde araçlar. Beden Eğitimi ve Oyun Öğretiminde Ortamların Özellikleri. Beden Eğitimi Ve Oyun Öğretiminde Kullanılan Formatlar. Oyun Öğretiminde Oyunların Sınıflandırılması. Oyun Öğretiminde örgütlenme. Çocuklarda Spor Yaralanmaları. Beden eğitimi ve Oyun öğretiminde Ölçme Değerlendirme.Basic Concepts in Physical Education and Game Teaching. Children in Physical Education and Game Teaching and Their Characteristics. Motor Skills and Learning in Physical Education and Game Teaching. Physical Education and Game Teaching Methods. Movement Skills and Concepts in Physical Education and Game Teaching. Tools in physical education and game teaching. Tools in physical education and game teaching. Properties of Environments in Physical Education and Game Teaching. Formats Used in Physical Education and Game Teaching. Classification of Games in Game Teaching. Organization in Game Teaching. Sports Injuries in Children. Measurement and Evaluation in Physical Education and Game Teaching.
ANT268SPORDA İLETİŞİM
SPORDA İLETİŞİM
Z202.03.02İletişim kavramlarının tanımları, iletişimin temel özellikleri, iletişim modelleri, iletişim sürecinin ögeleri ve işleyişi, iletişim sürecini olumlu ve olumsuz yönde etkileyen faktörler, etkili iletişim türleri (sözlü, yazılı, sözsüz ve görsel iletişim), etkili dinleme ve konuşma, veli-öğretmen iletişimi, çocuklarla etkili iletişim kurma, iletişim uygulamalarıDefinitions of communication concepts, basic characteristics of communication, communication models, elements and functioning of communication process, factors affecting the communication process positively and negatively, types of effective communication (oral, written, nonverbal and visual communication), effective listening and speaking, parent-teacher communication, effective communication with children, communication practices
ANT234SEÇMELİ BİREYSEL SPORLAR - II OKÇULUK
SEÇMELİ BİREYSEL SPORLAR - II OKÇULUK
S223.04.04Okçuluk Tarihi; Yay ve Yay Çeşitleri; Yay Gövdesi Özellikleri, Çeşitleri ve Ölçüleri; Klasik Yay Üzerinde Bulunan Aksesuarlar ve İşlevleri; Limpler ve Yapıları; Limp Çeşitleri ve Ölçüleri; Makaralı Yaylar; Temel Hareketler: Duruş, Tutuş, Çekiş, Çene Altı Kontrol Noktası ve Bırakış Özelliklerinin Doğru Öğretimi; Ok ve Ok Çeşitleri; Atış İçin Gerekli Aksesuarların Kullanımı ve İşlevleri; Okçuluk Oyun Kuralları Uygun Yay Seçimi; Kol Boyu ve Yay Ölçüleri; Denge Çubukları Kullanımı ve İşlevi; Kiriş ve Yaylara Göre Kiriş Yükseklikleri; Kiriş Maddeleri ve Kat Sayıları; Sargı İpleri; Kiriş Yapımı; Yay Ayarı; Basınç Düğmesi; Kliker ve Ok Yatağı Ayarları; Arkalık Noktasının ve Basınç Düğmesinin Ayarlanması; Makaralı Yay Testleri; Konsantrasyon; Antrenman Çeşitleri; Okçulukta Kondisyon Antrenmanı; Günlük–Haftalık Antrenman Programlaması; Okçulukta Gözlem ve Çeşitleri; Okçuluk Oyun Kuralları ve UygulamalarıArchery History; Bow and Bow Types; Spring Body Properties, Types and Dimensions; Accessories and Functions on Classical Bow; Limps and Their Structures; Limp Types and Dimensions; Roller Springs; Basic Movements: Correct Teaching of Posture, Grip, Traction, Under-Chin Control Point and Release Features; Arrow and Arrow Types; Usage and Functions of Accessories Required for Shooting; Function of Balance Bars; Beam Heights According to Beams and Springs; Beam Materials and Floor Numbers; Winding Ropes; Beam Construction; Spring Setting; Pressure Button; Clicker and Arrow Bed Settings; Adjusting the Backrest Point and the Pressure Switch; Roller Spring Tests; Concentration; Training Types; Condition Training in Archery; Daily – Weekly Training Programming; Observation and Types in Archery; Archery Game Rules and Applications
BSE2024HENTBOL-II
HANDBALL - II
F223.04.04Hentbolun tarihçesi, oyun kuralları, teknik ve taktiklerle ilgili bilgi ve beceriler.Knowledge and skills about the history of handball, game rules, techniques and tactics.
SYP260VOLEYBOL-II
VOLLEYBALL - II
F223.04.04öğrencilerin voleybolun tanımını, voleybol oyununun genel karakteristik özelliklerini, Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, voleybol oyun kurallarını, voleybol oyununun temel tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretimini sağlamak, voleybol ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak, her türlü gelişmeleri takip ederek etkinlik, organizasyonlar düzenlenmesini ve yönetebilme becerisini kazandırmaktır.To provide students with the definition of volleyball, the general characteristics of the volleyball game, its historical development in the world and in Turkey, the rules of the game of volleyball, the basic techniques of the game of volleyball theoretically and practically, to gain knowledge and skills about volleyball, to follow all kinds of developments, To gain the ability to organize and manage organizations.
SYP262BASKETBOL-II
BASKETBALL - II
F223.04.04Günümüzde Modern Basketbol; Eğitim Aracı Olarak Basketbol; Basketbol Oyun Kuralları; Saha ve Malzeme Bilgisi; Basketbolda Isınma ve Streching; Topa Yatkınlık Çalışmaları; Basketbolda Toplu Teknikler: Top tutma, Toplu temel duruş, Top sürme, Pas ve çeşitleri, Stoplar, Dönüşler, Turnike, Şut, Rebound; Topsuz Teknikler: Temel duruş, Savunma kayma adımları, Sıçramalar, Box-out; Bireysel Hücum ve Savunma Özellikleri; Takım Hücum ve Savunması. Maç Analizleri, Musabaka raporları, Turnuva hazırlıkları, Devre arası kampları, Performans testleri, Yeni transferler ve sakatlıkların tedavisi yıllık planın genel değerlendirmesi vbContemporary Basketball; Basketball as an Educational Tool; Basketball Game Rules; Court and Equipment Information; Warm-up and Stretching in Basketball; Ball Handling Drills; Collective Techniques in Basketball: Ball handling, Basic ball position, Dribbling, Passing and its variations, Stops, Pivots, Layups, Shooting, Rebounding; Non-Ball Techniques: Basic stance, Defensive sliding steps, Jumps, Box-out; Individual Offensive and Defensive Characteristics; Team Offense and Defense. Match Analyses, Game Reports, Tournament Preparations, Mid-season Camps, Performance Tests, New Transfers, and Injury Treatments are included in the overall evaluation of the annual plan, etc.
SYP266PİLATES
PILATES
F223.04.04Pilates tarihçesi, pilates egzersizlerinin ve aşamalarının tanıtılması ve kullanım alanlarının belirlenmesiPilates history, introduction of pilates exercises and stages and determination of their usage areas
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ANT301ÖZEL ANTRENMAN BİLGİSİ -I
ÖZEL ANTRENMAN BİLGİSİ -I
Z303.05.03Branşa özgü antrenman periyotlaması, motosal ve fiziksel özelliklerin gurup dinamiği uygulamaları.Branch-specific training periodization, group dynamics applications of motor and physical properties.
ANT303SPORDA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SPORDA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Z303.04.03Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler, eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar, öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar, ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.The place and importance of measurement and evaluation in education, basic concepts related to measurement and evaluation, qualifications required in measurement tools, measurement tools and properties used in education, tools based on traditional approaches, tools for multi-faceted recognition of students, basic statistical operations on measurement results, assessment of learning outcomes, grading, developing a measurement tool related to the field.
ANT385SPOR SOSYOLOJİSİ
SPORTS SOCIOLOGY
Z202.04.02Sosyoloji ile ilgili tanımlar ve kavramlar, Sosyolojinin öncüleri ve temel sosyoloji kuramları, Sosyolojinin tarihsel gelişimi ve spor sosyolojisi, Sosyolojinin tarihsel gelişimi ve spor sosyolojisi, Sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi, Temel sosyoloji kuramları çerçevesinde "Spor Sosyolojisi", Spor ve Sosyal Kurumlar (Spor ve Aile, Spor ve Eğitim, Spor ve Din, Spor ve Siyaset, Spor ve Ekonomi), Spor ve sosyoloji kavramları arasındaki ilişkiler (Spor ve Sosyalleşme, Spor ve Sosyal Değişme, Spor ve Tabakalaşma), Spor ve sosyoloji kavramları arasındaki ilişkiler (Spor ve Medya, Spor ve Turizm, Spor ve Şiddet, Spor ve Cinsiyet), Spor ve sosyoloji kavramları arasındaki ilişkiler (Spor ve Sosyal Değişme ), Spor sosyolojisinde (Sosyolojide) araştırma nasıl yapılır?, Spor sosyolojisi ile ilgili yazılmış ulusal makale örneklerinin incelemesi.Definitions and concepts related to sociology, pioneers of sociology and basic sociological theories, historical development of sociology and sports sociology, historical development of sociology and sports sociology, the relationship between sociology and other social sciences, "Sociology of Sports", Sports and Social Institutions Family, Sports and Education, Sports and Religion, Sports and Politics, Sports and Economics), Relationships between sports and sociology (Sports and Socialization, Sports and Social Change, Sports and Stratification), Sports and Sociology (Sports and Media) , Sport and Tourism, Sport and Violence, Sport and Gender), Relationships between Sport and Sociology (Sport and Social Change), How to do research in Sport Sociology (Sociology), Examination of national article examples about Sport Sociology.
ANT387ÇOCUK VE SPOR
CHILDREN AND SPORTS
Z303.04.03Büyüme, Gelişme ve Olgunlaşma Kavramları; Boy ve Kilo ile Performans ve Spor Dalı Etkileşimi, Egzersiz ve Esneklik, Koordinasyon, Kuvvet, Sürat, Dayanıklılık Antrenmanlarına Verilen Cevaplar, Çocuk ve Gençlerde Antrenman Yaklaşımı, Erken ve Geç Özelleşen Sporlar, Çocuk ve Geliştirme Modelleri ve Uygulamalarda Karşılaşılan Sorun ve KavramlarGrowth, Development and Maturation Concepts; The Interaction of Height and Weight with Performance and Sports, Exercise and Flexibility, Coordination, Strength, Speed, Responses to Endurance Training, Approach to Training for Children and Adolescents, Early and Late Specialized Sports, Child and Development Models, and Problems and Concepts Encountered in Practice.
ANT389SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
SKILLS LEARNING IN SPORTS
Z202.04.02Dersin içeriği; hareket ve becerinin tanımı ve genel kavramlar, beceri türleri, beceri öğreniminin sınıflandırılması, sporda bireysel farklılıklar, beceri öğrenme evreleri ve sınıflaması, beden eğitimi ve sporda öğrenme kuram ve yöntemleri, beceri öğreniminde duysal yardımcılar, beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, branşa özgü beceri testlerinin analizi konularını kapsamaktadır.Course content; definition of movement and skill and general concepts, types of skills, classification of skill learning, individual differences in sports, stages and classification of skill learning, theories and methods of learning in physical education and sports, sensory aids in skill learning, quality, quantity and temporal aspects of skill exercises, branch-specific covers the analysis of skill tests.
ANT313UZMANLIK SPOR DALI - I FUTBOL - I
MAJOR SPORTS BRANCH - I FOOTBALL - I
S244.06.06Futbolda Temel Tekniklerin Uygulanışı, Prensipleri ve Özellikleri; Kalecinin, Savunma, Orta Saha ve Hücum Oyuncularının Özellikleri; Futbolda Taktiğin Önemi; Futbolda Savunma ve Hücum Prensipleri (Bireysel ve Takım); Futbolda Sistemler; Futbolda Standart Atışlar, Maç Ortamında Taktik UygulamalarApplication, Principles and Properties of Basic Techniques in Football; Features of Goalkeeper, Defense, Midfield and Attackers; Importance of Tactics in Football; Defense and Offensive Principles in Football (Individual and Team); Systems in Football; Standard Shooting in Football, Tactical Applications in Match Environment
ANT315UZMANLIK SPOR DALI - I VOLEYBOL - I
MAJOR SPORTS BRANCH - I VALLEYBALL - I
S244.06.06Voleybol oyun kuralları –duraklama ve gecikmeler, libero oyuncusu, katılanların davranışları- ve maç sırasında yorumlama, temel teknikleri geliştirici driller (pas, manşet, servis, smaç, blok, planjön), plaj voleybolu ve oturarak voleybol oyun kuralları, voleybola yönelik bilimsel araştırmaları inceleme, voleybol oyun kuralları –hakemler ve sorumlulukları- ve maç sırasında yorumlama, voleybolda oyun sistemleri, ön- arka alan savunması, savunma sistemleri, savunma dublajı, hücum sistemleri (tekli ve çoklu, varyasyonlar), hücum dublajı, servis karşılama stratejileri, voleybol terimlerinin İngilizce karşılıkları, voleybolda antrenman bilimine giriş.Definition of volleyball game and general characteristics of the game Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Candy Feast Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Historical Development of Volleyball in the World. Gradual Teaching of Manşet Pas. Historical development of volleyball in Turkey. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Service. Gradual teaching of the block. Match the game rules
ANT317UZMANLIK SPOR DALI - I HENTBOL - I
MAJOR SPORTS BRANCH - I HANDBALL - I
S244.06.06Bireysel-grup ve takım hücumu, hızlı hücum, savunma ve hücumun aşamaları, Takım savunbması (6:0, 5:1, 4:2, 3:3, 5:0+1) takım hücumu (3:3, 5:1, 4:2) birim antrenmanın planlanması ve yürütülmesi, takım yönetimi gibi konularda bilgi aktarımı.Handball history, Handball basics, EHF and THF structures-ball throwing ball-holding exercises. Handball understanding-ball driving exercises, field measurements-rust and pass types exercises game rules-individual techniques, collective ball deception exercises, individual technical understanding- defense system-goalkeeper features and techniques exercises, understanding of the training program of the handball, training of the goalkeeper, training of the goalkeeper, training of the goalkeeper, double, triple defensive and offensive group exercises Handball specific training programming-team defense exercises Handball specific tests-team offensive exercises
ANT319UZMANLIK SPOR DALI - I BASKETBOL - I
MAJOR SPORTS BRANCH - I BASKETBALL - I
S244.06.06Antrenörün görev ve sorumlulukları. TBF Antrenörlük modeli. Antrenörlük modelleri ve antrenörlük felsefesi nedir? Antrenörlük Felsefesini Geliştirmek. Antrenman uygulaması. Basketbolda temel tekniklerin öğrenimi ve öğretim yöntemleri. Antrenman uygulaması. Basketbolda temel tekniklerin öğrenimi ve öğretim yöntemleri.Basketbolda antrenmanların ve maçların organizasyonunda yaş gruplarına göre dikkat edilecek noktalar. Basketbolda taktik ve strateji. Hücum ve savunma organizasyonları. Maç analizi. Antrenman uygulaması.Duties and responsibilities of the coach. TBF Coaching model. What are coaching models and coaching philosophy? Developing Coaching Philosophy. Training app. Learning basic techniques and teaching methods in basketball. Training app. Learning and teaching methods of basic techniques in basketball. Points to be considered according to age groups in the organization of training and matches in basketball. Tactics and strategy in basketball. Offensive and defensive organizations. Match analysis. Training app.
ANT323UZMANLIK SPOR DALI - I YÜZME - I
MAJOR SPORTS BRANCH - I SWIMMING - I
S244.06.06Havuz Kuralları; Havuz ve Diğer Olanakların Standartları; Kullanılan Malzemenin Standartları; Yüzme Branşı ile Diğer Branşların Arasındaki Fiziki Farklılıklar; Serbest, Sırt, Kurbağa ve Kelebek Stil Tekniğinin Öğrenimi ve Öğretimi; Bu Tekniklerin Gelişimi İçin Kullanılan Driller; 4 Tekniğe Ait Çıkış ve Dönüşler; Yarışma Kuralları ve Diskalifiye NedenleriPool Rules; Standards of the Pool and Other Facilities; Standards of the Materials Used; Physical Differences Between Swimming and Other Branches; Teaching and Teaching Freestyle, Back, Frog and Butterfly Style Techniques; Driller Used for the Development of These Techniques; 4 Technique Ascents and Turns; Competition Rules and Reasons for Disqualification
ANT335UZMANLIK SPOR DALI - I TENİS - I
MAJOR SPORTS BRANCH - I TENNIS - I
S244.06.06Tenis sporunun kuramsal temellerine dayalı olarak daha özgün bir bilgi ve beceri edinmelerini sağlayacak çalışma yöntemlerinin tanıtımı, öğretim yöntemleri ve teknikleri ,tenis kuralları ve turnuva çesitleri hakkında bilgi vermek. .To give information about working methods, teaching methods and techniques, tennis rules and tournament types that will enable them to acquire more original knowledge and skills based on the theoretical foundations of tennis. .
ANT351UZMANLIK SPOR DALI - I BOKS - I
MAJOR SPORTS BRANCH - I BOXING - I
S244.06.06Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.Basic techniques, theoretically and practically.
ANT383UZMANLIK SPOR DALI - I FITNESS - I
MAJOR SPORTS BRANCH - I FITNESS - I
S244.06.06Sporun motorik özellikleri hakkında bilgi sahibi olarak, yaş cinsiyete göre kardio ve tüm kas gruplarına yönelik egzersiz reçetesi yazabilmekTo be able to write exercise prescriptions for cardio and all muscle groups according to age and gender by having information about the motoric properties of sports
DOT227E-SPOR EKONOMİSİ
ESPORTS ECONOMICS
G303.03.03E-Spor Ekonomisi dersinde, temel oyun teknolojileri bağlamındaki üretici ve tüketici tarafları ile, bu tarafların arasında yer alan dağıtıcı, yayıncı ve platform sistemleri gibi unsurların aktarılması planlanmaktadır. Bu kapsam dahilinde, ilgili ekosistemin sahip olduğu kendine has modellerden bahsedilecek olup; fiziki perakende, sanal perakende, sayısal ortamın diğer üretim faktörleri gibi başlıklar altında malî prensiplerin detaylandırılması sağlanacaktır.
HAT201KİŞİLERARASI İLETİŞİM
INTERPERSONAL COMMUNICATION
G303.03.03
OSF301BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA GÜNCEL PROGRAM GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI
CURRENT PROGRAM DEVELOPMENT APPROACHES IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS
F303.04.03Dersin İçeriği: Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme Yeni beden eğitim öğretimi programlarında kullanılan yaklaşımlar ve reform süreci Öğretime uyumlu program geliştirme Beden Eğitimi ve Spordaki Öğretim Yaklaşımları (ilkeler, yöntemler ve modellere genel bakış) Öğretim modelleri(Spor Eğitimi Modeli) Öğretim modelleri (Taktiksel Oyun Yaklaşımı) Öğretim modelleri (Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli) Öğretim modelleri (Sağlık ve İyi Olma Modeli) Makale tartışması İlkokul (1-4. sınıflar) Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi öğretim programı konusunda yapılan çalışmaların sunumu Ortaokul (5-8. sınıflar) Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim programı konusunda yapılan çalışmaların sunumu Grup tartışması ve ders değerlendirmesi.Course Content Introduction, giving information about the course content Approaches used in new physical education teaching programs and reform process Developing a program compatible with teaching Teaching Approaches in Physical Education and Sports (overview of principles, methods and models) Teaching models (Sports Education Model) Teaching models (Tactical Game Approach) Teaching models (Individual and Social Responsibility Model) Teaching models (Health and Well-Being Model) Article discussion Primary School (1-4. grades) Presentation of the work done on the Game and Physical Activities Course curriculum Presentation of the work done on the Secondary School (5-8th grades) Physical Education and Sports Course Curriculum Group discussion and course evaluation.
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ANT302SPORDA ERGOJENİK YARDIM VE DOPİNG
SPORDA ERGOJENİK YARDIM VE DOPİNG
Z303.04.03Performans artırmak amacıyla kullanılan ilaçların ve metodlarıın etki ve yan etkilerini öğretmek, sporcu beslenmesinde doping ve Ergojenik yardımcıların yeri ve önemini kavratmak.To teach the effects and side effects of drugs and methods used to improve performance, to comprehend the place and importance of doping and ergogenic aids in sports nutrition.
ANT306ÖZEL ANTRENMAN BİLGİSİ -II
ÖZEL ANTRENMAN BİLGİSİ -II
Z303.05.03Branşa özgü verim artışına etkin olan yetilerin belirlenmesi, antrene edilmesi ve bu yetilerin mikro-mezo düzeyde planlamalarının yapılmasıDetermining the skills that are effective for the increase in the yields specific to the branch, making the anthracisation and planning these skills at the micro-meso level
ANT308SPORDA YETENEK SEÇİMİ
SPORDA YETENEK SEÇİMİ
Z223.04.04Yetenek seçimi, Oyunlar(Eğitsel oyunlar-Farkındalık oyunları), Test bataryaları (bireysellik ilkesine göre branşa yönlendirmede kullanılan testler), Ölçme ve değerlendirmeTalent selection, Games (Educational games - Awareness games), Test batteries (tests used in directing the branch according to the principle of individuality), Measurement and evaluation
ANT334SPORDA TEKNİK TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
TECHNICAL TACTICAL TEACHING METHODS IN SPORTS
Z223.04.04Genel öğrenme ve öğretme yöntemlerine ilişkin tanımlar ve ilkeler, farklı yöntemlerin incelenmesi, yöntemleri planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları, spor branşına özgü teknik ve taktik öğretim yöntemlerinin ilkelerinin değerlendirilmesi.Definitions and principles of general learning and teaching methods, examination of different methods, stages of planning, implementation and evaluation of methods, evaluation of the principles of technical and tactical teaching methods specific to sports branches.
ANT386FİZİKSEL PERFORMANS TESTLERİ VE DEĞERLENDİRME
PHYSICAL PERFORMANCE TESTS AND EVALUATION
Z223.04.04Kalp-Kan dolaşım ve solunum sisteminin tanıtılması. Kan basıncı, Kuvvet, Esneklik, Vücut kompozisyonu kavranlarının öğretilmesi. Sürat testleri, kuvvet testleri, dayanıklılık testleri, Çeviklik testleri, reaksiyon testlerinin öğretilmesi.Tests, Heart, Blood Pressure, Force, EMG-ECG, Flexibility, Body composition, Speed tests, Endurance tests, Agility tests, Reaction and movement time
ANT314UZMANLIK SPOR DALI - II FUTBOL - II
MAJOR SPORTS BRANCH - II FOOTBALL - II
S244.06.06Futbolda Temel Tekniklerin Uygulanışı, Prensipleri ve Özellikleri; Kalecinin, Savunma, Orta Saha ve Hücum Oyuncularının Özellikleri; Futbolda Taktiğin Önemi; Futbolda Savunma ve Hücum Prensipleri (Bireysel ve Takım); Futbolda Sistemler; Futbolda Standart Atışlar, Maç Ortamında Taktik UygulamalarApplication, Principles and Properties of Basic Techniques in Football; Features of Goalkeeper, Defense, Midfield and Attackers; Importance of Tactics in Football; Defense and Offensive Principles in Football (Individual and Team); Systems in Football; Standard Shooting in Football, Tactical Applications in Match Environment
ANT316UZMANLIK SPOR DALI - II VOLEYBOL -II
MAJOR SPORTS BRANCH - II VALLEYBALL - II
S244.06.06Voleybol oyununun tanımı ve oyunun genel karakteristik özellikleri Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Şeker Bayramı Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Voleybol'un Dünyadaki Tarihi Gelişimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Voleybol'un Türkiye'deki Tarihi Gelişimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Servisin Kademeli Öğretimi Smaçın Kademeli Öğretimi. Bloğun kademeli öğretimi. Oyun kurallarına uygun maç.Definition of volleyball game and general characteristics of the game Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Candy Feast Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Historical Development of Volleyball in the World. Gradual Teaching of Manşet Pas. Historical development of volleyball in Turkey. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Service. Gradual teaching of the block. Match the game rules
ANT320UZMANLIK SPOR DALI - II BASKETBOL - II
MAJOR SPORTS BRANCH - II BASKETBALL - II
S244.06.06Basketbolun teknik taktik aşamasında planlanması gereken öğelerin belirlenmesi, Basketbol temel eğitimi içerisinde top hakimiyeti, perdeleme ve katların sistematiği, Hücum düzenlerinin planlanması; adam adama hücum, alan savunmasına hücum ve baskılı savunmaya karşı hücum, Hücum düzenlerini planlarken temel antrenman drilleri ile çalışma şekilleri, Savunma düzenlerinin planlanması; adam adama savunma, alan savunması, baskılı savunma çeşitleri, Sezon öncesi yapılması gereken yıllık planlar, antrenman drilleri, hücum ve savunma düzenlerinin planlanması.Determination of the elements that need to be planned in the technical tactical phase of basketball, Ball control, screening and the systematics of floors in basic basketball training, Planning of attack patterns; man-to-man attack, attack against zone defense and attack against pressured defense, Working methods with basic training drills while planning offensive formations, Planning of defensive formations; Man-to-man defense, zone defense, pressure defense types, annual plans to be made before the season, training drills, planning of attack and defense patterns.
ANT324UZMANLIK SPOR DALI - II YÜZME - II
MAJOR SPORTS BRANCH - II SWIMMING - II
S244.06.06Dersin içeriği, Havuz kuralları, havuz ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, yüzme branşı ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, suda mesafe alma, suda paralel durma, serbest stil tekniği, kurbağa stil tekniği konularını kapsamaktadır.The content of the course includes the rules of the pool, the standards of the pool and other facilities, the standards of the materials used, the physical differences between swimming and other branches, breathing exercises, distance in the water, parallel standing in the water, free style technique, frog style technique.
ANT336UZMANLIK SPOR DALI - II TENİS - II
MAJOR SPORTS BRANCH - II TENNIS - II
S244.06.06Dersin içeriği; tenis tarihi, malzeme bilgisi, hazır pozisyon, raket top ve sporcu uyumu, vuruşun 3 aşaması, temel teknik beceriler (forehand, backhand ve servis), tekler ve çiftler maç oyun kurallarını kapsamaktadır.Course content; It covers tennis history, material information, ready position, racquet ball and athlete harmony, 3 stages of hitting, basic technical skills (forehand, backhand and service), singles and doubles match game rules.
ANT384UZMANLIK SPOR DALI - II FITNESS - II
MAJOR SPORTS BRANCH - II FITNESS - II
S244.06.06Dersin içeriği, fitness’e özgü kavram ve tanımlar, Fitness egzersiz yöntemleri ve ilgili hareketler, Fitness ekipmanları, Fitness ve ergonomi, Biomekanik ve uygulamalı hareket analizi, Bar tutuş şekilleri ve spot teknikleri, Postür analizi, Olimpik kaldırış teknikleri, Kardiovasküler egzersizlerde vücudun konumlandırılması, Fitness egzersizlerinde nefes teknikleri ve uygulama konularını kapsamaktadır.Content of the course, concepts and definitions specific to fitness, Fitness exercise methods and related movements, Fitness equipment, Fitness and ergonomics, Biomechanics and applied movement analysis, Bar holding styles and spot techniques, Posture analysis, Olympic lifting techniques, Positioning of the body in cardiovascular exercises, It covers breathing techniques and applications in fitness exercises.
DRO201KONUŞMA TEKNİKLERİ
SPEAKING TECHNIQUES
G303.03.03
EEE374SİBER GÜVENLİK
CYBER SECURITY
G303.03.03
EFU417AKRAN REHBERLİĞİ
PEER GUIDANCE
G202.03.02
EFU491RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ
RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING
G202.03.02Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması.Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching.
EFU493BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM
EDUCATION WITH COMPUTER GAMES
G202.03.02Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş.Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games.
EFU494ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ
MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION
G202.03.02
EFU495ÖĞRETİM TASARİMİ
INSTRUCTIONAL DESIGN
G202.03.02
EFU496ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR
APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY
G202.03.02Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi.Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group.
GRA202MODERNLEŞME VE SANAT
MODERNISATION AND THE ARTS
G303.03.03
GRA203HERKES İÇİN TASARIM
DESIGN FOR EVERYBODY
G303.03.03
GZC201FOTOĞRAFA GİRİŞ
INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY
G303.03.03
HUK3017İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI)
HUMAN RIGHTS (ECHR AND CASE LAW)
G202.03.02
HUK492TÜKETİCİ HUKUKU
CONSUMER LAW
G202.03.02
ISL330KARİYER PLANLAMA
KARİYER PLANLAMA
G202.03.02
MFY419FİNANSAL OKURYAZARLIK
FİNANCİAL LİTERACY
G202.03.02Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir.
MTF405AVRUPA SARAY BAHÇELERİ
EUROPEAN PALACE GARDENZ
G202.03.02Öncelikle Dünyadaki bahçe sanatı gelişiminin irdelenmesi, sonrasında saray bahçeleri tasarım kriterlerinin seçilen Avrupa Saray bahçeleri örneklerinde değerlendirilmesi.
PSI357TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
TECHNOLOGY ADDICTION
G303.03.03Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörleri, bağımlılığın tanısı ve ilgili kavramlar, bağımlılığın karakteristik özellikleri, teknolojinin olumsuz etkileri, dijital bağımlılığının tanımı, zararları, kriterleri ve nedenleri.
SOS449SOSYOLOJİ
SOCIOLOGY
G202.03.02Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi.
SOS457BARIŞ ÇALIŞMALARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
CONTEMPOARY APPROACHES IN PEACE STUDIES
G202.03.02
THP203DİJİTAL HABERCİLİK
DIGITAL COMMUNICATION
G303.03.03Bu derste öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, veri gazeteciliği ve yurttaş gazeteciliği kavramlarının medyada kendini nasıl ifade ettiği bilgisi verilecektir.The news which is made from Facebook, Twitter, Instagram and mobile phones will be taugh
OSF302ANTRENÖRLÜK PSİKOLOJİSİ
ANTRENÖRLÜK PSİKOLOJİSİ
F303.04.03Spor psikolojisi alanı, konuları; spor ve fiziksel etkinliklerde motivasyon, duygular; üstün performansın psikolojisi, sporda liderlik, egzersiz ve sporda benlik sunumu, sporda uzmanlığın gelişmesi, takım sporlarında psikolojik süreçler, bilişsel beceriler ve spor etkinlikleri ile ilişkisi, sporda başarı, başarıyı etkileyen kişilik faktörleri, sporda müdahale ve performans arttırma, spor psikolojisinde ölçme ve araştırmalarThe field of sport psychology, topics; motivation in sport and physical activities, emotions; psychology of superior performance, leadership in sport, self-presentation in exercise and sport, development of expertise in sport, psychological processes in team sports, cognitive skills and their relationship with sport activities, success in sport, personality factors affecting success, intervention and performance enhancement in sport, measurement and research in sport psychology.
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ANT405ANTRENÖRLÜK UYGULAMASI- I
ANTRENÖRLÜK UYGULAMASI- I
Z223.06.04Temel tekniklere ilişkin çalışma programını hazırlayarak belirlenen spor kulüplerinde bu programların uygulatılması ve değerlendirilmesiPreparing a training program for fundamental techniques and overseeing the implementation and evaluation of these programs in designated sports clubs.
ANT407MEZUNİYET PROJESİ- I
MEZUNİYET PROJESİ- I
Z224.05.04Öğrencilere verilen bilgi düzeyinde bir araştırma projesi geliştirebilmeleri, bir bilimsel çalışmanın nasıl hazırlandığı, verilerin elde edilmesinde kullanılan yöntemler ve proje/çalışmaların sonuçlarının nasıl analiz edilebileceğiStudents are expected to develop a research project at the given level of information, understanding how a scientific study is prepared, the methods used in obtaining data, and how the results of projects/studies can be analyzed.
ANT455EGZERSİZ VE YAŞAM KOÇLUĞU
EXERCISE AND LIFE COACHING
Z223.04.04Sağlık yaşamın aksamadan her yaşta devam edebilmesi için gerekli olan; temel egzersiz ve beslenme programlarını yapabilmek. Vücudun temel kas gruplarını öğrenmek ve bu bölgeleri çalıştıracak egzersizleri uygulayabilmek.Health is necessary for the continuation of life at any age without interruption; To be able to make basic exercise and nutrition programs. To learn the basic muscle groups of the body and to apply the exercises that will work these areas.
ANT457MÜSABAKA ANALİZİ VE İSTATİSTİK
COMPETITION ANALYSIS AND STATISTICS
Z223.05.04Müsabaka analizi metodlarının ve amaçlarının önemi, Veri toplama hakkında kurallar, Müsabaka gözlemi ve veri oluşturma, Maç analizi ve değerlendirme ile ilgili bazı istatistiksel çalışmalar.Importance of competition analysis methods and objectives, Rules about data collection, Competition observation and data generation, Some statistical studies on match analysis and evaluation.
ANT461FİZİKSEL UYGUNLUK VE AKTİVİTE
PHYSICAL FITNESS AND ACTIVITY
Z223.04.04Testler, Kalp, Kan Basıncı, Kuvvet, EMG-EKG, Esneklik, Vücut kompozisyonu, Sürat testleri, dayanıklılık testleri, Çeviklik testleri, Reaksiyon ve hareket zamanıTestler, Kalp, Kan Basıncı, Kuvvet, EMG-EKG, Esneklik, Vücut kompozisyonu, Sürat testleri, dayanıklılık testleri, Çeviklik testleri, Reaksiyon ve hareket zamanı
ANT411UZMANLIK SPOR DALI - III FUTBOL - III
MAJOR SPORTS BRANCH - III FOOTBALL - III
S244.06.06Futbolda Temel Tekniklerin Uygulanışı, Prensipleri ve Özellikleri; Kalecinin, Savunma, Orta Saha ve Hücum Oyuncularının Özellikleri; Futbolda Taktiğin Önemi; Futbolda Savunma ve Hücum Prensipleri (Bireysel ve Takım); Futbolda Sistemler; Futbolda Standart Atışlar, Maç Ortamında Taktik UygulamalarApplication, Principles and Properties of Basic Techniques in Football; Features of Goalkeeper, Defense, Midfield and Attackers; Importance of Tactics in Football; Defense and Offensive Principles in Football (Individual and Team); Systems in Football; Standard Shooting in Football, Tactical Applications in Match Environment
ANT413UZMANLIK SPOR DALI - III VOLEYBOL -III
MAJOR SPORTS BRANCH - III VALLEYBALL - III
S244.06.06Enerji sistemleri ve voleybolda enerji gereksiniminin karşılanması, voleybolun fizyolojik temelleri, voleybolda genel antrenman bilgisi, voleybolda ısınma yöntemleri ve esneklik çalışmaları, sürat (reaksiyon, ivmelenme sürati, maksimal sürat, süratte devamlılık) ve kuvvet yetilerinin özellikleri, fizyolojik temelleri, voleybolda sürat çalışmaları, voleybolda kuvvet çalışmaları (lastik, serbest ağırlık, vücut ağırlığı ile kuvvet çalışmaları, 1RM hesaplama yöntemleri), kuvvet (maksimal, çabuk kuvvet, kuvvette devamlılık) ve dayanıklılık (katılan kas grubuna göre, kasların enerji kullanımına göre, sürelerine göre, spor dalına özgü olmasına göre, diğer motorik özelliklerle ilişkisine göre) türleri, fizyolojik temelleri, voleybolda kuvvet çalışmaları (sağlık topu, plates topu, makineler ile kuvvet çalışmaları, maksimal kuvvet, çabuk kuvvet ve kuvvette devamlılık antrenman yöntemleri, plyometrikler), voleybolda dayanıklılık çalışmaları, voleybolda aylık, dönemlik ve yıllık antrenman periyotlama örnekleri oluşturtmak, bir voleybol antrenörünün sahip olması gereken özellikleri, voleybolda kullanılan fiziksel ve fizyolojik ölçüm yöntemleri ve testleri (aerobik ve anaerobik) kavratmak ve voleybolda geçerli olan beslenme ilkelerini ve beslenme uygulamalarını, voleybolda maç analizi yapmayı ve sonuçları yorumlamayı öğretmektir.Definition of volleyball game and general characteristics of the game Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Candy Feast Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Historical Development of Volleyball in the World. Gradual Teaching of Manşet Pas. Historical development of volleyball in Turkey. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Service. Gradual teaching of the block. Match the game rules
ANT415UZMANLIK SPOR DALI - III HENTBOL - III
MAJOR SPORTS BRANCH - III HANDBALL - III
S244.06.06Bireysel-grup ve takım hücumu, hızlı hücum, savunma ve hücumun aşamaları, Takım savunbması (6:0, 5:1, 4:2, 3:3, 5:0+1) takım hücumu (3:3, 5:1, 4:2) birim antrenmanın planlanması ve yürütülmesi, takım yönetimi gibi konularda bilgi aktarımı.Handball history, Handball basics, EHF and THF structures-ball throwing ball-holding exercises. Handball understanding-ball driving exercises, field measurements-rust and pass types exercises game rules-individual techniques, collective ball deception exercises, individual technical understanding- defense system-goalkeeper features and techniques exercises, understanding of the training program of the handball, training of the goalkeeper, training of the goalkeeper, training of the goalkeeper, double, triple defensive and offensive group exercises Handball specific training programming-team defense exercises Handball specific tests-team offensive exercises
ANT417UZMANLIK SPOR DALI - III BASKETBOL - III
MAJOR SPORTS BRANCH - III BASKETBALL - III
S244.06.06Basketbol sporunun mevzuat, yönerge ve yönetmelikleri,Basketbolda beslenme ilkeleri,Maç analizleri,Doping,Çocuk ve gençlerde antrenman programları,Basketbolda savunma ve hücum çalışmalarıLegislation, directives and regulations of basketball sport, nutrition principles in basketball, match analysis, doping, training programs for children and young people, defense and attack exercises in basketball.
ANT421UZMANLIK SPOR DALI - III YÜZME - III
MAJOR SPORTS BRANCH - III SWIMMING - III
S244.06.06Dersin içeriği, Havuz kuralları, havuz ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, yüzme branşı ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, suda mesafe alma, suda paralel durma, serbest stil tekniği, kurbağa stil tekniği konularını kapsamaktadır.The content of the course includes the rules of the pool, the standards of the pool and other facilities, the standards of the materials used, the physical differences between swimming and other branches, breathing exercises, distance in the water, parallel standing in the water, free style technique, frog style technique.
ANT433UZMANLIK SPOR DALI - III TENİS - III
MAJOR SPORTS BRANCH - III TENNIS - III
S244.06.06Dersin içeriği; tenis tarihi, malzeme bilgisi, hazır pozisyon, raket top ve sporcu uyumu, vuruşun 3 aşaması, temel teknik beceriler (forehand, backhand ve servis), tekler ve çiftler maç oyun kurallarını kapsamaktadır.Course content; It covers tennis history, material information, ready position, racquet ball and athlete harmony, 3 stages of hitting, basic technical skills (forehand, backhand and service), singles and doubles match game rules.
ANT449UZMANLIK SPOR DALI - III BOKS - III
MAJOR SPORTS BRANCH - III BOXING - III
S244.06.06Dersin içeriği; Boks branşının tarihsel gelişim, temel kavramlar, müsabaka kuralları ve puanla, guard alma, savunma teknikleri, vuruş teknikleri, vuruş kombinasyonları konularını kapsamaktadırBasic techniques, theoretically and practically.
ANT459UZMANLIK SPOR DALI - III FITNESS - III
MAJOR SPORTS BRANCH - III FITNESS - III
S244.06.06Dersin içeriği, fitness’e özgü kavram ve tanımlar, Fitness egzersiz yöntemleri ve ilgili hareketler, Fitness ekipmanları, Fitness ve ergonomi, Biomekanik ve uygulamalı hareket analizi, Bar tutuş şekilleri ve spot teknikleri, Postür analizi, Olimpik kaldırış teknikleri, Kardiovasküler egzersizlerde vücudun konumlandırılması, Fitness egzersizlerinde nefes teknikleri ve uygulama konularını kapsamaktadır.Content of the course, concepts and definitions specific to fitness, Fitness exercise methods and related movements, Fitness equipment, Fitness and ergonomics, Biomechanics and applied movement analysis, Bar holding styles and spot techniques, Posture analysis, Olympic lifting techniques, Positioning of the body in cardiovascular exercises, It covers breathing techniques and applications in fitness exercises.
OSF401PERFORMANS SPORLARINDA BESLENME İLKELERİ
PERFORMANS SPORLARINDA BESLENME İLKELERİ
F303.04.03Temel beslenme ilkeleri, temel (karbonhidrat, protein, yağ) ve yardımcı (vitamin, mineral ve su) besin öğeleri sportif başarıda temel ve yardımcı besin öğelerinin önemi ve kullanım amaçları ve özel beslenme uygulamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır.Basic nutrition principles, basic (carbohydrate, protein, fat) and auxiliary (vitamin, mineral and water) nutrients, the importance of basic and auxiliary nutrients in sports success, their intended use and special nutritional practices constitute the content of the course.
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ANT402SPOR YÖNETİMİ VE ORGANİZASYONU
SPOR YÖNETİMİ VE ORGANİZASYONU
Z303.04.03Ders genel olarak teorik temelli işlenecektir. Bununla beraber sınıfta farklı konular üzerinde tartışma ortamı yaratılarak öğrencilerin anlatılan konular üzerinde örnekleme yapmaları ve derse aktif katılımları sağlanacaktır.The course will be taught on a theoretical basis. In addition, a discussion environment will be created on different topics in the classroom, and students will be able to sample and discuss active topics.
ANT404MEZUNİYET PROJESİ -II
MEZUNİYET PROJESİ -II
Z224.05.041 Tez projesi nedir? 2 Tez projesi nedir? 3 Tez projesi nasıl yürütülür? 4 Tez projesi nasıl yürütülür? 5 Literatür nasıl taranır? 6 Literatür nasıl taranır? 7 Literatür nasıl değerlendirilir? 8 Literatür nasıl değerlendirilir? 9 Tez konusu hakkında temel bilgi 10 Tez konusu hakkında temel bilgi 11 Tez konusu hakkında özel bilgi 12 Tez konusu hakkında özel bilgi 13 Tezde kullanılacak yöntemler hakkında bilgi 14 Tezde kullanılacak yöntemler hakkında bilgi1 What is a thesis project? 2 What is a thesis project? 3 How is the thesis project carried out? 4 How is the thesis project carried out? 5 How is literature searched? 6 How is literature searched? 7 How is the literature evaluated? 8 How is the literature evaluated? 9 Basic information about the thesis topic 10 Basic information about the thesis topic 11 Special information about the thesis topic 12 Special information about the thesis topic 13 Information about the methods used in the thesis 14 Information about the methods used in the thesis
ANT406ANTRENÖRLÜK UYGULAMASI - II
ANTRENÖRLÜK UYGULAMASI - II
Z223.06.04Temel tekniklere ilişkin çalışma programını hazırlayarak belirlenen spor kulüplerinde bu programların uygulatılması ve değerlendirilmesiPreparing a training program on basic techniques and implementing and evaluating these programs in designated sports clubs.
ANT456ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS FOR ADAPTED PEOPLE
Z223.04.04Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılmaları, engellilerde beden eğitimi ve spor, beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri, engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemeler. .The meaning and importance of physical education and sports for the disabled, types and classifications of disabilities, physical education and sports for the disabled, the effects of physical education and sports on the disabled, legal regulations regarding physical education and sports for the disabled. .
ANT468KONDİSYON ANTRENMANLARI VE YÖNTEMLERİ
CONDITIONING TRAININGS AND METHODS
Z303.05.03Dersin İçeriği; kondisyon antrenmanı ve gerekliliği hakkında bilgiler, kondiyon antrenmanını oluşturan özellikler, kondisyon antrenmanlarında motorik özelliklerin önemi ve antrenman yöntemleri, kondisyon antrenmanlarının sezon içerisinde planlanması, branşa özgü kondisyon antrenmanlarının oluşturulması konularını kapsamaktadır.Course Content; It covers the information about fitness training and its necessity, the features that make up the conditioning training, the importance of motoric features in conditioning training and training methods, the planning of conditioning training during the season, the creation of branch-specific conditioning training.
ANT412UZMANLIK SPOR DALI - IV FUTBOL - IV
MAJOR SPORTS BRANCH - IV FOOTBALL - IV
S244.06.06Futbolda Temel Tekniklerin Uygulanışı, Prensipleri ve Özellikleri; Kalecinin, Savunma, Orta Saha ve Hücum Oyuncularının Özellikleri; Futbolda Taktiğin Önemi; Futbolda Savunma ve Hücum Prensipleri (Bireysel ve Takım); Futbolda Sistemler; Futbolda Standart Atışlar, Maç Ortamında Taktik UygulamalarApplication, Principles and Properties of Basic Techniques in Football; Features of Goalkeeper, Defense, Midfield and Attackers; Importance of Tactics in Football; Defense and Offensive Principles in Football (Individual and Team); Systems in Football; Standard Shooting in Football, Tactical Applications in Match Environment
ANT414UZMANLIK SPOR DALI - IV VOLEYBOL - IV
MAJOR SPORTS BRANCH - IV VALLEYBALL - IV
S244.06.06Voleybolda aylık, dönemlik ve yıllık antrenman periyotlama örnekleri oluşturtmak, bir voleybol antrenörünün sahip olması gereken özellikleri, voleybolda kullanılan fiziksel ve fizyolojik ölçüm yöntemleri ve testleri (aerobik ve anaerobik) kavratmak ve voleybolda maç analizi yapmayı ve sonuçları yorumlama yetisini kazandırabilme.To create examples of monthly, seasonal and annual training periods in volleyball, to teach the characteristics that a volleyball coach should have, the physical and physiological measurement methods and tests (aerobic and anaerobic) used in volleyball, and to gain the ability to analyze matches in volleyball and interpret the results.
ANT418UZMANLIK SPOR DALI - IV BASKETBOL - IV
MAJOR SPORTS BRANCH - IV BASKETBALL - IV
S244.06.06Basketbolun teknik taktik aşamasında planlanması gereken öğelerin belirlenmesi, Basketbol temel eğitimi içerisinde top hakimiyeti, perdeleme ve katların sistematiği, Hücum düzenlerinin planlanması; adam adama hücum, alan savunmasına hücum ve baskılı savunmaya karşı hücum, Hücum düzenlerini planlarken temel antrenman drilleri ile çalışma şekilleri, Savunma düzenlerinin planlanması; adam adama savunma, alan savunması, baskılı savunma çeşitleri, Sezon öncesi yapılması gereken yıllık planlar, antrenman drilleri, hücum ve savunma düzenlerinin planlanması.Determination of the elements that need to be planned in the technical tactical phase of basketball, Ball control, screening and the systematics of floors in basic basketball training, Planning of attack patterns; man-to-man attack, attack against zone defense and attack against pressured defense, Working methods with basic training drills while planning offensive formations, Planning of defensive formations; Man-to-man defense, zone defense, pressure defense types, annual plans to be made before the season, training drills, planning of attack and defense patterns.
ANT422UZMANLIK SPOR DALI - IV YÜZME - IV
MAJOR SPORTS BRANCH - IV SWIMMING - IV
S244.06.06Dersin içeriği, Havuz kuralları, havuz ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, yüzme branşı ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, suda mesafe alma, suda paralel durma, serbest stil tekniği, kurbağa stil tekniği konularını kapsamaktadır.The content of the course includes the rules of the pool, the standards of the pool and other facilities, the standards of the materials used, the physical differences between swimming and other branches, breathing exercises, distance in the water, parallel standing in the water, free style technique, frog style technique.
ANT434UZMANLIK SPOR DALI - IV TENİS - IV
MAJOR SPORTS BRANCH - IV TENNIS - IV
S244.06.06Dersin içeriği; tenis tarihi, malzeme bilgisi, hazır pozisyon, raket top ve sporcu uyumu, vuruşun 3 aşaması, temel teknik beceriler (forehand, backhand ve servis), tekler ve çiftler maç oyun kurallarını kapsamaktadır.Course content; It covers tennis history, material information, ready position, racquet ball and athlete harmony, 3 stages of hitting, basic technical skills (forehand, backhand and service), singles and doubles match game rules.
ANT458UZMANLIK SPOR DALI - IV FITNESS - IV
MAJOR SPORTS BRANCH - IV FITNESS - IV
S244.06.06Dersin içeriği, fitness’e özgü kavram ve tanımlar, Fitness egzersiz yöntemleri ve ilgili hareketler, Fitness ekipmanları, Fitness ve ergonomi, Biomekanik ve uygulamalı hareket analizi, Bar tutuş şekilleri ve spot teknikleri, Postür analizi, Olimpik kaldırış teknikleri, Kardiovasküler egzersizlerde vücudun konumlandırılması, Fitness egzersizlerinde nefes teknikleri ve uygulama konularını kapsamaktadır.To be able to write exercise prescriptions for cardio and all muscle groups according to age and gender by having information about the motoric properties of sports
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.